Varhaisultra

Nyt näin lääkärin tekstin jossa sikiökaiun kooksi mitattu 3,7mm. Eihän se välttämättä edes vastaa 6+0??? Eikös 6+0-6+6 mene 4mm-8mm...?
Katsoin kannasta, että mulla oli mitattu 5+6 CRL 3,2mm, eli kuulostaa mun korvaan ihan 6+0 vastaavalta tuo sun mitta?

Nyt näin lääkärin tekstin jossa sikiökaiun kooksi mitattu 3,7mm. Eihän se välttämättä edes vastaa 6+0??? Eikös 6+0-6+6 mene 4mm-8mm...?

Voisko olla pyöristetty toi mitta noissa raskaussovelluksissa ym, eli sit se 6+0 vois olla ihan oikein? 😊 Mutta on varmasti stressaavaa odotella torstaihin. Tsemppiä! ❤

Mutta jos mitta pitää paikkaansa 6+0, se tarkoittaa sitä että sydän ei lyö silloin kuin sen pitäisi. Ahdistaa, pelottaa, itkettää.
Hali :red-heart: Tuo odotus on niin piinaavaa :disappointed-face: Syke ei kuitenkaan aina näy vielä 6+0, näin olen kuullut useamman kerran kätilöiltä ja lääkäriltä!

Mutta jos mitta pitää paikkaansa 6+0, se tarkoittaa sitä että sydän ei lyö silloin kuin sen pitäisi. Ahdistaa, pelottaa, itkettää.
Hali :red-heart: Tuo odotus on niin piinaavaa :disappointed-face: Syke ei kuitenkaan aina näy vielä 6+0, näin olen kuullut useamman kerran kätilöiltä ja lääkäriltä!
Joo, eikös se ole jotain 6+3, kun yleensä alkaa? Ja varmasti vaihtelua siinäkin jonkun verran, että miten hyvin kuuluu ja millä laitteilla... Ja kröhöm kun lääkärin asenne oli vähän tommonen, niin voisiko olla, ettei sitten ehkä jaksanut ettiä sitä niin pitkään edes:Face Without Mouth:? Mutta kasvanuthan oli kuitenkin, että eiköhän tässä ihan hyvät tsäänssit vielä ole! On kyllä tosi inhottavaa, kun joudut nyt odottelemaan, voimia siihen :red-heart:.

Voimia odotteluun <3 Mä ainakin uskon että teillä voi kaikki olla ihan hyvin <3 Päivät tuntuu varmasti nyt ikuisuudelta, mutta kyllä sä pärjäät <3

Tsemppiä kaikille ultriin, toivottavasti saatte hyviä uutisia kaikki ❤️
Meillä näkyi vahva syke, vastasi 6+2 vaikka menkoista laskettuna pitäisi olla enemmän. Mulla on niin epäsäännöllinen kierto että hyvinkin voi olla tuo 6+2 ihan oikein. Ollut vaan pidempi kierto. Se myös selittäisi sen miksi digi näytti aiemmin 2-3 kun piti olla 3+ 👍

@Jadine lle ja @Jossu123 lle voimia epätietoisuuden kanssa. ❤️❤️

Kamalaa, kun lähtee varhaisultraan hakemaan varmuutta alkuraskauden epävarmuuden suhteen ja saakin vain kasan kysymysmerkkejä. :sorry:
Todella toivon, että seuraavissa ultrissa pienokaiset ovat kasvaneet ja vahvat pienet sydämet pumppaavat kiivaasti. 😍🤞:smiley-angelic001 Voimia pitkiin päiviin. ✨
Näin varhain he ovat kuitenkin vielä niin pieniä, välillä vaikeasti mitattavissa sekä joskus hyvinkin piilossa, mutta silti turvassa kasvamassa. ❤️🌈

@Leaf lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! ❤️✨😍

Ihanaa, että Jadinen ultrassa löytyi pieni sykkeen kera 😍 Noi mittauksethan ei oo välttämättä ihan tarkkoja ja pienikin heitto vaikuttaa tossa kohtaa paljon, kun mitat on pieniä. Eiköhän siellä oo kaikki kunnossa ❤️

