Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! 🙂 Uskallan nyt myös liittyä tänne, vaikka vieläkin epäuskoinen olo ja km pelko kummittelee mielessä.. varsinkin kun on aika usein alavatsan ja lantionalueen kipuja. Luin kyllä että on ihan normaalia kasvukipua ja hormoneista johtuvaa, mutta kun edellisissä raskauksissa ei ole tälläistä ollut. Mies on ihan varma että kaksoset tulossa kun r.testien viiva niin vahva... 😅 Ja ikää on jo 40+... Mulla la on 29.1. Mutta luulen että menee helmikuun puolelle. 😊

Tervetuloa ja onnea @Perhonen34 :Heartred

Me ollaan kerrottu vain yhdelle läheiselle, muut odottanee sinne rv12.

Täällä 1,5v yritys takana :Heartred

Onko teillä esikonen tulossa?
Kiitos❤️

Teillä onkin pitkä odotus takana. Miten olet jaksanut ne ”epäonnen kuukaudet”. Meillä yritystä 3kk ja niistä jo tuntu ikuisuudelta😖

Tämä vauva on mun toinen lapsi. Lapsilla on eri isät☺️ esikoinen on 2015 syntynyt😊

Tervetuloa ja onnea plussasta! 😊 Meillä yritystä takana viime syksystä 9/21. Silloin lopetettiin ehkäisy ja kierto käynnistyikin heti mutta taisin ovuloida ensimmäisen kerran vasta joulukuulla. Yksi varhainen keskenmeno helmikuulla (menkat kerkes olla viikon myöhässä) ja yksi kemiallinen huhtikuulla jolloin menkat oli 3 pv myöhässä. Nyt la 16.1.
Kiitos❤️

Kumpa teillä
Menisi nyt kaikki loppuun asti hyvin ja meneekin❤️

Itseä jännittää ihan hirveästi vaikkei esikoinen olekkaan, ettei tule keskenmenoa😞 olen toivonut toista lasta pitkään, niin varmasti siitä syystä pelko on isompi. Sit kaikki oireet ja muut, niin eihän niitä enään vuosien jälkeen muista mikä kuuluu tähän ja mikä ei😅

Onko teillä esikoinen tulossa?

Kiitos❤️

Kumpa teillä
Menisi nyt kaikki loppuun asti hyvin ja meneekin❤️

Itseä jännittää ihan hirveästi vaikkei esikoinen olekkaan, ettei tule keskenmenoa😞 olen toivonut toista lasta pitkään, niin varmasti siitä syystä pelko on isompi. Sit kaikki oireet ja muut, niin eihän niitä enään vuosien jälkeen muista mikä kuuluu tähän ja mikä ei😅

Onko teillä esikoinen tulossa?
Joo meillä on esikoinen. 😊 uskon vahvasti, että kaikki menee meillä molemmilla ihan hyvin. ❤

Uskaltauduin liittymään tänne vaikka onkin vasta 5+0. Ajattelin, että täällä on hyvä jutustella, kun ei omassa lähipiirissä ole ketään samassa elämänvaiheessa. Eka vauva kyseessä, ja eka plussa, ja jännittää kamalasti, että kaikki on hyvin! 13.6. varhaisultra, sen jälkeen varmaan vähän helpottaa, jos siellä on kaikki hyvin. Viime yönä näin keskenmenosta untakin, huoh.
Jo ennen plussaa oli pahoinvointia ja menkkamaista kipua, nyt ne ovat loppuneet. Jotenkin pelkään, että se on merkki siitä, ettei raskaus etenekään, mutta tämä nyt varmaan on ihan hölmö ajatus.

Kauhea pesänrakennusvimma olisi jo! Selailen toria ja vertailen vaunuja ja niin edelleen. Mitään en aio kuitenkaan ostella vielä pitkään aikaan. Mutta kiva katsella ja on sitten ainakin käsitys hinnoista ym.! Stressaan kauheasti, että teen virheostoksia isompien ostosten kanssa, eli valitsen väärät vaunut ja kadun:tears:.

