Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mä inhoan tota täällä käytössä olevaa tuntiperusteista päivähoitoa. Meillä ei ikinä koskaan mene tunnit lähellekään sitä, mistä maksetaan. Silti on pakko pitää isompi tuntimäärä, koska jos varaan enemmän kuin tunteja realistisesti tulee, joudun joka tapauksessa korkeampaan maksuluokkaan. Ja varsinkin näinä korona-aikoina olis ollut kivaa edes jonkilainen jousto > veloitus esimerkiksi käytetyistä tunneista. Mutta ei. Laskutus kun tapahtuu varattujen tuntien mukaan vailla mitään joustoa, maksan hirveitä summia joka kuukausi ylimääräistä. Ihan ahterista koko homma.

Mitä tähän vauvautumiseen tulee, kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona, mutta odotan alkavaksi viikonloppuna. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan, paitsi ärsyttää ja koko ajan tekisi mieli syödä. Kunnon pms siis, ja just samanlainen olo ettei tästä kierrosta.
 
Joo, juuri tuota joustoa kaipaisin minäkin!
Täältä tuli vielä viestiä, että mikäli päiväkoti joudutaan koronan vuoksi sulkemaan, maksut menee normaalisti koko kuukaudelta.
Kyllä minä ymmärrän, että kiinteät kulut juoksee joka tapauksessa, oli auki tai kiinni. Mutta kyllähän se potuttaa jo pelkkänä ajatuksena.
Ja toisaalta ymmärrän myös tuon, että maksetaan koko kuukaudesta, vaikka olisi pitkäänkin poissa sairastelun takia. Yleensä kun nuokin on ennustamattomia poissaoloja. Henkilökunnalle on palkka maksettava, vaikka todellisen lapsiluvun kanssa tarve olisi sittenkin vähemmille aikuisille.

Eihän se kiva ole menettää sekä tuloja poissaolojen vuoksi, että maksaa ns.turhasta. Mutta minkäs teet :confused005

Oireeton päivä, joten huomenna lapset hoitoon! Tuntuu aina suurelta voitolta päästä töihin normaalisti, ja välttyä soittamasta jälleen kerran esimiehelle samalla asialla :rolleyes:
Vaikka meillä pyritään jakamaan nämä poissaolot tasaisesti, niin kyllähän noita vuoteen kertyy ihan jonkun verran.
 
Meillä on kans ollu lapset tän viikon kotona. Toinen oli jo kunnossa kun toinen aloitti, klassikko siis... Mies on "onneks" osan viikkoa lomautettuna ja muuten tekee etänä niin on pystynyt olemaan kotona. Mulla lähityö ilman vaihtoehtoja siis.

Meillä on Kajastus vissiin samat päivät meneillään ku mä odottelen kans ensi keskiviikoksi menkkoja. Nyt dpo 8 (tai ehkä 7). Viikonloppuna ajattelin jo testata. En oikein osaa sanoa onko fiilikset mihin suuntaan tällä kertaa. En oo vielä heittänyt kirvestä kaivoon, mut toisaalta ei oo mitään selkeitä oireitakaan jotka lupailis plussaa. Pientä menkkajomoa ollut pariin otteeseen ja kova jano, mutta syötiin eilen suolaista pizzaa että voi olla ihan sen takia :D
 
Cessi, juu ilmeisesti juuri samat päivät! Dposta ei varmaa tietoa, laskelmien mukaan voisi olla 8-9. Ajattelin ite, että testaan vasta, jos on myöhässä. Luulen, että negatiivisen testin aiheuttama pettymys on paljon suurempi kuin kuukautisten. Ne ottaa päähän joka kuukausi joka tapauksessa :banghead: Toivottavasti saat plussan viikonloppuna!


Tuli mieleen vielä tuosta, kuinka paljon lasten kanssa joutuu olemaan kotona. Meillä vanhempi siis ekalla ja nuorempi on viisi. Aikaisemmin on tullut sairasteltua ihan kiitettävästi ja saanut aikaisemmmissa työpaikoissa aika paljon kuittailuakin, mutta koronan aikana, kun kukaan ei tuo puolikuntoisia lapsiaan hoitoon, me ollaan säästytty kaikelta. Ei vatsatautia, ei kuumetta tai nuhaa. On ollut aika luksusta. :grin
 
Meillä tuntuvat olevan silti jatkuvasti nuhassa, vaikka käsiä pestään ja kipeinä ei liikuta missään :rolleyes: Joillekin se vaan tarttuu helpommin.
 
Mullakin tänään dpo8. Menkkoja odotan viimeistään viikon päästä alkavaksi.
Viime kierrossa kunnon vuoto alkoi dpo16 ja tuhrua tuli dpo15. Aina ennen tuhru on alkanut dpo11 viimeistään.
Todennäköisesti testaan viimeistään maanantaina, sillon alkaa työtkin vähän myöhemmin ni vois vaik aamun tokasta testata.
 
