Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eikä :sad001 voimia kovasti!!! Tuleeko uusi ultra vielä nyt vai odotellaanko vain? :sad001
Kontrolliultra viikon päästä, mut ei nostata mitään toiveita. Mä odotan jo et päästään tästä eteenpäin, kaikki turha viivyttely vaan ärsyttää. Hoidoissa ei voi olla viikon heittoa koossa, ei vaan voi. Uskon et kehitys on pysähtynyt tuonne 6+ jotain seuraavassa ultrassa (joka on 8+1).
 
Kontrolliultra viikon päästä, mut ei nostata mitään toiveita. Mä odotan jo et päästään tästä eteenpäin, kaikki turha viivyttely vaan ärsyttää. Hoidoissa ei voi olla viikon heittoa koossa, ei vaan voi. Uskon et kehitys on pysähtynyt tuonne 6+ jotain seuraavassa ultrassa (joka on 8+1).


Voi ei, kamala tilanne! Tsemppiä kovasti :Heartred
 
Nyt alkoi taas samanlainen vuoto kuin rv5+, nyt menossa 7+, paitsi että nyt se oli vähän tummemman ruskeaa, pyyhkiessä tuli.. Pelkään että nyt tää meni kesken ja mietin että aiheuttiko toissapäivänä tehty varhaisultra sen :eek: Toisaalta nyt olis se aika kun mulla olis kuukautiset normaalisti... En tiedä onko valemenkat höpöhöpöä vai voiko niitä olla oikeasti? :confused: tai sitten istukka siellä kehittyy tms... Mutta tänään ei ole pahoinvointiakaan, rinnat ei oo arat... Tähänkö se nyt loppuukin :confused: ja sitten tietenkin tulee joku niagara housuihin just kun oon töissä iltavuorossa.. Maanantaina olis ensimmäinen neuvola jne.. Kyllä on kamalaa huolehtimista tämä näiden tiputtelujen kanssa..
 
Nyt alkoi taas samanlainen vuoto kuin rv5+, nyt menossa 7+, paitsi että nyt se oli vähän tummemman ruskeaa, pyyhkiessä tuli.. Pelkään että nyt tää meni kesken ja mietin että aiheuttiko toissapäivänä tehty varhaisultra sen :eek: Toisaalta nyt olis se aika kun mulla olis kuukautiset normaalisti... En tiedä onko valemenkat höpöhöpöä vai voiko niitä olla oikeasti? :confused: tai sitten istukka siellä kehittyy tms... Mutta tänään ei ole pahoinvointiakaan, rinnat ei oo arat... Tähänkö se nyt loppuukin :confused: ja sitten tietenkin tulee joku niagara housuihin just kun oon töissä iltavuorossa.. Maanantaina olis ensimmäinen neuvola jne.. Kyllä on kamalaa huolehtimista tämä näiden tiputtelujen kanssa..


Aika normaalia on että ultran jälkeen tulee vähän vuotoa kun paikkoja sörkitään :happy: Ja monella tulee just menkkojen aikana pientä vuotoa,jopa koko raskauden ajan tullu jollain :shy: Eli kaikki tää on normaalia, just toi oireiden vaihtelu, välillä on oireettomampia päiviä, ja kyl ne sieltä aina vaan palaa ja vielä pahempana :cat:
 
Aika normaalia on että ultran jälkeen tulee vähän vuotoa kun paikkoja sörkitään :happy: Ja monella tulee just menkkojen aikana pientä vuotoa,jopa koko raskauden ajan tullu jollain :shy: Eli kaikki tää on normaalia, just toi oireiden vaihtelu, välillä on oireettomampia päiviä, ja kyl ne sieltä aina vaan palaa ja vielä pahempana :cat:


Kiitos taas ihanan tsemppaavasta viestistä! Toivon myös, että se olis vaaratonta taas :Heartred Ei se ainakaan vielä jatkunut tai runsastunut.. Säikähdin kun se ei ollut mitään kirkasta vaan sellaista kuoleman ruskeaa :sick009 No, toivo elää vielä!
 