Jossulle kovasti tsemppiä odotteluun ja ristiriitaisiin fiiliksiin ❤️ Toivottavasti ylihuomenna saisit hyviä uutisia 🙏🏻

Leafille onnittelut ultrakuulumisista! 😍

Ikävä lukea kokemuksista joissa lääkärikin töksäyttelee asioita. Mutta varhaisultraan kannattaa oikeasti mennä vasta noin rv 8 juuri sen takia että silloin kaikkein varmimmin syke jo näkyy Aatamin aikaisillakin ultralatteilla...tai itse halusin pelata aikanaan varman päälle ja menin silloin vasta.

Lueskelin iltalukemisena tän ketjun viestit. Ihania uutisia täällä❤️ näitä on kiva lukea💗 mut sit noi epäasialliset käynnit, hyhhh! Kunpa kaikki olisi kunnossa, täällä on peukut ja varpaat pystyssä❤️❤️

Lisäisin itseni ultraketjuun☺️

1.6. Kaislanen
2.6. Jossu123
3.6. Pillow
7.6 perhonen34
8.6. Roskajoukon Jalokivi, Hano, Hillanen
13.6. Jokeri, Noaidi

Ikävä lukea kokemuksista joissa lääkärikin töksäyttelee asioita. Mutta varhaisultraan kannattaa oikeasti mennä vasta noin rv 8 juuri sen takia että silloin kaikkein varmimmin syke jo näkyy Aatamin aikaisillakin ultralatteilla...tai itse halusin pelata aikanaan varman päälle ja menin silloin vasta.
Joo, en kyllä itse olisi valinnutkaan noin aikaista aikaa, mutta se annettiin minulle lääkärin vastaanotolta, koska oma lääkärini oli sen jälkeisellä viikolla lomalla. Nyt kyllä sanoisin, että mieluummin sitten viikkoa myöhemmin. Tämä epävarmuus on ihan kamalaa. :sad-face: Aiemmat on ultrattu noin 7+5, ja vaikka jälkimmäisessä todettiinkin keskenmeno, oli kuitenkin hyvä, että sain oikeastaan heti varman tiedon.

Tuun tänne vähän hakemaan tukea/mielipiteitä, kun oma arvioitu LA 1.2, eli ihan kuun vaihteessa mennään. Helmikuisten puolella vielä vähän hiljaisempaa tuo keskustelu.

Olen itse varannut ajan varhaisultraan viikoille 6+6, koska sitten seuraava sopiva aika meille olisi ollut ”vasta” 7+5 ja ensimmäinen neuvolakäynti on 7+6, ja ajattelin että parempi ottaa tuo varhaisultra muutamaa päivää aiemmin ennen neuvolaa.

Nyt tätä ketjua lukiessa oon alkanut miettimään onko tuo 6+6 liian aikaisin: mulla ovulaatio ollut vasta kp 15-17 (vaikka kierto 28-29pv), joten mietin että voi olla ettei oikeasti mennä ihan laskureiden mukaan, eli pieni voi olla vasta 6+3 varhaisultran aikaan. Toisaalta, tein digitaalisen testin viikoilla 3+6 ja se antoi silloin hedelmöittymisestä kuluneeksi ajaksi 2-3.

Siirto eteenpäin tuntuu kuitenkin ikävältä, koska haluaisin pian varhaisultraan, sillä raskaus tähän asti ollut hyvin oireeton ja haluaisin vain varmistuksen, että pienellä on kaikki hyvin.

Muokattu viimeksi:
Tuun tänne vähän hakemaan tukea/mielipiteitä, kun oma arvioitu LA 1.2, eli ihan kuun vaihteessa mennään. Helmikuisten puolella vielä vähän hiljaisempaa tuo keskustelu.

Olen itse varannut ajan varhaisultraan viikoille 6+6, koska sitten seuraava sopiva aika meille olisi ollut ”vasta” 7+5 ja ensimmäinen neuvolakäynti on 7+6, ja ajattelin että parempi ottaa tuo varhaisultra muutamaa päivää aiemmin ennen neuvolaa.

