Raskaaksi 2020

Hei,

aamulla taas testattu nega ei näkyny ees viivanpaikkaa niinku eilen... ja sieltähän ne menkatkin sitten alko puolen päivän aikaan. Harmittaa ja toivon niin kovasti raskautuvani. Toivottavasti ensi kuu on meille kaikille plussakuukausi! Tsemppiä piinailuihin ja onnea plussanneille ja tsemppiä uusiin kiertoihin! Yk 3 alkaa seuraavaks
 
Mä kans mietin että eikö tuo oo ihan hyvä arvo noille viikoille :woot: ja kun pitäis melkein olla niitä omia arvoja mihin verrata, kun nuo vaihteluväli on niin suuria. Voi että, pidetään niin peukkuja että jatkuu! Tsemppiä piinailuun :bag:

Tämä onkin ollut jaossa jo aiemminkin täällä:


HCG-hormonin määrät raskauden aikana:
Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000mIU/ml

Mamiliksi siis ihanaa!! Tuo Hcg taso on hyvä. Nyt uusintamittaus ja jos nousussa niin kyllä se vaan nyt on sitten todentotta! :happy:

Kaakkuri oli sulla sen verran selkeet plussat että luottaisin niihin! :smug:

Tervetuloa uusille! Piinailijoille tsemppiä, lupaavia oireita :joyful:

omanapa;
Työterveyshoitajalle sovittu keskustelukäynti tänään. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä et saikku on nyt tarpeen ja hyvä että ainakin huomiseen asti sitä on kirjoitettu. Vannotti että pitäis huomenna lääkäriltä pyytää lisää, mutta en mä nyt oikein tiedä :sorry:

Tänään taas mielialan suhteen helpompi päivä, mutta suurta pettymystä kaikkeen on ilmassa. Pettymys siihen, että joko tikut valehtelee tai sit on jotain vialla, mä kun ajattelin et ei mulle vois käydä hyvin ja nyt se on käsillä se tilanne et suuntaan tai toiseen ni heti huomenna tämä tilanne ei tuu helpottamaan. Pettymys siihen, että tää tilanne vie multa työkuntoisuuden - ja syyttelyt itselle että miksen voi suhtautua tähän yhtään kevyemmin kuin mitä nyt on ollut. Pelko että tää kostautuu jos oon töistä poissa ja nekin tulevaisuuden suunnitelmat että saisin jatkoa sieltä lentää roskakoriin. :banghead: Pelko, etten enää ikinä tuu luottamaan yhteenkään kotitestiin, ja ettei julkisella puolella tämä kokemus merkkaakaan yhtään mitään - eli luotettava joskus sitten CB (koska mähän en tee enää yhtään testiä liian aikaisin, ja testinä vaan CB digitaalinen). :dead:
Miehen pettymystä pelkään eniten, tuntuu että olisin syyllinen sen pettymykseen - vaikka järkikin sanoo että hitot tämä mun syy on että näin käy! :facepalm:

Luulenpa silti että mulle parasta olis nyt vaan torstaista alkaen jatkaa töissä, vaikka tth oli sitä mieltä että pidempi saikku nyt. :bored:

Kiitos! Minäkin etsin tietoa englanniksi ja tuo 133 näyttäisi olevan täysin normaali lukema dpo15. Toki on korkeampiakin, mutta jos testit ei enää tummene, on homma selvä. Esikoisesta testasin ekan kerran vasta 5+6 ja silloin testiviiva oli kontrollia paljon vahvempi. Eiköhän tämä juttu ensi viikolla tule selvemmäksi :joyful: No jos ei muuta, niin vältyin ainakin pms-oireilta :happy::grin
 
No eikä! Itken jos ne sulla alkaa :sad001:confused1 Anteeksi jos ylitsemppasin, mutta oli niin äärimmäisen lupaavia juttuja sulla kierrossa ja oireissa. Hitto sentään :sad001
Ei se mitään, parempi se vaan on kun täällä on tsemppaava ilmapiiri, että jaksaa elättää toivoa kierrosta toiseen :smiley-angelic003
mua nyt vähän jo huolestuttaa, mistä toi yöhikoilu on oikein tullut :sad001 raskauteen liittyvänä sen ymmärtäisin, mutta muuten... sit pitää vaan "toivoa", että olis joku flunssa tulossa, eikä liity mihinkään ikään sidonnaisiin hormonimuutoksiin tms.

mikä olikaan se optimaalinen aika käydä gynellä, jos raskaus on toiveissa? juuri ennen ovista?
 
