Heinäkuun Höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -Nennu-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite oon nyt syöny family vitamiineja. Mamma vitamiineja en oo viel ostanu kun aattelin et syö nuo family vitskut loppuun. Onkohan ok syyä nuita vai pitäskö siirtyä mamma vitskuihin 🤔 tossa tuoteselosteet molemmista. Tokana se mitä nyt ite käytän.

Siirtyisin kyllä itse mamma vitskuihin tai johonkin muuhun. Ainakin pisti silmään tosta sun tän hetkisestä, että siinä lisättyä a-vitamiinia, mitä ei suositella ravintolisänä raskauden aikana ja foolihappoa 200, suositus 400.

Oon koittanut ottaa noin kerran viikossa kuvat aamuisin, mitään en oo vielä huomannut. Tänään 11+0 ja oon aika lyhyt (161cm), mutta toisaalta mulla on myös reilu 10kg ylipainoa. Lisäksi kyseessä esikoinen ja taaksepäin kallistunut kohtu. Heti kun syö jotain niin sitten kyllä vatsa aivan pullistuu, mutta ei se raskausvatsaa ole 😅
Viimekesäiset kesäfarkut eivät vielä ole onneksi kutistuneet. Mun bmi oli huhtikuussa 26,2. Ehkäpä, ainakaan mulla, se greipiksi kasvanut kohtu ei vielä ole luuntakaa ylöspäin ponnistanut.

Nyt on pakko kysyä että onko kukaan huomannut mahan kasvua? 🙈 Tänään on vasta 9+3 ja mä tajusin tällä viikolla että vähän on kasvanut jo, vyö ei mene niin kireälle kun ennen. Mieheltäkin kysyin ja sanoi että on huomannut.

Ainakin housut kiristää, mutta voi olla vaan turvotusta. Tosin tässä raskaudessa maha tulee varmaan aikasemmin esiin, keskivartalo ei ole palautunut tuskin kunnolla edellisestä. Viimeksi alkoi paremmin huomaamaan joskus puolen välin paikkeilla.

Ite oon nyt syöny family vitamiineja. Mamma vitamiineja en oo viel ostanu kun aattelin et syö nuo family vitskut loppuun. Onkohan ok syyä nuita vai pitäskö siirtyä mamma vitskuihin 🤔 tossa tuoteselosteet molemmista. Tokana se mitä nyt ite käytän.
Komppaan Coraa, tuossa näyttää olevan A-vitamiinia mitä ei raskauden aikana suositella ravintolisänä. Ja tosiaan foolihappoa liian vähän

Onpas tosiaan hämmentävää tietoa/epätietoa foolihaposta. Se on kuitenkin vesiliukoinen vitamiini, joka ei kerry elimistöön. Vaikea ajatella, että normiannostuksella voisi saada jotain haittaa aikaiseksi... 🤔

Mulla ei oo turvotusta ja ekaa lasta odotan, joten oon kyllä vähän järkyttynyt että on maha kasvanut. Onnistuin laihduttamaan ennen tätä normaaliin painoon ja olin vihdoin tyytyväinen miltä vartalo näytti 🙈

Onpas tosiaan hämmentävää tietoa/epätietoa foolihaposta. Se on kuitenkin vesiliukoinen vitamiini, joka ei kerry elimistöön. Vaikea ajatella, että normiannostuksella voisi saada jotain haittaa aikaiseksi... 🤔
Jep, nyt tuon luettuani on F;n liikasaantipelko poissa. Vesiliukoiset on turvallisia, käyttämätön osuus päätyy suoraan wc-pönttöön

Muokattu viimeksi:
Mulla kans kunnon pömppö jo 😅 on useampi raskaus mutta turvotusta suurin osa kylläkin 😊nyt 8+4❤️

Vaihtelevasti on turvotusta, syömisen jälkeen ja illalla turvottaa ihan kunnolla, muutoin onneksi ei.

Täällä pahaolo vähän hellittänyt mutta nyt on kaks iltaa ollu vattakipeä. Tällä hetkelläki todella kipeänä🙄

Niin ja tuli vähän tyhmä fiilis tossa kun miehen isä tokas eilen meille että koska te meinaatte perheenlisäystä. Jatko sitten että sähän jo ootat ja oli kuulemma miehen siskollekkin kertonut asiasta. Ei siis todellakaan tiiä tästä raskaudesta eikä kukaan oo voinu kertoakkaan sille. Noh tänään sitten oltiin sen synttäri kahvilla ja koko suku paikalla. Eiköhän samasta jutusta alkanu sielläki puhumaan. Tokasin miehelle että mun mielestä tyhmää alkaa kaikille huuteleen et vitsi on semmosia naisia jotka Lapsia ei saa tai yrittänyt jo monta vuotta. Olis mullekkin tullu tosta todella pahamieli jos en raskaana nyt olis. 🙄

Pakko tulla vähän höpötteleen. Tänään oli niin voimakas vattakipu että itku tuli ja jalatkaan ei kunnolla kantanut. Jouduin päivystykseen sen takia että pois suljetaan kohdunulkoinen raskaus. Ei ultrattu mutta sisätutkimus tehtiin ja niinhän sieltä napsahti sama vaiva mikä kierukan aikana oli 6 kertaa. Eli emätintulehus. Huomenna siis alkaa 10pv kuuri ja pitää soitella pissakokeen ja hcg tuloksia. Tää raskaus on alusta asti ollu kyllä rankka henkisesti sekä fyysisesti. Toivottavasti pian helpottaa.

