Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille! Uskaltaudun minäkin nyt laittamaan viestiä, hetken seuraillut tässä teidän matkaa 😄 oma laskettu aikani on neuvolan mukaan tällä hetkellä 30.1. ja ensimmäinen ultra vasta 22.6. Eli hyvin vielä siinä ja siinä kuulunko tammikuisiin vai helmikuisiin.

Ensimmäistäni odotan, yritystä takana nyt viime syyskuusta lähtien. Paljon siis jännittävää ja olen myös ensimmäinen raskaana oleva myös ystäväpiiristäni. Huomannut, että nyt kaipaisi runsaasti vertaistukea ja jotakuta, joka haluaisi myös näistä alkuraskauden jännityksistä keskustella 😍 Ystävät kyllä kärsivällisesti kuuntelevat, mutta ymmärrettävästi heillä tuskin niin paljoa on mielenkiintoa mitä itsellä juuri nyt olisi 😂 Onko muita samassa tilanteessa olevia?

Mulla myös hyvät synnytykset takana (3).
Raskausaika on puolesta välistä loppuun ollut kärsimystä - sitä en odota.
Viimeisin synnytys oli niiiin ihana! - lähes täydellinen.

2 vuotta sitten kun odotin iltatähteä 🙈
Niin hankin kaikki jo tosi ajoissa, paljon on valmiina. Osa laitettu vauvakamoista pois., mutta oottelen nyt rauhassa ennen hankintoja.

Pahoinvointia on paljon aaltomaisesti pitkin päivää.
Aamulla huonoin olo.
Kuitenkin vain uutaman kerran oksentanu.

Väsymys on myös kaamea nukun n.10 h yössä ja silti tekis mieli ottaa päikkärit.
Vk 8+0

Kolme synnytystä takana, ensimmäinen oli traumaattinen ja kaksi seuraavaa meni hyvin. Joten luottavaisin mielin menen synnyttämään ja jotenkin odotan jo sitä. Mä luotan omaan kehoon nykyään. Viime synnytyksessä oli lähellä etten ottanut kipulääkkeitä, mutta otin kuitenkin viime metreillä ja mietin että menisinkö nyt viimeisen kerran ilman mitään😄

Tänään 7+1. Pe olis jo eka neuvola ja la heti perään yksityisellä varhaisultra.
jänskättää.

Kauhea väsymys, se on oikeastaan vaan pahentunut, ja edelleen 24/7 paha olo.
Veikkaan että ens viikoilla vielä vointi pahenee😅

Onpa muuten tympeää toi, että lapsivuodeosastolla saa tukihenkilö olla vaan 1h/pv 😱 Perhehuoneissa varmaan eri homma? Toivon todellakin, että toi rajoitus puretaan ennen tammikuuta!
Jep, kuulostaa aika ankealta! Taysin ohje koronan suhteen näyttää olevan, että "Jos synnytyksen jälkeinen hoito tapahtuu kahden hengen huoneessa, tukihenkilö saa olla päiväaikana hoidossa mukana, mutta yöpyminen ei ole mahdollista." Ja "normaalitilanteen" ohje on " Lapsen toinen vanhempi, äidin puoliso tai tukihenkilö ja vauvan sisarukset voivat vierailla äidin ja vauvan luona kello 10–20. Vauvan isovanhemmat ovat tervetulleita vierailulle kello 18–19. Perhehuoneessa puoliso tai tukihenkilö voi olla läsnä 24/7." Eli oletan, että ton 10-20 saa olla? Isovanhemmat eivät saa korona aikana vierailla, eivätkä lapset. Toivottasti tästä luovuttaisiin, ollaan äidin kanssa läheisiä, niin olisi kiva jos hän pääsisi. Muuten ottaisin äidin tukihenkilöksi, mutta en hitto vieköön halua sitä synnytykseen, menisi hermo vaan :tears:. Tukihenkilöä ei varmaan saa vaihtaa lennosta, että olisi yksi synnytyksessä ja toinen mahdollisessa perhehuoneessa...

Viime synnytyksessä oli lähellä etten ottanut kipulääkkeitä, mutta otin kuitenkin viime metreillä ja mietin että menisinkö nyt viimeisen kerran ilman mitään😄
Mää aion ottaa kaiken mitä vaan suostuvat antamaan.
😍 Ystävät kyllä kärsivällisesti kuuntelevat, mutta ymmärrettävästi heillä tuskin niin paljoa on mielenkiintoa mitä itsellä juuri nyt olisi 😂 Onko muita samassa tilanteessa olevia?
Tervetuloa! Mä olen samanlaisessa tilanteessa, vain yksi ystävä jolla on lapsia ja hänen nuorin on jo 6v ja vanhin teini-iässä, eli ei ketään samassa tilanteessa! Ajattelin kanssa, että täällä on kiva jupista, ettei liiaksi kaverit rasitu :tears:. Kävitkö jo lisäämässä itsesi "listaan?"

