Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muilla jäätävä turvotus? Musta tuntuu, että turpoan päivä päivältä..

Kyllä! :smiley-ashamed004 Alkuviikoista asti ollut maha ihan hiton turvonnut. Oon kyl kauheesti lihonutkin loppukesästä eli olo on tosi tuskainen. :pale
 
Kyllä! :smiley-ashamed004 Alkuviikoista asti ollut maha ihan hiton turvonnut. Oon kyl kauheesti lihonutkin loppukesästä eli olo on tosi tuskainen. :pale

Mulla kans näin :sad001 Voi kunpa jaksais taas vähän lähtee liikkumaan jos tää pahoinvointi alkaa helpottaa ja edes vähän sais turvotusta hillittyä ja aineenvaihduntaa vilkastettua..
 
Mulla kans näin :sad001 Voi kunpa jaksais taas vähän lähtee liikkumaan jos tää pahoinvointi alkaa helpottaa ja edes vähän sais turvotusta hillittyä ja aineenvaihduntaa vilkastettua..

Mä tein lupauksen itselleni, että alan liikkumaan enemmän ja pitämään itsestäni parempaa huolta jos tiistain ultrassa kaikki hyvin. Ja jos taas ei ole hyvin tai tulee km., niin sitten kyllä palaan ketoruokavalion pariin ja tiputan nää juhannuksesta alkaen tulleet melkein 10(!)kg pois. :confused:
 
Joo turvottaa kyllä täälläkin tuli kyllä kesälomalla syötyä niin rankalla kädellä että tuli kiloja kyllä itsellekin mutta en jaksa niistä murehtia muuten kuin että pitäisi päästä taas liikkumaan.

Mulla on pahoinvointia pitkin päivää vaikka en oksentele, mutta sellainen ällöttävä olo ja jatkuvasti pitäs jotain syödä. Ei maistu roskaruoka eikä terveellisempikään. Viime yönä heräsin ihan jäätävään vatsakipuun, sellainen kuin vatsa olisi menossa sekaisin tai olisi ummettanut pidemmän aikaa, mutta ei kuitenkaan tullut oksennus eikä toisestakaan päästä mitään. Kaipa tääkin on ihan normaalia heräillä pahoinvointiin kesken yötä

Väsyttää joka päivä niin paljon että välillä on kesken työpäivänkin pakko päästä hetkeksi makuulle. Onneks on tää etätyö niin voi kahvitaukonsa käyttää tehokkaasti.
 
Turvonnut olen minäkin. En uskalla syödä yhtään vehnää tai ruista, tai ilta on tuskaa. Jokainen päivä ei kuitenkaan ole enää samanlainen, vaan toisina päivinä on parempi olo ja toisina kehnompi.

Sellaisen "raskausoireen" olen viime aikoina havainnut, että olen tavoilleni tyypillisesti alkanut kääntyä sisäänpäin. Haluaisin vain olla jossain lämpimässä pesässä ja pohdiskella itsekseni. Auringonvalon väheneminen varmaan osaltaan vaikuttaa asiaan.
 
Täällä rv 10 ja päivän mittaan alkaa kanssa turvottaa niin että ei housut mahdu jalkaan. Tän lisäks oksettava olo pitkin päivää vaan jatkuu ja eilen illalla lensi ekan kerran yrjö kaaressa..:depressed: mitään ei tee mieli ja väsyttää vaan. Ja vaikka väsyttää, niin heräilen keskellä yötä pirteänä ja saatan valvoa pari tuntia ennenkun nukahdan uudestaan?!:shifty:
 
Täällä rv 10 ja päivän mittaan alkaa kanssa turvottaa niin että ei housut mahdu jalkaan. Tän lisäks oksettava olo pitkin päivää vaan jatkuu ja eilen illalla lensi ekan kerran yrjö kaaressa..:depressed: mitään ei tee mieli ja väsyttää vaan. Ja vaikka väsyttää, niin heräilen keskellä yötä pirteänä ja saatan valvoa pari tuntia ennenkun nukahdan uudestaan?!:shifty:

Mulla kans rv 10 ja muutama päivä sitte ajattelin, että jo helpottaa, mutta ei. Tänään oli taas oksennus lähellä, olo on etova melkee koko ajan. Nälkä olis mutta joo ei tee kyllä mitään mieli! Mäki heräilen yöllä ja saatan olla pari tuntia valveilla, ei ainakaa helpota seuraavaa päivää :wacky:
 
Joo täälläkin turvotusta ollut, vois luulla et on pidemmälläkin raskaus menossa. :grin

Mä oon viikon joka päivä oksentanut useempaan kertaan, ollut tosi huonovointinen. Närästys ollut tosi voimakasta.
Nyt sain reseptillä omeprazolia, toivotaan että auttaa. Onko joku muu käyttänyt`?
Mulle ihan uus lääke ja vähän kyllä ärsyttää, että joutuu lääkettä syömään. Mahdollisimman vähän haluisin lääkkeitä nyt raskausaikana käyttää.
 
Joo täälläkin turvotusta ollut, vois luulla et on pidemmälläkin raskaus menossa. :grin

Mä oon viikon joka päivä oksentanut useempaan kertaan, ollut tosi huonovointinen. Närästys ollut tosi voimakasta.
Nyt sain reseptillä omeprazolia, toivotaan että auttaa. Onko joku muu käyttänyt`?
Mulle ihan uus lääke ja vähän kyllä ärsyttää, että joutuu lääkettä syömään. Mahdollisimman vähän haluisin lääkkeitä nyt raskausaikana käyttää.