Mitkäs menkat nää nyt on olevinaan. :smiley-angry019
Vuoto kesti 2 päivää normaalia niukempana ja tänään tuli vaan yksi viiru pyyhittäessä.

Minkä hormoonin vajeesta tää kertoo?
Luteaali oli nyt ihan hyvä kuiteskin. :confused004
 
Mitkäs menkat nää nyt on olevinaan. :smiley-angry019
Vuoto kesti 2 päivää normaalia niukempana ja tänään tuli vaan yksi viiru pyyhittäessä.

Minkä hormoonin vajeesta tää kertoo?
Luteaali oli nyt ihan hyvä kuiteskin. :confused004

Eikä! :sad001 Eikös estrogeenin vähyys voi tehdä lyhyemmät ja niukemmat menkat, koska estrogeeni kasvattaa limakalvoja ja jos sitä on niukemmin niin limakalvot jäävät ohuemmiksi? :shifty: Joskus kokeilin minipillereitä ja niiden jälkeen oli paljon niukemmat menkat ja pms-oireet muutenkin koko ajan päällä :wtf:
 
Ai luoja mulla iski päänsärky. Jouduin selvitteleen esikoisen koulukiusaamisjuttuja, kun oli tullu haukkumAviestiä ja uhkailuja esikoisen puhelimeen. En siedä yhtään tällästä, kihahti niin hattuun tuo kaikki, että iski stressi päänsärky. Otin särkylääkettä ja nyt yritän joogaa et saa ajatukset muualle. Jotkut lapset on kyllä kurjia toisilleen o_O

Itse oon ollu koulukiusattu, ja sieltä mun paniikkihäiriökin on peräisin, ala-asteelta jo nelosluokalta lähtien. Kamala aatella että oon ollu vaan 10 vuotias kun ekan paniikkikohtauksen sain koulussa :sad001 vain 2vuotta esikoista isompi. Teen mitä vaan ettei mun lapsen tarvi tätä tietä käydä läpi.

Mun paniikkihäiriö meni yläasteella siihen pisteeseen etten uskaltanut syödä koulussa kuin jotain helposti nieltävää ruokaa, pelkäsin tukehtuvani, koska ahdistus kuristi kurkkua ihan fyysesti ja aina ku söin, ruoka ei meinannut laskeutua. Tätä on edelleen pahoina kausina, varsinkin julkisissa paikoissa.
Vaikka mulla oli kavereita aina, varsinkin yläasteella, silti oli myös nää ilkkujat, se ei ollut ees yläasteella nii pahaa kuin ala-asteella, mut nää ennemmin tehdyt haavat silti oli auki koko koulunajan.


Raskausaikoina tää paniikkihäiriö on ollu taka-alalla. Raskaushormonit rauhoittaa.
 
Mitkäs menkat nää nyt on olevinaan. :smiley-angry019
Vuoto kesti 2 päivää normaalia niukempana ja tänään tuli vaan yksi viiru pyyhittäessä.

Minkä hormoonin vajeesta tää kertoo?
Luteaali oli nyt ihan hyvä kuiteskin. :confused004

No mä täällä kans oon huuli pyöreänä . Ei ikinä ennen tällästä oo ollut. Eilen lupaili alkua, mutta ei tää o lisääntynyt ollenkaan! Vähäistä ruskeaa tuhrua :mad:. Kp 27 oli eilen ja väitän ovulaation olleen kp 11 paikkeilla, joten kaikki sinällään pitäs olla normaalisti. Ja tokat kuukautiset kkm jälkeen.
 
Mitkäs menkat nää nyt on olevinaan. :smiley-angry019
Vuoto kesti 2 päivää normaalia niukempana ja tänään tuli vaan yksi viiru pyyhittäessä.

