Millaisia raskausoireita sinulla on?

Monesti joku lapsista herää aamuyöllä, tai sitten itse herään pissa hätään enkä enää saa nukuttua enää sen jälkeen. Pyörin sitten pari tuntia sängyssä, ennen kuin täytyy nousta ylös Anguished Face- tosi tympeää kun olen sitten kummiskin ihan väsynyt jo aamusta ja puolilta päivin olen jo ihan valmis simahtamaan.
Mulla on ihan tätä samaa.. viime yönäkin puol kolme pissalle ja melkeen pari tuntia sängyssä pyörimistä sen jälkeen. Ja aamuksi töihin Cat With Tears Of JoyClapping Hands Light Skin Tone
 
Pahoinvointia on jonkin verran. Juuri mikään rasvainen ruoka ei uppoa. Eikä tee, vaikka juon normaalisti usean kerran päivässä. Todella kova nälkä vähän väliä. Ja iltaisin nukkumaan ihan super aikaisin. Jos nukutan esikoista, nukahdan aina hänen huoneeseensa, ja kömmin sitten sieltä jatkamaan unia...
 
Pahoinvointia on jonkin verran. Juuri mikään rasvainen ruoka ei uppoa. Eikä tee, vaikka juon normaalisti usean kerran päivässä. Todella kova nälkä vähän väliä. Ja iltaisin nukkumaan ihan super aikaisin. Jos nukutan esikoista, nukahdan aina hänen huoneeseensa, ja kömmin sitten sieltä jatkamaan unia...
Mulla helpottanut pahoinvointi, kunhan justiin muistaa syödä tarpeeksi tiheään. Ja mullakaan ei tee mieli vieläkään grilliruokaa.
 
Mulla on alkanut helpottaa pahoinvointi, kunhan tosiaan syö tarpeeksi usein. Aamut on pahimpia kun herään nälkäisenä. Ja mun kyllä tekee mieli nimenomaan kaikkea rasvaista! Mikä ei oo hyvä kun alkaa sitten helposti närästään (mulla raskausajan vaiva, oli viime raskaudessakin, normaalisti mua ei koskaan närästä). Ja ihme juttu, mun on viime aikoina tehnyt tosi paljon mieli lihaa ja maitoa! Oon siis ihan sekasyöjä mutta normaalisti meillä syödään aika kasvispainotteisesti, enkä maitoa juo.

Mulla myös aamukahvi alkanut taas maistua.
 
Mulla on alkanut helpottaa pahoinvointi, kunhan tosiaan syö tarpeeksi usein. Aamut on pahimpia kun herään nälkäisenä. Ja mun kyllä tekee mieli nimenomaan kaikkea rasvaista! Mikä ei oo hyvä kun alkaa sitten helposti närästään (mulla raskausajan vaiva, oli viime raskaudessakin, normaalisti mua ei koskaan närästä). Ja ihme juttu, mun on viime aikoina tehnyt tosi paljon mieli lihaa ja maitoa! Oon siis ihan sekasyöjä mutta normaalisti meillä syödään aika kasvispainotteisesti, enkä maitoa juo.

Mulla myös aamukahvi alkanut taas maistua.

Mä juon kans raskaana maitoa vaikka normaalisti en juo, tomaatteja voisin syödä kilokaupalla.

Oon ajatellut, että keho osaa pyytää sitä mitä on vailla :)
 
Mulla on alkanut helpottaa pahoinvointi, kunhan tosiaan syö tarpeeksi usein. Aamut on pahimpia kun herään nälkäisenä. Ja mun kyllä tekee mieli nimenomaan kaikkea rasvaista! Mikä ei oo hyvä kun alkaa sitten helposti närästään (mulla raskausajan vaiva, oli viime raskaudessakin, normaalisti mua ei koskaan närästä). Ja ihme juttu, mun on viime aikoina tehnyt tosi paljon mieli lihaa ja maitoa! Oon siis ihan sekasyöjä mutta normaalisti meillä syödään aika kasvispainotteisesti, enkä maitoa juo.