Meille ei nyt sitten vielä tullutkaan kolmatta, kun oli eksynyt kohdunulkopuolelle.
Tuolla raskaaksi 2021 ryhmässä kirjoitellut tästä tilanteesta kokonaisen viikon, tiistaina hcg arvo oli 94,5. Eilen 112 ja nyt tänään 95.
Että nyt näyttää lähteneen laskuun, kipuja on. Niihin määrättiin lisää kipulääkettä, sitten sain kaksi antibioottikuuria. Molempia otetaan 1tabletti 3 kertaa päivässä. 5 päivän ajan, on tämä elämä välillä niin epäreilua.
 
Muokattu viimeksi:
Meille ei nyt sitten vielä tullutkaan kolmatta, kun oli eksynyt kohdunulkopuolelle.
Tuolla raskaaksi 2021 ryhmässä kirjoitellut tästä tilanteesta kokonaisen viikon, eilen oli tiistaina hcg arvo oli 94,5. Eilen 112 ja nyt tänään 95.
Että nyt näyttää lähteneen laskuun, kipuja on. Niihin määrättiin lisää kipulääkettä, sitten sain kaksi antibioottikuuria. Molempia otetaan 1tabletti 3 kertaa päivässä. 5 päivän ajan, on tämä elämä välillä niin epäreilua.
Voimia alinah.:Heartred
Olikos teilläkin hankaluuksia tän raskautumisen kanssa vai muistanko väärin.
 
Voimia alinah.:Heartred
Olikos teilläkin hankaluuksia tän raskautumisen kanssa vai muistanko väärin.

Kuopus sai alkunsa toisesta inseminaatiosta, ilman ehkäisyä menty 'tulee jos on tullakseen' kun kaksi yhteistä lasta jo löytyy, niin julkiselle ei enää päästä. No sitten kävikin näin, että alkoikin kohdunulkoinen raskaus kuopus on nyt 1v7kk. En olisi ikinä uskonut että tämä olisi näin helposti käynyt, vähän ehkä hieman huvittaa kun kuopusta toivottiin ja yritettiin 2,5vuotta ennenkuin sitten hoidoilla tärppäsi.
Mutta sitten olikin pieni eksynyt muualle.. :smiley-angry017

Toivotaan että kun saa taas luvan yrittää uutta raskautta, että kävisikin niin onnekkaasti että tyyppi tarraisi sitten vielä matkaan mukaan tämän vuoden puolella oikeaan paikkaan.
Imetän vielä kuopusta, ja kuukautiskierrot on epäsäännölliset niinkuin aina mulla. Kuitenkin olen tosi hyvin tuntenut ovulaatiot usean kierron ajan. Kierto käynnistyi synnytyksen jälkeen n.4kk päästä. Kun taas esikoisen kohdalla piti lopettaa imetys että kierto käynnistyi hänen ollessaan 10kk vanha..
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä alinah :Heartred toivottavasti kohdunulkoinen hoituu noilla lääkkeillä ja kivut helpottaa! Henkinen puoli vaan usein on sit se vaikeampi..

Mä hätähousuilin taas testaamisen kanssa ja tein jo tänä aamuna herkän testin. Nega, testiajan jälkeen viivanpaikka joka oli työpäivän aikana kuivunut ihan silmin nähtäväksi viivaksi mutta ilmeisesti toi predictor early tekee just tota. Nyt koetan malttaa olla ajattelematta asiaa ja tuhlaamatta rahaa noihin kalliisiin testeihin. Pregcheckin annan itselleni luvan tehdä sunnuntaina.

Muoks ja siis tänään dpo 9-10
 
Tsemppiä alinah :Heartred toivottavasti kohdunulkoinen hoituu noilla lääkkeillä ja kivut helpottaa! Henkinen puoli vaan usein on sit se vaikeampi..

Mä hätähousuilin taas testaamisen kanssa ja tein jo tänä aamuna herkän testin. Nega, testiajan jälkeen viivanpaikka joka oli työpäivän aikana kuivunut ihan silmin nähtäväksi viivaksi mutta ilmeisesti toi predictor early tekee just tota. Nyt koetan malttaa olla ajattelematta asiaa ja tuhlaamatta rahaa noihin kalliisiin testeihin. Pregcheckin annan itselleni luvan tehdä sunnuntaina.

Muoks ja siis tänään dpo 9-10

Ihan oikeassa olet, kyllä on varsinkin tämä päivä sisältänyt itkua... En tiedä miten pitkää menee henkinen toipuminen, mutta aika sen näyttää. :Heartpink

Ja tsemppiä sinulle, toivotaan että vielä positiiviseksi muuttuu! :love7
 
Tsemppiä alinah :Heartred toivottavasti kohdunulkoinen hoituu noilla lääkkeillä ja kivut helpottaa! Henkinen puoli vaan usein on sit se vaikeampi..

