Millaisia raskausoireita sinulla on?

Parissakin paikkaa luki, että juuri näillä viikoilla voi olla voimakkaitakin kipuja ja liittyy juuri tuohon kohdun nousuun ja kasvuun sekä sen myötä kiinnikkeiden venymiseen. Kivasti kyllä häiritsee taas vaihteeksi yöunia.

Mä en osaa vielä sanoa tuosta kummun erottumisesta. Ehkä jos olisi laihempi olisi selkeämpää.
 
Heh, miten sattuikin.. mullakin pari edellistä yötä ollut vaikeita ja tuota nipistelyä/ pistelyäkin oli ja mietin myös että onkohan ihan normaalia. Doplerilla kuunnellen tyyppi kuitenkin porskuttaa hyvinkin eli uskon että teilläkin on kaikki mallillaan ja noi pistelyt normaalia kohdun kasvamista :)

Joko tunnette kohdun häpyluun yläpuolella? Mulla on muutamassa päivässä selkeesti noussut pieni kova kumpu tuohon.

Viime viikolla tunsin ekan kerran kun oli 15+0 mulla tuntuu kyllä melkein navassa asti jo. Viime raskaudessa meni pari viikkoa myöhempään, mutta silloin oli 10kg enemmän painoa
 
Joskus rv 14 paikkeilla turvotus muuttui selkeästi pötsiksi eli kohtu oli nousemassa. Nyt rv 16+5 on selkeästi jo pieni masu.
 
Masu näkyy jo, hengästyn helposti ja oon ihan älyttömän väsynyt (ferritiini matalalla, esikoinen valvottaa öisin...). Onneksi se 24/7 pahoinvointi sentään loppui. Huh.
 
Mulla on unet niin vilkkaita että tänä aamuna kun heräsin, olin helpottunut siitä että olinkin yksin täällä, kun unessa lappasi porukkaa joka suunnalta ja kaikilla oli mulle asiaa. Osa oli tuttuja valvemaailmasta ja osa niitä unituttuja, joita ei ole kuunaan nähnyt mutta unessa muka tuntuvat niin hyviltäkin tutuilta. Olla nyt herätessä uupunut kaikesta siitä sosiaalisesta kanssakäymisestä Alien-

Toissayönä nukuin ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin kokonaiset yöunet niin etten noussut kertaakaan vessaan, mutta se taisi olla vain poikkeus joka vahvisti säännön, koska viimeyönä heräilin taas.
 
Valitettavasti yksi raskausoireista taitaa olla myös napatyrä. :loudlycrying: Ekassa raskaudessa tätä ei ollut, joten oon tietenkin huolissani ja stressailen etukäteen. Täytyy yrittää etsiä vertaistukea asiaan liittyen.
 
Parissakin paikkaa luki, että juuri näillä viikoilla voi olla voimakkaitakin kipuja ja liittyy juuri tuohon kohdun nousuun ja kasvuun sekä sen myötä kiinnikkeiden venymiseen. Kivasti kyllä häiritsee taas vaihteeksi yöunia.

Mä en osaa vielä sanoa tuosta kummun erottumisesta. Ehkä jos olisi laihempi olisi selkeämpää.

Ei mullakaa kumpu erotu. Tai kylhä se pallo on mut suurimmaksi osaksi mun ylipainoa. :Grinning Face With Smiling Eyes: mut kyl se vähä siitä on kasvanu, mitä oli ennen raskautta. Mut jos vielä enempi pyöristyis alempaa ni ois kiva.
 
Onko kellään tullut pahoinvointi takasin? Itsellä ollut nyt pian 2viikkoa iltasin etovaa oloa, toivottavasti ei oksenteluun asti yltyisi...
Tänään rv31+6
 
Onko kellään tullut pahoinvointi takasin? Itsellä ollut nyt pian 2viikkoa iltasin etovaa oloa, toivottavasti ei oksenteluun asti yltyisi...
Tänään rv31+6
Jonkin verran etovaa oloa on ja tuntuu selvästi liittyvän siihen, kun tila mahalaukussa vähenee. Ja huono olo enimmäkseen vaivaa myös iltaisin. Olen myös koko raskauden ajan kärsinyt valtavasta närästyksestä ja joulusta asti on pahenevassa määrin öisin noussut vatsahapot suuhun ja iltaisin on palan tunne kurkussa. Tämän vuoksi yhtenä yönä oksensin vatsani täysin tyhjäksi, kun heräsin siihen että oksennus oli suussa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Onneksi oksentaminen on toistaiseksi jäänyt tähän yhteen kertaan. Ja täällä tänään siis tasan RV 33+0.
 
Itsekkin epäilen pahoinvoinnin syyksi mahalaukun pientä tilaa. Joskus kun kova nälkä niin huomaakin ettei pystykkään syömään normi annosta, ja siitä sitten herkästi tuleekin etova olo... ei ole varmasti mukavaa näin myöhäisillä viikoilla oksentaa, itsellä tulisi varmaan pissatkin housuun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Itsekkin epäilen pahoinvoinnin syyksi mahalaukun pientä tilaa. Joskus kun kova nälkä niin huomaakin ettei pystykkään syömään normi annosta, ja siitä sitten herkästi tuleekin etova olo... ei ole varmasti mukavaa näin myöhäisillä viikoilla oksentaa, itsellä tulisi varmaan pissatkin housuun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla jää nykyään aina puolet ruuasta syömättä, kun ei vaan mahdu enempää. Ja illasta ei oikein pysty enää juurikaan syömään mitään. Mutta juu, pissa kyllä äkkiä lirahtaa jos yskä tai muu pääsee oikein yllättämään. Oksennus tuli sen verran liukkaasti ja paineella, ettei ehtinyt lirahdella kun antoi vaan tulla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä oon huomannut saman että vatsaan ei tunnu mahtuvan samalla tavalla kuin normaalisti. Tyhmää vaan kun on joku esim valmis lounasannos joka normaalisti olisi ihan sopivan kokoinen, niin ajatuksissani/lukiessani/palaveria kuunnellessani tms kun vaan kietaisen sen naamaani kokonaan, niin sitten tuleekin tosi tukala olo mikä tuntuu kestävän monta tuntia :Grimacing Face:
 
Takaisin
Top