BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva että saadaan jännää teijän käyriä @Jossu123 ja @lepus timidus ! Toivotaan että nyt olis molemmilla aurinkoinen kesäplussa odottamassa :)

Oliko niin että @Kultahippi ei nyt mittaillu lämpöjä loman kunniaks? Eikö sulla vedellä nyt piinapäivien loppupuolta vai muistanko väärin? Ja mites muilla?

Mun lämmöt näköjään jatkaa rennolla siksaklinjalla. Pidän positiivisena koska ainut plussa tullu siksakkierrossa 👍

Screenshot_20220721-113041.png

Kiva että saadaan jännää teijän käyriä @Jossu123 ja @lepus timidus ! Toivotaan että nyt olis molemmilla aurinkoinen kesäplussa odottamassa :)

Oliko niin että @Kultahippi ei nyt mittaillu lämpöjä loman kunniaks? Eikö sulla vedellä nyt piinapäivien loppupuolta vai muistanko väärin? Ja mites muilla?

Mun lämmöt näköjään jatkaa rennolla siksaklinjalla. Pidän positiivisena koska ainut plussa tullu siksakkierrossa 👍

View attachment 114628
Nyt taas ku ollaan oltu kotona niin oon mittaillu kyllä 😊 Espanjaan en ottanu mittaria eli 5pv jäi mittaamatta! Ajattelinki laittaa teille käppyrää näytille 😄 nyt meen dpo13, ihan varmaa ei toki oo koska testejä en tehny ja noi oletetun oviksen jälkeiset lämmöt jäi mittaamatta 😁 heitin päästäni pari koholla olevaa lämpöä tohon dpo2 ja 3 että se piirsi tuon oviksen, muuten jätti piirtämättä. Oletan että oli siinä kun se lauantain lämpö oli 36,81 eikä mulla ikinä oo ollu semmosta lukemaa ennen ovista! Nyt pari viimeistä kiertoa menkat on alkanu dpo16 eli sunnuntaina sit varmaan 😊 yhden testin tein tiistaina, koska oon vähän tomppeli.
Tiputtelua ollut nyt 3 pv ja mietin, että johtuukohan se siitä kun en jaksanut ottaa vitamiinejakaan yms mukaan Espanjaan ja jäi muutama päivä ottamatta 🤔 viimeksihän ei tiputellu yhtään kun oli ekaa kertaa ollut ubikinoni käytössä 🤩 nojaa, katsotaan! Tulipas nyt lörpöteltyä 🧐
Niin ja tässä tosiaan se käyrä:
Screenshot_20220721-165323.jpg

Kohta alkaa oikeasti viimeinen kierto ennen IVF 🥳

Muoks. Hyvin muuten huomaa käyrästä milloin alkoi kesäloma 😂 lomalla tullut tietty herättyä myöhempään kuin normaalisti eli valkoista kolmiota näyttää 🙈 toki nyt viikon ajan oon heränny puol ysiltä joka päivä eli luteaaliarvot on keskenään verrattavissa kyllä 😁

Muokattu viimeksi:
Miltä porukan lämmöt on näyttänyt tällä viikolla?
@Kultahippi näyttää ainakin hyvin oikea oppiselta👌

Täällä vähän jännään että menikö lomasta huolimatta tämä kierto harakoille. Ovis vähän myöhässä, itse veikkaisin kp17 mut sovellus arvioi tällä hetkellä kp19 vasta. Pari edellistä aamua jäi mittailuista pois, tämä aamu tuo viimeisin vihreä, jonka perusteella nyt teki arvion. Mitään selkeitä ovis oireita ei oo ollu (koko keväänä/kesänä) ni siitäkään ei apuja. Noh, talleteltua saatiin aika hyvin, mutta jos ovis oli vasta kp19 ni siihen niistä ei enää suurta iloa ollut.
Ajatus oli ensi pe testata mut nyt dpo onkin sen verran vähän vielä tän arvion perusteella, että ehkä siirrän seuraavalle viikolle. Mikäli kuukautiset ei ala viikonloppuna.

Screenshot_20220723-115831__01.jpg

Nooh, täällä vedellään kierron vikaa päivää:
Screenshot_20220723-121419.jpg

Lämmöt pomppas koska tulin kipeeksi, luultavasti korona 😑 ihan jyrän alle jäänyt olo enkä saanu nukuttua ollenkaan yöllä, eli lukema on ihan seinästä repästy.. hyvää tässä se on ettei näitä juttuja oo tullu ajateltua pariin päivään 😆 mut toivon, että olo tästä paranis ettei tässä fiiliksessä tarvis kärsiä menkkojenki alkua 🥴
Tsemppiä @Lorena piinailuun ❣️

Oho @Kultahippi meinasin jo innostua ennen ku luin eteenpäin 😅 mut voi ei, voikun helpottais pian ❤️ @NewMoon ryhdikäs siksakki siel 😌 ja @Lorena kyllä mäki ton perusteella kp17 arvaisin 🤔

Mulla ehkä saatto tasottua lämmöt vähän täällä 🤔 mut joo, ei mitään jännittävää täälläpäin vielä hetkeen!

