Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Pyrin kyllä noudattamaan suosituksia, erityisen tarkka oon lihan kypsyydestä ja hyvin pestyistä vihanneksista 🙂
 
Pyrin myös noudattamaan. Eipä noita suosituksia turhanpäiten ole tehty ja raskausaika on kuitenkin sen verran lyhyt, että hyvin voin rajoittaa syömisiä sen muutaman kuukauden ajan.
 
Määki noudatan suosituksii. Ainut mist vähä luistan on salmiakki/lakritsi (en kaksinkäsin kuitenkaan) ja meetvursti 😄 mun kaveri opiskelee kätilöks ja se sano et ruotsis on sushi sallittuu raskaana 😳 tuntuu tosi oudolt, varsinki ku asutaan vajaa 2h pääs ruotsin rajasta. Et sinnekku ajais ja lohinigirin pistää poskee ni onki muka sallittuu 😂
 
Noudatan, tosin en muutenkaan syö erikoisjuustoja, raakaa kalaa jne 😂 Lakritsiakin tekee mieli vaan raskaana.. Kahvin jätin kokonaan, en koskaan oikeastaan ole ollut siihen "koukussa" Vieläkin tulee välillä etsittyä netistä "raskaus ja (joku ruoka) 😂
 
Tää on niin tätä, oon kaks pv puputtanu ihan innoissaan ituja ruuan kanssa kunnes tänää huomasin et jaaha, ei sais syödä 😁 no nyt tiedän tämänkin 😃
 
Pyrin kyllä noudattamaan suosituksia. Lakritsi/salmiakki tekee tiukkaa, koska intohimo niihin 😄 meetvurstia tulee myös ikävä, mutta uustoja/raakaa kalaa en syö muutenkaan enkä juo kahvia.
 
Noudatan, tosin en muutenkaan syö erikoisjuustoja, raakaa kalaa jne 😂 Lakritsiakin tekee mieli vaan raskaana.. Kahvin jätin kokonaan, en koskaan oikeastaan ole ollut siihen "koukussa" Vieläkin tulee välillä etsittyä netistä "raskaus ja (joku ruoka) 😂
Jätin kans kahvin, kun tein positiivisen testin. Oon kyllä juonut pari kertaa päivässä yleensä kahvia, mutta kofeiinittomana. Nyt on vähän tyhjiö niissä kahvihetkissä. Tee ei oo sama asia ollenkaan.

Ja niin sama myös tuo, että googlaan koko ajan ’raskaus matcha’ tms, kun viime kerrasta on jo niin pitkä aika, että moni asia on muuttunutkin.
 
Tää on niin tätä, oon kaks pv puputtanu ihan innoissaan ituja ruuan kanssa kunnes tänää huomasin et jaaha, ei sais syödä 😁 no nyt tiedän tämänkin 😃
Voi ei! Mutta mitään pahaa ei oo ehtiny tapahtua ❤️
 
Mulle sushista luopuminen on vaikeaa, samoin joulu ilman kaloja ja mätiä. Täytyy tehdä porkkalaa graavikalan tilalle.
 
Onko kukaan maistanut Namituvan glykyrritsiinivapaita salmiakkeja? Mietin että olisin tilannut sieltä kokeiluun, mutta ovat kyllä vähän hintavia. 🤔 Vissiin jotain glykyrritsiinivapaita salmiakkeja saisi ihan ruokakaupoistakin, pitäisi selvitellä että mitkä oli niitä.
 
Onko kukaan maistanut Namituvan glykyrritsiinivapaita salmiakkeja? Mietin että olisin tilannut sieltä kokeiluun, mutta ovat kyllä vähän hintavia. 🤔 Vissiin jotain glykyrritsiinivapaita salmiakkeja saisi ihan ruokakaupoistakin, pitäisi selvitellä että mitkä oli niitä.
En oo maistanu, mut ne semmoset kissan pään malliset on! Mikäköhän niitten nimi oli 😂
 
Onko kukaan maistanut Namituvan glykyrritsiinivapaita salmiakkeja? Mietin että olisin tilannut sieltä kokeiluun, mutta ovat kyllä vähän hintavia. 🤔 Vissiin jotain glykyrritsiinivapaita salmiakkeja saisi ihan ruokakaupoistakin, pitäisi selvitellä että mitkä oli niitä.
Kerro jos päädyt testaamaan että onko testaamisen arvoisia. 😍
 
Sushista tuli mieleen et kai tonnikalasushi on ihan sallittua? Onko niissä jotai maustetta esim mikä kielletty vai onko se vaan se merilevä? Oon siitä outo, että en ees tykkää merilevästä tai raa'asta kalasta (paitsi graavilohi..) mut tonnikalasushi on nam nam ja tykkään joskus tehdä ihan kotonaki sitä 😂
 
Takaisin
Top