Lokakuun lörpötykset

Ensimmäisen lapsen kohdalla asian sisäistäminen oli todella vaikeaa. Asian tajusi kunnolla vasta, kun lapsi oli syntynyt. Toisen kohdalla oli jo helpompaa. Nyt uskon sisäistäväni asian kunnolla vasta ultran jälkeen tai sitten viimeistään, kun pikkuisen liikkeet tuntuvat.
 
Onko muilla ensimmäistä odottavilla ollut vaikeuksia sisäistää, että sieltä mahasta on jossain vaiheessa tulossa lapsi tähän maailmaan? :wideyed:

Aattelin vaan kun miehellä on entuudestaan pari lasta ja se puhelee asiasta muodossa "kun ei tiedä kumpi sieltä on tulossa" tai "pitäisiköhän tehdä lyhennettyä päivää sitten kun tuo syntyy" ja ite ei meinaa sisäistää että jos kaikki menee hyvin, niin kyllähän sieltä tosiaan lapsi syntyy ensi kesänä... Kuulostaa vaan omaan korvaan niin oudolta että joku on tulossa :hilarious:

Mullakin ensimmäinen tulossa, en ole oikein sisäistänyt asiaa. Ja vielä kun on melko oireetonta niin välillä meinaa unohtaa olevansa raskaana. Paljon mietin, että voiko siellä oikeasti olla joku. :laughing002
 
Mulla on tämä alku ainakin mennyt niin normaalissa olotilassa, että vaikealta tuntuu uskoa että meidän viimeinen ois tulossa ihan oikeasti. Eilen oli pakko tehdä taas testi kun ei mitään oiretta ole, että vähän uskoisi..

Salaisesta puolesta, minulla varmaan vielä muutama viesti kesäkuisiin puuttuu että aktiivisuuskriteeri täyttyy, pari päivää sitten täyttyi aikakriteeri
 
Kyllä se melko epätodelliselta vielä tuntuu, että kesäkuussa olisi vauva kotona. Ensimmäinen meillekkin tulossa ja alla vielä nuo ivf hoidot. Vaikka ultrassakin käynyt ja syke löytyi, niin silti varsinkin nämä alkuviikot jännittää ja se onko seuraavassa ultrassa elämää.
 
No hyvä että en ole yksin ajatuksineni, ajattelin jo että leimaatte varmaan hulluksi kun kerron ajatuksistani :hilarious:

Ehkä se on tää oireiden vähäisyys... Olen kanssa ajatellut että ehkä tää muuttuu todellisemmaksi sitten ultran jälkeen tai kun alkaa tuntemaan liikkeitä...o_O :grin Hassua kun joka hetki kyllä tiedostaa olevansa raskaana ja lapsi on oikein toivottu, mutta ei silti tajua asiaa :laughing002
 
Mullakin ensimmäinen tulossa, en ole oikein sisäistänyt asiaa. Ja vielä kun on melko oireetonta niin välillä meinaa unohtaa olevansa raskaana. Paljon mietin, että voiko siellä oikeasti olla joku. :laughing002

Mä kyllä allekirjoitan tämän ihan sanasta sanaan.:grin
 
Ärsyttääkö muitakin neuvolahenkilökunnan vaihtuvuus? Vai onko mahdollisesti aina sama täti? Viime raskaudessa minulla oli kolme eri terveydenhoitajaa ja näköjään sama vaihtuvuus toistunee kun oli sijainen puhelimessa. Ärsyttää samoja asioita käydä läpi useamman kerran eri henkilöiden kanssa. Viimeksi oli yksi jonka kanssa ei kemiat kohdanneet yhtään, odotan jännityksellä osuuko kohdalle. Kun on jo aiemmin ollut raskaana niin odottaa vaan että käyntejä olisi vähemmän.
 
Heippa! Ilmottaudun mukaan keskusteluun, la olis 24.6. jos kaikki sujuu hyvin :Heartpink
Kovin oireetonta vielä tämä matka ollut, vain rinnat kipeänä ja turvonneet.

