Raskaaksi 2019

Paah täällä taisi nyt alkaa se masennuskausi :shifty: Niin olin toiveikas jo, mutta ovistestit lähestyy taas blancoa ja lämmötkin jostain syystä niiasi aamulla :grumpy: Tissit ei ole yhtään kipeät, mistään suunnasta vaikka kuinka rutistelisi :meh: Ja melkeinpä jo tuntee, miten normi menkkaraivo nostelee päätään. Dpo 8-9. Voi pylly :arghh:

Mutta edelleen, jos jotain hyvää pitää etsiä, niin se tiputtelu on edelleen poissa. Voiko olla, että loop oikeasti korjasi sen :eek:

Ensi kierto meneekin harakoille kun mies lähtee lappiin fisustaan. Nää ovikset kun jostain syystä nyt siirtyi ihmisten aikaan tässä kesän aikana ennenkö toi reissu varattiin :hilarious: Mikä meidän tuuri?! :hilarious: No, kahvia pannuun, Hesari parvekkeelle aamupalan kanssa ja kohti uusia pettymyksiä :p
Kauanko se fisuilee lapis? Vähä ennen lähtöä ja heti ku tulee takaisin, suosittelen, sitkeimmät sissit pysyy elossa viikonki ;)

Siis meille tulee kohta ero miehen kaa näiden mun pms oireiden takia :sad001 miten pystytte oleen kohdistamatta kaikkee itkua ja raivoo omaan mieheenne? Musta tuntuu että mun mies on jo ihan loppu ja mä oon ihan loppu. Voisin itkee 247 ja si kettuilla ihan kaikille kotona.. Mietin jo vakavasti ehkäisypillereitä että voisin olla edes yhden kuukauden normaali :banghead: harkitsen jo vakavasti kuukauden mittaista breikkiä koko vauva touhuun.. Kaikki selviytymiskeino vinkit otetaan vastaan.
Mun mies on ymmärtänyt kun oon varoittanut hormonimyrskystä. Mutta tuota, johtuuko se hormoneista, 24/7/365, vai olisko jotain muuta prosessissa? Ite purin kiukkua joskus kestävyyslajeilla, aika kauas joskus päädyin :D.

Kauanko se fisuilee lapis? Vähä ennen lähtöä ja heti ku tulee takaisin, suosittelen, sitkeimmät sissit pysyy elossa viikonki :wink

Tää ajoitus tulee oleen niin läpimätä :hilarious: lähtee kp8, eli hedelmällisen viikon eka päivä ja tulee takaisin päivää-kahta jälkeen oviksen :arghh: Mutta mun kierrot tuntien, jos ovis on nyt heinä-elo-syyskuu ollut kp 15-16 kellontarkasti, niin lokakuussa se voi olla taas joskus kp 22-25, näistäkin on kokemusta! Kp25 oviksesta tuli muistoksi kemiallinen :angelic:

Siis meille tulee kohta ero miehen kaa näiden mun pms oireiden takia :sad001 miten pystytte oleen kohdistamatta kaikkee itkua ja raivoo omaan mieheenne? Musta tuntuu että mun mies on jo ihan loppu ja mä oon ihan loppu. Voisin itkee 247 ja si kettuilla ihan kaikille kotona.. Mietin jo vakavasti ehkäisypillereitä että voisin olla edes yhden kuukauden normaali :banghead: harkitsen jo vakavasti kuukauden mittaista breikkiä koko vauva touhuun.. Kaikki selviytymiskeino vinkit otetaan vastaan.

Oh no! Toi on kyllä niin persauksesta. Mulla auttaa kun työtiimissä on neljä miestä :hilarious: Kettuilen sielä. Ei jää pojille epäselväksi missä vaiheessa kuukautta mennään :lurking: Mutta vakavastipuhuen, tiedän tunteen. Oon liikenteessä ihan kamala kuski tuolloin, jäkätän asiakaspalvelutilanteissa, joissa oon asiakkaana ja list goes on. Noin viikkoa ennen se alkaa ja sen tiedostaminen auttaa... Parempi vaan häipyä omiin oloihinsa niin paljon kuin mahdollista ja sit just sanoa sille miehelle, että tässä sitä nyt taas mennään, pysy pois jaloista :angry4

Oh no! Toi on kyllä niin persauksesta. Mulla auttaa kun työtiimissä on neljä miestä :hilarious: Kettuilen sielä. Ei jää pojille epäselväksi missä vaiheessa kuukautta mennään :lurking: Mutta vakavastipuhuen, tiedän tunteen. Oon liikenteessä ihan kamala kuski tuolloin, jäkätän asiakaspalvelutilanteissa, joissa oon asiakkaana ja list goes on. Noin viikkoa ennen se alkaa ja sen tiedostaminen auttaa... Parempi vaan häipyä omiin oloihinsa niin paljon kuin mahdollista ja sit just sanoa sille miehelle, että tässä sitä nyt taas mennään, pysy pois jaloista :angry4
En oikein tiennyt laittaako hauska vai sympatiaa! <3 :( Tsemppiä sullekin.

