Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
En ole vielä hankintoja uskaltanut tehdä, enkä varmaan pitkään aikaan teekään, mutta plussauksen jälkeen lähes ensimmäiset ajatukset olivat, että pitääkö ostaa uusi auto, kun en ole varma mahtuuko istuin, koroke ja vauvan kaukalo takapenkille. Eli näin pienet hankinnat ensimmäisenä mielessä. :D

Jos jollakin on kokemusta näistä niin mielenkiinnolla kuulen mikä kaukalomalli on kapein ja löytyykö jostain erityksen kapeita korokkeita, joka mahtuisi näppärästi kaukalon ja turvavyöistuimen väliin. Meillä on siis ihan "tavallisen" levyinen farkkumallinen Auris, mutta nää nykyajan istuimet tuntuu olevan niin tosi leveitä kaikkine kiinnikkeineen...
 
Voi ei Apliese toi kolmen istuimen mahduttaminen takapenkille on varmasti haaste! :O Valitettavasti ei oo kokemusta tuosta. Mä aloin nyt haaveilla pienistä vauvanvaatteista ja meinasin jo ostaa.. Mut pystyin pidättelemään, ei kai sitä vielä uskalla?? Itselleni tosin hankin yhden äitiyspaidan kun oli alessa niin kivannäköinen. Jotain pitäisi myös olla tallessa esikoisen ajalta, mutta ne taitaa olla enemmän talviajan vaatteita.
 
Meillä oli kaksi turvaistuinta ja kaukalo ihan tavallisessa autossa (Ford B-max). Turvaistuimet olivat Britax Two way Elite ja kaukalo Britax telakalla. Koroke on kapea, joten varmaan mahtuu kyllä kaukalo sen ja turvaistuimen viereen.
 
Meillä oli kaksi turvaistuinta ja kaukalo ihan tavallisessa autossa (Ford B-max). Turvaistuimet olivat Britax Two way Elite ja kaukalo Britax telakalla. Koroke on kapea, joten varmaan mahtuu kyllä kaukalo sen ja turvaistuimen viereen.
Joo, toivon mukaan. Nyt vaan näyttää niin toivottamalta, kun takapenkillä on kaks turvavyöistuinta ja ne on tosi leveitä. Mutta kun toisen korvaa tosiaan korokkeella ja kaukalokin kuitenkin on kapeampi kuin nuo istuimet, niin ehkä tässä ei vielä tarvi autokaupoille :D
 
Ei varmasti pitkään aikaan tule tehtyä mitään hankintoja. Eka ajatus oli kuitenkin vaunuissa. Ihan käytetyt kyllä kelpaa, mutta niissä tulisi olla sellaiset maatilalle sopivat ominaisuudet. Renkaat hyvät ja tilava koppa et vähän isompikin vauva niissä nukkuu. Joudun hommaamaan luultavasti kaupunki vaunut/rattaat erikseen.

Tajusinkin juuri, että tein hankinnan viime viikolla!! Kotidopler oli kirpputorilla 2e ja ihan muovissa kaikki osat(eli käyttämätön) 40-50e uutena. Lähinnä ostin sen et myyn sen eteen päin,mutta en tiedä jääkö se sitten kuitenkin omaan käyttöön.
 
Meillä vauvaa ajatellen vaatehankintoja tiedossa, muuten on about kaikki. Jos päästään varhaisultran asti tammikuun alussa, niin sitten ehkä jotain vaatetta :)
 
Teitpä Tuulenviemää hyvän kirppislöydön! Ei ollut hinnalla pilattu...

Minä en aio ostaa mitään ennen ekaa ultraa. En ehtinyt ekassakaan keskenmenneessä raskaudessa ostamaan mitään, joten nolla kappaletta vauvajuttuja löytyy valmiina. Töissä kävelin aina lounaalle yhden vauvakaupan ohi ja haaveilin, että jonain päivänä saan vielä tulla asiakkaaksi... olis niin ihanaa päästä hankkimaan kaikkea! :love7
 
Me kun odotellaan ensimmäistä, niin ei olla hankittu mitään. Ja on sen verran isommat riskit että käy vielä huonosti, niin juteltiin ettei varmaan ennen rakenneultraa ja testejä ostella oikeestaan mitään.
Mulla on jäänyt kaappiin 8 vuotta sitten lomamatkalta ostetut sellaset kudotut pinkit vauvan tossut Thaimaasta. Ostelin muutamat, kun sukulaiset sai vauvoja, mutta olikin sitten yhdet ylimääräiset. Oliskohan tää enne :happy:
 
Meillä on melkein kaikki jo ensimmäisen jäljiltä, ainoastaan vaunuihin pitää ostaa laajennusosa. Varmaan myös pieniä vaatteita joutuu ostamaan, koska esikoinen syntyi tammikuussa joten saattaa tarvita vielä kevyempää vaatetta :)
 
