Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin tässä juuri, mitä teen. Ensin ajattelin, että menen lääkäriin vasta tiistaina (ensi maanantai on täällä vapaapäivä), koska ensi viikolla oma lääkärini on taas paikalla. Mutta ehkä pitänee soitella sinne jo tänään ihan jo sen takia, että keskenmeno varmistetaan ja voin sitten esimerkiksi huoletta ottaa buranaa kipuihin.

Sinuna soittaisin jo tänään. On kuitenkin pitkä viikonloppu edessä. 🥺
Voimia epätietoisuuteen. ❤️❤️

Täällä tulee verta ja kramppailee. Taitaa olla menossa kesken. :sad-face: Mutta tähän olin jo viime ultran jälkeen varautunutkin, kun eivät ne päivät voi heittää niin paljoa (ultraäänessä mitta 6+0 ja ovulaatiosta laskettuna 7+4), ellei alkiossa olisi jotain häikkää. Eli niin ihana porukka kuin meitä täällä onkin, niin pahoin pelkään, että joudun poistumaan seurastanne. :loudlycrying:
Voi ei Jadine!😭❤️ Nyt ei löydy sanoja😔 Voimia niin paljon tilanteeseen❤️ ja samaa mieltä @Pillow kanssa, soita ihmeessä jo tänään jos saisi lisätietoa ennen viikonloppua!

Jadinelle kovasti voimia ja tsemppiä tilanteeseen!❤️ Jos on keskenmeno niin toivottavasti selviäisi mahd. pian ettei tarvis Panadolilla kivuista kärsiä 😞

Sekä minä että lääkäri olimme aika yllättyneitä, kun ultraäänessä näkyi edelleen sykkivä sydän. Sikiöpussit ja muut olivat ehjiä ja vuotokin oli lähes loppunut siihen mennessä. Sekä sikiöpussi että sikiö olivat kasvaneet (sikiö kolmessa päivässä n. 3 mm -> 6 mm). Olen edelleen tosi hämmentynyt tästä tilanteesta, kun sikiö on edelleen päiviin nähden ihan liian pieni, mutta näyttää kuitenkin toistaiseksi kasvavan. Lääkäri antoi keltarauhashormonia estämään vuotoja. Eipä tässä voi kuin odotella ensi viikon tarkastusta, ellei nyt ala kovempi vuoto tässä välissä.

Kysyin muuten lääkäriltä ibuprofeenista, ja hän sanoi, että se on ongelmallisempaa viimeisellä kolmanneksella, että jos nyt viikonloppuna alkaa kova vuoto ja kivut, voin hyvin ottaa ibuprofeenia, vaikken olisikaan sataprosenttisen varma, onko kyseessä keskenmeno.

Sekä minä että lääkäri olimme aika yllättyneitä, kun ultraäänessä näkyi edelleen sykkivä sydän. Sikiöpussit ja muut olivat ehjiä ja vuotokin oli lähes loppunut siihen mennessä. Sekä sikiöpussi että sikiö olivat kasvaneet (sikiö kolmessa päivässä n. 3 mm -> 6 mm). Olen edelleen tosi hämmentynyt tästä tilanteesta, kun sikiö on edelleen päiviin nähden ihan liian pieni, mutta näyttää kuitenkin toistaiseksi kasvavan. Lääkäri antoi keltarauhashormonia estämään vuotoja. Eipä tässä voi kuin odotella ensi viikon tarkastusta, ellei nyt ala kovempi vuoto tässä välissä.

Kysyin muuten lääkäriltä ibuprofeenista, ja hän sanoi, että se on ongelmallisempaa viimeisellä kolmanneksella, että jos nyt viikonloppuna alkaa kova vuoto ja kivut, voin hyvin ottaa ibuprofeenia, vaikken olisikaan sataprosenttisen varma, onko kyseessä keskenmeno.
<3 Pidän teille peukkuja että tää oli vain säikäytys!

Voi Jadine ❤️ Niin paljon tsemppiä sinne teille! Toivotaan, että pikkuinen nyt vain päätti säikäyttää ja kaikki sujuisikin hyvin ❤️ Täältä ajatuksissa lähtee tukea ja voimia sinne!

Oh, olisipa kyseessä tosiaan vain säikäytys eikä todellista vaaraa keskenmenosta olisikaan. Ootte ajatuksissa! :red-heart:

On siinä mahtanut olla tunne, kun syke on löytynyt😭❤️ Tsemppiä niin paljon, toivottavasti pieni sinnittelee kyydissä!

Torstaina ultrassa koko oli 6+3 tai 6+4 ja maanantaista kasvanut siis normaalisti jolloin oli koko 6+0. Kuukautisista nyt kuitenkin pitäis olla jo 7+3 tai 7+4
Kyllä se kuulostaa vähän matalalta, jos katsoo noita vau.fi -hcgtaulukoita. Mutta onneksi sulla on maanantaina se ultra, niin saat selvyyden! ❤

Ihana kuulla, että Jadinelta kuitenkin sykkivä sydän yhä löytyi alkiolta, toivotaan, että olis vaan jotain hematoomaa tms. mikä vuotelis 🙏🏻

Jossu, en muista olitko kertonut jo aiemmin, mutta oliko sulla ovulaation ajankohta tarkasti tiedossa vai voisko olla ollut myöhemmin? Kun ultrassa arvioidun sikiön koon/iän perusteella toi hcg vaikuttais mun mielestä ihan normaalilta 🙂 Toivottavasti ma käynnillä selviää missä mennään 🙏🏻❤️

Ihana kuulla, että Jadinelta kuitenkin sykkivä sydän yhä löytyi alkiolta, toivotaan, että olis vaan jotain hematoomaa tms. mikä vuotelis 🙏🏻

Jossu, en muista olitko kertonut jo aiemmin, mutta oliko sulla ovulaation ajankohta tarkasti tiedossa vai voisko olla ollut myöhemmin? Kun ultrassa arvioidun sikiön koon/iän perusteella toi hcg vaikuttais mun mielestä ihan normaalilta 🙂 Toivottavasti ma käynnillä selviää missä mennään 🙏🏻❤️
Oon testannut ovulaation ja mitannut lämmöt niin on. Siihen nähden koko on aika pieni mutta kasvanut omaa tahtiaan

Takaisin