Raskausajan ruokavalioista

Parmesaani on kova ja pitkään kypsytetty juusto ja sitä voi pikaisen googletuksen perusteella syödä myös raskaana, vaikka olisi pastöroimatonta. On siis poikkeus siihen pääsääntöön, kun ilmeisesti listeria ei viihdy kovissa ja pitkään kypsytetyissä juustoissa.

Okei kiitos! En oo mikään juustojen suurkuluttaja niin enpä hoksannut tätä :)
 
Eiks pestossa oo parmesania? En tiedä parmesanista yleensä, mutta mies osti meille pussin sitä raasteena ja se on pastöroimatonta.

Meillä on nyt ollu kotona sellasta missä on parmesaania ja pecorino romano -juustoa. Pitänee kattoa toi toinenkin juusto tai ostaa toisenlaista, tuota on ollut siksi kun siinä ei ole pähkinää niinkuin yleensä, kun meillä mies allerginen :)
 
Ääääh olis ollut niin herkullisen näköinen kana-mozzarella-foccaccia kahvilassa enkä uskaltanut ottaa kun tuo mozzarella... ja pesto! Ootteko syöny pestoa? Siinähän on yleensä juustoa seassa eikä mitään tietoa onko sitä juustoa käsitelty tai onko käsitelläänkö se itse pesto jotenkin? Tietääkö joku? :wideyed:

Mulla myös oli vaikeaa kahvilassa just plussattuani, salaatti/paninitäytevaihtoehdot oli muistaakseni nämä:
Kylmäsavulohi
Parmankinkku
Vuohenjuusto
Mozzarella
ja vegaani, jonka sit valitsin puoliväkisin :smiley-ashamed008

Tämä siis helmikuun alkupuolelta, eipä ole ravintoloissa tai kahviloissa sittemmin tullut käytyä...
 
Tänään töissä mulla ei lamppu syttynyt ruuan suhteen :sorry: ruokana oli maksalaatikkoa, mikä on yksi minun lempiruuista. Koko edellisen oppitunnin ennen valvontaruokailuani mietin, että kohta saan herkkua:joyful:

Töistä kotiin tullessa hehkutin miehelle, että töissä oli ruokana maksalaatikkoa! Mies sitten kysyi, että eikös se ollut kiellettyjen ruokien listalla! Ja onhan se, enkä muistanut yhtään :banghead:

Mitenhän pahan mokan nyt tein tämän maksa-aterian suhteen? Silmissä vilistää ruokaohjeiden teksti keskenmeroriskistä:sad001
 
Tänään töissä mulla ei lamppu syttynyt ruuan suhteen :sorry: ruokana oli maksalaatikkoa, mikä on yksi minun lempiruuista. Koko edellisen oppitunnin ennen valvontaruokailuani mietin, että kohta saan herkkua:joyful:

Töistä kotiin tullessa hehkutin miehelle, että töissä oli ruokana maksalaatikkoa! Mies sitten kysyi, että eikös se ollut kiellettyjen ruokien listalla! Ja onhan se, enkä muistanut yhtään :banghead:

Mitenhän pahan mokan nyt tein tämän maksa-aterian suhteen? Silmissä vilistää ruokaohjeiden teksti keskenmeroriskistä:sad001

En usko, että teit mitään pahaa ja peruuttamatonta. Maksarajoituksissa on kyse liiallisen A-vitamiinin saannin riskistä, ja vaikka maksaruoat ja maksalaatikko niihin kuuluen on vältettävien listalla, en usko että tuo yksi ruoka nosti sitä mitenkään hälyttävästi. Maksamakkaraa ja -pasteijaakin saa syödä pienissä määrin raskausaikana.
Tosin olen tavallinen Pulliainen, enkä lääkäri tai tutkija, mutta näin ajattelisin silti.
En olisi huolissani tästä lipsahduksesta. :Heartred
 
Tänään töissä mulla ei lamppu syttynyt ruuan suhteen :sorry: ruokana oli maksalaatikkoa, mikä on yksi minun lempiruuista. Koko edellisen oppitunnin ennen valvontaruokailuani mietin, että kohta saan herkkua:joyful:

Töistä kotiin tullessa hehkutin miehelle, että töissä oli ruokana maksalaatikkoa! Mies sitten kysyi, että eikös se ollut kiellettyjen ruokien listalla! Ja onhan se, enkä muistanut yhtään :banghead:

Mitenhän pahan mokan nyt tein tämän maksa-aterian suhteen? Silmissä vilistää ruokaohjeiden teksti keskenmeroriskistä:sad001

Yksi ateria ei varmasti venettä kaada mihinkään suuntaan. Samaa mieltä siis kuin k3ttu edellä. On tosiaan sen A-vitamiinipitoisuuden takia listoilla, joten jos et joka päivä sitä syö ja muuten ei oo runsasta A-vitamiinin saantia niin ei mun käsittääkseni ole vaaraa. Uskoisin että kokonaiskuormitus ratkaisee. (Toki en ole minäkään alan ammattilainen mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna)

Voi että kun alkoi tehdä mieli maksalaatikkoa.... :hilarious: :arghh:
 
Itsekin söin esikoisen odotusaikana jouluna maksalaatikkoa normaalisti, juurikin ajatellen että sitä jonkin verran voi syödä. :)
 
Itekin join vitamiinimehua jossa oli Aata, ja tajusin vasta jälkikäteen. Minä tyhmänä join uudestaan samaa mehua (purkillisen) ennenkuin muistin taas :smiley-ashamed008 no siihen loppui mehun juonti.

Mut en usko että mitään siitä on aiheutunut.
 
Tänään töissä mulla ei lamppu syttynyt ruuan suhteen :sorry: ruokana oli maksalaatikkoa, mikä on yksi minun lempiruuista. Koko edellisen oppitunnin ennen valvontaruokailuani mietin, että kohta saan herkkua:joyful:

Töistä kotiin tullessa hehkutin miehelle, että töissä oli ruokana maksalaatikkoa! Mies sitten kysyi, että eikös se ollut kiellettyjen ruokien listalla! Ja onhan se, enkä muistanut yhtään :banghead:

Mitenhän pahan mokan nyt tein tämän maksa-aterian suhteen? Silmissä vilistää ruokaohjeiden teksti keskenmeroriskistä:sad001

Tuskin kovin paha moka, kun kyse kuitenkin vain yhdestä ateriasta ja tuskin maksalaatikossa se maksan osuus on muutenkaan kovin suuri. :)
 
Takaisin
Top