Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Mäkin oon erityisen tarkka lihan kypsyydestä ja hyvin pestyistä vihanneksista. Aion myös pestä hedelmät, vaikken normaalisti sitä tee. Sushi tulee tekemään tiukkaa, koska se on yks mun ehdottomista lempiruoista, vaikka toki on joitain susheja joita voi raskaanakin syödä, kuteb juurikin se tonnikalatahnasushi @Minya~ !
Ja @Viivi92 , ituja saa tietääkseni syödä, kunhan nekin käyttää kiehuvassa vedessä ensin! Samoin kuin esim. Ulkomaisten marjojen kanssa, niin poistuu se mikälie riski niissä iduissa olikaan.

Kahvia juon kupin tai kaksi päivässä, niin, että kofeiinin raja ei tuu vielä vastaan. Ja sit jos kauheena alkaiskin himottaa ja pitäis saaha vaikka kuus kuppia kahvia, niin sit ostamaan kofeiinitonta kahvia, niin ei haittaa mitään. Ja, no, salmiakkia/lakua saatan syödä vähän kerran pari kuukaudessa, jos kauhea himo iskee. Muuten pidättäydyn tarkasti suositusten mukaisessa ruokavaliossa.
 
Mäkin oon erityisen tarkka lihan kypsyydestä ja hyvin pestyistä vihanneksista. Aion myös pestä hedelmät, vaikken normaalisti sitä tee. Sushi tulee tekemään tiukkaa, koska se on yks mun ehdottomista lempiruoista, vaikka toki on joitain susheja joita voi raskaanakin syödä, kuteb juurikin se tonnikalatahnasushi @Minya~ !
Ja @Viivi92 , ituja saa tietääkseni syödä, kunhan nekin käyttää kiehuvassa vedessä ensin! Samoin kuin esim. Ulkomaisten marjojen kanssa, niin poistuu se mikälie riski niissä iduissa olikaan.

Kahvia juon kupin tai kaksi päivässä, niin, että kofeiinin raja ei tuu vielä vastaan. Ja sit jos kauheena alkaiskin himottaa ja pitäis saaha vaikka kuus kuppia kahvia, niin sit ostamaan kofeiinitonta kahvia, niin ei haittaa mitään. Ja, no, salmiakkia/lakua saatan syödä vähän kerran pari kuukaudessa, jos kauhea himo iskee. Muuten pidättäydyn tarkasti suositusten mukaisessa ruokavaliossa.
Iduissä lähinnä salmonella ja ehec riski eli ei alkiolle vaarallista, mutta mulle kurjaa 🥶 ja en todellakaan keittäny, puputin suoraan rasiasta 😆 ja joo ulkomaisia marjoja en käytä ikinä muutenkaan 🙂 mut tuskimpa iduista mitään paskatautia saan, en oo ikinä saanu 😄 ois kyllä hyvä tuuri jos nyt tulis
 
Iduissä lähinnä salmonella ja ehec riski eli ei alkiolle vaarallista, mutta mulle kurjaa 🥶 ja en todellakaan keittäny, puputin suoraan rasiasta 😆 ja joo ulkomaisia marjoja en käytä ikinä muutenkaan 🙂 mut tuskimpa iduista mitään paskatautia saan, en oo ikinä saanu 😄 ois kyllä hyvä tuuri jos nyt tulis
No oishan se aikamoista tuuria joo, ei oo mullekaan iduista koskaan mitään tullut. Toki paskatauti ja mahdolliset raskauspahoinvoinnit olis varmaan tosi ihana yhdistelmä... 🤣
 
No oishan se aikamoista tuuria joo, ei oo mullekaan iduista koskaan mitään tullut. Toki paskatauti ja mahdolliset raskauspahoinvoinnit olis varmaan tosi ihana yhdistelmä... 🤣
Joo ja eiköhän päiväkodista tuu sitä ennen joku noro jossain vaiheessa 🫠
 
Sushista tuli mieleen et kai tonnikalasushi on ihan sallittua? Onko niissä jotai maustetta esim mikä kielletty vai onko se vaan se merilevä? Oon siitä outo, että en ees tykkää merilevästä tai raa'asta kalasta (paitsi graavilohi..) mut tonnikalasushi on nam nam ja tykkään joskus tehdä ihan kotonaki sitä 😂
On sallittu 😊 merileväki jos jodipitosuus ei oo korkee ja harvoin suomes myytävis susheis on nii pal jodii jos pari makii syö 😆
 
Vähän pelottaa että tuleekohan musta ihan neuroottinen näitten rajoitusten kanssa kun niin pitkä ja raskas matka tähän niin ei sitten itse ainakaan aiheuta mitään haittaa 😅 eipä se kai ole haitaksi kellekkään. Ainoa mitä jää kaipaamaan on joulun juustot ja viinit mutta ensi vuonna on taas uusi joulu 🎄
 
Itse myös noudatan aika armollisesti. Viikonloppuna ennen posia söin juhlissa graavilohta kun olin aivan varma että en ole raskaana ja halusin tankata joulua varten 🤣🤣🤣 Noh eipä siitä onneksi vielä varmasti haittaa koitunut...
 
