Neuvolakäynnit

En edes varaile neuvola-aikaa ennenkuin alkaa joku 7-8 viikkoa olla täynnä. Pienellä paikalla asutaan niin täällä tietysti ei tarvikaan niin ajoissa varailla kun aikoja löytyy kyllä. Jotenkin tuntuu itsestä että tämä alkuraskaus nt-ultraan asti menee nopeammin kun käy ensimmäisessä neuvolassa vähän myöhemmin. Jos vaikka viikolle 10 varais niin sitten voisi sydänääniäkin jo kuunnella, ultraa kun ei ole tarjolla ennen viikkoa 13.
 
En edes varaile neuvola-aikaa ennenkuin alkaa joku 7-8 viikkoa olla täynnä. Pienellä paikalla asutaan niin täällä tietysti ei tarvikaan niin ajoissa varailla kun aikoja löytyy kyllä. Jotenkin tuntuu itsestä että tämä alkuraskaus nt-ultraan asti menee nopeammin kun käy ensimmäisessä neuvolassa vähän myöhemmin. Jos vaikka viikolle 10 varais niin sitten voisi sydänääniäkin jo kuunnella, ultraa kun ei ole tarjolla ennen viikkoa 13.
Eiks neuvolassa pidä käydä ennen 9 viikkoa vai muistanko ihan väärin... :rolleyes: olikoos se jotenkin liittyvä siihen sikiöseulontaan
 
Pitäis varmaan itekkin soittaa aikaa. Kivasti kaikki, siis ihan kaikki unohtunut viidessä vuodessa. Pitää ottaa raskausmyrkytystä ehkäisevä lääkitys puheeksi hyvissä ajoin. Mulla puhkes tämä jo 28. viikolla ja esikoinen syntyi viikolla 33 eli jokunen viikko olis hyvä lisää saada.
 
Eiks neuvolassa pidä käydä ennen 9 viikkoa vai muistanko ihan väärin... :rolleyes: olikoos se jotenkin liittyvä siihen sikiöseulontaan

En niihin sikiöseulontaverikokeisiin osallistu, en muista missä vaiheessa ne otetaan. Äitiysavustuksen takia pitää käydä ennen 16 viikkoa.
 
Ensimmäinen neuvola-aika pitäisi varata, mutta meillä neuvolaan on soittoaika klo 8-10 ja töissähän minä olen aina tuolloin. Töissä ei ole rauhallista paikkaa, missä voisin soittaa puhelun salassa, joten pieniä haasteita tuottaa.
 
Marraskuun alussa ensimmäinen neuvola ja joulukuun alussa ensimmäinen ultra :Heartred Tuntuu ihan liian pitkältä ajalta odotella :nailbiting:
 
Mulla siirty eka neuvola ens viikkoon lenssun takia. Sain onneks neuvolan alkuviikkoon, joten ultra-aikaa ei tarvinnu siirtää. :shy:
 
Huiii, minäkin soitin tänään neuvolaan! :nailbiting: Ensimmäinen neuvolakäynti olisi marraskuussa viikolla 8+4, sitä ennen varhaisultra marraskuun alussa 7+3. :nailbiting: Vielä täytyy hetki jaksaa odotella :grin
 
Marraskuun puoliväliin sain ensimmäisen neuvolakäynnin. Pakko soittaa hyvissä ajoin kun ainakin lastenneuvolaan ei saa aikoja ja lisäksi tarvitsin kilpparijuttujen takia reseptin ja verikoeajan.
 
Mä olen diabeetikko, joten mulla on jo tänään eka neuvola, vaikka viikot vasta 4+4. Mitään ihmeellistä siellä ei varmastikaan vielä selviä, mutta koska kyseessä on automaattisesti riskiraskaus, seuranta tulee olemaan paljon tiivimpää. Hyvä niin.
 
Ite varasin ekaa neuvolakäyntiä heti kun varmaa plussaa testistä tuli tän kuun alussa. Sain ajan ens kuun alkuun, jolloin on menossa rv 9+1. (Ja siis ison kaupungin alueelle kuulutaan, mutta tällä alueella on oma neuvola, silti meni näin pitkälle aika)
Aikaa varatessa kerroin että miulla on rautalisä ollu käytössä matalan ferritiinin takia, niin oon käyny jo rautaverikokeissa. Vielä en oo tuloksia ite päässy näkemään, mutta siellä neuvolassa ne sit käydään läpi.
Voiski kysyä kojeillaanko kuulla sydän, kun on niin myöhään tuo käynti :love7
Saa nähä kai ne nyt sitten löytää ultraan ajan oikeeseen aikaan ku pitää kuitenkin miun ja miehen työvuoroihin sopia
 
Meillä eka neuvola on marraskuun alussa, muistaakseni silloin on menossa 8+1. Varhaisultra on ensi viikolla. :)
 
Eka neuvola ois 6.11 ja silloin menossa 9+6. Itseänikin kiinnostaa onko noilla viikoilla toivoa kuunnella sydänääniä, kun itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta. :bookworm:
 
Mäkin varasin neuvolan heti ajoissa, kun asun isossa kaupungissa niin en halunnut että käy niin että joutuu odottelemaan kauheen pitkälle :angelic: mulla on silloin ekalla käynnillä 8+0.

Minkälaisiin tutkimuksiin pitää varautua ensi käynnille? Mulla on lääkäri (tai tutkimus) pelkoa niin haluaisin varautua kaikkeen mitä siellä tapahtuu.
 
Meillä ainakin vaan hoitaja tunnustelee kohtua mahan päältä ja ottaa hemoglobiinin sormen päästä. Muuten ekalla käynnillä vaan jutellaan ja käydään läpi raskausasioita.
 
Eilen oli se ensimmäinen neuvola käynti. Kauheesti tuli kaiken maailman papereita käteen ja käytiin läpi ennakkotietolomake minkä olin täyttänyt. Muuta ei multa tutkittu ku hemoglobiini ja verenpaineen. Nii ja paino katottiin. Ens viikolla ois seulonta verikokeet ja tässä ootellaan sit kutsua ekaan ultraan. Vähän jäi jotenkin kaks jakoset ajatukset tuosta käynnistä :confused: En viiti tässä kaiken kansan silmien edessä alkaa avautumaan syistä, mut ehkä jos vielä mietityttää/vaivaa ni kerron sitten siellä suljetulla puolella kun sinne pääsen :)
 
Jos murunen pysyy kyydissä,niin mulla on varhaisultra parin viikon päästä (silloin on 7+1) ja ekan neuvola-ajan sain siihen, kun mulla on 9+2 kasassa, toivottavasti kaikki menee hyvin. Itse otan sikiöseulonnan ja toki tosissaan saa jännätä vähintään sinne NT-ultraan asti.
 
Takaisin
Top