Mä hätähousuilin taas testaamisen kanssa ja tein jo tänä aamuna herkän testin. Nega, testiajan jälkeen viivanpaikka joka oli työpäivän aikana kuivunut ihan silmin nähtäväksi viivaksi mutta ilmeisesti toi predictor early tekee just tota. Nyt koetan malttaa olla ajattelematta asiaa ja tuhlaamatta rahaa noihin kalliisiin testeihin. Pregcheckin annan itselleni luvan tehdä sunnuntaina.

Muoks ja siis tänään dpo 9-10
No höh, onneks nyt on vielä aikaista ja plussakin voi ihan hyvin vielä tulla.:)
 
No höh, onneks nyt on vielä aikaista ja plussakin voi ihan hyvin vielä tulla.:)

Joo, mutta ei tullut.. Ihan kirkas nega. Ei kyllä ollut mitään oireitakaan, että sinänsä odotettu tulos. Vähän mietin taas homman mielekkyyttä. Vauvan kyllä edelleen haluaisin, mutta nyt taas tuntuu siltä et ihan turhaa hommaa kun ei tämä tunnu onnistuvan. Oltiin etukäteen mietitty et ivf:n ei enää lähdetä, mut nyt mietin sitäkin..
 
Täällä nyt näköjään kirkasta verta tulee taas siteeseen asti niukasti. Pitkään varmasti menee ennenkuin henkinen puolikin on kunnossa..
 
Joo, mutta ei tullut.. Ihan kirkas nega. Ei kyllä ollut mitään oireitakaan, että sinänsä odotettu tulos. Vähän mietin taas homman mielekkyyttä. Vauvan kyllä edelleen haluaisin, mutta nyt taas tuntuu siltä et ihan turhaa hommaa kun ei tämä tunnu onnistuvan. Oltiin etukäteen mietitty et ivf:n ei enää lähdetä, mut nyt mietin sitäkin..
Oon pahoillani.:Heartred

Mulla sama lopputulos tänään (dpo10). Selkeä nega. Ei kans jaksais enää yrittää vaikka sen vauvan kyl haluaisin.
Ollaan kans hiukan mietitty IVF mut en tiä miten se onnistuis kun oon töissä enkä haluis siä kertoo että yritetään viä kolmatta. Mulla siis uus työpaikka ja ollu siä vasta 1kk.
 
Oon pahoillani.:Heartred

Mulla sama lopputulos tänään (dpo10). Selkeä nega. Ei kans jaksais enää yrittää vaikka sen vauvan kyl haluaisin.
Ollaan kans hiukan mietitty IVF mut en tiä miten se onnistuis kun oon töissä enkä haluis siä kertoo että yritetään viä kolmatta. Mulla siis uus työpaikka ja ollu siä vasta 1kk.

No ihan sama juttu, en haluais töissä kertoa ja edellisessä ivf:ssä olin kesälomalla punktion aikaan, mutta saikkua olisin tarvinnut kokonaisen viikon kun tuli lievä hyperi. Tietty tässä ei oo kesälomaan montaa kuukautta nytkään, jos onnistuisi siihen ajoittaa. Mulla siis loma heinäkuussa. Lääkärin kanssa itseasiassa jo viime folliultrassa vähän puhuttiin siitä, että sinänsä mahdollisuus on olemassa. Mutta siihen menisi sitten ne säästöt, millä oltiin ajateltu elää hoitovapaan ajan.. Eikä mitään varmuutta et onnistuisi siltikään.
 
No ihan sama juttu, en haluais töissä kertoa ja edellisessä ivf:ssä olin kesälomalla punktion aikaan, mutta saikkua olisin tarvinnut kokonaisen viikon kun tuli lievä hyperi. Tietty tässä ei oo kesälomaan montaa kuukautta nytkään, jos onnistuisi siihen ajoittaa. Mulla siis loma heinäkuussa. Lääkärin kanssa itseasiassa jo viime folliultrassa vähän puhuttiin siitä, että sinänsä mahdollisuus on olemassa. Mutta siihen menisi sitten ne säästöt, millä oltiin ajateltu elää hoitovapaan ajan.. Eikä mitään varmuutta et onnistuisi siltikään.
Sepä se, että se on kallista eikä siitäkään 100% varmuudella vauvaa tuu.
Me todennäköisesti yritetään letroilla vielä ainakin kahdeksan kiertoa ja jos ei onnistu niin ne itkut itketään sitten ja jatketaan elämää.
 
Takaisin
Top