BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä dpo11 ja pieni nousu tänä aamuna lämmöissä. R-testi nega ja oon jotenki ihan tosi masentunu. :disappointed-face:
Yk17 ja toinen inssikierto. Tällä hetkellä ei oo mitään valoa tunnelin päässä, tunne vaan on sellanen, että me ei tulla miehen kanssa koskaan saamaan yhteistä lasta. Haluan vaan hautautua peiton alle märisemään. :loudlycrying:

Liitteet

• Screenshot_20220515-091651_Flo.jpg
    Screenshot_20220515-091651_Flo.jpg
    277.2 KB · Katsottu: 132
  • 20220515_091742.jpg
    20220515_091742.jpg
    551.1 KB · Katsottu: 135
Voi Harmi missä synkissä vesissä uit :sad-face: oon pahoillani että tuli nega, voi kunpa vielä kääntyisi plussaksi :red-heart:

NewMoon, onhan se tosi vaikee olla seurailematta noita oireita vaikka kuinka vakuuttelee itseään että järki käteen :D toivotaan siis että on lupaava oire!

Aloylla on tosi tasaiset lämmöt nyt luteaalissa!

Foreverfeverillä oli tosi hyvä nousu! Voi kyllä hyvin olla alkoholi, mulla ainakin teki eiliselle selvän alkoholipiikin lämpöihin :P mut toivotaan silti että jää ylös! :)

Mulla tällästä, lämmöt palas tuohon aiempaan alamäkeen. Nää menee aika nätin tasasesti alaspäin. Mietin, että se vois ihan hyvin olla seurausta siitä että kyseessä ei oo elimistön oma tuotanto, vaan synteettinen progesteroni? Eka nousee lämmöt, sit elimistö alkaa vähän pikkuhiljaa tottua siihen ja lämmöt sitä kautta pikkuhiljaa laskee tollee? Täysin hatusta vedettyä, mutta teoriassa vois olla :D

Screenshot_20220515-125811.png

Ja mainitsenpa vielä, että nyt on kyl toteutunu se että oon vähän saanu sitä toivomaani lomaa tässä kierrossa tähän yrittämiseen! Tuntuu että oon hyväksyny sen että todnäk en edes ovuloinu. En oo yhtään laskenu ees mitään päiviä, muuta ku että huomenna vielä yks primolut ja sit aletaan kattoo millon vuoto alkaa. Joku ilta vähän nippas vatsaa ja hetken päästä havahduin huvittuneena siihen että enpä muuten yhtään miettiny et onko tuo joku lupaava nippasu! Enkä yhtään osaa nyt edes arvata että onko oikeesti vähemmän oireita, vai enkö nyt vaan kyttää niitä ja sen takia en huomaa mitään :D oikeen luksusta!

Voi Harmi :( ❤️❤️ sydän särkyy sun puolesta!

Ja samoin NewMoon ❤️

Nurppu, mahtavaa kun tauko tuntuu oikeesti tauolta, tekee ihan varmana hyvää pitkän yrityksen jälkeen :)

Mä olin reissussa koko viikonlopun niin jäi tänne päivittely väliin nyt. Eilen oli lämmöt vielä kohollaan, mutta tänään sit romahti :( eilen tuli valvottua ja katsottua Euroviisut loppuun ja nukuin vaan 5h, eli paljon vähemmän mitä normisti, alkoholia en kyllä juonu. Varmasti siis vaikutti lämpöön, mutta olisin luullut just päinvastoin, eli että lämmöt olis ollu sen takia korkeemmalla? :|
Merkkasin sit FF sleep deprived, mutta se otti sit kuitenkin pois ovismerkinnän minkä se oli eilisen lämmön jälkeen laittanut tiistaille (joka oli siis ovisplussapäivä, uskon että ovis olis ollu keskiviikkona oikeesti).. vaihdoin nyt asetuksiin että se laskee ovulaation ovistestin perusteella, mutta kieltämättä aloin heti miettimään että onko sitä ovista kuitenkaan tapahtunu kun lämmöt noin oudot :D no turhaa mä sitä nyt mietin, katotaan miten jatkuu!
Tässä vielä ihmetystä aiheuttanut käppyrä:

Screenshot_20220515-193351__01.jpg

Dpo12 raportointi tänne.

Liitteet

• Screenshot_20220516-062712_Flo.jpg
    Screenshot_20220516-062712_Flo.jpg
    280.6 KB · Katsottu: 139
  • 20220516_062738.jpg
    20220516_062738.jpg
    341.8 KB · Katsottu: 137
NewMoon pahoittelut :red-heart: mä olen huomannut ettei edelliset pettymykset ole unohtunut, vaikka lapsen saanut ja ne tavallaan mielessä yhdistyy uuteenkin yritykseen jos yhtään näyttää samalla kaavalla menevän.

