Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Eka neuvola varattu. :) Sain sen jo parin viikon päähän. Lisäks tän kuun puolella vielä lääkärineuvola jossa ultrataan. Ultrapäivänä viikkoja pitäis olla jo melkein 8, eli olennaiset asiat toivottavasti näkyy.

Joko muut on soitellu neuvolaan?

EDIT. Siis neuvolat toki ens kuun puolella, eikä tän kuun. T. Pöhlö. :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä eka neuvola vk 7+5 ja varhaisultran varasin 7+2 yksityiselle kun neuvolan kautta ei päässyt vaikka km taustaa olikin. Nyt mennään 4+5 eli n.2,5 viikkoo jännitystä edessä
 
Meillä eka neuvola lokakuun lopulla. Silloin viikkoja 8+6. Varattiin myös yksityiselle varhaisultra 7+0 mutta mietin että onkohan se kuitenkin liian aikaisin. Toisaalta kun ei meinaa millään jaksaa odottaa sinnekkään :smiley-angelic006
 
Mä olin tänään jo varaamassa neuvolaa mutta... tajusin tätsyn nimeä tuijottaessa että se on ollut mulla asiakkaana. Joten mietin nyt vielä miten haluan tän asian kanssa toimia, pieni paikkakunta joten vaan kaks äitiysneuvola terkkaria ja tää mun alueen terkkari on juurikin mun vanha asiakas niiin...:nailbiting:
 
Mä olin tänään jo varaamassa neuvolaa mutta... tajusin tätsyn nimeä tuijottaessa että se on ollut mulla asiakkaana. Joten mietin nyt vielä miten haluan tän asian kanssa toimia, pieni paikkakunta joten vaan kaks äitiysneuvola terkkaria ja tää mun alueen terkkari on juurikin mun vanha asiakas niiin...:nailbiting:
Olisiko sitten mahdollista saada aika sille toiselle?
 
Olisiko sitten mahdollista saada aika sille toiselle?

en tiiä, ku se ei oo ”meidän alueen” tyyppi. Mä pohdiskelen tätä vielä, ei nyt varsinaisesti oo mikään kiirekkään kun vasta 4+4 menossa
 
en tiiä, ku se ei oo ”meidän alueen” tyyppi. Mä pohdiskelen tätä vielä, ei nyt varsinaisesti oo mikään kiirekkään kun vasta 4+4 menossa
Onpa kiusallinen tilanne. Ymmärrän kyllä hyvin kun itsekin suht pienellä paikkakunnalla ja jo neuvolaan meneminen inhottaa kun ihan varmasti törmää siellä johonkin tuttuun ja kun tästä ei haluaisi vielä ihan koko kylälle kailottaa :smiley-ashamed008
 
en tiiä, ku se ei oo ”meidän alueen” tyyppi. Mä pohdiskelen tätä vielä, ei nyt varsinaisesti oo mikään kiirekkään kun vasta 4+4 menossa

Vielä sivusta seuraavana (en vielä uskalla varsinaisesti liittyä joukkoon, mutta pakko kommentoida).. Kannattaa muistaa, että terveysaseman ja neuvolan voi valita. Itse asun kahden kunnan rajalla, ja olen vaihtanut neuvolan "ei oman kunnan". Koska se on lähempänä. Eli jos todella epämukavaa voi valita toisen kunnan neuvolan..
 
Vielä sivusta seuraavana (en vielä uskalla varsinaisesti liittyä joukkoon, mutta pakko kommentoida).. Kannattaa muistaa, että terveysaseman ja neuvolan voi valita. Itse asun kahden kunnan rajalla, ja olen vaihtanut neuvolan "ei oman kunnan". Koska se on lähempänä. Eli jos todella epämukavaa voi valita toisen kunnan neuvolan..
Meidän kunnalla on niin paljon paremmat palvelut kuin naapurissa että en viitsi :hilarious: Soitin neuvolaan ja ihan hyvin meni. Molemmat kuitenkin tehdään omaa duuniamme niin eiköhän tää tästä!
 
