Joulukuun höpöttelyt

@jenna_ läheisten reaktioilla on meille enemmän merkitystä ja väitän, että siksi se on vaikeampaa :Heartred

Puolison veli sai tosiaan kaksoset vuosi sitten ja nyt tuli molempien vanhemmilta kysymys, että yksi vai kaksi. Ihan ku kaksosuus vois tollei hypätä 😄 teki miel sanoo, että hyvä, että saatiin lääkkeillä yksi kypsä munasolu, ku heillä erimunaiset kaksoset 😄
 
Makoilin sohvalla ja tunsin pieniä ilmakuplia alavatsassa 😍 toivottavasti kaikki kunnossa ❤️ ens viikolla keskiviikko on niskapoimu ultra aika 😍 pakko on odottaa viikon ennen ku pääsee katsomaan vauvan
 
Huolettaa oma työtilanne niin, että unohdan olla raskaana. 😅 Liitoskivut lenkittäessä koiraa muistuttaa.

Me myös kerrottiin viikonloppuna molempien porukoille, meillä oli kuvasarja esikoisesta joulutonttuna, ja viimeisissä kuvissa piti ultrakuvia käsissään. Miehen isä ei vaan tajunnut tätä, mutta kaks päivää myöhemmin mieheni kanssa keskustellessaan sai tietää että me odotetaan toista. 🤣 Mies oli todennut isälleen että "niin voi toi työnhaku olla vähän vaikeampaa raskaana" ja appi ollut silleen "😳😳😳 siis tuleeks teille toinen?" 🤣🤣 No oli onneks sitten ollut hirmu tyytyväisen oloinen kyllä 😂😂
 
Enää kaks päivää ekaan ultraan, jännittää ihan älyttömän paljon. Mietin näin jälkikäteen oisko pitänyt käydä varhaisultrassa, niin olis ehkä vähän rauhallisempi fiilis :D vaikka ei tässä mitään varsinaista syytä ole huoleen, tai merkkejä siitä, etteikö kaikki olis hyvin.
 
@jenna_ voin lohduttaa, ihan yhtä jännää se oli silti odottaa! 🤭 Tsemppiä, tuu sit kertomaan kuulumiset!
Huh! Kaikki oli hyvin, rakenteet ja niskaturvotus ym. vaikutti kaikki normaalilta :) mun pulssi oli varmaan vähintäänkin yhtä kova ku vauvalla kun menin siihen penkille makaamaan, hah. Tyyppi liikahteli heti vähän kun kätilö alko tutkimaan (helpotus), mutta ilmeisesti rauhoittui sitten oitis ja kätilö pyysikin mua heiluttelemaan lantiota että nähtäisiin enemmän liikkeitä. Ja onneksi nähtiinkin :) Sanoin puolisolle, että isäänsä tullut kun ei ilmeisesti ollut sitä liikkuvinta sorttia kuitenkaan :D

On kyllä niin huojentunut olo, tuntuu että tämä huolehtiminen on viime aikoina vienyt niin ison osan mun aivokapasiteetista ettei ole oikein muuhun pystynyt keskittymään.
 
Aiemmin (oliskohan ollut marraskuun jutteluissa) oli jo puhetta siitä, että osa etsiskelee vaunuja ainakin käytettyinä. Me ollaan huomenna menossa katsomaan yksiä käytettyjä vaunuja ja vaunut melko varmasti haluankin ostaa käytettynä. Mitä mieltä ootte turvakaukalon ostamisesta käytettynä? Vähän itseä se mietityttää, kun ei voi sitten kuitenkaan ihan varma olla, ettei ole kolaroitu... Niiden hinnat ei uutenakaan ihan mahdottomia, mutta haluaisin ehdottomasti sellaisen kääntyvän telakan ja niillä näytti heti olevan useampi satanen enemmän hintaa 😄 Siksi pohdin käytettynä ostamista, mut turvallisuusasioista ei toki ole valmis tinkimään... Eli ehkä siinä päädytään kuitenkin uutena ostamiseen!
 
Aiemmin (oliskohan ollut marraskuun jutteluissa) oli jo puhetta siitä, että osa etsiskelee vaunuja ainakin käytettyinä. Me ollaan huomenna menossa katsomaan yksiä käytettyjä vaunuja ja vaunut melko varmasti haluankin ostaa käytettynä. Mitä mieltä ootte turvakaukalon ostamisesta käytettynä? Vähän itseä se mietityttää, kun ei voi sitten kuitenkaan ihan varma olla, ettei ole kolaroitu... Niiden hinnat ei uutenakaan ihan mahdottomia, mutta haluaisin ehdottomasti sellaisen kääntyvän telakan ja niillä näytti heti olevan useampi satanen enemmän hintaa 😄 Siksi pohdin käytettynä ostamista, mut turvallisuusasioista ei toki ole valmis tinkimään... Eli ehkä siinä päädytään kuitenkin uutena ostamiseen!
Meillä oli esikoisella ja nytkin käytettynä ostettu kaukalo. Varsinkin nyt, kun on koronavuodet pohjalla, on paljon hyvin vähän käytettyjä kaukaloita myynnissä. Tärkeää oli tarkistaa vuosiluvut kaukalosta.

Pitkäaikaisin istuin ostettiin uutena esikoiselle ja se poistuikin käytöstä vasta tänä vuonna, eli ehti olla vajaa 7 vuotta käytössä.
 
Meillä oli esikoisella ja nytkin käytettynä ostettu kaukalo. Varsinkin nyt, kun on koronavuodet pohjalla, on paljon hyvin vähän käytettyjä kaukaloita myynnissä. Tärkeää oli tarkistaa vuosiluvut kaukalosta.