Harmi89 miltäs tuo näyttää livenä? Mäkin olen ehkä jotain näkeväni, mutta mun näyttö on tosi naarmuinen.

Täällä uskon vuodon myös alkavan parin päivän sisään, uskoisin lämmön laskevan lisää huomenna kun näyttää niin samalla kaavalla menevän kuin edellisessä kierrossa.
Screenshot_20220516_055446.jpg

Kultahippi: sun käyrä on tollanen haineväkäyrä 😬 toivotaan että hait nyt rauhottuu ja eilinen oli vaan estrogeenidippi!

Harmi: mäkin pystyn kuvittelemaan tuohon jotain 😱 ja lämmötkin lähti nousuun... Koskas sulla pitäs olla menkkojen tulossa?

NewMoon: harmi että menee alaspäin 😔 mun muistikuvissa on et joku tutkimus ainakin on todennu että suoraan ei voi lämmöistä päätellä progesteronin määrää. Mut siis, jos tuo olis toistuvaa ja sulla alkaa se tiputtelukin, niin tulee kyl mieleen että voisko olla? Varmaan lääkäri osais jotain sanoa! Ja ihan ehottomasti saa harmittaa, ja saa kertoa täällä että harmittaa! Sikshän täällä ollaan ❤️

ForeverFever: höh että sielläkin meni alaspäin 😔 tais sit olla sitä alkoholia tuo eilinen nousu...

Mulla tällästä. Ei jatka enää suoraa alamäkeä mut toisaalta tuli kyl nukuttua huonosti ja valvottua pitkiä pätkiä yöllä... Voi hyvin liittyä siihen. Voihan kans olla että se alamäki ei loputtomasti jatku.

Screenshot_20220516-092613.png

Ei siinä testissä mitään ole livenä, joten ihan lepo vaan.
Onkos tuossa haalea viiva? 🤔

Kiitos Kultahippi :)

Täällä on sen verran pidempään yrittäjiä, ettei mulla ole kyllä syytä olla näin masis.
Harmittaa vaan ettei oma kroppa toimi. Vieläkään, toki voisin mennä itseeni ja miettiä et kun ennen raskautta se oli tätä jo vuosia niin miksi olisi muuttunut.

Tota mun käyrää kun kattoo, tarkoittaako se että dpo 4 eteenpäin keltarauhasen toiminta hiipuu? 🤔

View attachment 112943
Tiiäkkö, että sä saat olla ihan just niin masis pettymyksen suhteen kun tuntuu! :red-heart: Ei tarvi, eikä saa(!) verrata muiden tilanteisiin omaansa. Muuten meistä kukaan ei sais kokea surua ja masennusta kun yritys epäonnistuu tai on muuta ongelmaa.

Voi rähmä laskevat lämmöt ja negat ☹️
kiva NewMoon kun kirjoittelet täällä, mäkin jotenkin tykkään olla enemmän täällä äänessä ❤️ Ja todellakin jokainen tunne on sallittu ja "saa" olla ihan niin maassa kun tuntuukin, taustasta ja yritysajasta huolimatta! Tunnistan kyllä noi tunteet, siinä loppukierron hormonimyrskyssä tulee välillä mieleen että miksi ihmeessä mä otan tän näin raskaasti kun on paljon muita joilla on vielä raskaampi ja pitempi taival takana.. vaikka hölmöähän se on!

Mä oon miettinyt että pitäiskö kokeilla vielä syödä hoitokierroista jääneitä letroja pois tässä ennen IVF, ainakin seuraava kierto kokeilla 🤔 tai sittenhän se suunnittelukäynti jo onkin, kääk!
Lämmöt nousi onneks takas ylös, mutta en kyllä tykkää yhtään tästä käyrästä muuten, alkukierto kun oli tommosta sekoilua 🤡 viime yön keskiarvosyke oli 71, kroppa ehkä käy vielä ylikierroksilla viikonlopun jäljiltä? 😅

Screenshot_20220516-095137.jpg

Muokattu viimeksi:
Sympatiat @NewMoon kp1:stä. Samaistun tohon oman kehon pettämiseen, samankaltaisia mietteitä ollut itselläkin, kun kierto toisen jälkeen luteaali on jäänyt aivan auttamattoman lyhyeksi. Tässä vaiheessa kiertoa varmaan hankalampaa ajatella positiivisesti, mutta kuullostaa siltä, että teillä on kuitenkin toimiva hoito tiedossa ja ns. valoa tunnelin päässä, mikä toivottavasti jossain vaiheessa auttaa jaksamaan 💗.

@Kultahippi, sormet ristissä, että nousukausi jatkuu vielä! Ei kait sillä ole suurta merkitystä, vaikka joku yksittäinen korkeampi lämpö olis alkukierrosta, kuitenkin keskimäärin matalampi lämpö ennen ovista vs oviksen jälkeen?