Minkä hormoonin vajeesta tää kertoo?
Luteaali oli nyt ihan hyvä kuiteskin. :confused004

Mullakin oli tosiaan edellisessä kierrossa vähän sama juttu, kun normaalin 3-4 reilun vuotopäivän sijaan oli vain 1-2 ja sen lisäksi 10 pv tuhruttelua. Ja kuitenkin oli liki 40 päivän kierto niin ajattelin että ulos pitäisi tulla vähän enemmän. Toivotaan että oli ohimenevä hormonihäikkä kemiallisen jäljiltä ja tämä kierto olis taas parempi.

Täällä o-testin viivat näyttää vahvistuvan, olettaisin että o+ saattaisi tulla jo huomenna tai ylihuomenna mikä kertoisi siitä että kierto on taas raiteillaan :)
 
Minuakin kiinnostaisi mikä on optimaalinen aika käydä gynellä?

Näyttää nimittäin siltä, että menkat on alkamassa :meh: eilen ja tänään tuhruttelua, enenevissä määrin. Eiköhän ne huomenna ala oikeasti. Nyt on dpo 13. Ainakin luteaali näyttäisi olevan riittävä, siitä kun ei ollut mitään tietoa ennakkoon.
 
mikä olikaan se optimaalinen aika käydä gynellä, jos raskaus on toiveissa? juuri ennen ovista?

Mun mielestä juuri tuo vähän ennen ovista on hyvä niin gyne näkee mikä on tilanne follikkelien ja limakalvon suhteen.
 
Voisko joku kiltti lisätä mut listalle?

Junibea / 35 / seitsemäs / kkm 09/20 / ya 03/20

Keskeytyksestä tulee perjantaina 2 viikkoa, r-testiin tulee vielä hailakka haamu ja vuotoakin tulee yhä. Sais loppua jo ja olis kiva saada testiin selkeä nega. Vois suunnata sjatukset sitten uuteen yritykseen.

Onnea plussanneille :Heartred
 
Aiheuttaako muilla inositoli pahoinvointia/ilmaa mahaan? Kauheesti tuntuu et röyhtäyttää, mutta ei silti tuu. Tää on mulle yhtä uus juttu ku inositoli. Eli siis alkoi pahenevassa määrin kun aloin ottaa sitä, tänää en oo viel ottanut, silti jatkuu se olo.

Me ei olla vielä ees alotettu talletteluja. Harvinaista meille. Ovulaatio ehkä vloppuna su tai sit ma. Tai sit jos taas venyy nii ti tai ke. Mutta koska miehellä vähän stressiä ollu ja väsyä nii se on menny ennemmin nukkumaan. Huomenna aattelin ku on mun synttärit nii repästä et alkaa joka toinen päivä maratooni :D voi kun olis ihana lahja jos raskautuis tästä kierrosta :rolleyes: ja sit esikoisen syntymäpäivänä olis hyvä plussata. Aika lähelle menis testipäivä jos vaan ovis tulis kp14-15
 
Ai luoja mulla iski päänsärky. Jouduin selvitteleen esikoisen koulukiusaamisjuttuja, kun oli tullu haukkumAviestiä ja uhkailuja esikoisen puhelimeen. En siedä yhtään tällästä, kihahti niin hattuun tuo kaikki, että iski stressi päänsärky. Otin särkylääkettä ja nyt yritän joogaa et saa ajatukset muualle. Jotkut lapset on kyllä kurjia toisilleen o_O

Itse oon ollu koulukiusattu, ja sieltä mun paniikkihäiriökin on peräisin, ala-asteelta jo nelosluokalta lähtien. Kamala aatella että oon ollu vaan 10 vuotias kun ekan paniikkikohtauksen sain koulussa :sad001 vain 2vuotta esikoista isompi. Teen mitä vaan ettei mun lapsen tarvi tätä tietä käydä läpi.

