BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää spekulointi on jo varmaan ittensä kiusaamista, mutta oviksen tikuttelijat, missä kohtaa teillä eggikset suhteessa ovispäivään? Lueskelin just kirjotuksia esikoisen yritysajalta ja olin omia havaintoja tehnyt, et eggistä tulis 2-3 ennen ovista? Ja esikoisesta ovis aika varmasti ollut kaks päivää eggisten jälkeen. Lisäks 10.7 mittasin lämmöt mitkä oli 36,8 ja sit 11.7 37.4. Oon olettanu et ovis olis ollu 7.7 mut jöi lämpöjen mittailut sen jälker muutamaks päiväks esikon 1v juhlien takia. Olisko ovis voinu olla vasta 10.7? Teen kyl ittestäni niin typerän. "Oireet" taas kyl tohon nähden alko liian ajoissa.

@Juliet92 mulla näyttäis FF:n perusteella alkaneen eggikset aika vaihtelevasti, 1-5 päivää ennen ovista! Ja jossai kierrossa tuli vasta oviksen jälkeen!

Oireet on kauheen hankala juttu kyl. Mulla on ollu vaikka miten selviä oireita monessa kierrossa ilman että oon ollu raskaana. Nyt viime kierrossa oli melkeen tasan samat oireet ku on ollu ilmankin. Omalla kohalla en siis luota oireisiin ollenkaan, ainut mihin luotan on testit, niitä ei kauheesti voi kyseenalaistaa.

Voikun oliskin sit se myöhempi ollu ovis ja siitä tulis vielä plussa ❤️

Mul laski tänään lämmöt takas alas. Yllätyin vähän koska aamulla oli kipeempi olo! Aattelin että olis lämmöt sen kunniaks ollu viel enempi koholla!

Screenshot_20220719-115416.png

Mutta kipeen olon takia varmaan nyt peruuntuu se IVF suunnittelukäynti 😞💔 meillä oli siis viime keskiviikkona korona-altistus ja nyt ollu mulla lieviä oireita jo kaks päivää tätä ennen. Ei kyl oo ollu kuumetta ja kaikki koronatestit näyttäny negaa. Laitoin tänään viestin sinne polille mis kerroin nää tiedot ja kysyin pitääkö siirtää. Mutta eiköhän se nyt siirry. Voikun ei ihan kauheen kauas siirtyis 😭

@Juliet92 mulla näyttäis FF:n perusteella alkaneen eggikset aika vaihtelevasti, 1-5 päivää ennen ovista! Ja jossai kierrossa tuli vasta oviksen jälkeen!

Oireet on kauheen hankala juttu kyl. Mulla on ollu vaikka miten selviä oireita monessa kierrossa ilman että oon ollu raskaana. Nyt viime kierrossa oli melkeen tasan samat oireet ku on ollu ilmankin. Omalla kohalla en siis luota oireisiin ollenkaan, ainut mihin luotan on testit, niitä ei kauheesti voi kyseenalaistaa.

Voikun oliskin sit se myöhempi ollu ovis ja siitä tulis vielä plussa ❤️
Mä bongasin siis vaan tollon 7.7 eggiksiä ja sit tosiaan toi lämpöhomma🤔 ja sit oli outoja eggismäisiä viime viikon to myös. Alkaa tuntuu et kroppa totaalisekasin ja osaa enää tulkita mitää😅 voisko vaan koittaa sit aktiivisesti ovuloida mut sit en kuitenkaa ovulois?

Järki koittaa sanoa, et turhaa haihattelua tää spekulointi. Ärsyttävää kun vuotoon asti pitää itteään kiusata. Kemiallisesta tuli joulukuussa aikasin voimakasta oloa. Nyt em oo kyl ees semmosta kii saanu

Toivotaan, ettei ny hirveest siirtyis😪

Nurppu toivottavasti se ei siirry paljoa! Mulla oli eilen dpo 7 aamulämmöt puoli astetta alempana kuin toissapäivänä ja tänään. Nyt on rinnat kipeät, kiljuva pohjaton nälkä ja outo tunne. Apua. Koska testaan? Vasta dpo 8. Ensi viikolla alkaa ivf.