Me kun odotellaan ensimmäistä, niin ei olla hankittu mitään. Ja on sen verran isommat riskit että käy vielä huonosti, niin juteltiin ettei varmaan ennen rakenneultraa ja testejä ostella oikeestaan mitään.
Mulla on jäänyt kaappiin 8 vuotta sitten lomamatkalta ostetut sellaset kudotut pinkit vauvan tossut Thaimaasta. Ostelin muutamat, kun sukulaiset sai vauvoja, mutta olikin sitten yhdet ylimääräiset. Oliskohan tää enne :happy:

Oih! Mulle putkahti nuorena joskus jostain siniset vastasyntyneen vauvan villasukat, kai joltain sukulaiselta, ei kyllä hajua miten tai miksi ne mulle päätyi. Mutta tarkotus oli ne antaa eteenpäin kun joku ystävä saa vauvan, mut en sit koskaan muistanut antaa... No kuinka ollakaan, meni 10v ja sain pojan, niinpä sukat päätyi lopulta oman vauvan käyttöön :Heartblue

En oo hommannut mitään nyt, esikoiselta on paljon kaikkea, no tänä vuonna oon kyl ostanut itselleni yhden uuden imetystopin kun oli niin kivan näköinen alessa:laughing002 ja oon sitä käyttänyt ihan tavallisesti ku siitä ei siis näy että on oikeesti imetystoppi.
Vaatteita en ihan hirveästi ole säästänyt, joten alan niitä ekana hommaamaan nt-ultran jälkeen.
 
Ei varmaan osteta mitään kun saa kaikin erikoiselta joka on siis vasta 9kk nyt. Varmaan ostetaan sitten lopulta sisarusvaunut, mutta kaikki muu meillä jo onkin. Jos tulisi tyttö niin ostaisin ehkä muutaman mekon koska esikko on siis poika.
 
Ei varmasti pitkään aikaan tule tehtyä mitään hankintoja. Eka ajatus oli kuitenkin vaunuissa. Ihan käytetyt kyllä kelpaa, mutta niissä tulisi olla sellaiset maatilalle sopivat ominaisuudet. Renkaat hyvät ja tilava koppa et vähän isompikin vauva niissä nukkuu. Joudun hommaamaan luultavasti kaupunki vaunut/rattaat erikseen.

Tajusinkin juuri, että tein hankinnan viime viikolla!! Kotidopler oli kirpputorilla 2e ja ihan muovissa kaikki osat(eli käyttämätön) 40-50e uutena. Lähinnä ostin sen et myyn sen eteen päin,mutta en tiedä jääkö se sitten kuitenkin omaan käyttöön.

Suosittelen tutustumaan Oran vaunuihin! Kääntyvät ilmakumirenkaat (saa tarvittaessa lukittua lennossa) ihan parhaat. Niillä on menty metsässä umpihangessakin. :biggrin Mielestäni vaunukoppakin on suhteellisen iso.:thumright
 
Ja niillä on menty myös yhtälailla Stockan hulluilla päivillä ketterästi (silloin kuin siellä vielä kävi oikeasti paljon ihmisiä). :happy:
 
No tämä nyt ei ole hankinta vauvalle vaan mulle, mut laitetaan nyt tänne :hilarious: Yritin katsoa H&M:ltä talvitakkia, ku mun takki ei tuu kauaa sopimaan, siinä aukeilee jo muutenkin napit herkästi o_O No en löytänyt kivaa takkia mutta tilasin kahdet housut ja yhden neuleen. Tää turvotus on jäätävää :wtf:
 
No tämä nyt ei ole hankinta vauvalle vaan mulle, mut laitetaan nyt tänne :hilarious: Yritin katsoa H&M:ltä talvitakkia, ku mun takki ei tuu kauaa sopimaan, siinä aukeilee jo muutenkin napit herkästi o_O No en löytänyt kivaa takkia mutta tilasin kahdet housut ja yhden neuleen. Tää turvotus on jäätävää :wtf:
Jep, täällä ostettu just ekat äitiyshousut ja kokoa isommat lökärit kotiin, kun nekin jo puristaa. Mä toivon, että talvitakki menis talven yli :nailbiting:
 
Mä oon käyttänyt vaan lökäreitä, saa nähdä milloin aloitan raskaushousujen käytön :p viimeistään jouluna jos tapaa muitakin ihmisiä :hilarious: töissä ja kotona ihan sama mitä käyttää.
Vauvalle olen ostanut söpöjä vaatteita :love7
 
Kun sain tietää raskaudesta, halusin yllättää tulevan isän ja ostin kaksi älyttömän söpöä bodya ja sukat joissa lukee I :Heartred dad :love7

Mulla on hirveä pesänrakennus vimma ja halusin ostaa ja laittaa kaiken vauvalle jo valmiiksi. :bag:
 
Kun sain tietää raskaudesta, halusin yllättää tulevan isän ja ostin kaksi älyttömän söpöä bodya ja sukat joissa lukee I :Heartred dad :love7

Mulla on hirveä pesänrakennus vimma ja halusin ostaa ja laittaa kaiken vauvalle jo valmiiksi. :bag:

Mulla kans alkanut jo toi pesänrakennusvimma :D Aloitin kaappien siivoamisen ja oon suunnitellut sisustusta uusiksi :D Ihan hullua, miten se jo tässä vaiheessa alkaa.
 
Takaisin
Top