Ensimmäistä odotellaan, fiilikset on molemmilla lähinnä epäuskoiset "tapahtuuko tämä oikeesti meille". Mutta kovin toivottu ja vuosi yritetty, joten mukava että tällainen alku nyt tälle on. Ja todellakin unohtaa olevansa raskaana, mikä on toki hyväkin asia, että ei mieti liikaa :joyful:
 
Heippa! Ilmottaudun mukaan keskusteluun, la olis 24.6. jos kaikki sujuu hyvin :Heartpink
Kovin oireetonta vielä tämä matka ollut, vain rinnat kipeänä ja turvonneet.

Ensimmäistä odotellaan, fiilikset on molemmilla lähinnä epäuskoiset "tapahtuuko tämä oikeesti meille". Mutta kovin toivottu ja vuosi yritetty, joten mukava että tällainen alku nyt tälle on. Ja todellakin unohtaa olevansa raskaana, mikä on toki hyväkin asia, että ei mieti liikaa :joyful:

Minäkin alituisesti unohdan olevani raskaana! On ollut niin normaali olo eikä kauheasti mitään oireita. Eilen illalla iski ensimmäistä kertaa etova ja huonohko olo. Katsotaan, toistuuko tänäänkin.
 
Minulla menossa nyt 6+4 ja oireita on jonkin verran, uutena juttuna ollut kivuttomat pienet vuodot pari kertaa viikon sisällä. Ensi viikolla varhaisultra, siihen asti täytyy jännittää onko kaikki hyvin. Tuntuu, että tämä raskaus pyörii jatkuvasti mielessä oireiden ja vuotojen vuoksi ja aika menee niiiiin hitaasti nyt. :bag:
 
Minulla menossa nyt 6+4 ja oireita on jonkin verran, uutena juttuna ollut kivuttomat pienet vuodot pari kertaa viikon sisällä. Ensi viikolla varhaisultra, siihen asti täytyy jännittää onko kaikki hyvin. Tuntuu, että tämä raskaus pyörii jatkuvasti mielessä oireiden ja vuotojen vuoksi ja aika menee niiiiin hitaasti nyt. :bag:

Tsemppiä Kanna! Toivotaan, että sinunkin vuodot on vaarattomia. Itsellä sama vika koko ajan stressaa onko oireita ja miettii miten pitkästi on vielä seuraavaan ultraan. Ei taida tämä odottamis taival päättyä kuin synnytykseen. :pompus:
 
Tsemppiä Kanna! Toivotaan, että sinunkin vuodot on vaarattomia. Itsellä sama vika koko ajan stressaa onko oireita ja miettii miten pitkästi on vielä seuraavaan ultraan. Ei taida tämä odottamis taival päättyä kuin synnytykseen. :pompus:

Odottamisen jälkeen alkaa sitten ikuinen huoli lapsesta. :laughing002 Lepposta puuhaa tämä lasten hankinta.

Kävin eilen varmuuden vuoksi ottamassa verikokeen ja HCG-arvo on lähes 22 000 IU/l eli se on ainakin viikkoihin nähden hyvällä tasolla. :gen014
 
Minulla menossa nyt 6+4 ja oireita on jonkin verran, uutena juttuna ollut kivuttomat pienet vuodot pari kertaa viikon sisällä. Ensi viikolla varhaisultra, siihen asti täytyy jännittää onko kaikki hyvin. Tuntuu, että tämä raskaus pyörii jatkuvasti mielessä oireiden ja vuotojen vuoksi ja aika menee niiiiin hitaasti nyt. :bag:

Minulla myös on ollut nyt pari päivää pientä vaaleanpunaista vuotoa. Periaatteessa ei varmaan mitään vaarallista ole, mutta toki vähän mietityttää kun ei ennen tämmöistä ole ollut. Ehkä tämä on sitten sitä toista merkkiä :dummy1:
 
Mulla oli muutama päivä kovaa kipuilua munasarjojen ja kohdun luona..aamulla kävin lääkärillä, sieltä pistivät äitipolille ja nyt oonkin osastolla..viikot tänään siis 8+2, mutta ultralla katsoessa ei näkynyt noita viikkoja vastaavaa..vaan jotain muuta, joka jäi epäselväksi.. hcg arvo oli 27 000 eli hyvä.. ja mitään vuotoja ei ole ollut.. mutta lääkäri arveli olevan kkm, tai sitten raskautuminen olisi vaan jotenkin tapahtunut kuukausi myöhemmin, jota en oikein usko... mutta nyt seurataan hcg arvoja parin päivän välein ja sitten uusi ultra..
 
