Neuvolakäynnit

Eka neuvola ois 6.11 ja silloin menossa 9+6. Itseänikin kiinnostaa onko noilla viikoilla toivoa kuunnella sydänääniä, kun itsellä ei ole mitään kokemusta asiasta. :bookworm:

Sydänäänet pitäisi alkaa kuulumaan jo viikolla 7-8, joten pitäisi kyllä sinulla jo kuulua kun menet ekaan neuvolaan.
 
Sydänäänet pitäisi alkaa kuulumaan jo viikolla 7-8, joten pitäisi kyllä sinulla jo kuulua kun menet ekaan neuvolaan.

Meillä on terkat aina sanonu, ettei yritä noin aikasin kuunnella, kun on hyvin mahdollista ettei vielä saa kuuluviin. :wideyed: Ultralla toki sydänäänet saadaan näkymään ja myös kuulumaan (ainakin mulla, kun kävin 8+3), mutta pelkällä dopplerilla taitaa olla hankalampi homma.
NT-ultran jälkeisissä neuvoloissa meillä kuunneltu vasta. :shy:
 
Sydänäänet pitäisi alkaa kuulumaan jo viikolla 7-8, joten pitäisi kyllä sinulla jo kuulua kun menet ekaan neuvolaan.

Joo tuota ylempänä olevaa vastausta myös peilaten, ajattelin että saako dopplerilla kuuluville. Mutta hyvä, että silloin pitäisi jo kuulua. :)
 
Joo tuota ylempänä olevaa vastausta myös peilaten, ajattelin että saako dopplerilla kuuluville. Mutta hyvä, että silloin pitäisi jo kuulua. :)
Meillä ei kyllä kans suostuta noin aikaisin vielä kuunteleen, kun mahdollisuydet siihen ettei kuulu on valtavat.
 
Joo sitä ajattelinkin, että ei välttis kuulu. Varsinkin, kun itekkää mikää luuranko ole... :angelic:
 
Joo sitä ajattelinkin, että ei välttis kuulu. Varsinkin, kun itekkää mikää luuranko ole... :angelic:

Silleen ymmärsin väärin, kun ajattelin automaattisesti ultrausta, dopplerilla ei välttämättä kyllä kuulu mitään. Eikö sulle Benelobe ole varhaisultraa ollenkaan?
 
Joskus +- vk 10 alkaa kuuluu yleensä dopplerilla :) nii meiän terkka sano.. tietty riippuu ihmisestä ja kohdun asennosta yms
 
Silleen ymmärsin väärin, kun ajattelin automaattisesti ultrausta, dopplerilla ei välttämättä kyllä kuulu mitään. Eikö sulle Benelobe ole varhaisultraa ollenkaan?

Meillä ei kuulu varhaisultraa, ei edes vaikka hoito alkuinen raskaus kyseessä enkä edes vuotojen vuoksi päässyt.. Kävin omakustanteisesti rv 6+5 syke löytyi, ei alettu silloin kuuntelemaan noin aikaisilla viikoilla. Vaan aika pitkä tämä 5vk väli seuraavan ultraan, siksi ajattelin ruukataanko niitä sä kuunnella.:bag:
 
Meillä ei kuulu varhaisultraa, ei edes vaikka hoito alkuinen raskaus kyseessä enkä edes vuotojen vuoksi päässyt.. Kävin omakustanteisesti rv 6+5 syke löytyi, ei alettu silloin kuuntelemaan noin aikaisilla viikoilla. Vaan aika pitkä tämä 5vk väli seuraavan ultraan, siksi ajattelin ruukataanko niitä sä kuunnella.:bag:

Ai niin, niinhän se oli. Mulla näköjään mennyt muisti jo alkuraskaudesta. Tosi kummallista, kun pää on kuin muurahaispesä. Yleensä olen ollut hyvä keskittymään, mutta nyt ei meinaa millään luonnistua ja sitten turhaudun kaikkeen jaaritteluihin kokouksissa alta nanosekunnin. Tosi pitkältä tuntuu nuo varmasti tuo 5 viikon väli. Mulla ainakin tuntuu, että elämä meni vauhdilla ennen tätä alkanutta raskautta ja nyt kun olen kauhusta kankeana ja pelkään keskenmenoa, tuntuu päivät suorastaan matelehtivan.
 