Nurppu toivottavasti se ei siirry paljoa! Mulla oli eilen dpo 7 aamulämmöt puoli astetta alempana kuin toissapäivänä ja tänään. Nyt on rinnat kipeät, kiljuva pohjaton nälkä ja outo tunne. Apua. Koska testaan? Vasta dpo 8. Ensi viikolla alkaa ivf.
Mullahan oli ihan hurja dippi lämmöissä dpo8 viime kierrossa. Sillon dpo8 illalla sainkin ekan tosi himmeän haamun testiin. Voi kunpa siellä olis tärppi käyny ja erityisesti että pysyvä sellanen! ❤️

Meillä siirty 4.8 nyt suunnittelu. Hoitaja lohdutteli, että tuskin vaikuttaa hoitojen alotusajankohtaan, ja veikkaan samaa.

Mullahan oli ihan hurja dippi lämmöissä dpo8 viime kierrossa. Sillon dpo8 illalla sainkin ekan tosi himmeän haamun testiin. Voi kunpa siellä olis tärppi käyny ja erityisesti että pysyvä sellanen! ❤️

Meillä siirty 4.8 nyt suunnittelu. Hoitaja lohdutteli, että tuskin vaikuttaa hoitojen alotusajankohtaan, ja veikkaan samaa.

Ihanaa, hyviä uutisia! Eli aloitatte elokuussa? Meille jäi tosi hyvä mieli hoitojen suunnittelusta. Testasitko herkällä testillä dpo8? Ehkä minäkin jo tänään illalla, on niin samanlainen olo kuin silloin onnistunessa kierrossa. Silloin tosin ei vielä dpo 11 näkynyt herkällä testillä, vaikka oli kaksoset.

Mulla on eggikset ollu kans yleensä ovisplussaa edellisenä iltana eli pari päivää ennen ovista!

Huh @Nurppu , onneks ei menny pidemmälle! Missä vaiheessa sulla elokuussa pitäis alkaa kierto, puolivälissä suunnilleen? Toivottavasti pääsette aloittamaan sit heti 😍 mulla pitäis alkaa kierto silloin suunnilleen 21.-22.8.!

Muokattu viimeksi:
Mulla on eggikset ollu kans yleensä ovisplussaa edellisenä iltana eli pari päivää ennen ovista!

Huh @Nurppu , onneks ei menny pidemmälle! Missä vaiheessa sulla elokuussa pitäis alkaa kierto, puolivälissä suunnilleen? Toivottavasti pääsette aloittamaan sit heti 😍 mulla pitäis alkaa kierto silloin suunnilleen 22.-22.8.!
Joskus puolivälissä elokuuta pitäs alkaa kierron jos ei tuu isoja yllätyksiä! Aika samoissa mennään sit! :)

@Pian 41 v. Testasin sillon dpo8 kahella herkällä, medigoolla sekä apteekin ultralla. Molemmissa näky. Mut siis sehän riippuu et millon se alkio kiinnittyy että millon alkaa näkyä, voi ihan hyvin alkaa näkyä vasta myöhemminkin!

Osuis sit hyvin noi eggikset. Saapi nähdä lippu ei ole kyllä kovin korkealla enää itsellä. Jotain haaleaa tuhrua viime vessakäynnillå valkkarin seassa. Alkaa näköjään taas tuhruamaan, eli huomenna varmaan hanat auki sitten. Eipä näköjään mistään oireesta voi päätellä. Myöhäs olevat menkat ja plus testi kertonee.

