BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Juliet92 voi ei, peukut pystyssä ettei nyt mitään tauteja olis tulossa 😞

@NewMoon voi nyt hiton tiputtelu 😑 ymmärrän ton fiiliksen, halit sinne ❤️

@Nurppu mäkin ajattelin aluksi että pidän taukoa testailuista yms ennen ivf ja yritän elää vaan ajattelematta asiaa, mut muuttunu kyllä mieli taas siitä 🙈 ovulaatiota en kyl oo testaillu enkä jaksakaan, mut lämmöt ja olot sen kertoo aika hyvin niin ei se nyt niin tarpeenkaan oo. Muuten kyllä seurailen hyvinkin tarkasti plus raskaustestejä meinaan kyllä uitella kun kans niitä ostelin jossain vaiheessa kaappiin 😆

Täällä ei oo eilisaamun jälkeen näkynyt ruskeaa (toki nyt varmaan heti alkaa taas kun tän "sanon ääneen") ja maha tuntuu olevan löysällä 🙄 ja siis vaikka mulla on ollu ihan kaikenlaiset raskausoireet aiemmin luteaalissa, niin voin vannoa että näin kovia tissi/nännisärkyjä ei oo ollu aiemmin 😳 varsinkin eilen oli kyllä semmosta että naama ei pysyny peruslukemilla ollenkaan kun säryt iski. Mutta ne siis tulee aaltoillen eli ei oo ollu todellakaan koko aikaa (onneksi)! Ainiin ja lämmöt laski taas alemmalle tasolle:
Screenshot_20220818-094803.jpg

Vaikka onki ollu vähä erilainen olo nyt välillä niin en kyl siltikään usko että olis tärpänny 🤔

Kiitoksia teille ❤️ ei tarvi pahoitella! Olishan se ollut aikamoinen jättipotti tuon edellisen sadan vuoden yrityksen (0 haamua/plussaa) ja icsi-vauvan jälkeen saada luomuplussa.

@Kultahippi ja muut joilla on tiputtelua ennen menkkoja, onko teillä siis rusehtava tiputtelu?
Mulla on ihan kirkasta verta, mut sitä siis tulee niin vähän ettei tarvi kuin korkeintaan pikkuhousunsuojan.
Mulla se on ollut yleensä joko ihan vaaleanpunertavaa valkovuotoa (tätä en oo kyllä laskenu ees tiputteluksi koska se on niin pientä ja vaaleaa) tai sitten yleisimmin rusehtavaa/ruskeaa tuhrua. Ja määrä siis semmonen että tulee paperiin pyyhkiessä vähän ja sitten pikkuhousunsuojaan saattaa tulla vähän eli siis tosi pieniä määriä. Muistaakseni mulla ei oo tässä vaiheessa (luteaalin puolivälissä) tullut ikinä kirkasta verta tiputellessa vaan aina rusehtavaa tai ihan ruskeeta 🤔 sitten kun menkat on alkamassa niin ne alkaa kirkkaalla tiputtelulla pyyhkiessä (yleensä aamulla) ja samana päivänä alkaa kunnon vuoto.

Voi kun @NewMoon käyrä oli niin lupaava.. 😔😔 Toivottavasti @Juliet92 pysyy terveenä! Koska @Kultahippi meinaat testata?? 🤩

On: oon tässä kesälomalla nukkunut vähän pidempään ja mietin josko korkeammat lämmöt johtuu myöhäisemmästä mittausajankohdasta... 🤔 viime yönä heräsin klo 4 vessaan niin mittasin siinä sitten lämmön joka oli 36,3!!! Tein myös ovistestin ja uudestaan aamulla, näyttäisikin siltä että ovis ehkä kuitenkin olis vielä tuloillaan. Oishan se nyt kummallista ollut jos koronan ja buranan keskellä olisin ovuloinut. Limat on ollut myös järkyttävät eilen ja tänään. Eilen onneksi taas talleteltiin. Myös mulle km jälkeen kivaksi ovisoireeksi jäänyt pahoinvointi oli illalla ja yöllä voimissaan... ylempi testi yöltä, alempi aamulta.
20220818_102751.jpg

@NewMoon tsemppiä sinne ja ymmärrän noi fiilikset! Tekee varmasti hyvää, jos pystyy/osaa ottaa rennommin. Mulla alkaa päiväää ennen kp1 vuotas vaaleenpunasta ja ihan kirkasta.

