Marraskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on sokerirasitukseen varattu aika. Ällöttää jo pelkkä ajatus! Ja mua ihmettää aina nää paastokokeille varattavat ajat - aina klo 7 - 8 välillä. Ku kysyy vedotaan siihen paastoon. Musta ois kivempi syödä iltapalaa vielä puol ysi ja nukkua aamulla vähän pidempään. Ymmärrän nyt vielä tän rasituksen olevan aikaisin, kun kestää sen pari tuntia, mutta todennäköisesti joudun kuitenkin ravaamaan niissä sappikokeissa myöhemmin, niin niissä sai aina tapella, että haluan sen ajan mahdollisimman myöhään 😄

Tänään ollu taas vähän ällötyspäivä. Mulla kans pahoinvointi on nyt voimakkaasti vaan kurkussa, ei vatsassa. Perjantaina ois seulan verikokeet ja sit siitä 2 viikon päästä nt-ultra viimein!

Rv 9 + 6

@Onda Mun pitäs varata se myös, hyvä kun muistutit 😃 En muista millä viikoilla sinne pitikään mennä niin en oo pitänyt kiirettä vaan odotellut että olo helpottuisi vähän.
Etova olo onkin aika hyvin poissa, hajut tekee pahaa edelleen mutta ei enää ihan niin paljon ja närästää… se ei oo lähtenyt mihinkään 😩

Mä varasin sokerirasituskokeen mahdollisimman myöhäiseksi, vasta ihan vuoden loppuun. Viime raskaudessa menin liian aikaisilla viikoilla ja tuli tosi huono olo.

@Onda Mun pitäs varata se myös, hyvä kun muistutit 😃 En muista millä viikoilla sinne pitikään mennä niin en oo pitänyt kiirettä vaan odotellut että olo helpottuisi vähän.
Mulle neuvolasta sanoi, että rv 12-16 välillä. En välipäivinä halunnut mennä, ni jouluviikon tiistai, jolloin rv15+0 😷

Esikoinen tuli viikonloppuna kipeäksi ja eilen tauti iski myös muhun. Vähän on ollut kuumetta, mutta pahin oire on kurkkukipu ja tukkoinen nenä, joiden vuoksi en pysty nukkumaan. Mitään lääkettäkään ei saa ottaa (paitsi Panadolia), joten vointi on tosi kurja. Raskausoireet on kyllä jääneet ihan taustalle ja hetken ehdin jo huolestua, että onkohan kaikki ihan ok, mutta sitten oksensin aamupalan. Eli jotain ilonaihetta sentään. :Face Without Mouth:

Ei oo kuulkaa vatsatauti hauskaa aikuisella, mutta tässä alkuraskauden muutenkin vellovassa huonossa olossa erityisen ikävä... Aivan järkyttävä olo, lihakset kipeinä ja mitään ei pysty syömään. Kuumetta pukkas kanssa. En voi suositella. Onneksi oltiin miehen kanssa peräjälkeen kipeinä, niin toinen pystyi aina huolehtimaan koirista ja passaamaan toipilasta...:D

Pikaista paranemista @rosalia ja @Allure888! Mä muistan vatsataudin esikoisen odotusajalta ja se oli aivan kamalaa!

Tuntuu ettei mulla ole mitään muuta päivitettävää päivästä toiseen ku tää olo 😄 mutta varmaan moni teistä tietää etovuuden ihan itekin, ni ei tartte sillei kuvailla 🙈 ja meillä vielä putkimies käymässä, ni pitää yrittää kestää nyt hetki ilman vessaa 😅 Ois lauantaina yhdet pikkujoulut. Tekis mieli mennä, mutta tää olo ei kyllä nyt puolla sitä 🙈

Yhdet päikkärit tähän päivään kiitos!

Rv 10+0

Mulla on parin viikon päästä sokerirasitus, joten kyselen siitä enemmän tietäviltä, että otetaanko siinä verinäytteet kyynärtaipeesta vai sormenpäästä? Jossain verensokerimäärityksissä riittää sormenpäästä prick-testi, mut itsellä epäilys, että sokerirasituksessa varmaan otetaan kyllä ihan kunnon verinäytteet? Multa otettiin viime viikolla ne alkuraskauden verinäytteet ja kolme kertaa tökittiin ennen kuin verta tuli yli pari pisaraa, joten mietin, kuinkahan neulatyyny oon sitten tossa, kun sokeri mitataan pariin otteeseen 😄