Itellähän tulee ehkä 1-2 kertaa vuodessa oikeasti limoja, ja silloin eggikset on ollut sinä päivänä kun on ovis. Mut yleensä mulla on vain hieman vetinen olo, joka tulee ja menee päivän aikana, eikä niiden perusteella voi päätellä oviksesta mitään. Siks tikutankin ja mittaan aamulämpöjä, kun ei muuten olisi oviksesta mitään tietoa. En tiiä misrä johtuu ja mikä auttaisi, että limailis useammin tai edes vähän selkeemmin, tai voiko olla että juon aika vähän mut kahvia senkin edestä 😆

Tuli noista ovislimoista mieleenkin nyt, että lähteekö teillä limatulppa ennen kuin ovoslimailu alkaa? Mä oon ihmetellyt sellaisia ihan selkeitä hyytelöpalleroja mitä on tulee sinä päivänä kun tuo hieno vetisyys alkaa, nyt googletin kun taas tuli, niin se onkin vissiin limatulppa, josta en aikaisemmin oo kuullukaan 😂

Juu ja sekin tuli nyt mieleen, että jos FF vaikuttaa liian monimutkaiselle, niin countdown to pregnancyyn saa myös selkeesti merkattua lämpöjä ja oloja. Oon pari kiertoa sinne nyt merkkaillu FF:n lisäksi ja oikeinkin kiva systeemi! Saa ilman lisämaksua esim tallettelun "ajoituspisteet" yms. mitä on FF:ssä paljon vipin takana. (jee sain ees johonkin ekaa kertaa ever intercourse timingiin very high 😆)

Screenshot_20220719_175453_com.android.chrome.jpgScreenshot_20220719_175509_com.android.chrome.jpg

Muokattu viimeksi:
Laitahan käppyrää näkyville, dippi sopivaan aikaan kuulostaa hyvälle 😍

Pics or did not happen 😍 tämä on huono kuva, koska eilinen dippi oli 36.2. Merkkasin väärin 36.5! Flo ei anna korjata. Vannon, että oli 36.2. 😅 Hätäännyin, koska en tiennyt, että voi kuulua asiaan. Uusintamittauksessa 36.3.

Liitteet

• Screenshot_20220720-000047_Flo.jpg
    Screenshot_20220720-000047_Flo.jpg
    67 KB · Katsottu: 123
Itellähän tulee ehkä 1-2 kertaa vuodessa oikeasti limoja, ja silloin eggikset on ollut sinä päivänä kun on ovis. Mut yleensä mulla on vain hieman vetinen olo, joka tulee ja menee päivän aikana, eikä niiden perusteella voi päätellä oviksesta mitään. Siks tikutankin ja mittaan aamulämpöjä, kun ei muuten olisi oviksesta mitään tietoa. En tiiä misrä johtuu ja mikä auttaisi, että limailis useammin tai edes vähän selkeemmin, tai voiko olla että juon aika vähän mut kahvia senkin edestä 😆

Tuli noista ovislimoista mieleenkin nyt, että lähteekö teillä limatulppa ennen kuin ovoslimailu alkaa? Mä oon ihmetellyt sellaisia ihan selkeitä hyytelöpalleroja mitä on tulee sinä päivänä kun tuo hieno vetisyys alkaa, nyt googletin kun taas tuli, niin se onkin vissiin limatulppa, josta en aikaisemmin oo kuullukaan 😂

Juu ja sekin tuli nyt mieleen, että jos FF vaikuttaa liian monimutkaiselle, niin countdown to pregnancyyn saa myös selkeesti merkattua lämpöjä ja oloja. Oon pari kiertoa sinne nyt merkkaillu FF:n lisäksi ja oikeinkin kiva systeemi! Saa ilman lisämaksua esim tallettelun "ajoituspisteet" yms. mitä on FF:ssä paljon vipin takana. (jee sain ees johonkin ekaa kertaa ever intercourse timingiin very high 😆)

View attachment 114592View attachment 114593
Mäkään en ennen esikoista joka kierrosta limoja bongannu, saati sit muita oireita huomannu. Synnytyksen jälkeen ja erityisesti helmikuisen km jälkeen vahvistunu ovisolot potenssii tuhat. Mut itseasiassa juurikin esikoisen tärppikierrossa olin just bongannu ovislimat ja todennäköne ovis just siitä 2 päivä pääst.