Tää ajoitus tulee oleen niin läpimätä :hilarious: lähtee kp8, eli hedelmällisen viikon eka päivä ja tulee takaisin päivää-kahta jälkeen oviksen :arghh: Mutta mun kierrot tuntien, jos ovis on nyt heinä-elo-syyskuu ollut kp 15-16 kellontarkasti, niin lokakuussa se voi olla taas joskus kp 22-25, näistäkin on kokemusta! Kp25 oviksesta tuli muistoksi kemiallinen :angelic:
No aina kannattaa yrittää, jos ei muuta niin huvin vuoksi :hug003

Kemiallinen - sehän oli lupaavaa, olivatpa ainakin hetkisen samoilla huudeilla... Mutta osanotto ettei jatkunut :(.

Harmi muutoin tuo ajankohta. Ellet lähde mukaan :D

Ehkä se tauko voisi tehdä hyvää :oops::Heartpink muuten en osaa auttaa, mulla ei noin kovasti pms mielialoihin vaikuta..lähinnä vitutus ja suru kun ei plussaa, ja saatan kyllä kiukutella jonkin verran

Ehkä se tauko voisi tehdä hyvää :oops::Heartpink muuten en osaa auttaa, mulla ei noin kovasti pms mielialoihin vaikuta..lähinnä vitutus ja suru kun ei plussaa, ja saatan kyllä kiukutella jonkin verran

Ehkä mullakin suurena osa syynä tua ettei uutta raskautta. Oon kaikenlisäksi niin malttamaton ihminen. Aloin jo tosissani miettimään jos menisi suoraan vaan ivf yksityiselle. Se vois olla hei 2kk ja olisinkin hyvällä lykyllä jo raskaana? Juuri joku sanoi että Tampereella oli kestänyt vuoden että oli tehty eka ivf? Mun mielenterveys ei vaan kestä vuoden odottamista.. Nostan kyllä teille ihan jokaiselle hattua kuinka ylipäätänsä jaksatte.. onneks mulla on teidät..

Ovumian sivuilla on et ivf vois olla sen vähän alta 3 tonnia.. Voisko se pitää paikkansa ja päälle tulis sitten vielä ultraukset?

Tää on tosi tuttua mulle ainakin. Ennen mulla ei ollut juuri pms oireita lainkaan mut raskauden jälkeen paletti sekosi ihan kokonaan. Pahimpina aikoina alkoi heti ovulaation jälkeen ja olo oli välillä sellanen, että olisin voinut vetää itseni kiikkuun. Jotenkin liitin sen myös siihen, että hormonitoiminta oli muuttunut rajusti lyhyessä ajassa ja kehokaan ei ollut valmis uuteen raskauteen. Mulla varmaan laski estrogeenitasot jossain kohtaa, kun oli niitä tiputtelujuttuja ja ovuloimattomia kiertoja, joiden oireet oli melkoisia. Usein itkin ja riehuin, masennuin, mikään ei huvittanut, vihasin elämää kaikella tavalla ja jatkuvasti vaan vitutti. Meillä miehen kanssa tuli monenmonta riitaa tästä aiheesta, kun mun sisäinen nalkuttaja syttyi aina kerta toisensa jälkeen ja se alkoi olla raskasta itsellenikin. Ainoa mikä sitten jotenkin tehosi oli varmaan puhuminen ja joskus se kunnon riitakin, kun se sai menemään itseensä ajattelemaan, että Okei nyt tuntuu pahalle, mutten voi jatkuvasti toimia näin, kun satuttaa niin myös toisia. Mies sitten ajan kuluessa alkoi aika hyvin näkemään sen, että ahaa tää on nyt varmaan alkavista menkoista johtuvaa, en provosoidu tai ota niin henkilökohtaisesti ja lopulta sitten monet itkut itkinkin miehen kainalossa, mulla jotenkin ärsytys ja ahdistus korreloitui monesti vaan silmittömänä itkuna. Mutta kyllä nuo pms oireet voi olla pahoja ja elämää rajoittavia. Helpotustahan haetaan usein just ehkäisypillereillä, mut yrittäessä mä ehkä näkisin, että aika varmasti korjaa jonkun verran. Esim. Kemiallisesta saattaa mennä palautumiseen toisilla jopa puoli vuotta, ihan kunnon raskaudesta joka päättyy keskenmenoon vuosikin, keho tavallaan muistaa kyllä ne mut toisilla hormonit hakee vaan paikkaa pidempään. Joku lääkäri sanoi joskus, et pms oireet on sinällään hyvä merkki, kun kehossa yleensä silloin hormonitoiminta toimii, mutta itse oon kyllä sitä mieltä, että ovuloimattomat kierrot vasta saikin mut kiipeilemään seinille :hilarious:
Toki suru ja muut tunteet tuntuu pahemmilta pms höyryissä kuin muulloin eli jos elämässä on stressitekijöitä ei pms ainakaan sitä auta :bag:

