Himot ja ällötykset

En juo oikein ikinä maitoa, mutta nyt piti pyytää kaupasta sitä ja join heti kaksi lasillista, kun mies tuli kotiin.
 
Mulla ei (onneksi) ole mitään ruokahimoja, enemmänkin vaan kaikki ällöttää.
Kylmää vettä voisi juoda koko ajan :grin
 
Nyt tekee kauheasti mieli hapanimeläkanaa tai jotain kiinalaista missä on bambua. :hungry: Sellasta ei ihan helpolla tähän hätään löydy... :hilarious:
Tekee kanssa hirveesti mieli salt&vinegar sipsejä ja kirpeitä karkkeja. Harmi että sisällä pysyy tällä hetkellä vain tuoremehu ja kurkku. :wacky: Pitää tossa miehen tultua kaupasta taas kokeilla jotain muuta syötävää jos onnistaisi.

Ällötyksistä ykkönen nyt on kaikki semmonen "sitkeähkö" tai limainen koostumukseltaan. Eli esim. porsaanliha, leikkeleet, kananmuna... :hungover:
 
Kaikki Makia on iso nou nou, ei pysty ku yhden karkin ottaa ja se riittää, edelleen hedelmät, keitot , jugurtit kova juttu, ruisleipä ja suolakurkku ei maistu enää hyvältä ku alkuun himotti:hilarious:
Liian isot ruoka annokset ei oo hyvä ,pienet ja kevyet on :woot:
 
Aluksi mua ällötti kaikki makea, mutta nyt on tullu himo esim. pulliin, viinereihin, kakkuihin yms... Ennen raskautta oon vältelly vehnää yms. vatsavaivojen takia, joten ostin nyt varmuuden vuoks gluteenittoman suklaakakun ja ai että olipa muuten hyvää. En syönyt paljon mut nyt jännittää että tuleeko myöhemmin ongelmia. Lähinnä mulla alkaa ihan kauhea valvottava närästys näistä herkuista mut yritän vielä löytää tasapainoa. Mut oli se sen arvosta... vieläkin maistuu suussa mmmmmm...
 
Mä oon stressaillut noiden majoneesien kanssa, kun niissähän on kananmunaa eli ilmeisesti ei saisi syödä? Tätä en itse hoksannut ekassa raskaudessa ja vedin kyllä subeja yms, mutta nyt jotenkin enemmän peloissaan :grin
 
Suomalaisissa kananmunissa kait melko harvinaista, että olisi listeriaa (muoks. tai salmonellaa tms). En nyt tietentahtoen söisi raakaa munaa, mutta en myöskään liikaa stressaisi, jos jossain majoneesissa sitä joskus on.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon stressaillut noiden majoneesien kanssa, kun niissähän on kananmunaa eli ilmeisesti ei saisi syödä? Tätä en itse hoksannut ekassa raskaudessa ja vedin kyllä subeja yms, mutta nyt jotenkin enemmän peloissaan :grin
Subwayn majoneesit, juustot ja maitotuotteet ovat kaikki pastöroituja, joten niitä voi ihan huoletta syödä!:) Turha panikointi pois.
 
Mä kanssa oon ajatellut, että noi ns. teolliset majoneesit on turvallisia syödä. Myös kotimaisia kananmunia väitetään turvallisiksi syötävän raakana, mutta vähän epäilys heräsi sen suhteen eilen, kun tuli uutinen noista salmonellan takia myynnistä vedetyistä tuotteista... https://yle.fi/uutiset/3-11740336
 
Mulle on taas parina aamuna maistunut kahvi, kun oli tossa useampi viikko, että ajatuskin etoi. En tosin ajatellut säännöllisesti alkaa juoda, mutta oli parina yönä niin huonot unet, että oli pakko, että selvisi työpäivästä.
 
Yritin tänään syödä laskiaispullan ja ei kyllä maistunut. Omaan suuhun nousi vain hiivan maku, yök. :wtf:
 
Tein pitkästä aikaa vehnäpullaa kun meillä kävi vieraita. Ihan kauhea närästys.
Melkein kaikki ruoka ällöttää tällä hetkellä. Ja hajut myös. Nenästä on pidettävä kiinni kun avaa jääkaapin ovea. Vaikea miettiä ruokia muksulle mitä pystyis itsekin syödä
Appelsiinit menee kyllä. Ja tomaatti.
Joku mainitsikin etikkasipsit, ne olis ihania. Ja lihapiirakka paksulla juustolla. Näitä jälkimmäisiä säästän äärimmäisen hätään...
 
Onko pastöroimattomassa / tuorepuristetussa mehussa joku riski? Pyysin miestä tuomaan Lidlin omenamehua, kun siitä on tässä ketjussa intoiltu, mutta se onkin pastöroimattonta, niin jätti hyllyyn. God Morgonin omenamehu on aika samankaltaista mutta pastöroitua.
 
Onko pastöroimattomassa / tuorepuristetussa mehussa joku riski? Pyysin miestä tuomaan Lidlin omenamehua, kun siitä on tässä ketjussa intoiltu, mutta se onkin pastöroimattonta, niin jätti hyllyyn. God Morgonin omenamehu on aika samankaltaista mutta pastöroitua.

Öh, täytyy sanoa, etten ole tajunnut, että mehuissakin pitäisi katsoa tällaista pastörointiasiaa... En siis tiedä voivatko ne olla jotenkin vaarallisia.
 
Oi voi mäkään en tajunnu että mehuissa vois olla jotain ongelmaa tuon kanssa. Eikö se kananmunissa ja maidoissa ja muissa liity siihen eläinperäisyyteen? Vai ei xD Nojoo meillä on omien puiden omenoista tehtyä mehua ja sai valita tehdäänkö sille tuo pastörointi vai ei ja nyt yritän miettiä et mielestäni tehtiin mut nyt en oo enää varma. Oi voi!
 
Ei ole kyllä aiemmin tullut puheeksi, että riskit liittyisi muuhun kuin kananmuniin ja maitotuotteisiin.
 
Itsekään en siis tiedä noista mehuista ja googlettamalla ei oikein tuntunut löytyvän. Pitää varmaan kysyä huomenna neuvolassa.
 
Ällötyksenä täällä kaakao ja rasvainen ruoka Kauheesti tekis mieli salmiakkia ja lakuja

Muuten tuohon kananmuna asiaan, niin vasta vedttiin myynnistä s-ryhmän kananmunia salmonellariskin vuoksi
 
Takaisin
Top