Lasketun ajan mukaan 8+0. Mittojen perusteella 7+6Ihanaa!!Millä viikoilla siellä ollaan?
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lasketun ajan mukaan 8+0. Mittojen perusteella 7+6Ihanaa!!Millä viikoilla siellä ollaan?
![]()

mun psyyke ei kestäisi tuollaista.
toisaalta mies pääsee tähän varhaisultraan mukana, kun hän ei ensimmäisessä ollut joten on tässä ainakin se positiivinen puoli. Jos jollain on heittää hyviä vinkkejä miten sietää tätä alun epävarmuutta niin otan mielelläni vastaan
..Mulla on niin järjetön keskenmenon pelko, että olen menossa toiseen varhaisultraan yksityiselle maanantaina. Ei mulla ole ollut vuotoa tai älyttömiä kipua, mutta lapsettomuushoitotausta selkeästi painaa ja vaikea uskaltaa luottaa siihen että tällä kertaa olisi voinut oikeasti mennä putkeen. Vähän meinaa hävettää että ei kestä pää kasassa odottaa nt-ultraan astitoisaalta mies pääsee tähän varhaisultraan mukana, kun hän ei ensimmäisessä ollut joten on tässä ainakin se positiivinen puoli. Jos jollain on heittää hyviä vinkkejä miten sietää tätä alun epävarmuutta niin otan mielelläni vastaan
..
Mulla on niin järjetön keskenmenon pelko, että olen menossa toiseen varhaisultraan yksityiselle maanantaina. Ei mulla ole ollut vuotoa tai älyttömiä kipua, mutta lapsettomuushoitotausta selkeästi painaa ja vaikea uskaltaa luottaa siihen että tällä kertaa olisi voinut oikeasti mennä putkeen. Vähän meinaa hävettää että ei kestä pää kasassa odottaa nt-ultraan astitoisaalta mies pääsee tähän varhaisultraan mukana, kun hän ei ensimmäisessä ollut joten on tässä ainakin se positiivinen puoli. Jos jollain on heittää hyviä vinkkejä miten sietää tätä alun epävarmuutta niin otan mielelläni vastaan
..

Auttaisiko sen keskenmenon käsittely yleisellä tasolla yhtään? Eli kävisit sitä mielessäsi läpi. Että jos niin kävisi, et voisi itse siihen vaikuttaa pysäyttävästi etkä voisi itse sitä myöskään teoillasi aiheuttaa. Ja että jos se ikävin osuisi kohdalle, siihen olisi lähes aina syy siinä, että siellä kehityksessä on mennyt jokin hyvin varhain jo pieleen ja meidän oma järjestelmämme korjaa niitä tehokkaasti. Eli monesti ne keskenmenot säästää myöhemmältä surulta.
Tällainen luonnontieteellinen lähestymistapa auttaa ainakin minua jäsentelemään omaa, muita suurempaa keskenmenoriskiä.
Ja muista että me kaikki odottajat ollaan samassa veneessä, varmuutta ei ole kellään. Mulle mun gyne sanoi ultran jälkeen, että se äitiys on sitä, että toivoo parasta ja pelkää pahinta.
Ja Tutinan kanssa samaa mieltä, että jos toinen ultrakäynti auttaa sinun pelkosi vähentymisessä, se on vain hyvä asia.
Tsemppiä kovasti!
Mä oon kans miettinyt, että vaikka ar-ultrassa olisikin kaikki hyvin, niin luultavasti buukkaisin väliultran vielä. Lapsettomuus- ja keskenmenotausta selittänee aika paljonMulla sama pelko ja myös lapsettomuustaustan takia! Niin haluaisin käydä uudestaan ultrassa ensi viikon aikana rv9-10 nähdäkseni että kaikki edelleen on hyvin. Mies vaan jarruttelee että turha sinne on mennä niin kai tässä on pakko kärvistellä kolmisen viikkoa nt-ultraan...![]()

Veikkaan että se keskenmeno itsessään ei aiheuta sitä suurinta tuskaa, kuten sanoitkin niin siihen on syynsä. Itseäni ainakin pelottaa se ajatus että kauanko kestää ennen kuin tulisin uudestaan raskaaksi? tämän raskauden aikaan saamiseksi meni neljä ja puoli vuotta ja en tiedä jaksaisinko henkisesti tai fyysisiesti kaikkea uudestaan ja hedelmälliset vuodet loppuu kesken kun haluaisi vielä useamman lapsen.

ja itse mietin miten sen henkisesti kestäisin, taas.

