Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä ei ole ihan kauheasti pieniä vauvanvaatteita jäljellä, kun piti edellisen jäädä viimeiseksi vauvaksi :joyful:. Ihan muutamia kivoimpia on säästetty, mutta kyllä niistäkin varmasti kertyy. Ja sitten tulee äitiyspakkaus. Muutaman vaatteen olen jo ostanutkin. Odotan kanssa tietoa sukupuolesta, meillä on vain poikavaatteita :rolleyes:.
 
  • Tykkään
Reaktiot: NL
Mä en jotenkin uskalla ostaa vielä mitään vauvalle. Tuntuu jotenkin hölmöltä ja ajattelen koko ajan, että odotellaan nyt vaan pidemmälle raskautta (nyt 14+3). Luulen, että koettu keskenmeno varjostaa tätä onneani nyt vähän liikaa.

Olin jo hypistelemässä jotain mikkihiiri body/housut/lakki-settiä ja viime hetkellä laskin sen takaisin ja lähdin tyhjin käsin kaupasta.

Viimeistään rakenneultran jälkeen olen kyllä päättänyt ostaa edes jotakin. Ehkä suuntaan kirpputorille jos sieltä tarttuisi helpommin mukaan jotain. Jossakin välissä on kuitenkin pakko vaan hankkia sängyt, kärryt sun muut.

Mulla on hyvin samanlainen olo. Varmaan se on aika tavallista keskenmenon jälkeen? Mutta pitäisi silti yrittää murehtia vähemmän, ei siitä kuitenkaan mitään apua olisi jos jotain ikävää kävisikin.

Ja sama suunnitelma on ollut, rakenneultran jälkeen viimeistän kyllä ostan jotain!
 
Olen aiemmin ollut tosi varovainen ja jättänyt kaikki hankinnat vasta rv21 jälkeen. Nyt olen kuitenkin jo pari vaatetta ostanut kirpparilta. Hirveästi ei edes tarvi mitään hankkia kun paljon on jo valmiiksi. Ja turhat ostot jää pois kun jo tietää mitä tarvii ja mitä ei.
 
Miten te joilla sisaruksia, aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Itse olen kahden vaiheilla. Meillä vuonna 19 syntynyt lapsi, niin hänen äitiyspakkauksesta on paljon kyllä vielä tallessa. Toisaalta rahan, jos ottaisi, niin voisi itse valita, mitä ostaa vauvalle. En osaa päättää. Odottelen, että tässä kuussa pitäisi Kelan julkaista uusi äitiyspakkaus, jos näyttää hyvältä, niin sitten varmaan otan sen
 
Siis tulevalla lapsella, jos on sisaruksia... on taas sekava mun viesti, kun väsyneenä kirjoitan
 
Miten te joilla sisaruksia, aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Itse olen kahden vaiheilla. Meillä vuonna 19 syntynyt lapsi, niin hänen äitiyspakkauksesta on paljon kyllä vielä tallessa. Toisaalta rahan, jos ottaisi, niin voisi itse valita, mitä ostaa vauvalle. En osaa päättää. Odottelen, että tässä kuussa pitäisi Kelan julkaista uusi äitiyspakkaus, jos näyttää hyvältä, niin sitten varmaan otan sen

Tänne tulossa neljäs ja varsinaista tarvetta äitiyspakkaukselle ei ole, mutta olen sen ottanut muillekin ja säästänyt tietyt jutut ja tuntuisi väärältä että tää neljäs ei saisi. Toisaalta voisin ostaa ihan millaisen makuupussin vaan... En tiiä, teen päätöksen kunhan kela julkaisee uuden pakkauksen. Niin tein edellisenkin kohdalla (eli en olisi ottanut vanhaa, mutta uusi ehti juuri tulla jakoon) ja itse asiassa kakkosen kohdalla jo oli sama eli odotin uutta. Ja onhan sitä pakkausta ihana avata ja tutkia.
 
Meillä on vähän sama tilanne Hannan kanssa. Oikeastaan pakettia ei välttämättä tarvitsisi, mutta kun kaikilla viidellä edelliselläkin on, niin kyllä tämä viimeinenkin sen saa. Sinne laatikkoon säilötään sitten aarteita vuosien varrelta. Ihan järkyttävän tilan ne mokomat vie varastosta :woot:.
 
Rahana otetaan. En ollut tyytyväinen esikoisen äitiyspakkauksen laatuun (tiedetään, pitää olla kiitollinen, että meillä on näin hieno järjestelmä). Molemmille lapsille tulen varmasti säästämään jotain, mutta tuskin kuitenkaan äitiyspakkauksen vertaa.
 