Mulla myös aamukahvi alkanut taas maistua.
Mullakin on ruvennut tekeen mieli rasvaista, tai lähinnä ranskalaisia/ lohkoperunoita eikä välttis tarvi olla ees uppopaistettuja. Makkaraperunat hain tänään ja siinäpä melkeen tän päivän ruuat.. Beaming Face With Smiling Eyes mutta sitten taas kaikki kevyt esim vesimeloni on ookoo myös. Vaikka tuntuu kyllä että nää tosiaan vaihtelee ihan päivittäin mulla Cat With Tears Of Joy
 
Mulla pahoinvointi oli vähä miedompi, kunnes tuli taas takasin. Närästää, turvottaa ja oksettaa. Mikään ei maistu, mulla ei vaan tee mitää mieli syyä. Mut pakko väkisin vaa syyä jotai. Kumpa alkais pian helpottaa. Pitäs jatkuvasti syyä, mut hankala ku turvottaa ja ei oikee mitää saa alas. Sitku syöt ni olo on kahta kauheampi. Olen käyny kaikki suolaset ja makeat läpi mitä voisin syyä. Mun vauveli on vissii nirso. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Hienosti lensi kaaressa iltapalaksi syödyt mustikat aamuyöstä pönttöön :D :D
 
Olo aaltoilee. Nyt on pari aamupäivää ollut jopa lähes normaali olo ja oon pystyny ulkoilemaan taaperon kanssa. Sitten iltapäivällä pahoinvointi iskee oikein korkojen kera. Mulle vaikeinta on juominen. Vesi aiheuttaa järjettömän pahoinvoinnin ja tänään tuli uloskin. Syöminen on helpompaa, vaikka paljoa ei voikaan kerralla syödä. Oon jo aika kuiva ja sehän toki aiheuttaa lisää pahoinvointia, mutta kun ei vaan saa juotua. En muista, että eka raskaus olis ollu näin paha, mutta ehkä aika kultaa muistot. Onneksi tää on ihan ehdottomasti viimeinen vauva. Melko traumatisoivaa tää pahoinvointi on.
 
Olo aaltoilee. Nyt on pari aamupäivää ollut jopa lähes normaali olo ja oon pystyny ulkoilemaan taaperon kanssa. Sitten iltapäivällä pahoinvointi iskee oikein korkojen kera. Mulle vaikeinta on juominen. Vesi aiheuttaa järjettömän pahoinvoinnin ja tänään tuli uloskin. Syöminen on helpompaa, vaikka paljoa ei voikaan kerralla syödä. Oon jo aika kuiva ja sehän toki aiheuttaa lisää pahoinvointia, mutta kun ei vaan saa juotua. En muista, että eka raskaus olis ollu näin paha, mutta ehkä aika kultaa muistot. Onneksi tää on ihan ehdottomasti viimeinen vauva. Melko traumatisoivaa tää pahoinvointi on.

Pystyisitkö syömään esim kurkkua joka on lähinnä vettä? Tai vesimelonia? Tai juomaan mehuvettä? Voimia Beating Heart

Mulla on pää kipee about joka päivä, ja niskat jumissa Anxious Face With Sweat-
 
Pystyisitkö syömään esim kurkkua joka on lähinnä vettä? Tai vesimelonia? Tai juomaan mehuvettä? Voimia Beating Heart

Mulla on pää kipee about joka päivä, ja niskat jumissa Anxious Face With Sweat-
Hedelmiä oon koittanu syödä ja nyt hain kaupasta Jaffaa, joka ei aiheuta niin paljon pahoinvointia. Ei kovin terveellinen ratkaisu. Vedellä jatkettua mehua pystyn myös juomaan vähän. Mietitään sitä terveellisyyttä sitten myöhemmin.
 