Kanna, vieläkö vuotelee?

Täällä tänään vähän enemmän, mutta edelleen pysynyt vaaleanpunaisena..
 
Kanna, vieläkö vuotelee?

Täällä tänään vähän enemmän, mutta edelleen pysynyt vaaleanpunaisena..

Voi että. Onko sinulla mitään kipuja tai tuntemuksia?

Tänään ei ole vuotanut. Olen tämän viikon ollut kotona etätöissä ja olen ollut hyyyvin passiivinen. Eilen kävin kävelyllä ja sen jälkeen tuli taas pientä vuotoa, johon riitti yksi pyyhkäisy ja se oli poissa. Voikohan minulla hangata joku tuolla alapäässä, joka aiheuttaa liikkumisen yhteydessä sitten tuollaista pientä vuotoa? :wtf: Tuntuu myös, että kohdunnupukka on toodella alhaalla.
 
Voi että. Onko sinulla mitään kipuja tai tuntemuksia?

Tänään ei ole vuotanut. Olen tämän viikon ollut kotona etätöissä ja olen ollut hyyyvin passiivinen. Eilen kävin kävelyllä ja sen jälkeen tuli taas pientä vuotoa, johon riitti yksi pyyhkäisy ja se oli poissa. Voikohan minulla hangata joku tuolla alapäässä, joka aiheuttaa liikkumisen yhteydessä sitten tuollaista pientä vuotoa? :wtf: Tuntuu myös, että kohdunnupukka on toodella alhaalla.

Ei onneksi mitään kipuja tai muita tuntemuksia ole, mutta ei kyllä mitään varsinaisia raskausoireitakaan...paitsi näppyjä hirveästi. Ajattelin tehdä raskaustestin ihan sillä ajatuksella, että jotain sekin kertoo jos viiva on vahvistunut tai heikentynyt edellisestä. Muutakaan ei oikein voi tehdä. Voi olla että soitan tänään neuvolaan ja kysyn oisko mahdollista jossain vaiheessa ultrata. Jos vaikka jotain näkyisi.
 
Täällähän olikin jo samasta aiheesta mistä tuonne "pelot" puolelle juuri kirjoitin. Itsellä nyt 5+6 ja pari päivää tullut vähäisesti haalean vaaleanpunaista (ehkä pieni rusehtava vivahde) tiputtelua. Huomaa pyyhittäessä. Tuntuu kanssa, että kohdunnipukka olisi suht alhaalla.
 
Täällähän olikin jo samasta aiheesta mistä tuonne "pelot" puolelle juuri kirjoitin. Itsellä nyt 5+6 ja pari päivää tullut vähäisesti haalean vaaleanpunaista (ehkä pieni rusehtava vivahde) tiputtelua. Huomaa pyyhittäessä. Tuntuu kanssa, että kohdunnipukka olisi suht alhaalla.

Aikalailla samoissa mennään, minulla tänään siis 6+1, vuotelu alkoi 5+6. Tänään on pikkuhousunsuojaa tarvinnut. Toivotaan että nämä vuodot nyt kaikilla loppuis ja päästäisiin vähän varmemmille vesille..
 
Eipä ole kovin toiveikas olo.. Vuoto on muuttunut tummemman punaiseksi. Kipuja ei ole vielä. Yritän vielä olla ajattelematta pahinta mutta minkäs teet. Kolmas yritys kierto, ensimmäinen ja toinen jäi kemiallisiksi, tämäkin taitaa mennä kesken.. :sorry:
 
Takaisin
Top