Screenshot_20220723-123411.png

@Nurppu no samaa mieltä, että kp17 se kyllä ennemmin on! Mut toi oli kai vielä arvio, joten se saattaa vielä vaihtaa paikkaa sen perusteella milloin kuukautiset alkaa. (tai tietty toivottavasti ei ala)
Viikonkin kun jaksaisi piinailla ni ehkä sit selviää 🤞

Kivaa päivää kaikille! 🌞

Heips, onko tähän jotain "for dummies" -opasta? Minkälainen kuumemittari on hyvä, ilmeisesti mitataan herättyä lämmöt, missä pitäs lämmöt olla missäkin vaiheessa kiertoa ja mitä lämpöjen nousu/lasku tarkoittaa? Lueskelin ekaa sivua tästä ketjusta mutten sen enempää. ☺️✌️

Heips, onko tähän jotain "for dummies" -opasta? Minkälainen kuumemittari on hyvä, ilmeisesti mitataan herättyä lämmöt, missä pitäs lämmöt olla missäkin vaiheessa kiertoa ja mitä lämpöjen nousu/lasku tarkoittaa? Lueskelin ekaa sivua tästä ketjusta mutten sen enempää. ☺️✌️
Tyylejä ja ohjeistuksia on vähän erilaisia, itse menen Natural Cyclesin ohjeen mukaan, koska käytän ko. sovellusta.
Mulla on kahden desimaalin mittari ja lämmön mittaan suusta aina aamuisin samaan aikaan, +/-2h. Jos oon kipee, nukkunut normaalisti poikkeavasti tai krapulassa, jätetään lämpö huomioimatta.

Alkukierrosta lämmöt on alempana ja ovulaation jälkeen korkeammalla, kunnes taas laskevat kun kuukautiset alkaa. Näin karkeasti selitettynä. Joku voi ehkä antaa tästä vähän yksityiskohtaisempaa tietoa.

Noniin, mäkin alotin tähän kiertoon aamulämpöjen mittailut. Tarkkuutta voi kyllä vähän häiritä, kun nukun niin katkonaisesti, mutta toivotaan, ettei liikaa sekoita pakkaa. Jäi parit lämmöt välistä kun oltiin mökillä.

Liitteet

• Screenshot_20220724-094358_FF App.jpg
    Screenshot_20220724-094358_FF App.jpg
    91.9 KB · Katsottu: 94
Täällä dpo6 ja lämmöissä aivan hullu suunta ylöspäin. Toivottavasti parin päivän päästä tippuis dramaattisesti ja tulis kiinnittymisdippi 🤣 tuskin tosin sen takia tippuu jos tippuu. Tästä käppyrästä nimittäin näkee hyvin miten vaikuttaa lämpöihin se, että on kuuma nukkua (oli se parin pvän helle) ja sen vuoksi nukkuu levottomasti. Pitäisikin laittaa tää ja eilinen lämpö pois laskuista kun ei noissa oo päätä eikä häntää, mutta olkoot vielä.

Screenshot_20220724_101434.jpg

@lepus timidus sulla näyttää kyllä niin hyvältä! Elä laita pois lämpöjä kun on niin nätti käyrä 😌

Nyt ei kyl lähe kauheen järkevää kommenttia, kuumeessa täällä pötkötän 😵 ja yskä maistuu verelle! Mies myös kipeenä ni ei tarvi yksin koomata, mut toisaalta pitää kokoajan arvioida kumpi on vähemmän kipee että voi hakee meille jotai 🤦 vieläkin oletus että korona, koska oli altistus ja oireet alko sopivan ajan päästä siitä... Mut mun testit kaikki ollu negaa. Mies ei oo ees viittiny tehä testei ku on ihan varma et on korona, oli nega testi tai ei, samaa mieltä mäki. Mut ehkä se tänään tekee ku musta ei tunnu ainakaan tulevan muuta ku negaa :P no täs viel käyrä, ny näyttäs vihdoin ourassaki näkyvän kohonneet lämmöt:

Screenshot_20220725-103042.png

@lepus timidus hurrrrjat lämmöt siellä!!