Pakko tulla vähän höpötteleen. Tänään oli niin voimakas vattakipu että itku tuli ja jalatkaan ei kunnolla kantanut. Jouduin päivystykseen sen takia että pois suljetaan kohdunulkoinen raskaus. Ei ultrattu mutta sisätutkimus tehtiin ja niinhän sieltä napsahti sama vaiva mikä kierukan aikana oli 6 kertaa. Eli emätintulehus. Huomenna siis alkaa 10pv kuuri ja pitää soitella pissakokeen ja hcg tuloksia. Tää raskaus on alusta asti ollu kyllä rankka henkisesti sekä fyysisesti. Toivottavasti pian helpottaa.
Yäk! Etpä olisi sinäkään tuota tarvinnut! Jaksamista :Hibiscus:

6 viestiä vielä puuttuu että pääsisi salaiseen ryhmään. Se ei haittaa, koska haluan sinne ehkä vasta nt ultran jälkeen.

Se onkin jännä miten joinain päivinä on luottavainen olo ja toisena taas luottamaton. Jotenkin olen nyt ottanut sen NT ultran ensimmäiseksi virstanpylvääksi. Tj 10 päivää

6 viestiä vielä puuttuu että pääsisi salaiseen ryhmään. Se ei haittaa, koska haluan sinne ehkä vasta nt ultran jälkeen.

Se onkin jännä miten joinain päivinä on luottavainen olo ja toisena taas luottamaton. Jotenkin olen nyt ottanut sen NT ultran ensimmäiseksi virstanpylvääksi. Tj 10 päivää
Viime ultran jälkeen mä ajattelin että kyllä mä nyt uskallan sinne liittyä. Toivottavasti ei tule yllätystä NT-ultrassa vaan 🤞 Itellä ei enää ole sellainen luottamaton olo, mutta vieläkin sellainen että "oonko mä oikeesti raskaana!?" vaikka pikkukaveri on nähty jo.

Toivottavasti 10 päivää menee sulla nopeasti ja tulee vaan hyviä uutisia 😊

Toivottavasti et kuitenkaan jarruttele jos silmiisi osuu "liikaa" mukavaa kommentoitavaa! Sillä voihan sinne ryhmään lisäystä pyytää vaikka vasta 99 viestin jälkeen!
Toi NT testaus on vain niin tärkeä. Mulle se oli aluksi "lupa" kertoa raskaudesta , nyt se muuttunut velvoiteeksi selvitellä Kela asioita. Itse odotan mielenkiinnolla aivojeni lisämääritystä rakenneultralle, jospa sen jälkeen voi alkaa hankkimaan tarvikkeita pienelle...ja ehkä kertoa tästä niin toivotusta raskaudesta jopa sukulaisille.

Tiputtakoon talvihaikara nyt reittiopettelulennollaan sinulle lisää vauvaliimaa ja luottoliisteriä !
Pysyköön pito pienen jarrusukissa!

Täällä myös puuttuu vielä muutamia viestejä vaaditusta..😝 Ehkä sinne joskus pääsee..
Leikkinurkkaan vaan kirjottelemaan 😂🙈 mulla tuli hätä nyt la:n siirryttyä tammikuulle saada pääsy tammikuun salaisiin ja spämmäsin eilisen aikana 30 viestiä tammikuisten ryhmään 😅

Eilen mieheni avautui vihdoin, ihanaa. Hän on sellainen helposti ahdistuva kun jotain uutta tapahtuu. Hänen ainoa lapsensa aloittaa pian koulun ja se on hänelle todella jännittävää ja pelottavaa samaan aikaan. Sitten häntä jännittää että muuttuuko jokin vauvan myötä, ja samalla päätimme suunnitella häitä ensi vuoden elokuulle, sekin jännittää. Hän sanoi että muutokset pelottaa kun kaikki tuntuu vaan niin mahtavalta just nyt, samalla hän tiedostaa että vain muutos on pysyvää ja eteenpäin menemistä. Ja mun kanssa se on aina ollut kivaa. Sitten heti perään hän halusi puhua lasten nimistä 🥰🥰
Mä vaan haluan että maanantai tulee että pääsen saamaan mielenrauhaa varhaisultrasta.

Noniin, ekat äitiysvaatteet ostettu kirpparilta. Alle kympillä housut, shortsit ja mekko. Ei ollenkaan paha. Kokeillessa tuli melkein itku silmään kun turvotuspömppö näkyi ja helpotti kummasti kun housut ei kiristänyt 😂

Takaisin