Heinäkuun Höpöttelyt

Eilen ei tullut vuotoa ollenkaan. Eikä nyt aamullakaan.
Lisäksi kun olen puhunut tästä mun oireettomasta alkuraskaudessa niin pahoinvointi löysi tiensä tänne tiistai iltana ja on ollutkin sen jälkeen 24/7. Täsmää aiempiin raskauksiin 👍
En uskalla siltikään luottaa että kaikki olisi hyvin, kyllä tämä niin säikäytti 😥
 
Eilen ei tullut vuotoa ollenkaan. Eikä nyt aamullakaan.
Lisäksi kun olen puhunut tästä mun oireettomasta alkuraskaudessa niin pahoinvointi löysi tiensä tänne tiistai iltana ja on ollutkin sen jälkeen 24/7. Täsmää aiempiin raskauksiin 👍
En uskalla siltikään luottaa että kaikki olisi hyvin, kyllä tämä niin säikäytti 😥
Oliko sulla kipuja yhtään vuotojen aikana? Oliskohan sullakin sitten sellainen hematooma mahdollisesti aiheuttanut vuotoja? Tää alkuraskaus on kyllä ihan hirveä vuoristorata 😰
 
Täällä nukuttiin 10 h katkeamatonta unta, silti tuntuu että on ihan väsyny olo. Jospa tästä virkeäis.

Näin unta vauvasta, oli tyttö. 😄 oon ihan asennoitunu että on varmaan poika, kun molemmista aiemmista lapsista on alussa ollu muka tyttöolo, ja on olleetkin sit poikia.

Onko kukaan selvittänyt sukupuolta NIPT-verikokeen avulla? Se on käsittääkseni se sama 'riskiseulaverikoe' joka otetaan samoihin aikoihin kuin käydään niskapoimu-ultrassa? 🤔
 
Tänään loppuu viikon loma ja tuntuu siltä että täähän meni ihan plörinäksi. Minään yönä en nukkunut montaa tuntia kerrallaan ja aina aamulla klo 5 tai ennen sitä silmät vaan aukes eikä mennyt kiinni enää. Niin ja sitten eilen ravasin jo vessassakin kun tuntui että rakko täyttyi heti. Joka päivä oli pakko ottaa päikkärit ja aina kävi niin että nukuin aina parikin tuntia 😅
Toivottavasti yöunet palaa takaisin kun pääsee työn pariin. Sen verran fyysistä on että univaikeudet aikaisemmin katosivat kun aloitin siinä työssä. Tiistaina sitten olis eka neuvola 🥰
 
Täällä nukuttiin 10 h katkeamatonta unta, silti tuntuu että on ihan väsyny olo. Jospa tästä virkeäis.

Näin unta vauvasta, oli tyttö. 😄 oon ihan asennoitunu että on varmaan poika, kun molemmista aiemmista lapsista on alussa ollu muka tyttöolo, ja on olleetkin sit poikia.

Onko kukaan selvittänyt sukupuolta NIPT-verikokeen avulla? Se on käsittääkseni se sama 'riskiseulaverikoe' joka otetaan samoihin aikoihin kuin käydään niskapoimu-ultrassa? 🤔
NIPTejä on eri laajuisia? Musta niissä tutkitaan useampia kromosomihäiriöitä ja ainakin siitä on sanottu että olisi tarkempi kuin yhdistelmäseula. Julkisellahan sitä tosin kai ei saa ellei yhdistelmäseulat ”hälyytä”. Yksityisellä maksaa laajuudesta riippuen 600-900€
 
Oliko sulla kipuja yhtään vuotojen aikana? Oliskohan sullakin sitten sellainen hematooma mahdollisesti aiheuttanut vuotoja? Tää alkuraskaus on kyllä ihan hirveä vuoristorata 😰
Ei oo ollut kipuja ollenkaan.
Aika varman tuomion se lääkäri sanoi, ja itsekin asennoitunut siihen että kaikki ei ole kunnossa.
Huomenna onneksi ollaan viisaampia 🙏
 
