Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä edelleen lievä etova olo jatkuu. Perjantaina tein virheen ja automatkalla haimme Hesestä ruokaa. Vitsi miten paha olo loppuillan!

Hengästyn normaalia nopeammin, rinnat normaalia turpeammat ja kiinteämmät. Ajoittaista väsymystä ja palelua. Tänään 6+4

Te sentään saitte ruuan haetuksi! Pisteet siitä
- minun tuoksupohjaista yökkimistäni ei kukaan jaksaisi edes autokaistan tilausluukulla

Muokattu viimeksi:
Nyt 5+5 rinnat on kipeytyneet niin paljon, että nukkuminen on todella hankalaa. Välillä tulee toiseen oikein viiltäviä kipuja. Jääkaapissa on ruoka, jonka pelkkä haju aiheuttaa etomista. Joudun joka kerta pidättämään hengitystä, kun otan sieltä jotain.

Eilen illalla hampaita pestessä meinas jo yökätä, samoin aamulla seisoin keittiössä miettimässä pitääkö mennä vessaan, mutta pysyi alhaalla. Jääkaappia en voinut edes avata kun haju kuvotti, mutta sain kyllä onneksi syödyksi.

Äidilläni ei kuulemma ole ollut pahoinvointia kun odotti minua (olen ainoa lapsi). Toivotaan että tämä olisi nyt pahin mitä itselle tätä tulee, tämäkin on jo tarpeeksi inhottavaa.

Mulla on jo kolmatta viikkoa tissit aivan perhanan kippeet. En ymmärrä miten nämä niin aikaiseen on mennyt kipeeksi jos nyt pitäisi olla vasta 5+0 🙄 viikon verran pissittäny puolen tunnin välein. Ja vaan yhden kerran itkeny, koska ei mies ruennut heti tekemään ruokaa 🤣🤣

Mulla on jo kolmatta viikkoa tissit aivan perhanan kippeet. En ymmärrä miten nämä niin aikaiseen on mennyt kipeeksi jos nyt pitäisi olla vasta 5+0 🙄 viikon verran pissittäny puolen tunnin välein. Ja vaan yhden kerran itkeny, koska ei mies ruennut heti tekemään ruokaa 🤣🤣
Siis mulla on kanssa ollu tissit kipeet melkein oviksesta asti ja oon vasta omien laskujen mukaan (menkoista) 4+2 :tears:

Pahoinvointikin on nyt toistaseks vähän väistyny, ei oo niin paha ollu parina päivänä mutta semmosta menkkajomoilua ja aaltoilevaa tunnetta/painetta alamahassa kohdun kohdalla. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

5+3 ja oireet tosi pieniä edelleen. Rintojen arkuus on ainoa pysyvä oire, muita oireita on vaihdellen. Välillä etoo ja turvottaa ihan vähän, toisinaan taas on ihan valtavan kuuma ja aamulla saatan herätä ihan virkeänä ennen kukonlaulua. Oireet tulee ja menee, mutta mitään voimakasta ei ole kuulunut.

5+3 ja oireet tosi pieniä edelleen. Rintojen arkuus on ainoa pysyvä oire, muita oireita on vaihdellen. Välillä etoo ja turvottaa ihan vähän, toisinaan taas on ihan valtavan kuuma ja aamulla saatan herätä ihan virkeänä ennen kukonlaulua. Oireet tulee ja menee, mutta mitään voimakasta ei ole kuulunut.
Mä voin lahjoittaa osan oireistani sinulle! varustaudu siis juoksemaan vessassa etenkin öisin max 2 h välein :Upside Down Face:

La 11.6. rv 5+0
Tehty toinen testi, johon piirtyi välittömästi todella tumma ja paksu plussaviiva! Oli vahvistunut paljon tiistain testistä.
Tihentynyt syke, hengästyttää helpommin.
Rinnat arat.
"Painontunnetta" ja "perhoslepatusta" alavatsassa.
Väsymystä.
Alaselkä- ja vatsasärkyä/nippailua ihan vähän.

Su 12.6. rv 5+1
Aamupalalla pystyin syömään normaalin kahden leivän sijaan vain yhden, alkoi tulla huono olo.
Väsymystä.
Autossa alavatsa ja -selkä kipuilivat, nippailua.
Närästystä.

Ma 13.6. rv 5+2
Aamulla herätessä huono olo, etovaa oloa pitkin päivää.
Väsymystä.
Vähän vatsan nippailua.
Rinnat edelleen arat.
Hengästyttää pienikin liikkuminen, tiheä syke.