@Nurppu ai sielläkin ollaan kipeenä 😷 tsemppiä paranemiseen!! Mä oon ehkä jo voiton puolella 😅 tänään lämmöt vihdoin tippu jopa alle 37 🥳 olin täysin poissa pelistä tos pari päivää kuumeen takia ja eilen siis tein positiivisen koronatestin, vaikka se nyt oli jo ihan varma juttu ilmankin testiä 😅 mutta, koronan takia menkat on viivästyny ja se ärsyttääää 😑 alaselkä ja maha kipuillu mutta vuoto ei oo pystyny alkamaan.. mä toivon että tää foorumille kirjoittaminen auttaisi ja vuoto vihdoin alkaisi 😄 toivottavasti ei vaikuttaisi kiertoon tän enempää, mun normikiertolla ajoitus ivf:n suhteen (ja muiden kalenterissa olevien menojen) olis ollu täydellinen..

@lepus timidus hurrrrjat lämmöt siellä!!

@Nurppu ai sielläkin ollaan kipeenä 😷 tsemppiä paranemiseen!! Mä oon ehkä jo voiton puolella 😅 tänään lämmöt vihdoin tippu jopa alle 37 🥳 olin täysin poissa pelistä tos pari päivää kuumeen takia ja eilen siis tein positiivisen koronatestin, vaikka se nyt oli jo ihan varma juttu ilmankin testiä 😅 mutta, koronan takia menkat on viivästyny ja se ärsyttääää 😑 alaselkä ja maha kipuillu mutta vuoto ei oo pystyny alkamaan.. mä toivon että tää foorumille kirjoittaminen auttaisi ja vuoto vihdoin alkaisi 😄 toivottavasti ei vaikuttaisi kiertoon tän enempää, mun normikiertolla ajoitus ivf:n suhteen (ja muiden kalenterissa olevien menojen) olis ollu täydellinen..
Mä oletan kanssa että tää ny myöhästyttää ovista... Ehkä ihan hyväkin ku eihän täs pysty mitää tekee 😵 ootko @Kultahippi testejä tehny...? Siis muit ku korona- 🫣 meilläki mies teki tänää positiivisen koronatestin. Hyvä että siellä jo alkanu helpottaa!

Mä oletan kanssa että tää ny myöhästyttää ovista... Ehkä ihan hyväkin ku eihän täs pysty mitää tekee 😵 ootko @Kultahippi testejä tehny...? Siis muit ku korona- 🫣 meilläki mies teki tänää positiivisen koronatestin. Hyvä että siellä jo alkanu helpottaa!
Dpo 11 tein negan medigoon, sen jälkeen en oo testaillu 😅 eikä kyllä vklp tullu mieleenkään ku oli niin paha olla 🙈 oon ihan satavarma ettei oo siitä kyse ja syypäänä on vaan korona.. jos nyt jostain syystä ei lähipäivinä alkaiskaan ja lämmöt pysyis luteaalitasolla niin sit testaan, mutta kyl mä luulen että nyt ku kuume väistyi niin keho antaa vuodonkin kohta alkaa 🙏

Muokattu viimeksi:
Dpo 11 tein negan medigoon, sen jälkeen en oo testaillu 😅 eikä kyllä vklp tullu mieleenkään ku oli niin paha olla 🙈 oon ihan satavarma ettei oo siitä kyse ja syypäänä on vaan korona.. jos nyt jostain syystä ei lähipäivinä alkaiskaan ja lämmöt pysyis luteaalitasolla niin sit testaan, mutta kyl mä luulen että nyt ku kuume väistyi niin keho antaa vuodenkin kohta alkaa 🙏
Joo! :) No mä täällä salaa pidän toivoa yllä kuitenkin 🫣🫣 mutta mul ei kyl oo mitää hajuu miten korona vaikuttaa kiertoon, varmaa voi tehä tollastaki! Seuraillaan tilannetta 🫣

@Nurppu ei tarvi enää pitää toivoa yllä, nyt alko vihdoin rytinällä 😄🩸🩸 onneks vaan kaks päivää myöhässä, toivottavasti ei kauheesti vaikuttais enää tähän kiertoon 😬
Okei, äh, voi harmi 😞 toivottavasti sulla on tauti jo helpottanu eikä tarvi tuplakärsiä sitä kautta. Ja toivotaan todella et ei vaikuta tulevaan kiertoon!

Mun on pitäny nappailla ny buranaa kuumeen laskemiseks ku noussu yli 39:n välillä. Ei mitään arvausta miten kovaa menee kierto sekasin tällä korona+burana kombolla nyt mut sen verran töttöröö olo et ei oikeen pysty sitä viel harmitellakkaan 😵 yölämmötki ny koholla mut pistin FF:n kuume-täpän ni ei vaikuta käyrään.

Tsemppiä @Kultahippi ja @Nurppu sairastelun kanssa ja toivotaan, ettei vaikutusta kiertoon.

Hei tietäjät! Mitä noi katkoviivat ja kolmiot nois mun merkkaamis lämmöis on ja osa ihan normiviival ja pallural?

Liitteet

• Screenshot_20220726-092415_FF App.jpg
    Screenshot_20220726-092415_FF App.jpg
    88 KB · Katsottu: 112
Takaisin