@Nurppu go with the flow! Ja jos paljon testejä niin ne on tehty käytettäväks😏

@Kultahippi kunpa vielä nousis lämmöt!

@Jossu123 ovis näköjään sit vast tulos, iloa talletteluihin!

Tänään parempi olo ja lämmöt taas siksakkaa. Ostin sit kuitenki ovistestejä ku noi lämmöt heittää nyt jännästi ni vähä lisävarmuudeks. Tän kierron jälkee vois kyllä harkita iteki vahvasti rennompaa kiertoa.

Liitteet

• Screenshot_20220818-121610_FF App.jpg
    Screenshot_20220818-121610_FF App.jpg
    343.4 KB · Katsottu: 120
Erittäin hyvältä näytti @Jossu123 testit!👌

Täällä sovellus heitti oviksen kp14 -> kp15 tän aamun mittauksen jälkeen. Tässäkään kierrossa ei mitään selkeitä limoja/kipuja/oireita, joten voi olla kumpi vain. Eli dpo 4-5 mennään. Miten tää odottelu onkin niin hidasta 😅
View attachment 115283
Sä pääsetkin sitte kohta todenteol jännäilee😍 toisaalta tykkään tästä oviksen odottelust ku ei viel pettymys ja optimismi riitele keskenää.

Tältä näytti kuivana oma ovistesti. Kosteus lisääntyny, muttei viel mitää limoja. Tänää siis kp7 ja viime kierros kp12 ovis. Jos jatkais tikuttelua sunnuntaina kp10, tuskin nyt täs välis ohi menee?😅

Liitteet

• 20220818_134511.jpg
    20220818_134511.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 144
On kyllä hauska kun ite kohta lopettaa piinailun niin muut vasta aloittanu! 😄
Täällä dpo11 lämmöt ei tehny uutta nousua ja testissä en nää mitään, jotain varjoa tms kun oikein yrittää mutta ihan negojahan nuo on 😑 tein eilen päivällä ja tänään aamulla toisen 😅 voin tänään siis pari viinilasillista nauttia!
Screenshot_20220819-072019.jpg

IMG_20220818_150453__01__01__01.jpg

IMG_20220819_071616__01__01.jpg

On kyllä hauska kun ite kohta lopettaa piinailun niin muut vasta aloittanu! 😄
Täällä dpo11 lämmöt ei tehny uutta nousua ja testissä en nää mitään, jotain varjoa tms kun oikein yrittää mutta ihan negojahan nuo on 😑 tein eilen päivällä ja tänään aamulla toisen 😅 voin tänään siis pari viinilasillista nauttia!
View attachment 115300
View attachment 115301
View attachment 115302
Jotain epämäärästä varjoo tuntuu näihin tosiaan tulevan. Jännää, toivotaan ettei olis varjo vaan.❤

Täällä ei mittään uutta, lämmöt samat ku eilen, 36,4.

En haluis mitään väärää toivoa herätellä tai mitään, mut @Kultahippi vertailin sun "varjoa" mun pc-plussaan ja musta sulla se on oikeessa kohassa, ku mulla se oli viime kierrossa siinä vieressä... Mut siis vaikeehan tosta on mitään sanoa, ja tässä ku ny moni on varjoiltu ni tietty ei voi tietää vielä! Mut mä nii kauheesti toivosin kyllä! Tässä siis vielä tää vertailukuva sun testistä:

kultis-vrt.jpg

Jahas jokohan palaisi taas linjoille, kun dpo2 meneillään ilmeisesti jo :D

Meidän ainoaan kauppaan oli tullut verigreippimehua, joten join sitä oletettuun ovikseen asti about 2dl päivässä. Ei limailu lisääntynyt, mutta se oli sellaista selkeämpää waterya koko ajan ja vähän aina tuli paperiin mukaan. Kunnes sit kp14 holahteli mukavasti ja kramppaili ja himot oli kyllä ihan hullut :tears: että ehkä jotain auttoi, tai sitten ei. En osaa varmaksi sanoa.