Uskaltauduin liittymään tänne vaikka onkin vasta 5+0. Ajattelin, että täällä on hyvä jutustella, kun ei omassa lähipiirissä ole ketään samassa elämänvaiheessa. Eka vauva kyseessä, ja eka plussa, ja jännittää kamalasti, että kaikki on hyvin! 13.6. varhaisultra, sen jälkeen varmaan vähän helpottaa, jos siellä on kaikki hyvin. Viime yönä näin keskenmenosta untakin, huoh.
Jo ennen plussaa oli pahoinvointia ja menkkamaista kipua, nyt ne ovat loppuneet. Jotenkin pelkään, että se on merkki siitä, ettei raskaus etenekään, mutta tämä nyt varmaan on ihan hölmö ajatus.

Kauhea pesänrakennusvimma olisi jo! Selailen toria ja vertailen vaunuja ja niin edelleen. Mitään en aio kuitenkaan ostella vielä pitkään aikaan. Mutta kiva katsella ja on sitten ainakin käsitys hinnoista ym.! Stressaan kauheasti, että teen virheostoksia isompien ostosten kanssa, eli valitsen väärät vaunut ja kadun:tears:.

Heippa,
Onnea plussasta❤️

Täällä myös samoja tuntemuksia ja hirvee pelko kokoajan.

Tuo ilo ja jännitys ekan kanssa on ihanaa🥰🥰🥰 Kaikki uus on niin ihanaa ja uutta, nauti❤️

Itsellä toinen niin hieman jo tietää mitä tuleman pitää, mutta silti jännittää kun viimeks ollut raskaana 7,5 vuotta sitten😅

Hyvin se menee ja aina voi jotain pientä ostaa😍

Onnea plussista ja tervetuloa uusille! 😊

Tässä alussa on kyllä aikamoinen epävarmuus ylipäänsä raskaudesta, mut eiköhän se helpota sit viimeistään ekan ultran myötä jos/kun saa hyviä uutisia 🙂 Ja ekan kohdalla kaikki on vielä ihan uutta niin on sitäkin jännittävämpää 🤩 Itselläkin tosiaan jo toinen raskaus, mut ekasta mullakin jo useampi vuosi niin paljon on unohtunut ja tullut uuttakin 😅

Hei,
Ehkä minäkin esittäydyn täällä. Aloin suoraa chattailemaan 😅 30v ja odotan kolmatta,plussa testi oli pieni yllätys koska mahdollisuus pieni. Mies ollut vuoden Englannissa ja palaa vasta syyskuussa takaisin. Jos totta puhutaan en malta odottaa synnytystä ja vauvaa! Jotkut pitää mua hulluna mutta omasta mielestä synnytys on raskausajan paras asia! Siinä on vaa oma taikansa 🥰

Jos totta puhutaan en malta odottaa synnytystä ja vauvaa! Jotkut pitää mua hulluna mutta omasta mielestä synnytys on raskausajan paras asia! Siinä on vaa oma taikansa 🥰
Määkin odotan kyllä synnytystä aika innolla. Ihan niin kuin sanoit, siinä on oma taikansa. Toki mulla on takana yksi onnistunut hyvä synnytys eli tunteet olis varmaan aika eri jos olis traumaa ym takana. Vauvaa mää en sen sijaan odota yhtään innolla. Sitä lasta kyllä, uutta ihanaa perheenjäsentä, mutta en vauvaa. Mielelläni hyppäisin tästä hetkestä suoraan synnytykseen ja siitä suoraan taaperoaikaan.

Minustakin synnytys oli kivempaa kuin itse raskaus. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jos olisi pitänyt valita, koenko raskauden vai synnytyksen uudelleen, olisin todellakin valinnut synnytyksen. Tosin ennen kaikkea siksi, että raskaus oli niin rankka kokemus.