Me käytiin nyt yksityisellä varhaisultrassa, mutta puolen välin jälkeen päästään taas tarkempaan seurantaan kunnalliselle. Jos tässä lähempänä olisi kohtuuhintaisia ultria, olisi kiva vaikka käydä nt ja rakenneultran välissä. Saisin varmaan kunnalliseltakin, mut en jaksa alkaa neuvotella. Musta on hullua, että kunnallisella rakenneultra on se viimeinen ultra (ellei sitten joudu yliaikaiskontrolliin). Puoleen väliin mennessä ultraillaan pari kertaa ja sit lopussa ei mitään... ja silloin lopummassa ne todelliset ongelmat vasta yleensä alkaa. Esikoinen kuoli, kun mulla istukat ei kestä laskettuun aikaan hyvänä. Noh, koitetaan selvitä nyt eka tästä ekasta kolmanneksesta![]()
ajatella että lopussa ei enää ultrailla, en tätä ollut vielä tullut ajatelleeksikaan. Saas nähdä mitä sitä keksisi loppuraskaudesta mielensä rauhoittamiseksi, kun ultraamista ei harrasteta. Toki toivon että liikkeiden tunteminen rauhottaisi, mutta eihän siitä pysty ilmeisesti ennakoivasti päättelemään esim missä kunnossa istukka on.Huh, te ootte kyllä käyny ihan kamalan kokemuksen läpiajatella että lopussa ei enää ultrailla, en tätä ollut vielä tullut ajatelleeksikaan. Saas nähdä mitä sitä keksisi loppuraskaudesta mielensä rauhoittamiseksi, kun ultraamista ei harrasteta. Toki toivon että liikkeiden tunteminen rauhottaisi, mutta eihän siitä pysty ilmeisesti ennakoivasti päättelemään esim missä kunnossa istukka on.
Tuo vaihtelee paikkakunnan/neuvolan mukaan. Esikoista odottaessa meidänkään neuvolassa ei ollut tosin vielä ultralaitetta, eli sydänänniä kuunneltiin käynneillä vain dopplerilla. Äitiyspolilla sitten ultrattiin, kun siellä tuli käytyä pari kertaa, oli synnytystapa-arviota ja sitten supistusten vuoksi käyntiä. Nykyään meillä on neuvolassa ultralaite, jolla halutessa kurkataan joka käynnillä.
Me käytiin uusinta ultrassa. Kaksi viikkoa sitten näkyi pelkkä raskaussäkki, mutta nyt viikkoja 8+2 vastaava pikku tulokasSanoi, että jos ultra olisi ollut päivänkin myöhemmin niin luultavasti olisi näkynyt viimeksi.
Itsellänihän raskausoireet katosivat toissapäivänä ja varasin tälle päivälle ar-ultran. Ultrassa näkyi pienokainen, jonka sydän sykki kovasti. Aiemmin mulle oli ilmoitettu, että olisin 7+0, mutta nyt se muuttui 6+4. Nyt vaan saa toivoa kovasti, että pikkuinen pysyy kyydissä.

Itsellänihän raskausoireet katosivat toissapäivänä ja varasin tälle päivälle ar-ultran. Ultrassa näkyi pienokainen, jonka sydän sykki kovasti. Aiemmin mulle oli ilmoitettu, että olisin 7+0, mutta nyt se muuttui 6+4. Nyt vaan saa toivoa kovasti, että pikkuinen pysyy kyydissä.

jos nyt tällä mieltä rauhottavalla tiedolla selviäisi siihen nt-ultraan asti ja keskenmenon pelko lähtisi pikkuhiljaa helpottamaan