Pitkäaikaisin istuin ostettiin uutena esikoiselle ja se poistuikin käytöstä vasta tänä vuonna, eli ehti olla vajaa 7 vuotta käytössä.
Nyt on vaunut ostettuna, joten seuraavaksi täytyy alkaa katsella turvakaukaloa! Ehkäpä sitä tosiaan uskaltaisi käytettynäkin harkita, jos löytyy sopiva. Hyvä pointti tuo, että katsoo valmistusvuoden.
 
Me saadaan näillä näkymin miehen veljeltä kaukalo mutta jos ei niin en mä karsasta käytettynä ostamista. Esikoisen kanssa oli joku pakkomielle saada ostaa kaikki uutena mut kaukaloiden ja vaunujen hinnat uutena on ihan mahdottomia niin kyllä mä selailen toria ahkeraan.
 
Tekee mieli noitapillejä niiiiiiiin paljon!
Onko mulla mitään erityisiä himoja? Mulla edelleen tökkii ruoka eikä oikein tee mieli mitään erityistä, hankalaa suunnitella kokkausta… Mutta laku ja salmiakki kyl kelpaisi ihan koska vaan 😑
 
Tekee mieli noitapillejä niiiiiiiin paljon!
Onko mulla mitään erityisiä himoja? Mulla edelleen tökkii ruoka eikä oikein tee mieli mitään erityistä, hankalaa suunnitella kokkausta… Mutta laku ja salmiakki kyl kelpaisi ihan koska vaan 😑
Mä kaipaan juustoja! Aurajuustopasta, vuohenjuustokana, parmesania... Ai että! Ja sit tekee mieli omaa pahettani Batterya, mutta oon päättänyt etten juo sitä raskausaikana yhtään, niin kesään saa odottaa!

Nyt on ekat "alkuraskusaivojen" ongelmat käsissä! Mä piilotin meidän joululahjasäkin, kun esikoinen antoi sen tontun vietäväksi, enkä muista yhtään, minne sen laitoin! Ollaan kesällä vasta muutettu, niin ei oo vielä vakiintunut piilopaikat. 🙈
 
Muokattu viimeksi:
Tekee mieli noitapillejä niiiiiiiin paljon!
Onko mulla mitään erityisiä himoja? Mulla edelleen tökkii ruoka eikä oikein tee mieli mitään erityistä, hankalaa suunnitella kokkausta… Mutta laku ja salmiakki kyl kelpaisi ihan koska vaan 😑
Mulla samaa ongelmaa, oikein mikään ei maistu. Mahdotonta suunnitella ruoka-asioita etukäteen kun voi olla että tänään valmistettu ruoka ei huomenna maitakaan.
 
Mulla ei oo kauheesti mitään erityisiä himoja mutta ei enää onneks ällötyksiäkään. Leipä suolakurkulla ja juustolla on kyllä ollu kova juttu viime aikoina. Kahvi on taas alkanu maistumaan (maidolla tosin, normaalisti juon mustana). Mulla on hirveä nälkä ja jano (ja oikeastaan kaikki muutkin vaivat) aina iltaisin, normaalisti en päivällisen jälkeen syö muuta kuin ehkä jonkun hedelmän. Eilen illallisen jälkeen meni vielä jäätelö, pussillinen poppareita, suolakurkkuleipä, appelsiini ja banaani :D mä välillä alan jopa kyseenalaistaa että enkö vaan osaa tulkita omia tuntemuksia oikein, kun tuntuu että pitää syödä niin paljon, mutta toisaalta se energiantarpeen lisääntyminen taitaa olla aika yksilöllistä. No, se omituinen nälkäpahaolo kyllä pysyy poissa, niin tällä mennään :)
 
@jenna_ mä kanssa ennen raskautta söin tosi harvoin iltapalaa enää, mutta raskausaikaan alkanut kaipaamaan! Mutta ehkei ainakaan mun kohdalla tasaisempi rytmi olis lainkaan pahitteeksi 😅

Mullekin tee (jäätee) alkanut maistua taas, kahvia en juo muutenkaan.
 
Jos mä en syö iltapalaa niin herään aamuyöstä nälän tunteeseen. Tosin kun melkein aina olen sen syönytkin niin elimistö varmaan sen vaatii mutta aiemmin riitti esim joku hedelmä, enää ei niin kevyt iltapala riitä.
 
Jos mä en syö iltapalaa niin herään aamuyöstä nälän tunteeseen. Tosin kun melkein aina olen sen syönytkin niin elimistö varmaan sen vaatii mutta aiemmin riitti esim joku hedelmä, enää ei niin kevyt iltapala riitä.
Joo, sama juttu. Tosin vaikea saada edes unta jos vatsa on yhtään liian tyhjä.
 
Ultrassa oli tosiaan kaikki hyvin pienellä ja vastasi viikkoja 13+0. Oma olo on viikolta 6 alkaen ollut aivan järkyttävä. En ole viikkokausiin pystynyt paljon muuhun kuin makaamaan sängyssä tai sohvalla, liikkumiset on jääneet ihan kokonaan, syöminen on hankalaa kun pitää miettiä mikä ruoka olisi mieluisinta oksennettavaa. Vaikkakaan onneksi en ole oksentanut läheskään joka päivä tai edes joka viikko. Eilinen oli pahoinvoinnin ja oksentelun osalta kamala, mutta tänään oli tosi hyvä päivä, sain käytyä salilla ja ulkoilemassa ja hitsi miten hyvältä se tuntui!
 
Takaisin
Top