Aamupahoinvointi on kyl yks vitsi 😄 tää pahoinvointi ei todellakaan rajoitu aamuun, oiski vaan aamuisin ni oisin hiton tyytyväinen 😅 mut äh miten inhottava olo taas 🤢 en sit hakenu niitä rannekkeita ku kyselin kavereilta eikä oo kuulemma heillä auttanu 🤷🏼‍♀️

Onko kaikilla ollut oireena palelu? Tämän muistan aiemmista raskauksista oireena, mutta nyt mielestäni olen palellut vain kerran, ja sekin oli aikalailla oletettuna kiinnittymispäivänä. Nyt olen tyytyväisenä shortseissa ja t-paidassa, eikä palelusta ole tietoakaan 🤷‍♀️
No joo, tuossa viikonlopun aurinkoisena hellepäivänä kävelin tyytyväisenä mustat farkut ja tuulen- ja sateenpitävä takki päällä kun muut ihmiset tuli vastaan shortseissa ja mekoissa. Mulla oli kylmä 😂

Aamupahoinvointi on kyl yks vitsi 😄 tää pahoinvointi ei todellakaan rajoitu aamuun, oiski vaan aamuisin ni oisin hiton tyytyväinen 😅 mut äh miten inhottava olo taas 🤢 en sit hakenu niitä rannekkeita ku kyselin kavereilta eikä oo kuulemma heillä auttanu 🤷🏼‍♀️

Mulla tuntuu olevan pahimmillaan aamulla ja illalla. Täytyis vaan koittaa syödä pieniä välipaloja ja aterioita korkeintaan kahden tunnin välein. Tää on kyl todella inhottavaa. Aamulla jo hetken pohdin keittiössä menenkö vessaan… En mennyt.

Ai kamala. 😬 Ihan kyllä mielelläni jakaisin taakkaa - tuntuu, että oon päässyt vielä todella vähällä!
Jospas se ois hankala raskaus, helppo synnytys/vauva? silloinhan keskimäärin kaikki ois hyvin. Toisaalta jos raskaus on helppo niin eihän synnytys/vauvakaan voi olla hankala!
Hmm keskimääräinen raskaus, eli vaiheet kestävät noin 9 kk ja tuloksena lapsi :folded:

Jospas se ois hankala raskaus, helppo synnytys/vauva? silloinhan keskimäärin kaikki ois hyvin. Toisaalta jos raskaus on helppo niin eihän synnytys/vauvakaan voi olla hankala!
Hmm keskimääräinen raskaus, eli vaiheet kestävät noin 9 kk ja tuloksena lapsi :folded:
Toivokaamme, että sullakin tasoittuu oireet, jotta päästäisiin kaikki tuohon hyvään "keskiarvoon"! 😄

Mulla tupsahti tänään uusi oire - nimittäin ruokahaluttomuus. Ajatus tavallisesta aamupalasta ei aamulla houkutellut niin yhden yhtään, enkä saanut alas oikein mitään, kun ei vaan maistunut. Mielessä pyörii vaan jotkut täytekakut, pizzat ja muut utopistiset herkut, joita ei tähän hetkeen nyt ole saatavilla.

Mulla on ollut nyt 4..5yötä et herään klo 3.30-4.00 ja millään ei tahdo unta saada 😴 jospa ei oo koko raskausaikaa näin 😑

Mulla on aamupahoinvointia nimensä mukaisesti. Pönttöä oon käynyt halailemassa, mutta ei ole mitään tarvinnut vielä oksentaa ulos asti. Helpottaa vähän, kun on syönyt. Mutta heräämisestä lounaaseen on sellanen pala kurkussa koko ajan ja semmonen matkapahoinvoinnin mukainen olo. Outoa, että tässä neljännessä raskaudessa voimakkain pahoinvointi.

Sitten sellainen, että kesken syömisen saattaa tulla yhtäkkiä sellanen inho sitä ruokaa kohtaan mitä just syö 😄 yhtäkkiä siinä saattaa alla kaikki - maku, koostumus ja haju pielessä kesken pureskelun. Se menee yleensä ohi hetkessä ja taas ruokailu jatkuu.

Tänään 5+3 ja nyt muutamana viime päivänä ollut välillä sellasta lievää matkapahoinvointi tyyppistä oloa eli ei varsinaisesti yökötä, mutta vähän sellanen yleinen huono olo. Ja pienestä rasituksesta iskee kans helposti jotenkin yleinen huono olo ja syke nousee, että pakko aina levähtää hetken. Just pari viikkoa sitten korkkasin puistojumppa-kauden, mutta voi olla että ne jää nyt hetkeksi väliin.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja tänään tuli sitten aamupalat ulos automatkalla junalle… Onneksi ehdin varoittaa miestä ja ajoi bussipysäkille. Söin aamupalaa joko ”liikaa” tai liian nopeasti, en tiedä. Normaalisti siis tuskin olisi ollut mitään ongelmaa, mutta no… tilanne ei olekaan normaali 😅 Mies vei mut kaupan kautta kotiin, hain mehua ja viiliksiä, ja muuta helposti sulavaa. Omituisinta oli, ettei aamulla ollut niin etova olo kun jonain aamuina.

Takaisin