Heinäkuun Höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -Nennu-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
Ihan tyypillistä. Kyllä se siitä suurella todennäköisyydellä vielä uudelleen innostuu. Onhan se uusi vauva tosi iso ja pelottava asia. Itse samassa tilanteessa lakkasin puhumasta raskaudesta tai vauvasta ja olin niin kuin mitään raskautta ei olis ollutkaan (silloin ei ollut vielä pahoinvointi alkanut, niin tämä oli mahdollista tehdä). Vähitellen mies alkoi itse puhumaan asiasta ja selailemaan vaihtoautoja ja yhtäkkiä oli pinnasänkykin ostettu.

Tsemppiä ja voimia. Eiköhän se odotus ja onni vielä yhteiseksi muutu.

Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
Musta on tosi hienoa että sun mies ensinnäkin kertoo näistä tunteista! Luulen että tällainen tunteiden heittely on normaalia myös tuleville isille, siinä missä se on normaalia myös odottavalle äidille. En haluaisi uskoa että kyseessä on mikään pysyvä olotila, ennemmin sellainen tunteiden vaihtelu. Neuvolasta toki voi pyytää miehelle tukea asiassa, jos siltä tuntuu. Ja tärkeää myös se, että puhutte keskenänne.

Sanoinkin miehelle että ihana kun kerto asiasta että kun silläkin on jo kuopus 9v että tovi siittä on et sillä lapset pieniä on ollut. Ja varmasti sillä jänskättää tämä asia. Sain kuulla tänään että jokaisella neuvolakäynnillä kun käyn niin samalla myös ultrataan joten varmasti mieskin odottaa innolla neuvolakäyntejä 😊

Täällä tänään 10+0 ja sen kunniaksi kipitän kohta labraan viemään ekan pissanäytteen (ekalle neuvolakäynnille kun eivät ohjeistaneet tähän) ja samalla on yhdistelmäseulojen verikoe ☺️ kaksi viikkoa NT-ultraan! 🤩

Täällä tänään 10+0 ja sen kunniaksi kipitän kohta labraan viemään ekan pissanäytteen (ekalle neuvolakäynnille kun eivät ohjeistaneet tähän) ja samalla on yhdistelmäseulojen verikoe ☺️ kaksi viikkoa NT-ultraan! 🤩
Tuntuupa itseltä, että tulee niin jälkijunassa ! Mulla nyt 7+5 ja eka neuvola + ultra vasta ensi viikolla. Me ei siis käyty varhaisultrassa, koska meidän kaupungissa ultrataan joka käyntikerta. Eli vielä ei ole edes tietoa onko kaikki hyvin pikkusella. :Speak No Evil Monkey:

Tuntuupa itseltä, että tulee niin jälkijunassa ! Mulla nyt 7+5 ja eka neuvola + ultra vasta ensi viikolla. Me ei siis käyty varhaisultrassa, koska meidän kaupungissa ultrataan joka käyntikerta. Eli vielä ei ole edes tietoa onko kaikki hyvin pikkusella. :Speak No Evil Monkey:
No, mulla on toi la ihan siinä alkukuusta niin tokihan tässä ollaan etunenässä tässä ryhmässä 😅 ensi viikko tulee nopeasti! Toivotaan että kaikki on hyvin pienellä ❤️ Mekin käytiin varhaisultrassa jo kolmisen viikkoa sitten, enkä millään malttaisi odottaa kahden viikon päähän NT-ultraan 🙈

Ompa kiva, että jossain ultrataan joka kerta neuvolassa :Hugging Face: Täällä ei ultrata ollenkaan muuta kuin ainostaan seulontaultrat.

Joo mäkin aivan yllätyin että täällä ultrataan kuulemma aina. Toki en tiedä kuinka usein noita käyntejä edes on kun oon ihan uus näissä vauvajutuissa :Winking Face:

@Olive joo tuleehan tuo ens viikko onneks nopeeta, varsinkin kun miehen tyttö tulee viikonlopuks kesälomareissultaan meille. Yleensä on vuoroviikoin niin on viikot menny nopsaan. :tears:

Vitsi mä oon pahoinvoinnin myötä ollu laiska ottaa nyt mitään vitamiineja, täytyy nyt taas ryhdistäytyä sen mammavitan kanssa, siitä on varmaan viikko ku oon viimeks ottanu 🤯 no toivottavasti foolihappotasot pysyny silti ku söin sitä kuitenkin säännöllisesti pari kk ennen yritystä