Hedelmiä oon koittanu syödä ja nyt hain kaupasta Jaffaa, joka ei aiheuta niin paljon pahoinvointia. Ei kovin terveellinen ratkaisu. Vedellä jatkettua mehua pystyn myös juomaan vähän. Mietitään sitä terveellisyyttä sitten myöhemmin.
Mulle ultrannut kätilö sanoi että syöt ja juot vain sitä mikä maistuu, terveellisyyttä ei tarvii miettiä nyt. Mulle menee vesi ja appelsiinimehu sekotettuna aika kivasti, kantsii kokeilla jos jaffa tuntuu hyvältä :)
 
Samoin mulle sanoi terkka, että terveellisyyttä ehtii miettiä sitten kun pahoinvointi hellittää. Mun epäterveellinen "ongelmani" on se että koko ajan tuntuu että pitäisi jotain suolaista napostella, muuten tulee nälkä ja paha olo. Kaapissa on siis kaiken maailman suolattuja manteleita, ruislastuja ja sipsejä. Varmaan juuri tuo suolan määräkin vaikuttaa tähän turvotukseen mikä nyt on (ahdistaa mennä tänään toimistolle kun pelkään että joku huomaa vatsan), mutta en oo oikein keksinyt mitään parempaakaan naposteltavaa.

Syön toki hedelmiäkin välipalana, mutta ei ne koko ajan mene. Jos nälkä meinaa iskeä, niin jotain suolaista sen on oltava, muuten se paha olo tulee.
 
Tuo turvotus on kyllä viheliäistä.. itse pidän niin löysiä vaatteita ettei kukaan todennäköisesti voi huomata mutta tässäpä mun iltamasu olikohan 7+5 Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy on mulla aina ollut pieni pömppis, mut nimenomaan pieni... Beaming Face With Smiling Eyes
 

Liitteet

  • 20211017_205251.jpg
    20211017_205251.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 25
Pariin päivään ei ole onneksi tarvinnut oksentaa, mutta hyi että miten pahalle jääkaappi haisee. Pakko pidättää hengitystä, kun ottaa sieltä jotain. Muuten alkaa yökkäily välittömästi.
 
Kolmeen viikkoon ensimmäinen ilta, kun ei ellota! Oon reippaampikin, tarmokkaampi, suht oma itseni. Vaikka jäisi vielä väliaikaiseksi oloksi, niin hyvä muistutus, että se oikeasti on ehkä tää raskaus, eikä niin, että olisin muutoin muuttunut valjuksi ankeilijaksi, joka ei saa tartuttua mihinkään.
 
Musta on hauska kun täällä on niin monilla samoja oireita kuin itsellä :D esim tuo olo että oonko muuttunut ihmisenä oikeesti, mutta haluan uskoa että tää pahoinvointi ja muutenkin raskaushormonit on syypää. Toivon todella että nää olot ei kestä enää viikkotolkulla..
Samoiten jääkaappihajut, yääk! Cat With Tears Of Joy
 
Mulla ei tällä kertaa ainakaan toistaiseksi ole hajuällötyksiä tullut, kun taas esikoista odottaessa auton tuulilasinpesuneste (joka normaali oli musta ihan neutraalin hajuista) oli musta aivan järkyttävä, jouduin pidättään hengitystä aina kun se tuli!

Nyt kun mietin asiaa, niin vähän kummallista, että tässä raskaudessa mulla on ollut huomattavasti enemmän pahoinvointia, muttei kuitenkaan noita hajuällötyksiä :D
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu edelleen. Ulkona raittiissa ilmassa olo on siedettävämpi, ja mitä kylmempi keli, sitä parempi. Meillä on jo lumi maassa ja tänään soutuveneessä untuvatakin alla koin lähes euforiaa siitä ettei ollut yhtään huono olo. Mutta kun ei sinne veneeseen voinut tietenkään jäädä loppuraskauden ajaksi niin etova olo löysi minut heti taas autossa Clown Face
 
Takaisin
Top