Muuten! Raskausoireeni ovat palanneet! "Jomotus" alkoi yöllä, sitten aamulla palelu ja hikoilu, tissit on taas kipeät ja meinasi Tokmannilla laatta lentää. Palasi usko taas raskauteen!

Tuntuu kyllä kaukaiselta synnytys ym. vielä! Toisaalta, selailen torista vaunuja ja pinnasänkyjä :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:.

Muakin jännittää se synnytys kyllä tosi paljon, tai oikeastaan se sairaalassa olo. En pysty koskaan rentoutumaan tai nukkumaan vieraassa paikassa, joten tulee olemaan aika hirveää, varsinkin jos ei saa perhehuonetta. Olen sosiaalinen ja mielestäni mukava ihminen, mutta tuntuu inhottavalta ajatus siitä, että on itselle ihan uudessa tilanteessa, vastuussa vauvasta ja huoneessa on huonekaveri ja hänen kumppaninsa, vierailevista isovanhemmista puhumattakaan. Tai hei, ehkä osuukin joku täältä huonetoveriksi :tears:. Haluaisin myös, että tukihenkilö saisi olla koko ajan seurana.

Millaisia kokemuksia teillä aiemmin synnyttäneillä on sairaalasta? Saitteko perhehuoneen? Täytyy toivoa, ettei ole ruuhkaa. Taysissahan on lisäksi se hotelli? Pitäisi tutustua miten sinne pääsee. Kauanko ensisynnyttäjät yleensä joutuvat olemaan sairaalassa, mikä on teidän kokemus? Toisaalta siis kiva, että on tukea ja neuvoja lähellä, mutta olen kyllä juuri sen tyylinen ihminen, että suoriuduin paremmin vähän "paineen alla" ja omilleni jouduttuani :tears:.
Tuosta taysin hotellista, ne potilashotellin huoneet on tosi kivoja, niissä on sellainen ihana pehmeä keinutuoli! Oon siis kolmesti käynyt vierailijana kahden eri synnyttäjän ja vauvan luona ja mä aina keinuttelen vauvan kanssa niissä tuoleissa, mä niin haluaisin sellaisen tuolin myös itselleni, ihan tosi tosi mukava 😍 .
yöpyminen muistaakseni synnyttäjillä ei oo siellä sen kalliimpaa kuin osastollakaan ja sinne pääsee kyllä jos äiti ja vauva voivat hyvin 😊 ja hoitajat käy siellä huoneessa ottamassa kokeita ja auttelemassa.

Mää aion ottaa kaiken mitä vaan suostuvat antamaan.

Tervetuloa! Mä olen samanlaisessa tilanteessa, vain yksi ystävä jolla on lapsia ja hänen nuorin on jo 6v ja vanhin teini-iässä, eli ei ketään samassa tilanteessa! Ajattelin kanssa, että täällä on kiva jupista, ettei liiaksi kaverit rasitu :tears:. Kävitkö jo lisäämässä itsesi "listaan?"

Muuten! Raskausoireeni ovat palanneet! "Jomotus" alkoi yöllä, sitten aamulla palelu ja hikoilu, tissit on taas kipeät ja meinasi Tokmannilla laatta lentää. Palasi usko taas raskauteen!
En ole vielä käynyt! Vähän ajattelin lisääväni itseni sitten ensimmäisen ultran jälkeen. Sattuu niin kuun vaihteeseen laskettu aika 😂 Onneksi täällä voi tosiaan jutella ja on ihanaa lukea kaikkien kokemuksista kun niin paljon samaa!

Onnea raskausoireista! 😍 Onhan ne epämukavia, mutta samalla sitä on tosi onnellinen niistä ☺️

Hauska kuulla, että täällä väki kertoo synnytyskokemuksista positiivisesti. Tuntuu, että aina kerrotaan ne kauhutarinat ja kieltämättä ajatuskin jo jännittää 😱😄

Mua jännittää synnytyksessä se, miten käyttäydyn :tears: . Jos vaikka on pidempään ollu supistelua ja ei oo nukkunut kunnolla jne. ni voi olla pinna kireällä. Kumpa vaan silleen ois samalla aaltopituudella henkilökunnan kanssa. Ettei oo vaikka niin että kauhee positiivinen tsemppaaja osuu kohdalle ja ite oonkin ihan sillee nyt kaikki hiljaa.