Pitäisi itsekin varata verikokeisiin aika ensi viikolle. Ultraan tulee aika jossain vaiheesa ja ensi kuun lopussa seuraava neuvolakäynti. Hirveästi tuntuu olevan kaikkea ja tää on niin uutta ja jännittävää 🤩

Täälläkin aivan intopiukeana odotellaan launatain varhaisultraa.🤩 Ollaan menossa yksityiselle niin oli tosi kiva että sai viikonloppuajan🤭 ensiviikolla sitten ensimmäinen neuvola käynti, jota ihan vähän jo ressaan kun mies ei ehkä pääsekkään töiden takia sinne.😬 Meillä kun ei ole kuin yksi auto niin vähän jännässä että miten sitten pääsen toiselle puolen kaupunkia omiin töihin... Mutta toiveikkaana kuitenkin että toinen saisi työt järjestettyä pois edestä niin pääsisi yhdessä neuvolaan.

Mää kävin tänään verikokeissa, ottivat neljä putkea. Samalla vein pissanäytteen.
Keskiviikkona olisi sitten se kontrolli ultra sairaalassa 🙏

Mää kävin tänään verikokeissa, ottivat neljä putkea. Samalla vein pissanäytteen.
Keskiviikkona olisi sitten se kontrolli ultra sairaalassa 🙏
Mulla oli tänään kans verikokeet, yhdistelmäseuloja varten. Samalla kans vein pissanäytteen, kun ensimmäisellä neuvolakäynnillä sitä ei otettu. En edes katsonut montako putkea otti, kolme tai neljä 😅 hoitaja oli niin supermukava että meni ohi enkä keskittynyt yhtään tohon näytteenottoon 😂

Ens viikon maanantaina ois verikokeet ja eka neuvola. Siellä on ultrauslaite niin toivottavasti kurkataan myös vauvaa, ilmeisesti täällä on tapana ultrata joka neuvolakäynnillä🙂💕 Toisaalta odottavan aika on pitkä, toisaalta aika taas menee kamalan nopeasti, kun tällä viikolla tulee jo 10 viikkoa täyteen 😄

Täälläkin tasan viikko ekaan neuvolaan ja samana päivänä myös VU yksityisellä 💕 Tää on jännä vaihe kun aika tuntuu matelevan mutta samalla kun seuraa pikkusen kehitystä noilla appeilla niin tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia 😯

Mä menen vielä ensi viikolla varhaisultraan mielenrauhan vuoksi. Oli tarkoitus huomenna mennä verikokeisiinkin mutta työkuviot ei anna yhtään aikaa 🙄 Oireita ei ole, mutta kuvittelen varmaan että eilen ja tänään on illalla ällöttänyt taas pitkästä aikaa. Tulisipa maanantai nopeasti 🙏

Varovasti ilmoittaudun tänne mukaan. Tänään käytiin varhaisultrassa ja pikkuinen siellä köllötteli ja sydän sykki hienosti. Kooltaan vastasi täysin päiviään eli 7+3.

Meillä on ollut pitkä taival kaikkinensa, joten hieman varovaisesti vielä suhtaudun tähän. Kunhan saan viestit täyteen ja pääsen salaiselle puolelle niin voin avata taustoja tarkemmin, mutta lyhyesti ensimmäisen lapsen yritys aloitettiin vuonna 2013 ja lapsettomuushoitoihin mentiin keväällä 2014. Kesällä yksi keskenmeno, muut inseminaatiot eivät tuottaneet tulosta. Hoitotaukokierron aikana joulukuussa 2014 kuitenkin plussasin uudelleen ja tämä raskaus päättyi onnellisesti ja lapsi syntyi syyskuussa 2015.

Toisen yritys aloitettiin kesällä 2016, kun kierto käynnistyi. Tuulimuna, keskenmeno, inseminaatio ja ivf-hoito vuosien aikana. Nyt oli menossa odotus toiseen ivf-hoitoon ilmoittautumisessa, mutta sponttaanisti raskauduin.. Katsotaan päättyykö tämä onnellisesti vai jatketaanko taas myöhemmin hoitoja.

Takaisin