Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja sitten joku ulkopuolinen toteaa, että sullahan on nyt toka kerralla ni-iin helppoa. Tiedät jo mitä odottaa...Ihmettelen, että mulla ei ole tuota rintojen arkuutta. Muistan elävästi miten jossain kohtaa ekaa raskautta nukuin urheiluliivien kanssa, kun koski niin paljon![]()

Eäs naispuolinen toimittaja eilen radiossa tiesi: "Enää viikko ja kaikkien oireet helpottavat!"Iltapahoinvointi! Muuhun vuorokauden aikaan syöminen helpottaa oloa, mutta nyt näyttää iltaisin olevan tasainen ellotus päällä. Nämä helteet ja 30 asteen sisälämpötila ei varmaan auta asiaa![]()

Mulla sama juttuIhmettelen, että mulla ei ole tuota rintojen arkuutta. Muistan elävästi miten jossain kohtaa ekaa raskautta nukuin urheiluliivien kanssa, kun koski niin paljon![]()
Mulla sama juttuRinnat ei ole yhtään kipeät, kun taas ekassa raskaudessa oli alusta asti. Olen vasta lopettanut imettämisen, joten voisikohan sillä olla vaikutusta asiaan
Tai sitten on vaan erilaiset oireet eri raskauksissa
![]()
Täällä oireet on vaan levottomat unet, eikä maistu ruoka, viimeksi oli kaikki mahdollinen ja valitettavasti se meni kesken. Nyt yritän olla toiveikas et oireiden puuttuminen olisi et nyt kaikki on hyvin ja kasvu olisi normaalia! Ja mietinkin itekin et johtuuko oireettomuus just siitä ku vasta 4kk sitten km.. Ihan alussa kyl Täällä raskaus mutta huoh kunpa kaikki tosiaan olisi hyvin!Mulla myös sama juttu; rinnat ei ole arat ja ei oikein edes turvoksissa. Tosi oireeton olo kaikkinensa, lähinnä vaan joskus pientä jomottelua ja repäisykipuja. Oon aika epäluuloinen, että tästä raskaudesta meille vauva tulee, mutta hyvä kuulla, että muillakin suht äskettäin synnyttäneillä on ”tunnottomat” rinnat. Eipä sillä, ei mulla esikoisestakaan mitenkään hirveästi rinnat kipeentynyt. Mun imetys loppui varsin lyhyeen ja olikin vaan osittaisimetystä (esikoinen oli ensimmäisen kuukauden teholla, niin ei ollut oikein optimaali aloitus imetykselle…), eli imetyksen loppumisesta on kyllä jo yli 6kk aikaa.
Täällä oireet on vaan levottomat unet, eikä maistu ruoka, viimeksi oli kaikki mahdollinen ja valitettavasti se meni kesken. Nyt yritän olla toiveikas et oireiden puuttuminen olisi et nyt kaikki on hyvin ja kasvu olisi normaalia! Ja mietinkin itekin et johtuuko oireettomuus just siitä ku vasta 4kk sitten km.. Ihan alussa kyl Täällä raskaus mutta huoh kunpa kaikki tosiaan olisi hyvin!
Voin niiiii kuvitella kui pitkälle ajalle tuntuu odottaa, joskus jos on "lähellä" odotus ni se tuntuu nii paljon vaikeammalta kuin et ku joutuu odottaa kauemminToivotaan, että siellä on pieni tyyppi tarrannut oikein kovaa kiinni!
Täällä nyt 6+1, ja aivan hiuksen hienoa pahoinvointia olen ollut tuntevinani. Ja toisaalta sit myös ei oikein tee erityisesti mitään ruokaa mieli. Esikoisestakin alkoi tälleen 6+ viikolla pahoinvointi, joten jospa se tästä. Maanantaina varhaisultra, tuntuu vielä pitkältä odotulselta, vaikka viikonloppu menee varmaan nopeasti…
Plussaamisen aikoihin oli heikotuskohtauksia, jotka loppuivat alle viikossa. Sen jälkeen oli alaselkäkipua jonkun aikaan ja sitten ei juurikaan oireen oiretta. Mitä nyt viimepäivinä alavatsan sekunnin kaks kestäviä kipuja. Oireettomuus teki minut hulluksi, mutta eilen rv7+6 varhaisultrassa 8+0 vastaava alkio joka heilutteli "alavartaloa" kuultiin vahvat hyvät sydänäänet.
Tätä oirelistaa kävin lukemassa ja hyvä etten itkua vääntänyt joka päivä etten minä voi olla raskaana kun ei ole pahaolo fyysisesti. - No kyllä voi olla, jotenki sitä vaan on ajattelee että raskauteen kuuluu oksentelu, hajuherkkyys, rintakivut. Sinä siellä joka luet, ei välttämättä kuulu!
Ps. Älkää sanoko että ole onnellinen ei tätä pahaa oloa halua kukaan (ei myöskään tuota mielensyövää epävarmuutta omasta tilanteesta. Se vei yöunet, keskittymisen, elämästä nauttimisen) nyt otan kaikki 4 viikon takaiset masistelujaksot takaisin ja aijon nauttia.
*drop the mic*
Plussaamisen aikoihin oli heikotuskohtauksia, jotka loppuivat alle viikossa. Sen jälkeen oli alaselkäkipua jonkun aikaan ja sitten ei juurikaan oireen oiretta. Mitä nyt viimepäivinä alavatsan sekunnin kaks kestäviä kipuja. Oireettomuus teki minut hulluksi, mutta eilen rv7+6 varhaisultrassa 8+0 vastaava alkio joka heilutteli "alavartaloa" kuultiin vahvat hyvät sydänäänet.
Tätä oirelistaa kävin lukemassa ja hyvä etten itkua vääntänyt joka päivä etten minä voi olla raskaana kun ei ole pahaolo fyysisesti. - No kyllä voi olla, jotenki sitä vaan on ajattelee että raskauteen kuuluu oksentelu, hajuherkkyys, rintakivut. Sinä siellä joka luet, ei välttämättä kuulu!
Ps. Älkää sanoko että ole onnellinen ei tätä pahaa oloa halua kukaan (ei myöskään tuota mielensyövää epävarmuutta omasta tilanteesta. Se vei yöunet, keskittymisen, elämästä nauttimisen) nyt otan kaikki 4 viikon takaiset masistelujaksot takaisin ja aijon nauttia.
*drop the mic*
Niinpä! Toi lähes koko ajan läsnä oleva epävarmuus milloin liian vahvoista tai kummallisesti vallan kokonaan kadonneista oireista syö vaan vahvaakin naista!Ja sit voi olla niin, että on kaikkea oiretta, mutta erilailla kuin viimeksi ja siksi epäilee raskauden onnistumista. Ihan niin kuin se eka raskaus olisi se oikea ja kaiken määrittävä kerta
Eli epäilyä ja epävarmuutta tissikivun, heikotuksen ja väsymyksen seurana. Super homma hei!
Taitaa olla niin, että raskauteen (tai ainakin alkuraskauteen) vaan defaultina kuuluu epävarmuus, levottomuus ja ajoittaiset synkät ajatukset...