Mulla alko rv 6+1 pahoinvointi jonka sai aika hyvin aina hoidettua syömällä hyvin ja usein. Sitten se loppu jossain rv 9+0 paikkeilla ja pari päivää oli ihan hyvä olo, kunnes alko järkyttävä närästys. Nyt 10+0 ja olo on ihanan hyvä aina aamuisin, sitten päivän mittaan joka ruokailun jälkeen närästys vain pahenee ja melkein joutuu nyt joka ilta oksentamaan kun olo menee niin huonoksi. Kauankohan tää närästys tulee kestämään? Koko loppu raskauden? :arghh:
 
Mulla alko rv 6+1 pahoinvointi jonka sai aika hyvin aina hoidettua syömällä hyvin ja usein. Sitten se loppu jossain rv 9+0 paikkeilla ja pari päivää oli ihan hyvä olo, kunnes alko järkyttävä närästys. Nyt 10+0 ja olo on ihanan hyvä aina aamuisin, sitten päivän mittaan joka ruokailun jälkeen närästys vain pahenee ja melkein joutuu nyt joka ilta oksentamaan kun olo menee niin huonoksi. Kauankohan tää närästys tulee kestämään? Koko loppu raskauden? :arghh:

Mulla oli edellisraskauksissa paha närästys vasta jostain puolivälistä eteenpäin (söin sit omeprazolia puoli raskautta, enkä siltikään pystynyt syömään kovin lähellä nukkumaanmenoaikaa mitään), mut nyt närästys alkoi kyl heti alussa jo. Vähän aaltoillen menee oireilu, välillä pahempi välillä parempi. Toistaiseks satunnaiset Renniet on riittäneet avuksi, mutta saas nähdä...

Kyl ehkä kandee pyytää resepti tohon jytympään happosalpaajaan jos noin pahana on, että oksentaankin joutuu. Eihän niitä pakko oo ottaa edes päivittäin. :)
 
Mulla olikin huono olo poissa vain muutaman päivän, kun sen poissaoloa ihmettelin. Sen jälkeen taas oksentelua päivittäin, sais kyllä jo vähän helpottaa :depressed: Vatsatuntemuksia ei kyllä enää juurikaan ole ollut, ei menkkamaista juilimista tai nippailua. Mites muilla?
 
Mulla oli edellisraskauksissa paha närästys vasta jostain puolivälistä eteenpäin (söin sit omeprazolia puoli raskautta, enkä siltikään pystynyt syömään kovin lähellä nukkumaanmenoaikaa mitään), mut nyt närästys alkoi kyl heti alussa jo. Vähän aaltoillen menee oireilu, välillä pahempi välillä parempi. Toistaiseks satunnaiset Renniet on riittäneet avuksi, mutta saas nähdä...

Kyl ehkä kandee pyytää resepti tohon jytympään happosalpaajaan jos noin pahana on, että oksentaankin joutuu. Eihän niitä pakko oo ottaa edes päivittäin. :)

Täytyykin selvittää ja kysellä jos saisi tuohon reseptin!
 
Mulla olikin huono olo poissa vain muutaman päivän, kun sen poissaoloa ihmettelin. Sen jälkeen taas oksentelua päivittäin, sais kyllä jo vähän helpottaa :depressed: Vatsatuntemuksia ei kyllä enää juurikaan ole ollut, ei menkkamaista juilimista tai nippailua. Mites muilla?


Ei oikeestaan täälläkään oo enää nipistelyä/menkkaoloja. Välillä vihlasee, mut vähän siihen verrattuna, mitä se alussa oli. Nyt rv 7+6
 
Ei oikeestaan täälläkään oo enää nipistelyä/menkkaoloja. Välillä vihlasee, mut vähän siihen verrattuna, mitä se alussa oli. Nyt rv 7+6
Mulla oli maha oireet tauolla useamman viikon, mutta nyt ne on jostain syystä tulleet takaisin.. tai oikeestaan se on sellaista outoa kiristävää tunnetta tuolla nivusissa ja kohdun ja alavatsan rajalla
 
Mulla alko rv 6+1 pahoinvointi jonka sai aika hyvin aina hoidettua syömällä hyvin ja usein. Sitten se loppu jossain rv 9+0 paikkeilla ja pari päivää oli ihan hyvä olo, kunnes alko järkyttävä närästys. Nyt 10+0 ja olo on ihanan hyvä aina aamuisin, sitten päivän mittaan joka ruokailun jälkeen närästys vain pahenee ja melkein joutuu nyt joka ilta oksentamaan kun olo menee niin huonoksi. Kauankohan tää närästys tulee kestämään? Koko loppu raskauden? :arghh:

Mulla ollu myös edellisistä raskauksista närästystä ja näköjään tuli tästäkin. Ymmärrän hyvin! Tää on ihan karseeta, mulla rennie saa aikaan vaan yökötyksen...