Mulla on parin viikon päästä sokerirasitus, joten kyselen siitä enemmän tietäviltä, että otetaanko siinä verinäytteet kyynärtaipeesta vai sormenpäästä? Jossain verensokerimäärityksissä riittää sormenpäästä prick-testi, mut itsellä epäilys, että sokerirasituksessa varmaan otetaan kyllä ihan kunnon verinäytteet? Multa otettiin viime viikolla ne alkuraskauden verinäytteet ja kolme kertaa tökittiin ennen kuin verta tuli yli pari pisaraa, joten mietin, kuinkahan neulatyyny oon sitten tossa, kun sokeri mitataan pariin otteeseen 😄

Kyynärtaipeesta joo. Mulla on myös hankala saada otettua, mutta viimeksi hoitaja pyysi kollegaansa avuksi ja tämä onnistui hommassa ihan hyvin. Mutta kyllä siinä oltiin sitten pari viikkoa käsivarret mustelmilla.

Kyynärtaipeesta joo. Mulla on myös hankala saada otettua, mutta viimeksi hoitaja pyysi kollegaansa avuksi ja tämä onnistui hommassa ihan hyvin. Mutta kyllä siinä oltiin sitten pari viikkoa käsivarret mustelmilla.
Ok, Mullakin hoitaja pyysi kollegaa apuun, kun ei kummastakaan kädestä saanut otettua. Toinen piikittäjä sai sitten heti ekalla pistolla. En onneksi ole mitenkään piikkikammoinen, joten ei toi nyt sinänsä haittaa, mutta olisihan se kiva, jos onnistuisi kerralla.

Salaisellekin jo laitoin mutta tosiaan NIPTin tulokset tuli ja kaikki ok ❤️ ehkä tässä hiljalleen uskaltaa alkaa ajatella että EHKÄ onkin KUN
❤️

Mitä kautta nämä tulokset muuten tuli? Neuvolassa kyllä mainittiin tästä jotain, mutten nyt millään muusta, että tuleeko nämä omakantaan tai maisaan tms.?

❤️

Mitä kautta nämä tulokset muuten tuli? Neuvolassa kyllä mainittiin tästä jotain, mutten nyt millään muusta, että tuleeko nämä omakantaan tai maisaan tms.?
Otettiin yksityisellä niin lääkäri ihan soitti ja paperiversio tulee etanapostilla. En tiiä yhtään miten julkisella puolella tulokset tulee.

Ok, Mullakin hoitaja pyysi kollegaa apuun, kun ei kummastakaan kädestä saanut otettua. Toinen piikittäjä sai sitten heti ekalla pistolla. En onneksi ole mitenkään piikkikammoinen, joten ei toi nyt sinänsä haittaa, mutta olisihan se kiva, jos onnistuisi kerralla.
Mä en nyt siis yhtään ole varma, mutta eikö joskus ole voinut pyytää sitä sellaista kanyylimaista neulaa, jos suonia on vaikea löytää? Että siitä samasta saadaan kaikki... Mutta en kyllä vanno!

Sen verran tuplaspämmään, että toi Areenan synnytystatinapodi on kyllä mahtava! Oon nauranut, itkenyt ja hämmästellyt jo vaikka kuinka paljon ja oon vasta kolmosjakson puolessa välissä. Ihan huippu!

Areena - Synnytystarinoita

Edit. Lisätään sen verran, että kyllä siellä raffempiakin kuuluu, mutta mitään ei vellota sillei kauhua luoden. Aina ammattilainen mukana kommentoimassa.

Muokattu viimeksi:
Nyt kyllä lähtee puolison partaöljy hyllylle. Laittaa sitä aamuisin ja tekee pahaa. Okei voi olla että nyt se vaan yhdistyy mielessä aamun pahaan oloon, mutta ei kestä. Kokeilee toista ja jos en sitäkään kestä, alkaa laittaa sen vasta töissä. Parka joutuu tällei pahoinvoinnin runtelemaksi 😄

Eiks rv9 ja 10 pitäny olla pahimmat, sit alkaa helpottaa? 🙈

Rv10+1

Meillä lähti vihdoin hajuvedet makkarin vessasta kylppäriin. Mun tekee hajut tosi pahaa ja on tehnyt jo pitkään ja just pahimmat on miehen kaksi lemppari hajuvettä jota suihkii ennen kun lähtee töihin.
Täytän ja tyhjennän astianpesukonetta myös joko paita nenän edessä tai suun kautta hengittämällä, fairyn tabletit haisee niin järkyltä ja käsitiskiaine jotain granaattiomenaa ja sekin 🤢🤢🤢
Odottelen kyl innolla et tää lähtis pois ja nyt 11+2-12+0 jossain siinä välissä et luulis alkavan helpottaa😅

Takaisin