Mä söin aiemmissa kahdessa raskaudessa omeprazolia ja auttoi kyllä hyvin närästykseen. Ihan turvallisia nuo happosalpaajat on. :)
 
Joo täälläkin turvotusta ollut, vois luulla et on pidemmälläkin raskaus menossa. :grin

Mä oon viikon joka päivä oksentanut useempaan kertaan, ollut tosi huonovointinen. Närästys ollut tosi voimakasta.
Nyt sain reseptillä omeprazolia, toivotaan että auttaa. Onko joku muu käyttänyt`?
Mulle ihan uus lääke ja vähän kyllä ärsyttää, että joutuu lääkettä syömään. Mahdollisimman vähän haluisin lääkkeitä nyt raskausaikana käyttää.

Mä käytin esikoista odottaessa. En olis selvinnyt ilman. Ei tehonnut mulla mikään muu närästykseen.
 
Rv 8+1 en jaksais tätä pahoinvointii. Tää masentaa mua. :wtf:
 
Rv 8+1 en jaksais tätä pahoinvointii. Tää masentaa mua. :wtf:
Sama täällä. Just eilen illalla kun kaikki syöty ruoka lensi kaaressa taas ulos niin itkin miehelle että oon ihan loppu ja ei jaksa enää
 
Täällä on myös kärsitty pahoinvoinnista melkein plussauksesta asti. :hungover: Parin tunnin välein syöminen auttaa, mutta toisaalta suurin osa ruoista ällöttää, joten välillä on hieman vaikeuksia löytää jotain, mitä tekisi mieli syödä.

Toisaalta sitä toivoo, että olo alkaisi jo helpottamaan. Mutta jos on helpompi päivä, niin huolestuu siitä onko kaikki hyvin. On tämä kans yhdenlaista. :yuck:
 
Mä söin aiemmissa kahdessa raskaudessa omeprazolia ja auttoi kyllä hyvin närästykseen. Ihan turvallisia nuo happosalpaajat on. :)

Kuinka nopeesti alkoi tehoamaan? Mä oon nyt 2 päivää ottanut ja aamulla heti 2kpl. En ainakaan vielä huomaa apua.
Tosin, mä oksennan niin paljon, että en tiedä kuinka paljon kerkiää imeytymään.

Toisaalta kauheen helpottavaa kuulla, että joku muukin on tähän pahoinvointiin loppu! Tulee olo, että oonko ainut valittaja :wacky: Mutta alkaa tuntuun jo aika hirveeltä kun oon kohta lähemmäs kaks viikkoa oksentanut joka päivä. Ja nyt se on viikko sitten muuttunut et oksennan tyyliin kaiken mitä syön. Edes vesi ei pysy sisällä.

onko hyviä vinkkejä mitä vois juoda? Vesi ei tosiaan pysy sisällä ja kaikki makeat mehut saa kans pönttöä halaamaan.

Mä jouduin jo pistää työpäiväni kiinni tältä viikolta ( oon yrittäjä) ja kyllä ottaa päähän. En pysty oleen töissäkään, kun ei oikein asiakkaiden aikana viittis lähtee moneen kertaan ykäämään. :hungover:
 
Kuinka nopeesti alkoi tehoamaan? Mä oon nyt 2 päivää ottanut ja aamulla heti 2kpl. En ainakaan vielä huomaa apua.
Tosin, mä oksennan niin paljon, että en tiedä kuinka paljon kerkiää imeytymään.

Toisaalta kauheen helpottavaa kuulla, että joku muukin on tähän pahoinvointiin loppu! Tulee olo, että oonko ainut valittaja :wacky: Mutta alkaa tuntuun jo aika hirveeltä kun oon kohta lähemmäs kaks viikkoa oksentanut joka päivä. Ja nyt se on viikko sitten muuttunut et oksennan tyyliin kaiken mitä syön. Edes vesi ei pysy sisällä.

onko hyviä vinkkejä mitä vois juoda? Vesi ei tosiaan pysy sisällä ja kaikki makeat mehut saa kans pönttöä halaamaan.

Mä jouduin jo pistää työpäiväni kiinni tältä viikolta ( oon yrittäjä) ja kyllä ottaa päähän. En pysty oleen töissäkään, kun ei oikein asiakkaiden aikana viittis lähtee moneen kertaan ykäämään. :hungover:

Oi voi :sad001 Entäs jotkut ihan nesteytysjuomat? Nekin tosin taitaa olla aika makeita. Tai miten kivennäisvedet? Kannattaa myös kuulostella että jos tosiaan ei edes juotavat pysy sisällä et olisko aihetta mennä hakemaan ihan suonensisäistä nesteytystä. Oon kuullut että se on auttanut siihen pahoinvointiinkin joillakin ainakin hetkeksi, kun on käynyt sairaalassa nesteytyksessä.
 
Joskus olen matkapahoinvoinnin ja oksentamisen jälkeen pystynyt juomaan limsaa (kuten jotain Jaffaa). Kunhan ei sitten energiajuomia juo, eikä yli litraa päivässä vedä, ettei mene kofeiinit yli suositusten :happy:
 
Täällä on kahdella käytössä Omeprazol. Pitikö lääkärillä käydä vai hoituiko neuvolan kautta? Mulla on maanantaina neuvola ja ajattelin mainita tästä pahasta närästyksestä tai mitä lie on. Korventaa ja nousee kurkkuun. Mun ei muutoin ole tarvinnut tässä raskaudessa oksentaa, mutta välillä meinaa tulla just tuon kurkkuunnousemisen takia.
 
Takaisin
Top