@Harmi89, mä vielä elättelen toivoa sun puolesta, että jospa se testi siitä vielä positiiviseksi muuttuu, ainakin lämmöt pitää vielä toivoa yllä!

@Foreverfever, olipas sulla iso hyppäys lämmöissä, harmittavaista että lähti uudelleen laskuun!

@Nurppu, mahtavaa, että pystyt ”nauttimaan” välikierrosta, toivotaan että menkat osuu kohdalleen ja siitä sit paremmat mahdollisuudet jatkossa!

Täällä menossa dpo9 tai 10, ja tiiättekö, mun menkat ei alkaneet vielä! Eli siis luteaali on nyt ainakin päivän pidempi kuin aiemmissa kierroissa (mulla täällä on vasta aamu, joten ei tiedä jos kuitenkin tänään vielä alkaa), ehkä se B6 tosiaan jotain tekee. Eilen lämmöt dippas vähän (heräsin kyllä esikon takia klo5), mutta tänään oli takas 36.8. Alavatsaa kivistää/polttelee siihen malliin aina välillä, että joka kerta vessassa käydessä olen varma, että nyt ne on alkanut, mutta ei vielä näy. Ihan pienesti välillä mietin, että jospa sittenkin olisin raskaana, mutta sit järki sanoo, että todennäköisemmin en ole. Yritän nyt vaan iloita siitä, että luteaali sentään pitenee, edes päivällä!
860E7321-8FD3-4BD2-B65A-72B85D459D20.png

Sympatiat @NewMoon kp1:stä. Samaistun tohon oman kehon pettämiseen, samankaltaisia mietteitä ollut itselläkin, kun kierto toisen jälkeen luteaali on jäänyt aivan auttamattoman lyhyeksi. Tässä vaiheessa kiertoa varmaan hankalampaa ajatella positiivisesti, mutta kuullostaa siltä, että teillä on kuitenkin toimiva hoito tiedossa ja ns. valoa tunnelin päässä, mikä toivottavasti jossain vaiheessa auttaa jaksamaan 💗.

@Kultahippi, sormet ristissä, että nousukausi jatkuu vielä! Ei kait sillä ole suurta merkitystä, vaikka joku yksittäinen korkeampi lämpö olis alkukierrosta, kuitenkin keskimäärin matalampi lämpö ennen ovista vs oviksen jälkeen?

@Harmi89, mä vielä elättelen toivoa sun puolesta, että jospa se testi siitä vielä positiiviseksi muuttuu, ainakin lämmöt pitää vielä toivoa yllä!

@Foreverfever, olipas sulla iso hyppäys lämmöissä, harmittavaista että lähti uudelleen laskuun!

@Nurppu, mahtavaa, että pystyt ”nauttimaan” välikierrosta, toivotaan että menkat osuu kohdalleen ja siitä sit paremmat mahdollisuudet jatkossa!

Täällä menossa dpo9 tai 10, ja tiiättekö, mun menkat ei alkaneet vielä! Eli siis luteaali on nyt ainakin päivän pidempi kuin aiemmissa kierroissa (mulla täällä on vasta aamu, joten ei tiedä jos kuitenkin tänään vielä alkaa), ehkä se B6 tosiaan jotain tekee. Eilen lämmöt dippas vähän (heräsin kyllä esikon takia klo5), mutta tänään oli takas 36.8. Alavatsaa kivistää/polttelee siihen malliin aina välillä, että joka kerta vessassa käydessä olen varma, että nyt ne on alkanut, mutta ei vielä näy. Ihan pienesti välillä mietin, että jospa sittenkin olisin raskaana, mutta sit järki sanoo, että todennäköisemmin en ole. Yritän nyt vaan iloita siitä, että luteaali sentään pitenee, edes päivällä! View attachment 112963
Oi kun menee jännäksi, oletko testausta lähiaikoina miettinyt?

Mä katson huomisen lämmön ja jos ei ole noussut yhtään niin saa testit jäädä kauppaan.

Täällä menossa dpo9 tai 10, ja tiiättekö, mun menkat ei alkaneet vielä! Eli siis luteaali on nyt ainakin päivän pidempi kuin aiemmissa kierroissa (mulla täällä on vasta aamu, joten ei tiedä jos kuitenkin tänään vielä alkaa), ehkä se B6 tosiaan jotain tekee. Eilen lämmöt dippas vähän (heräsin kyllä esikon takia klo5), mutta tänään oli takas 36.8. Alavatsaa kivistää/polttelee siihen malliin aina välillä, että joka kerta vessassa käydessä olen varma, että nyt ne on alkanut, mutta ei vielä näy. Ihan pienesti välillä mietin, että jospa sittenkin olisin raskaana, mutta sit järki sanoo, että todennäköisemmin en ole. Yritän nyt vaan iloita siitä, että luteaali sentään pitenee, edes päivällä! View attachment 112963