Mäkin ajattelin nyt siirtyä seurailemaan nimenomaan näitä aamulämpöjä. Kp1 tänään ja lämmöt oli aamulla 36,2. Eilen päiväl oli viel 37,2, loppukierro päivälämpöi. Alkukierro päivälämmöt ollu paljolti 36,8, toivon et mul lähtis kans lämmöt vähän jo tasaantumaan.

Mäkään en ennen esikoista joka kierrosta limoja bongannu, saati sit muita oireita huomannu. Synnytyksen jälkeen ja erityisesti helmikuisen km jälkeen vahvistunu ovisolot potenssii tuhat. Mut itseasiassa juurikin esikoisen tärppikierrossa olin just bongannu ovislimat ja todennäköne ovis just siitä 2 päivä pääst.

Mäkin ajattelin nyt siirtyä seurailemaan nimenomaan näitä aamulämpöjä. Kp1 tänään ja lämmöt oli aamulla 36,2. Eilen päiväl oli viel 37,2, loppukierro päivälämpöi. Alkukierro päivälämmöt ollu paljolti 36,8, toivon et mul lähtis kans lämmöt vähän jo tasaantumaan.
Mulla taas keskenmenn myötä oviksen jälkeen pukkas potenssiin sata ne oireet, jotka meni ennen puhtaasti raskaus oireina kemiallisissa ja raskaudessa, joten enää en luota mihinkään tuntemukseen 😂 on närästystä ja todella pahaa oloa, väsymys ihan huipussaan ja pissallakin saa ravata yhtenään, nippaileekin huolella. Ennen vaikka itseäni paljon kuulostelinkin, ei ollut tällaisia oireita saati näin vahvoina.

Mulla taas keskenmenn myötä oviksen jälkeen pukkas potenssiin sata ne oireet, jotka meni ennen puhtaasti raskaus oireina kemiallisissa ja raskaudessa, joten enää en luota mihinkään tuntemukseen 😂 on närästystä ja todella pahaa oloa, väsymys ihan huipussaan ja pissallakin saa ravata yhtenään, nippaileekin huolella. Ennen vaikka itseäni paljon kuulostelinkin, ei ollut tällaisia oireita saati näin vahvoina.
Tota samaa kans pukannu tännekin nimenomaan keskenmenin jälkeen🙈 sekottaakohan se keskenmeno jotenkin niin paljon hormonitoimintaa? Toivottavasti itsestään korjaantuis ja mahdollisimman pian! En tiiä onko hyvä vai huono merkki, mut vuodan jotenkin pitkästä aikaa tosi reippaasti. Ollu jotenkin keskenmenon jälkeen hitusen niukempia normaaliin verrattuna vuodot. Ja kipeemmätkin nyt on🤔

20220721_070045.jpg

Nyt mä oon kyllä ff kans vähä eri mieltä ovulaation ajankohdasta... 🤔 miksihän se sen tuonne plussapäivään heitti. Sanoisin että oli eilen tai toissapäivänä. Aloitan joka tapauksessa cyclogestit huomenna koska ohje on että positiivisesta ovistestistä 3. Päivänä.

@Jossu123 just itseasiassa tässä luin, kun mulla taas matalat lämmöt niin sitä ihmettelin, että 89%:lla lämmöt nousee kunnolla vasta 2-3 päivää ovulaation jälkeen! En saa puhelimella nyt linkattua juttua, joku jenkkitutkimus oli. Sulla on kuitenkin yli peruslämmön nuo kaksi edellistä lämpöä, niin siksi se varmaan merkkasi oviksen plussa-ja eggispäivälle.

Mulla jos huomenna lämpö tämän päivän lukemissa tai korkeampi, niin ovis oli kp14 jonka itse veikkaan olevan myös tuntemuksien perusteella, kun kn oli auki. Jos en kuitenkaan merkkaa ovisplussaa, niin sit FF tyrkkää oviksen kp16:sta.

Screenshot_20220721_074143.jpg

Takaisin