Raskausajan ruokavalioista

Helpottais kyllä paljon smoothien tekemistä jos ei tarttis noita kotimaisia kuumentaa! En mä itse poimituista ole huolissani mutta just noi kaupan laittoi miettimään kun pakastevihannesten kuumentaminen oli suosituksissa.
 
Hmm, mä oon kyllä käyttänyt myös kaupan kotimaisia marjoja ilman kuumennusta. Löysinkin Ruokaviraston ohjeista tämän:

"Kuumennussuositusta ei ole annettu tuo-
reille marjoille eikä pakastetuille kotimai-
sille marjoille, koska ruokamyrkytystapa-
uksia, joissa näiden tuotteiden epäillään
toimineen välittäjäelintarvikkeina, on
vain vähän."
 
Mun täytyy vaan todeta että hankala muistaa että mitä saa syödä ja juoda :wideyed: Oon jo pari purkkia juonu jotai Marli hedelmämehua ja tarkistanu vasta sen jälkeen että mitä sisältää, valitettavasti sitä Aata on löytynyt :sad001
 
Mun täytyy vaan todeta että hankala muistaa että mitä saa syödä ja juoda :wideyed: Oon jo pari purkkia juonu jotai Marli hedelmämehua ja tarkistanu vasta sen jälkeen että mitä sisältää, valitettavasti sitä Aata on löytynyt :sad001
En nyt kovin huolissani olisi mehuista :) lähinnä kannattaa vaan katsoa ettei saa ruuasta listeriaa jne.
 
Mä oon aina tarkistanut henkilökunnalta, että milloin on asetettu tarjolle ja onko ihan varmasti tuoretta. Jos ei ole ollut tarkkaa tietoa, niin sinne on jäänyt. Jos taas kaikki on kunnossa tuoreuden, hygienian ja muun osalta, niin miksikäs noita ei voisi syödä. :)
 
Kyllä kotimaisia voi syödä kuumentamatta :) Edit. hups, tuli ihan väärään kohtaan. pakastemarjakeskustelua kommentoin.
 
Mie oon ollu tosi tarkka näiden suhteen yleensä, mutta just söin kaupan sushia! Tonnikalalla ja ilman merilevää, joten aineksen sinällää ok. Raaka kala ja liika jodihan ne syyt välttää sushia ois. Mut hurjalta tuntuu silti. Huomaan et toisen raskauden kohdalla oon kyl paljon rennompi/välinpitämättömämpi näiden suhteen, vaikka aikalailla suositusten mukaan meenkin. Saatan kuitenkin käyttää yhtenä päivänä reilummin öljykasvien siemeniä tms, mut kun en joka päivä käytä, en usko et on kauheen haitallista. Se raskasmetallien kerääntyminen on käsittääkseni riski.
 
Mäkin kyllä arvon näiden siementen kanssa että onko se nyt ok se 2 rkl / päivässä vai ei :confused:minusta ohje on epäselvä. oon tottunut aina smoothieen, jugurttiin ja puuroon lisäämään, ja tahinia on kiva käyttää kastikkeissa ja humauksessa.
 
Suositukset muuttuvat - hassua! Kun odotin esikoista eli ollut puhettakaan salmiakista tai lakusta. Nyt kieltolistalla. Ja teki kovasti mieli
 
Namitupa.fi myy Raskauspakkaus salmiakkia ilman glykyrritsiiniä. Mun tilaus tuli jo ja varjelen laatikkoa kuin frodo sormusta konsanaan..

Mä myös löysin tämän namitaivaan tällä viikolla :hungry:Juuri pistin tilauksen vetämään. Pakko myöntää, että harvemmin on tullut ostettua karkkia yli 50 eurolla :hilarious:
 
Oon vakaasti päättänyt pitää makeansyönnin ihan minimissä. Radi pelottaa koska ikä, sukurasitettakin ja hiinä ja hiinä onko painoakin riittävästi liikaa. No, eipä ole makea perinteisessä mielessä kiinnostanut mutta suolainen ja höttöhiilari maistuis, ja veden sekaan on joutunut mehua laittaan että menee alas.
Jos/kun pahoinvointi kunnolla iskee, saa nähdä meneekö pyhä periaate romukoppaan samantien.
 
Oon vakaasti päättänyt pitää makeansyönnin ihan minimissä. Radi pelottaa koska ikä, sukurasitettakin ja hiinä ja hiinä onko painoakin riittävästi liikaa. No, eipä ole makea perinteisessä mielessä kiinnostanut mutta suolainen ja höttöhiilari maistuis, ja veden sekaan on joutunut mehua laittaan että menee alas.
Jos/kun pahoinvointi kunnolla iskee, saa nähdä meneekö pyhä periaate romukoppaan samantien.

Pelkään kans radia, ei oo muuta kuin runsas ylipaino rasitteena. 2.3 olis sokerirasitus, 2 viikkoa ollut ilman mitään, aiemmin jo vähentänyt. Tosin tänä viikonloppuna on on mennyt jäätelöä ja valkosuklaapähkinöitä mutta niistä tuli vaan huono olo niin hyvä syy jatkaa ilman.
Kivennäisvesi on maistunut tähän asti mutta nyt ei enkä tie mitä tekis mieli juoda kun pelkkä vesikään ei uppoo. Ainoa vaan että kerran viikossa on tullu käytyä pizzlla tms.
 
Takaisin
Top