Tsemppiä :Heartred En tiedä mitä muuta mä sanoisin, mut aika auttoi mulla. Toivottavasti joku helpotus löytyy :Heartred Ehkä välikiertokin on ihan hyvä idea, jos tuntuu et nää asiat menee liian syvälle päähän. Tai meillä ainakin auttoi :)

Ehkä mullakin suurena osa syynä tua ettei uutta raskautta. Oon kaikenlisäksi niin malttamaton ihminen. Aloin jo tosissani miettimään jos menisi suoraan vaan ivf yksityiselle. Se vois olla hei 2kk ja olisinkin hyvällä lykyllä jo raskaana? Juuri joku sanoi että Tampereella oli kestänyt vuoden että oli tehty eka ivf? Mun mielenterveys ei vaan kestä vuoden odottamista.. Nostan kyllä teille ihan jokaiselle hattua kuinka ylipäätänsä jaksatte.. onneks mulla on teidät..

Ovumian sivuilla on et ivf vois olla sen vähän alta 3 tonnia.. Voisko se pitää paikkansa ja päälle tulis sitten vielä ultraukset?

Joo kyllä se jatkuva odotus on pahimpia asioita lapsettomuudessa. Eikä sitä todellakaan jaksanut mut ei aina ollut oikein vaihtoehtojakaan ja mielenterveys oli koetuksella :oops:
Ivf-hintoihin liittyen muista ottaa huomioon myös lääkemaksut, alkioiden pakastus ja säilytysmaksu jos tulee enemmän kuin 1 alkio ja blastokystiviljelymaksu. Yleensä blastoiksi viljelyä suositellaan nykyisin kun niillä paremmat onnistumismahikset mutta ei kai sitä pakko ole ottaa. Ja myös pakastetun alkion siirrot maksaa ~1000e kerta mutta sinnehän ei välttämättä joudu mutta hyvä huomioida varalta.

Joo kyllä se jatkuva odotus on pahimpia asioita lapsettomuudessa. Eikä sitä todellakaan jaksanut mut ei aina ollut oikein vaihtoehtojakaan ja mielenterveys oli koetuksella :oops:
Ivf-hintoihin liittyen muista ottaa huomioon myös lääkemaksut, alkioiden pakastus ja säilytysmaksu jos tulee enemmän kuin 1 alkio ja blastokystiviljelymaksu. Yleensä blastoiksi viljelyä suositellaan nykyisin kun niillä paremmat onnistumismahikset mutta ei kai sitä pakko ole ottaa. Ja myös pakastetun alkion siirrot maksaa ~1000e kerta mutta sinnehän ei välttämättä joudu mutta hyvä huomioida varalta.

Muistan että kerroit noin 5000e sun ivf maksuksi? Olen varautunut siihen, sekä 1-2000 jos tulee pas. Mietin kans toooodella vakavasti yksityiselle menoa alkuvuodesta, vikan inssin jälkeen :rolleyes: tai jos julkiselle pääsisi ennen kesää, niin ehkä odotellessa pari inssiä yksityisellä :scratch no kuukausi kerrallaan! Mutta tuo yksityisen ajatteleminen lohduttaa hieman :) en vain tiedä kuinka vaikeaa on saada mies suostumaan siihen :rolleyes:

