Neuvolakäynnit

Ohoh, vikat pari viikkoo onki hujahtanu vauhilla, eka neuvola ensviikolla rv 8+6. :smiley-bounce012
Kyllä sitä on taas ihmeissää vaikka edellisestä raskaudenta on vaa 3 vuotta :smiley-ashamed004
Uutta tässä on varmaa se et mieski haluaa ultrien lisäks mukaan neuvolaan aina kun vaan pääsee :love017

Tyttöjen isälle isyydentunnustuskäyntiki oli pakkopullaa:sick009
 
Mulla tulossa kohta ensimmäinen neuvolakäynti jolloin rv 9+0. Tämä käynti on kuulemma kokonaan etänä koronan vuoksi, puhelimitse hoidetaan :sorry: Ymmärrän toki, kun tilanne on mikä on.. Mutta pakko sanoa että olen kyllä pettynyt, ensimmäistä kertaa raskaana, ja nyt pitää kokonaan puhelimitse hoitaa neuvola, kun kaikki on minulle uutta ja jännää.. Onko se ensimmäinen käynti sitten niin tärkeä edes kun voidaan etänä kokonaan hoitaa? Mitä siinä käydään läpi? Ymmärsin että labraan saan lähetteen ja varataan uusi aika. Näin aikaisin ei vielä ultrata. Olen käynyt varhaisraskauden uä:ssa pari viikkoa sitten ja kaikki oli ok. Odotin vain niin kovasti tuota käyntiä... :sad001
 
Mulla tulossa kohta ensimmäinen neuvolakäynti jolloin rv 9+0. Tämä käynti on kuulemma kokonaan etänä koronan vuoksi, puhelimitse hoidetaan :sorry: Ymmärrän toki, kun tilanne on mikä on.. Mutta pakko sanoa että olen kyllä pettynyt, ensimmäistä kertaa raskaana, ja nyt pitää kokonaan puhelimitse hoitaa neuvola, kun kaikki on minulle uutta ja jännää.. Onko se ensimmäinen käynti sitten niin tärkeä edes kun voidaan etänä kokonaan hoitaa? Mitä siinä käydään läpi? Ymmärsin että labraan saan lähetteen ja varataan uusi aika. Näin aikaisin ei vielä ultrata. Olen käynyt varhaisraskauden uä:ssa pari viikkoa sitten ja kaikki oli ok. Odotin vain niin kovasti tuota käyntiä... :sad001

Meillä neuvolan eka käynnillä käytiin läpi minkälainen elämäntilanne on, mitä työtä tehdään, millaisia tottumuksia liikunassa ja ruokailussa yms.. Mitattiin hemoglobiini, verenpaine ja paino. Kirjoitti lähetteet verikokeisiin. Teki neuvolakortin ja kuunneltiin sikiön syke. Hoitaja sitten kertoo yleisesti kaikenlaista. Annettiin lomakkeita kotia täytettäväksi. Siinä varmaan pääasiat. :)
 
Mulla tulossa kohta ensimmäinen neuvolakäynti jolloin rv 9+0. Tämä käynti on kuulemma kokonaan etänä koronan vuoksi, puhelimitse hoidetaan :sorry: Ymmärrän toki, kun tilanne on mikä on.. Mutta pakko sanoa että olen kyllä pettynyt, ensimmäistä kertaa raskaana, ja nyt pitää kokonaan puhelimitse hoitaa neuvola, kun kaikki on minulle uutta ja jännää.. Onko se ensimmäinen käynti sitten niin tärkeä edes kun voidaan etänä kokonaan hoitaa? Mitä siinä käydään läpi? Ymmärsin että labraan saan lähetteen ja varataan uusi aika. Näin aikaisin ei vielä ultrata. Olen käynyt varhaisraskauden uä:ssa pari viikkoa sitten ja kaikki oli ok. Odotin vain niin kovasti tuota käyntiä... :sad001

Tuolta heinäkuisten puolelta huikkailen, mutta eka käynti on usein sellainen "neuvonta"käynti. Minusta oli mukavaa kun ei tarvinnut mennä paikan päälle juuri siksi kun ei siellä oikein tehdä muuta kuin jutellaan. Ja samanlailla puhelimessa voi kysellä asioita, jos joku mietityttää. Ehkä kannattaa kirjoittaa ylös jo nyt jos on mieltä askarruttavia kysymyksiä. Ikävää tosin ehkä ensiraskauden kannalta.
 
Mä en käynyt tänään varsinaisesti neuvolassa, vaan Naistenklinikalla DM-kätilön juttusilla, mutta mulle iski joku ihme huijarisyndrooma siellä. Kaikki muut odotushuoneessa oli jo isoilla viikoilla näkyvästi raskaana, ja itse on juuri ja juuri sisäistänyt koko asian. Ehkä se on se, kun ei ole aiempia raskauksia, ja kaikki on uutta ja ihmeellistä tai sitten olen vain outo. :smiley-ashamed004
 
Mulla oli eilen eka neuvola (8+2) siellä tosiaan juteltiin ja jaettiin kasa papereita. Mies lueskeli niitä sitten vielä kotosalla pariin otteeseen :Heartred

Sykkeitä ei kuunneltu, mutta sain ajan parin viikon päähän jossa niitä koitetaan etsiä. Mua vähän huolettaa onko siellä ketään.

Ekaan ultraan tulee myös lähete. Kaikki ultrapaikat on vähintään puolen tunnin matkan päässä, saas nähdä pääseekö mies mukaan vai menenkö yksin. Hän vaihtaa juuri työpaikkaa ja työpaikka on taas ihan vastakkaisessa suunnassa ultraan nähden.
 
Mikä on DM-kätilö? Toivottavasti juttelusta oli sulle apua.

Aa, joo. Siis diabeteskätilö, mulla kun oli diabetes jo ennen raskautta. Oli kyllä hyvä käynti, sain tukea ja infoa. Oon ollut välillä tosi huolissaan sokereiden vaikutuksesta sikiöön, mutta mun lukemat on sittenkin olleet ihan ok. :happy093
 
Mulla oli eka neuvola edellisviikolla ja vaikka onkin "jo" toinen lapsi tulossa niin oli kyllä kiva käydä jutteleen. Nyt pyörii niin erilaiset murheet mielessä ku ekal kerral. Ja nykyään näköjään neuvolanterkkakin voi tehdä reseptin itsehoitolääkkeistä jonka lääkäri sit tarkistaa. Närästykseen saanen helpotusta kuhan pääsen apteekkiin asti olikos se omeprazol..
 
Meillä oli ekalla käynnillä aika jollekin toiselle terkalle, kun meidän omalle ei ollut vapaita aikoja. Ja loppujen lopuksi sen käynnin hoiti pääasiassa opiskelija. Seuraava käynti tammikuussa on sitten taas sille omalle.

Ihan hyvä käynti oli, käytiin läpi elämäntilanteeseen liittyviä asioita ja saatiin papereita kotiin. Kaiken muun olisi varmaan voinut hoitaa etänä, mutta virtsanäyte ja verenpaineen mittaus ei olisi onnistunut.
 
Joo ei siinä ensimmäisessä neuvolakäynnissä ollut mitään ihmeitä, juteltiin niitä näitä. Ehkä vähän hassuja asioita jotenkin kyseltiin :D Hyvin pystyi hoitamaan etänä. Vaikka kyllä tosissaan harmitti kun eka neuvolakäynti ikinä olikin etänä... Labraan sai lähetteen.
 
Takaisin
Top