Samat ajatukset kuin Nipanderilla. Ja kun ne kaikki vaatteet (mitä on enää tallessa), haalari, makuupussi ym on vielä käyttökelpoisia ja tallessa niin miksi hankkia kaikki samat uusiksi. Säilön siitä yhdestä pakkauksesta jotain muistoksi molemmille yhteisesti. :happy:

Olen kyllä kiitollinen siitä, että Suomessa on tällainen järjestelmä ja pakkauksen mukana tuli paljon hyödyllistä ja tarpeellista esikoiselle! :happy:
 
Minä otan pakkauksen tälle toisellekin lapselle. Se raha ei minusta riitä kattamaan sitä jos ostaisi kaiken erikseen. Olin erittäin tyytyväinen viime kerran laatikkoon (2018 laatikko) ja haluan myös säästä edes osan laatikon sisällöstä lapselle tämän aikuistuttua. Äitini säästi minullekin omani ja osan sen sisällöstä, aika ihana muisto. :)
 
Täällä piti odotella reippaasti rakenneuän ohi ennen mitään hankintoja mutta nyt on kirpparilta haalittu jo pieni läjä housuja, bodyjä ja sukkia+yks pipo ja baby sling kapalo. :nailbiting: Toki isommat jutut sitten myöhemmin. On muutenkin epäselvää tuleeko uudet vaunut kun vanhat on jo aika rämät. Samoin turvakaukaloa pohditaan mennäänkö vielä edellisellä vai hommataanko uusi. :sour: Nuo jutut tuntuu kuitenkin pieniltä kun kaiken päälle vielä pitäisi laittaa AUTO vaihtoon :dead: äitiyspakkauksen olen ajatellut ottaa. Neljäs lapsi ottaa jo sen verran enemmän tilaa autosta :meh: mut jee ihanaa kun vauva ilmoittelee itsestään potkuilla nyt ja tää odotus viimein tuntuu hieman todellammalta. Myös minulle ollut vaikeaa km:n jälkeen tuntea nautintoa kasvavaa masua kohtaan ja selvästi on pelottava kiintyä jos sittenkin menee taas kesken..:palemutta ei se katastrofi ajattelu mitään hyödytä. Päivä kerrallaan :Heartpink
 
Nuo jutut tuntuu kuitenkin pieniltä kun kaiken päälle vielä pitäisi laittaa AUTO vaihtoon :dead: äitiyspakkauksen olen ajatellut ottaa. Neljäs lapsi ottaa jo sen verran enemmän tilaa autosta :meh:

Täällä myös painetaan tuon auto asian kanssa. Mitä autoa olette miettinyt? Meillä on jo 7paikkanen, mutta kolmannelle riville on mahdoton päästä jos molemmissa keskirivin penkeissä on turvaistuimet. Ja lisäksi pitäisi mahtua kaksi turvavyöistuinta. Ja tietysti konttiin kaikki tavarat, tuplavaunuista lähtien
 
Täällä myös painetaan tuon auto asian kanssa. Mitä autoa olette miettinyt? Meillä on jo 7paikkanen, mutta kolmannelle riville on mahdoton päästä jos molemmissa keskirivin penkeissä on turvaistuimet. Ja lisäksi pitäisi mahtua kaksi turvavyöistuinta. Ja tietysti konttiin kaikki tavarat, tuplavaunuista lähtien
Meillä on sama tilanne. Auto olisi pakko vaihtaa. Mutta kun kaikki 8-9 paikkaiset on jo niin valtavia, että mun on vaikea kuvitella itseni sellaisen kuskiksi. On tässä pyöritelty kaikkia erilaisia vaihtoehtoja, että jos pitäydytään 7 paikkaisessa ja lainataan pikkubussia jos tulee tarve koko perheen retkille. Tai entä jos ostetaan kaksi autoa, mutta siinä taas on valtavat kulut vakuutusmaksuista ja muutenkin. Kulkemaan kuitenkin pitäisi päästä, julkiset kun eivät ole vaihtoehto. Huoh, otetaan vinkkejä vastaan pienikokoisista 8 paikkaisista :grin.
 
Vielä ei olla mitään hankittu, kun nuorimmaiselta on kaikkea vielä tallessa. Rakenneultran jälkeen varmasti ostan jonkun pienen bodyn tms, niin pääsee hypistelemään :happy:
 
Täällä myös painetaan tuon auto asian kanssa. Mitä autoa olette miettinyt? Meillä on jo 7paikkanen, mutta kolmannelle riville on mahdoton päästä jos molemmissa keskirivin penkeissä on turvaistuimet. Ja lisäksi pitäisi mahtua kaksi turvavyöistuinta. Ja tietysti konttiin kaikki tavarat, tuplavaunuista lähtien

En hirveästi autoista tiedä, mutta käsittääkseni on sellaisiakin malleja, joihin taaimmaiselle riville pääsisi myös takaoven kautta.
 
Meillä on sama tilanne. Auto olisi pakko vaihtaa. Mutta kun kaikki 8-9 paikkaiset on jo niin valtavia, että mun on vaikea kuvitella itseni sellaisen kuskiksi. On tässä pyöritelty kaikkia erilaisia vaihtoehtoja, että jos pitäydytään 7 paikkaisessa ja lainataan pikkubussia jos tulee tarve koko perheen retkille. Tai entä jos ostetaan kaksi autoa, mutta siinä taas on valtavat kulut vakuutusmaksuista ja muutenkin. Kulkemaan kuitenkin pitäisi päästä, julkiset kun eivät ole vaihtoehto. Huoh, otetaan vinkkejä vastaan pienikokoisista 8 paikkaisista :grin.
Miehen heiniä on onneks miettiä näitä täällä suunnassa :hungover: en osaa siis sanoa mitään!
 
Miehen heiniä on onneks miettiä näitä täällä suunnassa :hungover: en osaa siis sanoa mitään!
Joo periaatteessa täälläkin, mutta toisaalta täytyy pitää puolensa. Eli skarppina on oltava. En voi olettaa että jos mies ajaa työkseen koneita, niin se ymmärtäisi miltä musta tuntuu ratissa :joyful: :woot:.
 
Takaisin
Top