Raskaudesta kertominen

Nyt pääsiäisenä kerrottiin raskaudesta meidän molempien vanhemmille (rv 11+0). Laitettiin pääsiäismunan yllätyksen tilalle ultrakuvat ja suklaamunat kiinni ja samoihin kaupan kääreisiin.
Minun vanhemmille ja siskolle oli huikea yllätys ja ilon kyyneleiksihän se meni :love7 Ensimmäinen lapsenlapsi minun vanhemmille - äiti ei tiennyt, miten päin olisi:excited001

Ai vitsi miten kiva idea! Oli varmasti mahtava yllätys :happy:
 
Kerroin kans pääsiäisenä uutiset kotopuolessa. Isä oli lähinnä järkyttynyt (isin pikkutyttö tuollalailla, vasta 40-vee)... menee aikaa sulatellessa, se hänelle suotakoon! Veljeltä tuleekin sitten hoitopöytää, sitteriä, matkasänkyä jne. :D Veljentyttö 4-vee saakin hoitaa muille sukulaisille tiedottamisen, sen verran tohkeistaan oli neiti ensimmäisestä serkustaan. Ymmärrän teitä pienten lasten vanhemmat miksi viimeiseen asti tekee mieli pantata tietoa omilta lapsilta :Heartred
 
Me on kerrottu jo yllättävän monille. Minun veli tuli viinipullon kanssa käymään 6+1, joten olihan se heti paljastettava :wink samoin 6+2 puolison vanhemmat suunnitteli anopin synttärimökkireissulle ruokia/viiniä/juustoja, jolloin puoliso vähän hätääntyneenä kertoi heille vaikka oli tarkoitus odotella sinne mökille :grin Heille onkin nyt tuloillaan syksyllä kaksi lastenlasta, kun molemmat lapset odottavat esikoisiaan samaan aikaan :love017 Vaikutti siltä että eivät odottaneet meiltä uutisia heti toisten perään, mutta olivat kyllä todella onnessaan!

Omille vanhemmille ja minun siskolle kerrottiin etäyhteyksin ehkä 7+3. Tuntui reilulta että molemmilla puolilla tietävät, ja on myös ollut hyvä kuulla äidin raskauskokemuksista ym. Heillekin tämä on eka lastenlapsi ja olivat superonnellisia mutta eivät ehkä kovin yllättyneitä - olen aina halunnut lapsia ja nyt on selvästi niin hyvä aika yrittää kuin voi olla. Isoäidilleni kerrottiin etänä myös, hän alkoi itkemään onnesta ja tieto tuntui jäävän mieleenkin, vaikka muuten jutut jo lipsahtelee nopeasti unohduksiin.

Töihin tahdoin kertoa tosi aikaisessa vaiheessa myös, tai pomolle, kun syksyn projektit on nyt jo vahvasti suunnitteilla. Koronan vuoksi teen lähes kokonaan etätöitä nyt, joten saa nähdä milloin muut työkaverit kuulee/huomaa mitään. Puoliso kertoi myös töissään jo, ja sitten saatiinkin sitten hieman yllättäen hänen työkaverinsa vähän aikaa sitten synnyttäneeltä puolisolta ikea-säkillinen just oikean kokoisia äitiysvaatteita :notworthy

Toivottavasti ei tarvitse ilmoitella perään huonoja uutisia, mutta toisaalta silloin olisi kuitenkin kaikki tuki ja todnäk myös saikku tarpeen, joten ihan tyytyväinen olen nyt tähän tilanteeseen :)
 
Miten te selviätte töissä kertomatta jos on huonoa oloa? Vai otatteko sairaslomaa?

Itse hain sairaslomaa pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Oli sen verran huono olo itsellä + tulossa pitkiä ja raskaita päiviä töissä... Muuten sitten sinnittelin vaan :wacky:
 
Me kerroimme vasta ensimmäisen ultran jälkeen uutiset. Omalle isälle pitää vielä kertoa, sitten kun häntä tässä näen. Sitten vielä muulle lähisuvulle on kertomatta, mutta katsotaan hoidanko kertomisen itse vai kulkeutuuko tieto isän kautta.

Avomiehen äiti oli aivan onnessaan uutisesta, viimeinkin lapsenlapsia! Hänellä ollut ilmeisesti toiveissa jo jonkun aikaa, että tulisi lapsenlapsia. Ei ole tätä kyllä meille mitenkään kertonut, mikä on ihan mukava, ettei tule turhaan paineita... Kyseessä minun ja avomiehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, ja ovat kyllä olleet onnessaan:cat:
 
Meillä siis 13+0 nyt ja muutamille ystäville ollaan kerrottu ja molempien vanhemmille. Mun äidille kerroin samana päivänä ku plussasin ja siitä pari päivää myöhemmin mies kertoi omille vanhemmilleen.:happy: Onhan tässä nyt ns. sana levinnyt mut toivottavasti nyt olis edes joillekin yllätys sitteku asiasta ilmotellaan enempi.:p
 
Me kerroimme vasta ensimmäisen ultran jälkeen uutiset. Omalle isälle pitää vielä kertoa, sitten kun häntä tässä näen. Sitten vielä muulle lähisuvulle on kertomatta, mutta katsotaan hoidanko kertomisen itse vai kulkeutuuko tieto isän kautta.

Avomiehen äiti oli aivan onnessaan uutisesta, viimeinkin lapsenlapsia! Hänellä ollut ilmeisesti toiveissa jo jonkun aikaa, että tulisi lapsenlapsia. Ei ole tätä kyllä meille mitenkään kertonut, mikä on ihan mukava, ettei tule turhaan paineita... Kyseessä minun ja avomiehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, ja ovat kyllä olleet onnessaan:cat:

Mun äiti on kans ihan innoissaa vaikka aijemmin monesti puhunut et jos nyt ei kuitenkaa iha vielä. On hankkinut mummolaan jo enemmän tavaraa ku mitä me kotiin.:hilarious:
 
Meillä oli eilen eka ultra ja tänään ajateltiin kertoa kaikille vauvasta muutamalla läheisemmistä ystävistä oon kyllä jo aiemmin kertonut ja noille teini-ikäisille lapsilleni kerrottiin myös heti plussaamisen jälkeen.
 
Takaisin
Top