Muistan että kerroit noin 5000e sun ivf maksuksi? Olen varautunut siihen, sekä 1-2000 jos tulee pas. Mietin kans toooodella vakavasti yksityiselle menoa alkuvuodesta, vikan inssin jälkeen :rolleyes: tai jos julkiselle pääsisi ennen kesää, niin ehkä odotellessa pari inssiä yksityisellä :scratch no kuukausi kerrallaan! Mutta tuo yksityisen ajatteleminen lohduttaa hieman :) en vain tiedä kuinka vaikeaa on saada mies suostumaan siihen :rolleyes:

Mulla itsellä on mielessä et meni ~4500e mutta tuolta jostainhan sen sais tarkistettua jos vaan jaksais plärätä :wacky: mutta niinpä, kyllä se yksityisen mahdollisuus tuo lohtua! Vaikkei sit lopulta tuliskaan mentyä tai jos tärppää aiemmin :) mä taisin olla koronasulkujen takia niin epätoivoisen ja masentuneen oloinen et mieskin sit suostui :shy: toki uskon et hänellekin oli aika pettymys se sulku kun just pitkän jonotuksen jälkeen päästiin toimiin vaikkei sitä samoin näyttänytkään kuin minä.
Toivotaan silti ettei sun tai sofian (ja tietty muidenkaan) tarvisi lopulta mennä ivfään :Heartred

Niin ja jotenkin ei kuulostanut siihen ivfään varautuminen lopulta niinniin paljolta kun ajatteli ettei yksin maksa jotain 4000e vaan miehen tililtä menee puolet.

Mulla itsellä on mielessä et meni ~4500e mutta tuolta jostainhan sen sais tarkistettua jos vaan jaksais plärätä :wacky: mutta niinpä, kyllä se yksityisen mahdollisuus tuo lohtua! Vaikkei sit lopulta tuliskaan mentyä tai jos tärppää aiemmin :) mä taisin olla koronasulkujen takia niin epätoivoisen ja masentuneen oloinen et mieskin sit suostui :shy: toki uskon et hänellekin oli aika pettymys se sulku kun just pitkän jonotuksen jälkeen päästiin toimiin vaikkei sitä samoin näyttänytkään kuin minä.
Toivotaan silti ettei sun tai sofian (ja tietty muidenkaan) tarvisi lopulta mennä ivfään :Heartred

Joo muistan että se alkoi nelosella, mut pyöristän viiteen :p oon sanonu miehelle et maksan vaikka yksin, mut hän sanoo et kyl hän sit osallistuisi. Mut mielummin ottaisi halvemman hoidon :hilarious: mut pakko varmaan sit yksityiselle ku en pysty töissäkään keskittymään muuhun kun et millon oon raskaana

Tsemppiä Sofia:Heartred mulla oli just toisinpäin, et hormonaalisen ehkäisyn pois jättäminen tasasi paljon mielialoja. Nykyään pinna palaa enää aika harvoin:angelic:

Voi tätä odottamista tosiaan, voisipa vaan olla raskaana:sorry: itellä ainakin taitaa olla piiiitkä tie vielä sinne saakka:sorry: kohta tulee 2 vuotta yritystä täyteen:rolleyes:

Kiitos, tää selkeytti hyvin tuota hintapolitiikkaa, mitä juuri mietinkin että mitä tulee siihen päälle vielä. Paljonkohan noi lääkekustannukset tulee olemaan? :bookworm:

Kiitos, tää selkeytti hyvin tuota hintapolitiikkaa, mitä juuri mietinkin että mitä tulee siihen päälle vielä. Paljonkohan noi lääkekustannukset tulee olemaan? :bookworm:

Vaikea tarkkaan sanoa kun lääkkeet, annostukset, loppukierron tukilääkkeet ja niiden määrä vaihtelee. Satasia nyt kuitenkin. Varmaan joku ~500e keskiarvo?

Mulla olisi tuo 5t jo nyt, mutta osa palaa ainakin nyt asunnon oston yhteydessä. Mutta katsotaan mitä mieltä mies edes on näistä mun ajatuksista, nekin vaihtelee niin usein :hilarious: mutta ainakin aijon ehdottomasti säästää! :angelic:

Vaikea tarkkaan sanoa kun lääkkeet, annostukset, loppukierron tukilääkkeet ja niiden määrä vaihtelee. Satasia nyt kuitenkin. Varmaan joku ~500e keskiarvo?

Eikös noita siirtoja voida tehdä ihan omaan kiertoon? Oon aika pihalla kun kaverilla ajettiin oma hormonitoiminta ihan alas ja oli luovutetut munasolut..

Takaisin