Yritän olla tarkka, mutta kahvin kanssa vähän vielä lipsuu :side_tear: juon siis normaalisti kahvia noin 5-7 kuppia päivässä ja nyt oon pyrkinyt että juon vaan aamulla ja muuten vaikka teetä, mutta töissä ei ole päässyt huomaamattomasti vielä kieltäytymään joten tullut juotua. Mut oon sit reilusti vähemmän ottanut.

Toinen minkä kanssa pitäis olla tarkempi, niin juustot ja varsinkin kaikki pastöroimattomat jättää pois.

Pitää alkaa vissiin käymään kaupassa isolla kylällä, kun meidän lähikaupan tuotevalikoima on todella rajallinen ja valikoima muutenkin aika huono. Tosi tarkkaan saa katsoa muutenkin, jos meinaa esim edes laktoosittomia tuotteita haalia. Meillä on esim. 3m jogurttihylly ja isolla kylällä se on mitä joku 20m, et siel on pikkasen paremmat valikoimat kuin meidän kylän ainoassa kaupassa :Face With Tears Of Joy:
 
Muokattu viimeksi:
Yritän olla tarkka, mutta kahvin kanssa vähän vielä lipsuu :side_tear: juon siis normaalisti kahvia noin 5-7 kuppia päivässä ja nyt oon pyrkinyt että juon vaan aamulla ja muuten vaikka teetä,
Toki sit on vaihtoehtona myös se kofeiiniton kahvi! Ite oon aiemmin juonut kulta katriinan relax kahvia ja se on ollu ihan hyvää. Nyt meillä on vielä joku kolme täyttä pakettia kahvia kaapissa mun isältä, niin ollaan niitä juotu ja oon pysytellyt kahdessa kupissa, mut jos joskus sattuis itteäki kauheena himottaan kahvi, niin sit kävisin ostaan sitä relaxii. 😊
 
Muokattu viimeksi:
@persikkainen joo totta tietenkin! Sitä voisi ostaa kotiin, töissä meillä firma tarjoaa kahvin ja siihen ei voi vaikuttaa että mitä on tarjolla. Kotona oon tyytynyt pelkkään aamukahviin, mut tosiaan töissä kaadan sitten tyyliin vaan jonkun sentin kupin pohjalle, jotta näyttää että juon normaaliin tapaan, mutta ettei tuu sit kuitenkaan ihan täysiä kuppeja ryystettyä :D
 
Oon kuullut, että ne on hyviä "korvikkeita" :)
Onko kukaan maistanut Namituvan glykyrritsiinivapaita salmiakkeja? Mietin että olisin tilannut sieltä kokeiluun, mutta ovat kyllä vähän hintavia. 🤔 Vissiin jotain glykyrritsiinivapaita salmiakkeja saisi ihan ruokakaupoistakin, pitäisi selvitellä että mitkä oli niitä.
 
En tiiä onko tää tyhmistä tyhmin kysymys, mutta tiiättekö saako raskaana syödä juustonaksuja? Aivan järkyttävästi tekis mieli :loudlycrying:
 
Pyrin kyllä noudattaa kaikkia suosituksia. Onneks ite kiristin kahvimäärää jo parisen vuotta sitten, niin yks kuppi riittää päivässä. Tänä aamuna tosin sekin vähän tökki niin katotaan tekeekö kohta ees mieli..
 
Oon syönyt namituvan salmiakkeja viimeksi eilen ja ne todellakin on hyviä!!!! En usko että löytyy toista glykyrritsiini vapaata salmiakkia joka ihan oikeasti maistuu kunnon salmiakilta.

Kannatan kokeilemaan! 🤩

T. Koukussa salmiakkiin
 
Oon syönyt namituvan salmiakkeja viimeksi eilen ja ne todellakin on hyviä!!!! En usko että löytyy toista glykyrritsiini vapaata salmiakkia joka ihan oikeasti maistuu kunnon salmiakilta.

Kannatan kokeilemaan! 🤩

T. Koukussa salmiakkiin
Täälläki yks salmiakkinannahullu😍 hieman tuo oma profiilinimikin taitaa viitata siihen🙈🤤 Pitää kyllä ehdottomasti laittaa kokeiluun, niin paljon ny hyvää palautetta tullu👌
 
Oon syönyt namituvan salmiakkeja viimeksi eilen ja ne todellakin on hyviä!!!! En usko että löytyy toista glykyrritsiini vapaata salmiakkia joka ihan oikeasti maistuu kunnon salmiakilta.

Kannatan kokeilemaan! 🤩

T. Koukussa salmiakkiin
Mistäs näitä saa ostettua!? Tahdon heti maistella myös 🤭😍
 
Takaisin
Top