Vauvavuotta en minäkään varsinaisesti odota innolla. Tai no, odotan kyllä sitä, että saan pienen vastasyntyneen palleron syliini, mutta vauvavuosi on piiiiiitkä ja totesin jo viimeksi, että tykkään vähän isommista lapsista enemmän kuin vauvoista. Esikoisen kanssakin on aina vaan kivempaa, kun hänen kanssaan voi tehdä jo vaikka mitä. Toisin kuin olin etukäteen kuvitellut, en juurikaan viihtynyt äitiyslomalla, vaan olen paljon onnellisempi, kun saan olla osan aikaa päivästä muiden aikuisten seurassa ja tehdä jotain älyllisesti haastavaa. Eli vaikka ajatus vauvasta tuntuukin tällä hetkellä tosi ihanalta, niin tiedostan kuitenkin, etten varmaan tälläkään kertaa kauheasti nauti vauva-ajasta (ja se on ihan ok - se lapsi on kuitenkin vauva vain hetken, mutta lapsi paljon pidemmän aikaa :Slightly Smiling Face:).

Vauvavuotta en minäkään varsinaisesti odota innolla. Tai no, odotan kyllä sitä, että saan pienen vastasyntyneen palleron syliini, mutta vauvavuosi on piiiiiitkä ja totesin jo viimeksi, että tykkään vähän isommista lapsista enemmän kuin vauvoista. Esikoisen kanssakin on aina vaan kivempaa, kun hänen kanssaan voi tehdä jo vaikka mitä. Toisin kuin olin etukäteen kuvitellut, en juurikaan viihtynyt äitiyslomalla, vaan olen paljon onnellisempi, kun saan olla osan aikaa päivästä muiden aikuisten seurassa ja tehdä jotain älyllisesti haastavaa. Eli vaikka ajatus vauvasta tuntuukin tällä hetkellä tosi ihanalta, niin tiedostan kuitenkin, etten varmaan tälläkään kertaa kauheasti nauti vauva-ajasta (ja se on ihan ok - se lapsi on kuitenkin vauva vain hetken, mutta lapsi paljon pidemmän aikaa :Slightly Smiling Face:).
Kuulostaa niin tutulta! Sain itsekin todeta, etten ole parhaimmillani pienen vauvan kanssa kotona monta kuukautta putkeen. Ihanaa aikaa sekin omalla tavallaan, mutta on tämä työssäkäynti + taapero kyllä paljon enemmän mun juttuni!

Hei,
Ehkä minäkin esittäydyn täällä. Aloin suoraa chattailemaan 😅 30v ja odotan kolmatta,plussa testi oli pieni yllätys koska mahdollisuus pieni. Mies ollut vuoden Englannissa ja palaa vasta syyskuussa takaisin. Jos totta puhutaan en malta odottaa synnytystä ja vauvaa! Jotkut pitää mua hulluna mutta omasta mielestä synnytys on raskausajan paras asia! Siinä on vaa oma taikansa 🥰
Heippa, piti oikeen lukea pari kertaa… siiiis synnytystä odotat🙊😱 Huhhh oot sä melkonen❤️

Onneks sun mies kerkee hyvin kotiutuu ennen vauvan tuloa ja pääsee hyvin mukaan kaikkeen😍

Määkin odotan kyllä synnytystä aika innolla. Ihan niin kuin sanoit, siinä on oma taikansa. Toki mulla on takana yksi onnistunut hyvä synnytys eli tunteet olis varmaan aika eri jos olis traumaa ym takana. Vauvaa mää en sen sijaan odota yhtään innolla. Sitä lasta kyllä, uutta ihanaa perheenjäsentä, mutta en vauvaa. Mielelläni hyppäisin tästä hetkestä suoraan synnytykseen ja siitä suoraan taaperoaikaan.