Ai niin, niinhän se oli. Mulla näköjään mennyt muisti jo alkuraskaudesta. Tosi kummallista, kun pää on kuin muurahaispesä. Yleensä olen ollut hyvä keskittymään, mutta nyt ei meinaa millään luonnistua ja sitten turhaudun kaikkeen jaaritteluihin kokouksissa alta nanosekunnin. Tosi pitkältä tuntuu nuo varmasti tuo 5 viikon väli. Mulla ainakin tuntuu, että elämä meni vauhdilla ennen tätä alkanutta raskautta ja nyt kun olen kauhusta kankeana ja pelkään keskenmenoa, tuntuu päivät suorastaan matelehtivan.

Jep teen itse aika hektistä työtä ja ajatus pitäs luistaa, vaan niin vain ei taho itselläkään kulkea. :smiley-angelic006Jep kauhea ressi, että onko kaikki hyvin... Itsellä takana -18 km, sen jälkeen ei yhtään raskautta ennen tätä, joten voi tätä oottamista. Toivottavasti seuraavan ultran jälkee uskaltaa vähän hengähtää. Mies kyllä ihmetteli, että miten nyt voi olla jo kaksi kuukautta raskautta takana...:whacky011
 
Ekan neuvola-ajan sain vasta rv 9+5. Jotenkin jännä, että niin myöhään eka neuvola. Mutta ehtii vielä ottaa tarvittavat verikokeet toki hyvin.
 
Ekan neuvola-ajan sain vasta rv 9+5. Jotenkin jännä, että niin myöhään eka neuvola. Mutta ehtii vielä ottaa tarvittavat verikokeet toki hyvin.

Mulla on kans vasta 9+6. Täällä oli ainakin aikaväli 8+0-10+0 eka neuvola.
 
Mulla on kans vasta 9+6. Täällä oli ainakin aikaväli 8+0-10+0 eka neuvola.
Täälläkin kahoin tuota äitiysneuvolan perusrunkoa, niin 8. - 10. Viikoilla terveydenhoitaja.. (7+0-9+6)
Itellä eka käynti just 9+1, ylihuomenna siis :Heartpink
Ultra ois sit tuon rungon mukaan viikoilla 11.-12. toivottavasti siis pian saa tietää onko kaikki kunnossa..
 
Muokattu viimeksi:
Joo sitä ajattelinkin, että ei välttis kuulu. Varsinkin, kun itekkää mikää luuranko ole... :angelic:

Meillä on terkkari sanonut, että eivät lähde kuuntelemaan ollenkaan, kun ei ole varmuutta saako kuulumaan. Ja aiheuttaa vain enemmän stressiä asia, kuin tuo helpoitusta..
 
Tänään saa varata neuvolan, jahka soittoaika alkaa ♥️
 
Sainkin neuvolaan ajan heti maanantaille. Tuttu terkkari sanoi, et venyttää päivää et saa meidät mahtumaan siihen :) pienen paikkakunnan etuja..
 
Eka neuvola tänään rv 8+5.
Paljon yleistä höpinää mutta sellaisella positiivisella asenteella. Hyvä fiilis jäi. Paino ja verenpaine mitattiin

Nyt on veri- ja sokerirasituskokeet varattu. Sitten vaan aikaa odottelemaan ultraan viikolle 12. Uuden vuoden alla seuraava neuvola.
 
Meillä oli eka neuvola maanantaina, 9+1. Lähetteet tuli verikokeisiin ja vielä sokerirasitukseenkin, kun erehdyin mainitsemaan mummon diabeteksesta :confused:

Käynti meni muuten hyvin, mutta laittoivat samalla influenssa piikin ja se ilmeisesti laukaisi ihan järkyttävän migreenin! Ma illalla aloin oksentaa ja jatkoin sitä yöllä yhteen asti, samalla tuntui että pää räjähtää eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Eilen sain pysymään sisällä yhden omenan ja vähän vettä/urheilujuomaa! :depressed: Voitte uskoa, että oli voittaja fiilis, kun tänään sai puuron pysymään sisällä :rolleyes:
 
Takaisin
Top