Kipu ei sinäänsä jännitä eikä siinä tilanteessa mitkään repeämät tai muuta, mutta pelottaa, että jää jotain vaivoja sitten sen jälkeen. Mutta nykyäänhän onneksi korjaillaan tilannetta pienellä kynnyksellä, ei tarvi seuraavaa 40 vuotta olla ilman pidätyskykyä ja ajatella että se kuuluu asiaan tai jotain.

Varasin tänään varhaisultraan ajan ensi tiistaille, pääsee mies mukaan kun aika on iltasella. Oletteko te varannut? Onko teistä joku jo käynyt?

Kiva nähdä että porukkaa on tullut tänne paljon lisää :folded:
En voi samaistua tuohon synnytyksen odottamiseen, vaikkei taustalla mitään varsinaista traumaa olekaan. Esikoisen jäljiltä valtava imetyspettymys jonka toivon pääseväni korjaamaan. Yritän tosin olla lataamatta siihen turhia paineita.
Jotenkin synnytyksen ja vauva-ajan ajatteleminenkin tuntuu todella kaukaiselta, koska edes varhaisultra ei ole vielä ohi.

Huomenna päästään ultraan kurkkaamaan onko kyytiin tarttunut ketään. :No Evil Monkey: Oireettomuus vaivaa joten oma pää sanoo ettei mitään sieltä voi löytyä.
Miten teidän ultra meni 😍

Varasin tänään varhaisultraan ajan ensi tiistaille, pääsee mies mukaan kun aika on iltasella. Oletteko te varannut? Onko teistä joku jo käynyt?

Täältä https://forum.vau.fi/forums/tammikuiset-2023.1338/
Löytyy erikseen Tammikuisten varhaisultra-ketju. ☺️
Sieltä löytyy ultrassa jo käyneiden kuulumisia ja lista henkilöistä joilla on vielä ultra edessä. ☺️
Laita itsesikin listalle. ❤️

Pajuranta, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!😊 Täältä saa varmasti vertaistukea, kun suht samojen asioiden kanssa painitaan itse kukin 😅

Kiitos kysymästä, kirjoittelinkin tuonne varhaisultra ketjun puolelle että meni melko hyvin. Syke löytyi vaikka vastasikin menkoista laskettuna reilusti pienempää. Epäsäännöllisellä kierrolla tuokin heitto voi olla ihan mahdollinen ja kaikki Ok 😊 sitten odotellaan nt ultraa 🙏😄
Ihan mahtavaa❤️❤️ Kummasti helpottaa kun tietää pikkusella olevan kaikki hyvin😍

Täällä tulee verta ja kramppailee. Taitaa olla menossa kesken. :sad-face: Mutta tähän olin jo viime ultran jälkeen varautunutkin, kun eivät ne päivät voi heittää niin paljoa (ultraäänessä mitta 6+0 ja ovulaatiosta laskettuna 7+4), ellei alkiossa olisi jotain häikkää. Eli niin ihana porukka kuin meitä täällä onkin, niin pahoin pelkään, että joudun poistumaan seurastanne. :loudlycrying:

Täällä tulee verta ja kramppailee. Taitaa olla menossa kesken. :sad-face: Mutta tähän olin jo viime ultran jälkeen varautunutkin, kun eivät ne päivät voi heittää niin paljoa (ultraäänessä mitta 6+0 ja ovulaatiosta laskettuna 7+4), ellei alkiossa olisi jotain häikkää. Eli niin ihana porukka kuin meitä täällä onkin, niin pahoin pelkään, että joudun poistumaan seurastanne. :loudlycrying:
Voi ei, kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta. :loudlycrying::Broken Heart: Saatko hcg mittauksia tuon seurantaan?

Jadine! 😭💔
Saisitko mitenkään aikaistettua sitä seuraavaa ultraa?

Jadine! 😭💔
Saisitko mitenkään aikaistettua sitä seuraavaa ultraa?
Mietin tässä juuri, mitä teen. Ensin ajattelin, että menen lääkäriin vasta tiistaina (ensi maanantai on täällä vapaapäivä), koska ensi viikolla oma lääkärini on taas paikalla. Mutta ehkä pitänee soitella sinne jo tänään ihan jo sen takia, että keskenmeno varmistetaan ja voin sitten esimerkiksi huoletta ottaa buranaa kipuihin.

Takaisin