Eli en ole ainoa! Täällä monta ketkä odottaa
Synnytystä 🥳 Vauvaa odotan sen takia koska kuopuksen vauva vuosi meni iteltä ohi entisen puolison takia ja se jäi kaduttaa hirveesti, mutta yritän muistuttaa itseäni ettei tämä ollut kenenkään syytä koska sairaaksi voi tulla ketä vain ja hän menetti perjaatteessa kaiken. Olen kyllä siitä iloinen että pärjäsin niin monen vaikeen vuoden jälkeen yksin vaikka olinkin uupunut. Muistan kyllä esikoisesta kuinka ensimmäiset 3-5kk olivat raskaita. Tämä myös vähän minua pelottaa että nyt sit ollaan kotona tai siis vauvan kanssa 24/7. On ollut ihanaa kun on ollut se oma juttu myös. Onneksi mies on ihana ja auttaa paljon kotiaskareissa ja näiden kahden hulivilin kanssa.

Heippa, piti oikeen lukea pari kertaa… siiiis synnytystä odotat🙊😱 Huhhh oot sä melkonen❤️

Onneks sun mies kerkee hyvin kotiutuu ennen vauvan tuloa ja pääsee hyvin mukaan kaikkeen😍

Aivan innolla! 😍 Odotan että pääsen jo auton kyytiin ja määränpääränä Naistenklinikka 😅

häntä vähän harmittaa kun ei voi olla koko raskautta minun kanssa. Pääasia että on ne vikat 3,5 kk kun on jo vähän tukalampaa masun kanssa.

Mäkin luen kauhistuneena miten joku voi haluta synnyttää 😂😱 Mä voin kyllä olla raskaana, mutten odota synnytystä lainkaan, ekan synnytyksen jälkeen vannoin etten synnytä enää ikinä 🙈 Jotenkin tuo vauva on ulos saatava, joten katotaan miten ajatukset tästä raskauden myötä kehittyy. Ja tokihan jokainen synnytys on omanlaisensa ettei koskaan voi tietää etukäteen miten menee.

Mua pelottaa synnytys aika paljonkin. On aina pelottanut. Esikoinen tulossa joten kokemusta ei ole, enkä oikein tiedä mistä pelko johtuu.

En kuitenkaan nyt tavallaan edes osaa vielä ajatella niin pitkälle kuin synnytys. Sama fiilis oli, kun keskustelitte vaunuista. Mä olen mielessäni jotenkin niin jumissa siinä alkuraskaudessa että en osaa juurikaan miettiä kesää pidemmälle. Mitä pukea kun syksyllä maha kasvaa? Miten joulu menee? Synnytys, vaunut, kaikki muu ostettava? Kaikki tuo tuntuu mulle suunnilleen yhtä utopistiseltä ja kaukaiselta kuin jos miettisin lapsen kouluunmenoa tai teini-ikää. Ei vielä pysty 😄

Mun mielessä on vaan kaikki alkuraskauden asiat: ekat ultrat, alkuraskauden oireet, milloinkohan masu alkaa näkyä (tämän miettiminen tuntuu jo tosi villiltä!) jne. :Heartred

Kiva nähdä että porukkaa on tullut tänne paljon lisää :folded:
En voi samaistua tuohon synnytyksen odottamiseen, vaikkei taustalla mitään varsinaista traumaa olekaan. Esikoisen jäljiltä valtava imetyspettymys jonka toivon pääseväni korjaamaan. Yritän tosin olla lataamatta siihen turhia paineita.
Jotenkin synnytyksen ja vauva-ajan ajatteleminenkin tuntuu todella kaukaiselta, koska edes varhaisultra ei ole vielä ohi.

Huomenna päästään ultraan kurkkaamaan onko kyytiin tarttunut ketään. :No Evil Monkey: Oireettomuus vaivaa joten oma pää sanoo ettei mitään sieltä voi löytyä.

Takaisin