Ei oo ollut kipuja ollenkaan.
Aika varman tuomion se lääkäri sanoi, ja itsekin asennoitunut siihen että kaikki ei ole kunnossa.
Huomenna onneksi ollaan viisaampia 🙏
Tsemppiä huomiseen ja toivotaan kuitenkin hyviä uutisia ❤️
 
Sain jatkolähetteen sairaalaan.
Tilanne siis tämä, syke löytyi ❤️ iso hematoomapussi verta kohdun vieressä. Vastasi vajaa viikon pienempää. Epäilys kohdun ulkoisesta raskaudesta, on myös voinut olla kaksonen joka tullut pois. Kohdun seinät oli röpelöiset, joka voi viitata istukan huonoon toimintaan. Nyt sairaalassa odotan pääsyä, jospa täältä pääsisi vähän viisaampaa pois. Kauhean monta eri asiaa mitä voi olla tai sitten kaikki on ihan hyvin. Edelleen uhkaava keskenmeno diagnoosi eli tämä voi myös vuotaa vielä pois 😭
 
Sain jatkolähetteen sairaalaan.
Tilanne siis tämä, syke löytyi ❤️ iso hematoomapussi verta kohdun vieressä. Vastasi vajaa viikon pienempää. Epäilys kohdun ulkoisesta raskaudesta, on myös voinut olla kaksonen joka tullut pois. Kohdun seinät oli röpelöiset, joka voi viitata istukan huonoon toimintaan. Nyt sairaalassa odotan pääsyä, jospa täältä pääsisi vähän viisaampaa pois. Kauhean monta eri asiaa mitä voi olla tai sitten kaikki on ihan hyvin. Edelleen uhkaava keskenmeno diagnoosi eli tämä voi myös vuotaa vielä pois 😭
Voi että, epätietoisuus jatkuu 😔 Pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä että kävisi hyvin! ❤️
 
Sain jatkolähetteen sairaalaan.
Tilanne siis tämä, syke löytyi ❤️ iso hematoomapussi verta kohdun vieressä. Vastasi vajaa viikon pienempää. Epäilys kohdun ulkoisesta raskaudesta, on myös voinut olla kaksonen joka tullut pois. Kohdun seinät oli röpelöiset, joka voi viitata istukan huonoon toimintaan. Nyt sairaalassa odotan pääsyä, jospa täältä pääsisi vähän viisaampaa pois. Kauhean monta eri asiaa mitä voi olla tai sitten kaikki on ihan hyvin. Edelleen uhkaava keskenmeno diagnoosi eli tämä voi myös vuotaa vielä pois 😭
Toivotaan parasta ja pikkusella olisi kaikesta huolimatta kaikki hyvin :folded: :Two-hearts:
 
Sain jatkolähetteen sairaalaan.
Tilanne siis tämä, syke löytyi ❤️ iso hematoomapussi verta kohdun vieressä. Vastasi vajaa viikon pienempää. Epäilys kohdun ulkoisesta raskaudesta, on myös voinut olla kaksonen joka tullut pois. Kohdun seinät oli röpelöiset, joka voi viitata istukan huonoon toimintaan. Nyt sairaalassa odotan pääsyä, jospa täältä pääsisi vähän viisaampaa pois. Kauhean monta eri asiaa mitä voi olla tai sitten kaikki on ihan hyvin. Edelleen uhkaava keskenmeno diagnoosi eli tämä voi myös vuotaa vielä pois 😭

Toivotaan, että kaikki kuitenkin päätyy hyvin! Voimia epätietoisuuteen, se on varmasti raastavaa tässä kohtaa.
 