Ihan mahtavaa, juhlitaan nyt ainakin sitä että luteaali vaikuttaa pidentyneen! 🥳🥳 Sulla on kyllä niin kivan tasaiset lämmöt! Jännittävää 😍

Niin ja eihän sillä oo tosiaan väliä jos yksittäisiä korkeita lämpötiloja tulee ennen ovista, mutta se lähinnä harmittaa omassa käyrässä että aiemmin on ollut paljon selkeemmät erot alkukierron ja luteaalin välillä... Sitä heti alkaa epäilemään kaikenlaista 😁

Oi kun menee jännäksi, oletko testausta lähiaikoina miettinyt?

Mä katson huomisen lämmön ja jos ei ole noussut yhtään niin saa testit jäädä kauppaan.

Vähän tuossa aamulla mietin, että pitäiskö testata, mut sit totesin, että vaikka menkat on oman mittapuun mukaan ”myöhässä”, niin ei nyt tosiaan ole kuin se max dpo10. Mä oon sitä koulukuntaa, jolle pettymyksen käsittely on helpompaa kun odottaa menkkojen alkuun, kuin että tekis negatiivisen testin paria päivää ennen. Esikoisesta testasin dpo13, kun menkat oli päivän myöhässä, ja sillonkin testi oli vielä aika hailu, joskin ihan selvä viiva. Jos ei torstaihin mennessä ole alkanut, niin sit varmaan testaan jo ihan silläkin, että mulla on perjantaina aika sinne gynelle, niin on sit tiedossa testin tulos. Testejä mulla on vino pino odottamassa kyllä.

Pidetään sormet ristissä, että siellä olis aamulla lämmöt nousseet taas!
Ihan mahtavaa, juhlitaan nyt ainakin sitä että luteaali vaikuttaa pidentyneen! 🥳🥳 Sulla on kyllä niin kivan tasaiset lämmöt! Jännittävää 😍

Niin ja eihän sillä oo tosiaan väliä jos yksittäisiä korkeita lämpötiloja tulee ennen ovista, mutta se lähinnä harmittaa omassa käyrässä että aiemmin on ollut paljon selkeemmät erot alkukierron ja luteaalin välillä... Sitä heti alkaa epäilemään kaikenlaista 😁

No se on totta, kaikkea normista poikkeavaa joutuu aina googlailla, ja sehän ei yleensä ainakaan rauhoita omaa mieltä!

Kiitos @Aloy ❤️
Olis tosiaan kiva, että kroppa toimisi ja raskautuminen olisi ylipäänsä mahdollista ilman apuja! Mut näillä on mentävä mitä on annettu!
Mulla tosiaan on joo keltarauhastuki tohon luteaaliin.
Syksyn alkionsiirtoa odotellaan 😊

Sullapa on jännät päivät! Toivottavasti sulla on nyt pidempi luteaali tai tietenkin plussaa toivotaan! Onko sulla aika ollut lyhyt?

Syksyyn ei ole ollenkaan pitkä aika; kesä menee niiiiin nopeasti! Eikä sillä lopputuloksen kannalta ole merkitystä, onko raskaus saanut alkunsa kotikonstein vai lääketieteen avustuksella.

Sulla on siis aina ollut toi luteaali alle 10 päivää? Aika jännä, että sitä ei sitten mitenkään tutkittu. Mulla oli ennen esikoista tiputtelua dpo10 lähtien, ja luteaali 12 päivää, paitsi kahdessa viimeisessä kierrossa, joissa söin siveydenpuukapseleita auttamaan ton tiputtelun kanssa. Me oltiin just aloitettu lapsettomuustutkimukset sillon kun esikoinen sit ilmoitti tulostaan, ja sen lääkärin mukaan mun luteaali oli tiputteluineen ihan riittävä raskautumiseen, joten sillon en saanut siihen ongelmaan mitään lääketieteellistä apua, mutta kummasti vaan se tärppi kävi sitten kun sen tiputtelun sai kuriin luontaistuotteilla… Nyt raskauden jälkeen on siis ollut vielä lyhyempi luteaali, ja söinkin taas kolme kiertoa siveydenpuuta, mut sillä ei tuntunut olevan samaa vaikutusta tällä kertaa. Tässä kierrossa aloitin myös omega3 ja B6-vitamiinin, veikkaan, että toi jälkimmäinen auttaa nyt tähän luteaalin pituuteen.

Edit. Niin joo, olihan mulla tässä kierrossa se koronarokote, eihän sitä tiedä jos se jatkaa tätä luteaalia. Noh, viikonloppuun mennessä varmaan viisaampi asiasta, suuntaan tai toiseen

Muokattu viimeksi:
Takaisin