Varasin neuvolan lokakuun lopulle. Viikkoja silloin 8+3. Terveydenhoitaja on vaihtunut sitten edellisen raskauden, mutta uusi vaikutti ihan kivalta, mitä nyt huonon puhelinlinjan kautta kuulin.

Saa nähdä maltanko odottaa NT-ultraan vai varaanko varhaisultran yksityiselle. On varmaan aika kallis tikki käydä paikallisessa, mutta Oulusta löytyisi monikin halvempi paikka.
 
Mä sain neuvolasta lähetteen hcg mittaukseen mutta kiitos koronan niin seuraavat ajat verikokeisiin menee jonnekkin ensi viikolle, eli ihan yhtä tyhjän kanssa :yuck:

Mulla on ensi viikon tiistaille yksityiselle ar ultraan aika, sillon pitäisi olla menkoista 6+3. Eli sinne asti pitää nyt piinailla. Jos tyyppi on matkassa niin neuvola olis 8+1.
 
Mulla jo tänään oli eka neuvola .. ja huomenna jo lääkäriaika, kun aika kovat on lääkkeet selkäkipujen vuoksi mulla mennyt vuosia..tosin heti kun aavistelin raskautta, lopetin ne, niin pitäisi keksiä nyt muita juttuja sitten särkyihin.. perjantaina mentävä verikokeisiin, josko löytyisi syytä alkuraskauden keskenmenoihin, kilpirauhaskokeista ja hemoglobiini tänään 107 niin rautavarastoja myös halusi heti katsoa verikokeilla.. myös vatsakipuja ollut taas viikon verran melki kokoajan, mutta ei vielä päässyt ainakaan al ultraan..
 
Mulla olisi ensimmäinen neuvola 2.11 jolloin olisi rv 8+3. Ollaan muutettu kesällä uudelle asuinalueelle, vähän jännittää millainen terkkari siellä onkaan vastassa kun on aijempaa kokemusta sekä hyvistä että ei niin miellyttävistä persoonista siinä hommassa.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 27.10. ja silloin olisi rv 7+1 mikäli kyytiläinen on vielä mukana. Meidän kunnalla ei ole ar ultraa ollenkaan, mutta kovasti toivoisin sinne pääseväni kun on ollut aikaisemmin kohdunulkoinen eikä enää olisi varaa menettää toistakin munanjohdinta. Katotaan saako se terkka mut ujutettua johonkin ultraan.
 
Varasin neuvolan lokakuun lopulle. Viikkoja silloin 8+3. Terveydenhoitaja on vaihtunut sitten edellisen raskauden, mutta uusi vaikutti ihan kivalta, mitä nyt huonon puhelinlinjan kautta kuulin.

Saa nähdä maltanko odottaa NT-ultraan vai varaanko varhaisultran yksityiselle. On varmaan aika kallis tikki käydä paikallisessa, mutta Oulusta löytyisi monikin halvempi paikka.


Minä varasin ajan merioulun neuvolaan. Muistaakseni 70e maksaa
 
22pv eka neuvola varattu, silloin 7+1. Pääsen samalla varhaisultraan aiempien keskenmenojen vuoksi..
 
Huii, torstaina neuvola ja ens viikolla varhaisultra. :nailbiting: Eihän siinä neuvolassa oo mitään erikoista, varsinkin kun ei oo kauaa edellisestä ekaneuvolasta, mut innostuksella odotan silti. Kai se jotenki konkretisoi tätä raskautta.
 
Mulla kans ensviikolla eka neuvola :) lupas et voidaan KOITTAA kuunnella kuuluisko sydänäänet jo kun kohtu on niin pal eteenpäin kallistunu ninvois minimaalinen mahis olla
 
Takaisin
Top