Lisäks näköjään tänään alkoi oksentelu. Enkä oikein kykene syömään mitään fiksua... Ollu niin huono olo, että oon vaan maannu sohvalla koko päivän. Onneks on vapaa! Mietin vaan, et miten selviydyn töihin.... :meh: Välillä vähän menkkamaisia nippailuita, pääkin on kuin jossain "usvassa".

Tällähetkellä on kyllä kunnon valivalivali olotila, tarviin vaan silitystä pään päälle :laughing002
 
Mulla menossa nyt 7+2. Ehkä noin viikko sitten alkoi välillä olla sellaista kuvottavaa tunnetta, välillä se helpottaa. En ole kuitenkaan oksentanut/yökkäillyt. On vähän sellainen olo ettei tee mieli syödä mitään, juomiset kyllä menee. Saa nähdä paheneeko vielä tästä:yuck:
 
Voi meitä! Koitetaan jaksaa! Täällä ällö olo etenkin aamulla ja illalla. Väsyttää ja rinnat edelleen kipeät.
 
Mulla kesti viikon verran oksentamista, nyt on pari päivää ollut jo suht normaali olo vaikka kamalasti kyllä välilllä röyhtäyttää (närästystäkö?). Luulin jo, että selvisin ilman oksentelua, mutta jos näinkin vähällä pääsin tässä raskaudessa niin olisipa hyvä! Edellisen kohdalla oksensin ja olin 2kk 24/7 "krapulassa", joten pienet traumat jäi muistoihin :eek:

Muuten mennään hyvin vähillä oireilla, rinnat edelleen vähän arat (ei niin pahasti kuin alussa) ja toisinaan seisomaan noustessa repäisee alavatsalta niin ettei pysty suoristamaan itseään. Muuten mahan nippailutkin ovat käytännössä poissa... viikkoja nyt 10+3.
 
Mulla se tiputtelu jäi taas vaan yhteen kertaan ja määrä oli pikkiriikkinen eli oli varmaan ihan vaaratonta. Toivotaan niin. Neuvolan täti oli ainakin sitä mieltä, että ei se mitään meinaa. Huh! :love017Vatsakipujakaan ei oo enää ollut ja kaikinpuolin kyllä aika hyvin pyyhkii nyt olojen puolesta. Pelkästään ihan älytön väsymys ja meinaan sammua sohvalle aina kotona. Tunnen huonoa omaatuntoa kaikkien velvollisuuksien laiminlyömisestä. Lievää pahoinvointia, mutta oksenteluksi ei oo ainakaan vielä mennyt *kopkop*. Edelleen pahoinvointi aiheuttaa mulla vaan aivastuskohtauksen, oon kyllä outo ! Ruokahalu on kyllä heikompi ja nälkä on silti koko ajan.
 
Rinnoissa kipu tuntuu etenkin silloin, kun käännyn yöllä kyljelleni tai mieheni halaa minua tiukasti. Aamulla vatsa alkaa toimia heti herättyä, ja ellen ehdi juoda hieman mehua tai pureskella jotain, niin tulee huono olo.:bored: Vielä tämä kuu tätä ilmeisesti. Onneksi ei ole mennyt pahemmaksi.
 
Rv 8+2, ja oireina, välillä kohdun nipistely/vihlaisu, huimausta, nännit kipeet, välillä etovaa oloa... Aika pienillä oireilla oon päässyt, toivottavasti kaikki silti hyvin :oops: Tuntuu et on noi oireet vähenemään päin.
 
Onko muilla jäätävä turvotus? Musta tuntuu, että turpoan päivä päivältä..
 

Liitteet

  • IMG_20210912_133627.jpg
    IMG_20210912_133627.jpg
    737.6 KB · Katsottu: 23
Takaisin
Top