Luultavasti kp15 eli pai päivää sit oli ovis. Plussaa ei meinannut aluksi tulla ovistestiin sit millään, kp14 ip tuli tulkinnanvarainen, mutta sitten kp15 aamulla oli niin vahva plussa että ei voinut erehtyä. Merkkasin kummatkin plussaksi. FF ei oo vielä merkannut oviksen paikkaa, mutta lämmöt ainakin lähti heti kp15 jälkeen tosi hyvään (joskin mulle ihan epänormaalin aikaisin, kun ne nousee aina niin hitaasti :rolling:) nousuun joten oisinkohan palannut nopeampaan tahtiin siitä, miten nopeasti ovis tulee ovisplussasta :Eyes: kävi säkä ja tallettelutkin osui dpo-1 ja dpo-2, kunnes iski taas tappohelteet ja hävis maku koko touhusta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täs käyrää ja nyt lukemaan satatuhatta uutta viestiä sitten viime kerran ja tosiaan kuten joku mainitsi, ihanaa kun on koko ajan joku piinailemassa ja saa jännätä plussia ♥

aug032022.jpg

Sä pääsetkin sitte kohta todenteol jännäilee😍 toisaalta tykkään tästä oviksen odottelust ku ei viel pettymys ja optimismi riitele keskenää.

Tältä näytti kuivana oma ovistesti. Kosteus lisääntyny, muttei viel mitää limoja. Tänää siis kp7 ja viime kierros kp12 ovis. Jos jatkais tikuttelua sunnuntaina kp10, tuskin nyt täs välis ohi menee?😅
Tästä kuvasta tuli mieleen, että kommentoidaanko muilla jotain noista ovis- ja raskaustesteistä ja niiden teosta? Meillä aina valitetaan kun mulla menee vessassa niin pitkään testejä tulkitessa. Kaiken huipuks unohtui kerran pissat kuppiin ja mies meni mun jälkeen vessaan, sit huuti saman tien perään, että taasko kusella läträät kun on kuset kupissa :rolling:

@Nurppu ihana kun jaksat toivoa ja uskoa! ❤️ Ja hyvä kuulla että joku muukin näkee edes jotain, epäilin ekana vaan että toivon niin kovaa että kuvittelen vaan 😅 onhan tuo nyt ihan olematon ja näkymätön, eikä nyt auta muu kun seurailla (ja jatkan varmasti viikonloppuna testailua kyllä..)
Ja hah, teillä taas hellehimoilut siellä 😆 en kyllä edelleenkään ymmärrä miten ketään voi haluttaa tämmösessä kuumuudessa 😂 oikeesti oon kade!

@lepus timidus jee tervetuloa takaisin linjoille 😍 ja hyvään aikaan tulit niin päästään heti seuraamaan sun piinapäiviä 😁
Meillä mies on hyvin vähäsanainen testien teosta eikä kysele tai kommentoi ikinä mitään, se on tottunut siihen että mä aina kerron 😁

No ny tein testin ja ihan valkonen oli! Nyt alan hyväksyä kyllä että ei oo tärppi käyny. Ja pääraukka meni vaan sekasin siitä viime kierrosta ja oli heti tulkitsemassa kaikki pienet oireet siihen samaan 😅

Tarkennan siis että tiedän, että implantaatio voi tapahtua myöhemminkin (tänään on siis dpo11). Mut niissä myöhemmissä on jo keskenmenon riskit niin korkeet että niihin en kauheesti painoa laita. Dpo 11 implantoituvista jo yli puolet menee kesken. Ja jos eilen (dpo10) olis implantoitunu ni jotenki uskon että olis jo jonkunlainen kaukanen haamu ollu tänään 🤔

Täs viel mielenkiintonen kuva noist implantaatiopäivistä ja varhasista keskenmenoista! On se kyl vähän harmi kattoa tätä siltä kulmalta, että viimeks kun dpo8 jo näky testissä, niin sillon on ollu tosi varhanen kiinnittyminen, minkä tän pohjalta olis voinu arvata jatkuvan. Mutta minkäs teet.
View attachment 115083
Lähde: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejm199906103402304
Ompa jännä tuo, mistähän se voisi johtua että mitä myöhäisempi kiinnittyminen sitä varmemmin varhainen km? Tai varmaan se vastaus tuolta lähdesivulta löytyy, mut nyt ei kykene suomentamaan kun vaatii tuo erikoissanasto google kääntäjää mukaan ja pää on helteestä ja työpäivästä aivan sosekeittoa.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin