BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@lepus timidus kiva saada sut takas linjoille! :) Meillä ei mies juuri kommentoi testailua enää :D joskus ennen kai jotain, mut on hyväksyny että saan sekoilla tän kans nii paljon ku haluun. Ja että kerron sille sit jos on jotain kerrottavaa. Ja tuosta myöhäsestä kiinnittymisestä: ne myöhäsemmät kiinnittyjät kai on tilastollisesti useammin kromosomillisesti viallisia, ja sen takia siis myös hitaampia kehityksessä ja myös siinä kiinnittymisessä. Tilastoja toki vaan, aina niidenki joukossa on niitä kromosomeiltaan terveitä matti-myöhäsiä. Täs kohtaa on hyvä muistaa se että niitä kromosomillisesti viallisia munasoluja on siis kaikilla naisilla paljon! Pakko taas oli kaivaa joku kaavio aiheesta ku en itekää ollu perillä et kui iso osa on normaalei:

Screenshot_20220819-155119.png

Lähde: https://extendfertility.com/your-fertility-3/egg-quality/

@Kultahippi ai hitsi, en ees tajunnu tota seksihelleyhteyttä taas! 🤣 mitä hittoo! Valiteltii sen jälkee oikee et miten voi olla näi kuuma! 😆 Tää on selkeesti joku juttu 🤣

@lepus timidus kiva saada sut takas linjoille! :) Meillä ei mies juuri kommentoi testailua enää :D joskus ennen kai jotain, mut on hyväksyny että saan sekoilla tän kans nii paljon ku haluun. Ja että kerron sille sit jos on jotain kerrottavaa. Ja tuosta myöhäsestä kiinnittymisestä: ne myöhäsemmät kiinnittyjät kai on tilastollisesti useammin kromosomillisesti viallisia, ja sen takia siis myös hitaampia kehityksessä ja myös siinä kiinnittymisessä. Tilastoja toki vaan, aina niidenki joukossa on niitä kromosomeiltaan terveitä matti-myöhäsiä. Täs kohtaa on hyvä muistaa se että niitä kromosomillisesti viallisia munasoluja on siis kaikilla naisilla paljon! Pakko taas oli kaivaa joku kaavio aiheesta ku en itekää ollu perillä et kui iso osa on normaalei:

View attachment 115319
Lähde: https://extendfertility.com/your-fertility-3/egg-quality/

@Kultahippi ai hitsi, en ees tajunnu tota seksihelleyhteyttä taas! 🤣 mitä hittoo! Valiteltii sen jälkee oikee et miten voi olla näi kuuma! 😆 Tää on selkeesti joku juttu 🤣
Ai kauheeta, tää on aika karu käyrä, varsinkin kun itse on jo ns over the edge 😱😭. Itsellä tähän mennessä kaksi raskautta, yksi lapsi ja toi km oli aika varmasti just kromosomeista johtuvaa, kun kasvu laahasi perässä, vaikka kiinnittyminen taisi siinä tapahtua dpo6-7 (kiinnitymisvuodosta päätellen).

Täällä on tosiaan varjojengiä liikkeellä, toivotaan että muuttuisi positiiviseksi ainakin @Kultahippillä! @NewMoonillakin oli niin lupaavan näköiset lämmöt, voi että jos ei vaihdu varjosta viivaksi.

Täällä kp24, ja tänään nega raskaustesti 🥳. Tai ehkä siinäkin oli just joku varjo vielä (en näillä testeillä ole saanut mitään varjoa tai viivanpaikkaa koskaan), jos oikein käänteli valossa, mutta kyllä mä sen jo nyt negaksi lasken tässä tapauksessa. Lämmöt on ollu normilämmöt nyt jo viikon verran. Flo merkkaa oviksen tapahtuneeksi, vaikka lämmöt tietenkin jotain ihan muuta, mutta en vaan ole jaksanut merkata negoja ovistestejä. Just nyt tällä hetkellä tuntuu, että pelkkä oliskin olis suuri ihme, ja en varmaan koskaan enää ovuloi, ja raskaudesta nyt ei osaa edes haaveilla. Mutta kai se ovis sieltä joskus tulee. Jos lämpöjen laskusta laskee, niin vois tulla jo viikon, puolentoista sisään.

Liitteet

• C472F294-05DE-4AA0-BF55-6EFC781C7F69.jpeg
    C472F294-05DE-4AA0-BF55-6EFC781C7F69.jpeg
    3.5 MB · Katsottu: 141
  • 1F43FEDB-A075-4D3B-9E19-51CBD9F496FB.png
    1F43FEDB-A075-4D3B-9E19-51CBD9F496FB.png
    436.4 KB · Katsottu: 136
Ai kauheeta, tää on aika karu käyrä, varsinkin kun itse on jo ns over the edge 😱😭. Itsellä tähän mennessä kaksi raskautta, yksi lapsi ja toi km oli aika varmasti just kromosomeista johtuvaa, kun kasvu laahasi perässä, vaikka kiinnittyminen taisi siinä tapahtua dpo6-7 (kiinnitymisvuodosta päätellen).

Täällä on tosiaan varjojengiä liikkeellä, toivotaan että muuttuisi positiiviseksi ainakin @Kultahippillä! @NewMoonillakin oli niin lupaavan näköiset lämmöt, voi että jos ei vaihdu varjosta viivaksi.

Täällä kp24, ja tänään nega raskaustesti 🥳. Tai ehkä siinäkin oli just joku varjo vielä (en näillä testeillä ole saanut mitään varjoa tai viivanpaikkaa koskaan), jos oikein käänteli valossa, mutta kyllä mä sen jo nyt negaksi lasken tässä tapauksessa. Lämmöt on ollu normilämmöt nyt jo viikon verran. Flo merkkaa oviksen tapahtuneeksi, vaikka lämmöt tietenkin jotain ihan muuta, mutta en vaan ole jaksanut merkata negoja ovistestejä. Just nyt tällä hetkellä tuntuu, että pelkkä oliskin olis suuri ihme, ja en varmaan koskaan enää ovuloi, ja raskaudesta nyt ei osaa edes haaveilla. Mutta kai se ovis sieltä joskus tulee. Jos lämpöjen laskusta laskee, niin vois tulla jo viikon, puolentoista sisään.
Nyt täytyy kerrankin onnitella negasta testistä! Kohti uutta yritystä!

Meil mies vinoili ekaa yrittäes testailuist ja testiarsenaalist tms. Mut nyt toisen yrityksen venyes melkee jopa kannustanu siihen. Molemmilla kova halu saada toinen. Ja vaikka toisaalta ovis voi tuoda ns. Suorituspaineita niin silti mun henkinen rauha kai rauhottaa sitäkin😅

Tuli nopeasti ilmoitus poliajasta. 10.10, menee vähän pitkälle, mutta kai pääasia, että pääsee. Ehtii kahdet menkat tässä olemaan ennen sitä sitten ellei tärppiå kuulu. Toisaalta jotenkin rauhottaa mieltä et sinne sit pääsee. Lähetehän ei sinällää oo täst tärpittömyydestä, vaan muusta oireilusta, mikä hyvin mahdollisesti voi olla syynäkin siihen ettei tärppää ja vuosi on jo ylittynyt siinä kohtaa yrityksen suhteen niin kai voi sittem pyytää noihin tutkimuksiinkin pääsyä samaan syssyyn?

Jes Aloy, hyvältä näyttää! Onnea negasta, tosiaan näyttäs et nyt on lämmötki normalisoitunu ja uus kierto käynnissä! :) Ja joo, onhan toi naisen hedelmällisyyden pudotus aika karu. Tuntu jotenkin että meilläkin hoidoissa kielenkäyttö muuttu saman tien ku täytin 35 - sitä ennen olin "vielä niin nuori" ja ny oli jo että "sun iän takia en usko hypeririskiin" 😅 no eri lääkärit oli kyseessä kyl, mut silti jotenki kiinnitti heti huomiota :D brutaalia. No, oma äiti sai mut 36v ja veljen 38v, en viel liikoja stressaile (siis sen enempää ku tää lapsettomuus jo valmiiks aiheuttaa 😅)

Meillä töissä lähti kesälapsoset takaisin koulun penkeille, kaikki vakkarit (meitä kolme) pl. minä kipeenä ja saanut yksin olla tekemässä kaiken (mikä oli hyvä asia henkisesti, kun saanut olla vaan yksin omissa ajatuksissa, mut fyysisesti sit ollut kyllä aivan loppu koska kyseessä raskas ala ja paukku 20t askelta joka pvä rikki), joten ei kerenny paljoa pohtia käyriä kun uutta mittariakin odottelin, mut eipähän ainakaan pitäs olla stressiä tässä kierrossa yhtään.

Onnea @Aloy negasta, eiköhän se ovis tuu ihan kohtsillään! :Victory Hand:

@Nurppu mielenkiintoisia juttuja aina saat kaivettua netin syövereistä! Kun oot tuollainen tietotoimisto ja bbt:n asiantuntija, niin voisitko maalaisjuntille selittää selkosuomella corpus luteum dipin ja fallback risen? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mää mietin tota mun käyrää, että miks tipahti noin aamulämpö tänään. Ajattelin eka josko pidin mittaria suussa huonosti, mutta toinen lämpö oli vielä matalampi (36,26), joten merkkasin sen ekan mittauksen. Tietenkään ei voi olla mitään muuta selitystä kuin jompikumpi, koska mielestäni nukuin aivan tavalliseen tapaan. :Smiling Face With Halo:

aug032022.jpg

Muokattu viimeksi:
Meillä töissä lähti kesälapsoset takaisin koulun penkeille, kaikki aikuiset (kaikki ne kolme sis. minä) kipeenä ja saanut yksin olla tekemässä kaiken (mikä oli hyvä asia henkisesti, kun saanut olla vaan yksin omissa ajatuksissa, mut fyysisesti sit ollut kyllä aivan loppu koska kyseessä raskas ala ja paukku 20t askelta joka pvä rikki), joten ei kerenny paljoa pohtia käyriä kun uutta mittariakin odottelin, mut eipähän ainakaan pitäs olla stressiä tässä kierrossa yhtään.

Onnea @Aloy negasta, eiköhän se ovis tuu ihan kohtsillään! :Victory Hand:

@Nurppu mielenkiintoisia juttuja aina saat kaivettua netin syövereistä! Kun oot tuollainen tietotoimisto ja bbt:n asiantuntija, niin voisitko maalaisjuntille selittää selkosuomella corpus luteum dipin ja fallback risen? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mää mietin tota mun käyrää, että miks tipahti noin aamulämpö tänään. Ajattelin eka josko pidin mittaria suussa huonosti, mutta toinen lämpö oli vielä matalampi (36,26), joten merkkasin sen ekan mittauksen. Tietenkään ei voi olla mitään muuta selitystä kuin jompikumpi, koska mielestäni nukuin aivan tavalliseen tapaan. :Smiling Face With Halo:

View attachment 115344
Jännä käyrä siellä, toivottavasti @Nurppu :lla jotain veikkausta tähän👌

Täällä kans yllättäen alemmat lämmöt vaikka eilen parit siiderit ja viinilasit nautiskelin😅 merkkarin kyl discardille. Voihan ne toisaalta olla vihdoin tippunukki. Eilinen ovistesti oli suht haaleakin vielä, huomenna uitan testiä taas. Eilen oli kauheita vihlontoja mahas ja oli reippaat limat mut mielestäni sitä waterya eikä eggistä. On tässä kyl ollu kolme päivää toimintaa putkee makkarin puolel😅 harvinaista. Toivottavasti viel ukkelil paukkui riittäs ens viikollekin kun oletan, et ens viiko puolel ovis.

Liitteet

• Screenshot_20220820-084517_FF App.jpg
    Screenshot_20220820-084517_FF App.jpg
    349.7 KB · Katsottu: 133
@Aloy Jes hyvältä näyttää! 😍

Mä liityn tähän alhaisten lämpöjen kerhoon tältä päivältä 😅 olin eilen festaroimassa, mutta join vaan yhden kokonaisen ja yhden jaetun oluen illan aikana, muuten alkoholittomia. Heräsin samaan aikaan kuin yleensä, mutta pari tuntia lyhyempien yöunien jälkeen ja lämpö oli vaan 36,51 eli ihan alkukierron lämpö 😱 nukahdin vielä pariksi tunniksi ja kokeilin uusiks ja oli 36,71 eli ei sekään kovin korkea.. Mikä dippi tää nyt on ku vasta dpo12 ja keskiviikkona pitäis alkaa vasta uus kierto 😳
Screenshot_20220820-091952.jpg

@lepus timidus oho, mul oli kans viime kierrossa dpo3 kunnon dippi enkä tainnu kauheesti sen enempiä miettiä syitä, aattelin vaan et taas se elimistö siel jotai sekoilee 😆 mut nopeel googletuksel toi corpus luteum dip (eli keltarauhasdippi) viittas vissii jotenkin siihen, et kun se munasolu on lähteny matkaan ja sinne munarakkulan tilalle muodostuu keltarauhanen, ni se päästää ilmeisesti sit jonkun purkauksen estrogeenia siinä, mikä voi näkyä tollee lämmöissä alkuvaiheessa. Mut lähde oli random foorumikeskustelut että en tiiä kui virallista tietoa on 😆 mä aina kuvittelin et "fallback rise" olis vaan joku termi sille että lämmöt nousee takas ylös dipin jälkeen (millon vaan), mut näköjää se viittaa kans vaan tohon oviksen jälkeiseen dippiin! Mut sillee uskottavan kuulosta et ku se keltarauhanen ottaa hormonihommat haltuun ni siinä voi joskus jotai heittelyä tapahtua 🤷🏼

@Juliet92 kiva et ollu noi reipasta makkarissa! :) Toivotaan toki et ei vauhti hiivu just ennen ovista 😅

@Kultahippi oho, jännää että dippi tos kohtaa! Voiko olla että jostai syyst nukuit suu auki festarin jälkee? 😆 Tai sit joku random estrogeeniryöppy sielki 🤷🏼 eihän sul voinu olla ovis sittenki tos kp11?

Mul tais olla ny runsaammat menkat ku yleensä. Varmaan jotenkin sen koronan syytä? Laitan ny lämpökäyrää huvin vuoks vaik ei täs vielä paljoo kateltavaa oo :P

Screenshot_20220820-102926.png

@Nurppu Kaikkihan on tietty mahdollista, mutta en kyl usko et ovis olis ollu jo kp11, kovimmat oviskivutki oli kuitenki vasta kp13&14 🤔 mutta kuka näistä nyt oikeesti tietää 😅 ei toi nyt maailman luotettavin lämpö kuitenkaan oo festareiden takia, huominen lämpö kertoo paljo enempi!

@lepus timidus oho, mul oli kans viime kierrossa dpo3 kunnon dippi enkä tainnu kauheesti sen enempiä miettiä syitä, aattelin vaan et taas se elimistö siel jotai sekoilee 😆 mut nopeel googletuksel toi corpus luteum dip (eli keltarauhasdippi) viittas vissii jotenkin siihen, et kun se munasolu on lähteny matkaan ja sinne munarakkulan tilalle muodostuu keltarauhanen, ni se päästää ilmeisesti sit jonkun purkauksen estrogeenia siinä, mikä voi näkyä tollee lämmöissä alkuvaiheessa. Mut lähde oli random foorumikeskustelut että en tiiä kui virallista tietoa on 😆 mä aina kuvittelin et "fallback rise" olis vaan joku termi sille että lämmöt nousee takas ylös dipin jälkeen (millon vaan), mut näköjää se viittaa kans vaan tohon oviksen jälkeiseen dippiin! Mut sillee uskottavan kuulosta et ku se keltarauhanen ottaa hormonihommat haltuun ni siinä voi joskus jotai heittelyä tapahtua 🤷🏼
Kiitos, suhun voi aina luottaa että sulta tulee tietoa jonka ymmärtää tyhmäkin :rolling:

@Kultahippi ompa jännä romahdus :Face Without Mouth: kerran mulla tippui dpo13 lämmöt piirun päälle coverlinen, mut menkat alkoi jostain syystä vasta kolme päivää ensin lämmöt siinä tasolla oltua. Mut oon mä lukenut dpo12 kiinnittymisdipeistäkin!

Edit. Harmi laitoitkin samaan aikaan negatestistä kuvan :red-heart:

Noh mäkin jäin eilen miettimään liian tarkkaan, että jos ovulaation paikkeilla tallettelee mutta kohdunsuu ei ole kuitenkaan vielä auki, niin missä ne siittiöt hengailee sitten odotellen ovien aukeamista, kun kuitenkin emättimessä kuolevat nopeasti emättimen happamuuden(?) takia, eli onko turha talletella ennen kuin paikat aukeaa.. :Smirking Face:

Ei oo viiva vahvistunu kyl kolmes päiväs yhtää😅 piti välipäivä pitää tänää, jos pitäski huomen.

Liitteet

• 20220820_151510.jpg
    20220820_151510.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 129
@Juliet92 välipäivä voi tehdä ihan hyvää 😅

Siis tää kierto on nyt ihan syvältä, lämmöt menee ihan omia reittejään ja mulla toisaalta olot viittais siihen et menkat alkaa ihan näillä näppäimillä mut sit taas osa oloista viittais ettei pitäis vielä alkaa 🤨🤨
Lämpöjen perusteella odottaisin vuodon kuitenki alkavan ehkä tänään jo, ehkä ovis olikin kaikesta huolimatta jo aiemmin ja lämmöt normaalia alhaisempia tai luteaali jäi vaan lyhkäsemmäks. Joka tapauksessa syytän kaikesta koronaa 😆
Screenshot_20220821-095704.jpg

@Kultahippi hyvin paljon mahdollista, että korona sotkee 😐 varsinkin jos noin matalat lämmöt ei ole normaalia. Mullekin sanottiin ku meni kesken heti ku tein posin koronatestin, että ei koronaa voi poissulkea sen aiheuttajana.. Joten ehkä parempikin että korona kärsitty alta pois kunnolla ja vasta sit tärppiä yrittämään kun kierto normaali, niin ei ainakaan ole sotkemassa kiinnittymistä ja jatkoa 👍

Mun piti ottaa rennosti loppukiertokin ja testata vasta viime metreillä jos viitsin edes.. mut justiisa huomasin et tän kierron lämmöt oviksen jälkeen menee aika yks yhteen tärppikierron kanssa siksakkia myöten, kun taas negakierrossa tulee aina ihan samanlaisia käppyröitä, joten jos siksak ja samankaltaisuus tärppikierron kaa jatkuu saatan ehkä hairahtua testaamaan jo hyvissä ajoin.. 🤪

Screenshot_20220821_102415.jpg

Screenshot_20220821_102347.jpg

@Juliet92 mikä kp sul ny menos? Onko jo lähellä kalenterin mukainen ovis?

@Kultahippi no on kyl aika jännät lämmöt! Ja samaa mielt, koronan piikkiin menee kyl tollaset sekoilut 👀

@lepus timidus sehän kuulostaa sit hyvältä 😄 toivotaan kovasti tärppiä!

@NewMoon ota ihmeessä taukoa, mä voin vaan kuvitella miten kivuliasta on pitkän lapsettomuustaustan jälkeen palata takas yrittämään. Mulla kanssa ny ferritiinienkohotus ja rautakuuri käynnissä. Pitäsköhän maksamakkaraa ostaa... 😌 Ja äh, tosi tylsä kuulla että primot ei yksinään korjannu runsaita kuukautisia 😔

Mulla ei vielkää mitää erityisen jännää, paitsi vähän tänään ilahduin kun huomasin että lämmöt vetää sittenki nyt pient siksakkia 😆 ihme ilon aihe!

Screenshot_20220821-120113.png

@NewMoon tsemppiä sinne kauheesti❤ olikos teillä tarkotus hoitoihin millo mennä? Viime kierrossa kyllä tasasesti tummu ovistestit🤔 mut kai noissa vaihtelua voi olla.

@lepus timidus ja @Nurppu toivotaan, et siksakit olis nyt sit hyvä juttu😅 täälläkin melkosta. Kp10 tänään ja tosiaan kp12 viimekierros ovis. En usko, et täs kierros niin aikasin kyl. Valkkari on aika waterya edelleen, ei musta selkeetä eggistä, mut lisääntyy koko ajan. Lämmöt näyttää tältä.

Liitteet

• Screenshot_20220821-123720_FF App.jpg
    Screenshot_20220821-123720_FF App.jpg
    336.8 KB · Katsottu: 114
Takaisin