Nyt tätä ketjua lukiessa oon alkanut miettimään onko tuo 6+6 liian aikaisin: mulla ovulaatio ollut vasta kp 15-17 (vaikka kierto 28-29pv), joten mietin että voi olla ettei oikeasti mennä ihan laskureiden mukaan, eli pieni voi olla vasta 6+3 varhaisultran aikaan. Toisaalta, tein digitaalisen testin viikoilla 3+6 ja se antoi silloin hedelmöittymisestä kuluneeksi ajaksi 2-3.

Siirto eteenpäin tuntuu kuitenkin ikävältä, koska haluaisin pian varhaisultraan, sillä raskaus tähän asti ollut hyvin oireeton ja haluaisin vain varmistuksen, että pienellä on kaikki hyvin.
Menisin 7+5 ultraan, ettei tarvi mennä kahteen otteeseen ultraan, jos oliskin päivien heittoa. 😊

Menisin 7+5 ultraan, ettei tarvi mennä kahteen otteeseen ultraan, jos oliskin päivien heittoa. 😊
Katsoin nyt, että itseasiassa myös 7+0 onnistuisi, oli tullut lisää aikoja. Mutta mies on sitten loppuviikon poissa, ja haluaisin että hän tulee mukaan. Mietin vaan tuota, että jos menee 7+5 ja olisikin käynyt niin ettei siellä ketään ole, niin en tiedä pystyykö perumaan enää neuvola-aikaa (en tosin löytänyt tietoa onko joku aikaraja jolloin viimeistään pitäisi perua)

Tervetuloa tällekkin puolelle. :)

Ymmärrän hyvin tuon, että haluaisi mennä ultraan mahdollisimman pian. Varsinkin, kun itse olen tällainen itse malttamattomuus. 😅

En tiedä minne olette menossa, mutta Perhe-arten ja Kaunis odotuksen sivuilla lukee näin

Screenshot_20220601_124324_com.android.chrome_edit_1698874561986083.jpg
Screenshot_20220601_124445_com.android.chrome_edit_1698930663702741.jpg

Joten vaikka olisi vasta 6+3 niin voi hyvinkin näkyä. :)
Toki pienokainen voi olla hyvin piilossa ja vaikeasti mitattavissa, joten jos haluaa välttää mahdollista turhaa stressiä niin sitten kannattaa suosiolla odottaa ja valita se myöhäisempi aika. 👍

Sinuna ehkä soittaisin sinne minne olette menossa. Kysy mielipidettä ja mahdollisia peruutusaikoja. ☺️

Neuvolaa ei kannata stressata. Jos niin ikävästi kävisi niin sen voi perua vaikka samana päivänä. Toivottavasti sitä ei kuitenkaan tarvitse edes miettiä. ☺️

Oireettomuus on kuitenkin täysin normaalia ja ne oireet saattavat iskeä monilla vasta myöhemmin. ☺️🌈

Katsoin nyt, että itseasiassa myös 7+0 onnistuisi, oli tullut lisää aikoja. Mutta mies on sitten loppuviikon poissa, ja haluaisin että hän tulee mukaan. Mietin vaan tuota, että jos menee 7+5 ja olisikin käynyt niin ettei siellä ketään ole, niin en tiedä pystyykö perumaan enää neuvola-aikaa (en tosin löytänyt tietoa onko joku aikaraja jolloin viimeistään pitäisi perua)
Sun tapauksessa jos ois valmis menemään vielä uudestaan ultraan niin sitten menisin 6+6, muuten vasta myöhemmin 😊

Mullakin ultra jo 6+5 menkoista, mutta oviksesta 7+1, kun on lyhyt kierto ja ovis oli ajoissa. Mut oon myös valmis menemään uudestaan jos jostain syystä ois tarve.

Jokos Kaislasen ultra on ollut? 😍

Kiitos teille ☺️ Kaunis Odotus on paikka mihin ollaan menossa, joten laitan sinne vielä viestiä ja kysyn heidän mielipidettään. Hehän parhaiten myös tuntevat laitteensa. Voi myös olla, että hieman lähempänä miehen suunnitelmat tarkentuu ja päästäisiinkin esim 7+3.

Takaisin