Noniin, ei ole kohdun ulkoinen, syke tosiaan näkyi ❤️ vastasi viikkoja 6+4.
Luultavasti ollut kaksonen joka tullut pois, nyt vaan odotellaan että pysyykö tämä matkassa 🙏
Sain kontrollin viikon päähän ja sitten ihan perus seuranta eli nt ultra🥰❤️
Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn et pysyy matkassa 🙏🙏🙏
Ja hematooma 5cm löytyi eli vuotoa on edelleen tiedossa 😥
 
Noniin, ei ole kohdun ulkoinen, syke tosiaan näkyi ❤️ vastasi viikkoja 6+4.
Luultavasti ollut kaksonen joka tullut pois, nyt vaan odotellaan että pysyykö tämä matkassa 🙏
Sain kontrollin viikon päähän ja sitten ihan perus seuranta eli nt ultra🥰❤️
Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn et pysyy matkassa 🙏🙏🙏
Ja hematooma 5cm löytyi eli vuotoa on edelleen tiedossa 😥
Kaikki tsemppitoivotukset sinne ❤️ Ihana kuulla että oli kuitenkin toistaiseksi kaikki hyvin, toivotaan että näin pysyykin 💪🏼
 
Kuinka raskas päivä ja koko tapahtumasarja teillä ollutkaan. Toivotaan että se saa onnellisen lopun talvella💗
 
Noniin, ei ole kohdun ulkoinen, syke tosiaan näkyi ❤️ vastasi viikkoja 6+4.
Luultavasti ollut kaksonen joka tullut pois, nyt vaan odotellaan että pysyykö tämä matkassa 🙏
Sain kontrollin viikon päähän ja sitten ihan perus seuranta eli nt ultra🥰❤️
Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn et pysyy matkassa 🙏🙏🙏
Ja hematooma 5cm löytyi eli vuotoa on edelleen tiedossa 😥
Hirmuisesti tsemppiä ja toivotaan parasta!!🤞🏻🥰
 
Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
 
Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
Musta kanssa välillä tuntuu että mies ei ehkä enää olekaan yhtä innoissaan lapsesta kuin enne raskautta antoi ymmärtää. Ehkä ja toivottavasti se on heillä vaan kun ei ole konkretisoitunut mitenkään samalla tavalla kuin meillä odottajilla. 😔
 
Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
Meillä on tilanne juuri päinvastoin..mies oli pitkää n sitä mieltä ettei halua lasta... sitten kun sain hänet innostumaan ajatuksesta niin nyt hän odottaa jopa innokkaampana vauvaa kuin minä 😊
 
Pakko purkaa johonki ajatuksia. Miehenkaa siis yhdessä toivottiin kovasti pientä meijän perheeseen. Mulla 2 lasta ja miehellä 3. Noh mies kovasti puhu mulle ennen kun raskauduin että oottaa sitä hetkellä kovasti et tulen raskaaksi ja saadaan pieni meijän syliin. Tällä hetkellä kun raskaana olen niin miestä ahdistaa ja pelottaa asia. Mä ite oon itkeny silmät päästä ja miettiny että eikö mies sittenkään halua sitä. Ei osannu sanoa juuta eikä jaata asiaan kun kysyin. Mä ite oon todella onnellinen siittä että raskauduin mutta mies sitten ei taidakkaan enään olla. 😭
Miehillä on kuulemma ne "putkiaivot", jonka mukaista ajattelua meidän naisten on sangen usein jopa mahdoton ymmärtää.
Entäpä jos miestäsi vain pelottaa kaikki "haastavat ja jopa tuntemattomat asiat " jota uusi lapsi tuo mahdollisesti tullessaan.
Myös muistikuvat edellisistä kauhusynnytyksistä, koliikista, omasta voimattomuudesta jne. kuten myös oudoksi muuttunesta puolista ovat voineet nousta myös nyt pintaan.

Toivottavsti neuvolasta löytyisi keskusteluapua, jossa toivottavasti mies osaisi avata ajatuksiaan.
Jaksamista päiviisi!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top