Mun paniikkihäiriö meni yläasteella siihen pisteeseen etten uskaltanut syödä koulussa kuin jotain helposti nieltävää ruokaa, pelkäsin tukehtuvani, koska ahdistus kuristi kurkkua ihan fyysesti ja aina ku söin, ruoka ei meinannut laskeutua. Tätä on edelleen pahoina kausina, varsinkin julkisissa paikoissa.
Vaikka mulla oli kavereita aina, varsinkin yläasteella, silti oli myös nää ilkkujat, se ei ollut ees yläasteella nii pahaa kuin ala-asteella, mut nää ennemmin tehdyt haavat silti oli auki koko koulunajan.


Raskausaikoina tää paniikkihäiriö on ollu taka-alalla. Raskaushormonit rauhoittaa.
Voimia :smiley-angelic003
Mulla kans ikäviä kokemuksia esikoisen ekaluokan ajalta kiusaamisesta, raskain sydämin sai vuoden olla tytön puolesta
 
Mitkäs menkat nää nyt on olevinaan. :smiley-angry019
Vuoto kesti 2 päivää normaalia niukempana ja tänään tuli vaan yksi viiru pyyhittäessä.

Minkä hormoonin vajeesta tää kertoo?
Luteaali oli nyt ihan hyvä kuiteskin. :confused004
Feel you
Mulla viime kierrossa dpo9 alkoi kahden päivän minivuoto. Oletan et ne sit oli kuin olikin menkat ja että olisin nyt uudella kierrolla kp20 koska ei oikeita menkkoja kuulunut eikä sen puoleen plussaa ja sit taas viime viikolla oli ovislimat ja oviskivut munasarjassa
 
Milalai voimia! :Heartpink

Junibea toivottavasti et joudu viipymään täällä pitkään:Heartpink voimia!

Mamiliski, kyllä se on oikein hyvä arvo! Raskaus on ainakin päässyt alkamaan ja toivon että se jatkuu loppuun asti!! :Heartpink

Pingviiniemo no perhana! Estrogeenin osuutta mäkin tässä vähän epäilisin. :scratch Mutta positiivista, että luteaali on pidempi! :cheers

move88, eiiiiiii :sorry: Sais jo olla plussaa sielläkin!

omanapa;
Kipuilee. Alko pari tuntia sitten melkonen jomottelu alavatsalla ja mun mielihän tulkitsi tämän koko keissin heti vaikkei mistään vuodosta vielä ole tietoakaan. Veikkaan että parin päivän sisällä alkaa vuoto.

Mun mieli väänsi tän ”järkeen” sopivaksi; munasolu hedelmöittyi (JEEE mä ovuloin sittenkin ja siittiöt löysi perille!) ja kiinnittyi edes hetkeksi (yritystä siis oli). Näkyy herkässä testissä eikä ne valehtelekaan, eikä valehtelisi verikoekaan, hcg jäämiä pississä vaikka veri kerennyt laskea nollille. Eli jos ja kun vuoto alkaa, tää on kemiallinen/varhainen km eikä mussa ole vikaa! :oops:
Loogisin selitys, ja yksinkertaisin joten se voinee pitää paikkansa.

Miehelle tossa selvitin tilannetta, että kipuilee ja epäilen että kesken meni se mitä yritti ikinä tapahtua.
Mies on kuin maansa myynyt :sorry: Vielä hän totes että hän ei usko ennenko toisin oikeasti todistetaan, mutta on ainakin tietoinen jo epäilystäni. Saa nähdä kuinka syvällä tuo kaksilahkeinen käy, itsekään en ole onneni kukkuloilla ja esikoinen tulee lauantaina kotiin. :sorry: Hän ei mitään onneksi vielä tiedä.

Jos ja kun vuoto alkaa, nappaan kuumemittarin ja alan seurata aamulämpöjä. Tilaanpa ehkä ovulaatiotestejäkin, niin tietää tarkemmin oman kropan toimintaa - luteaalit ym. Helpottanee yrittämistä jatkossa. Jatkan laihdutusprojektia, ja töitä - elämää on elettävä töyssyistä huolimatta.
 
Ei se mitään, parempi se vaan on kun täällä on tsemppaava ilmapiiri, että jaksaa elättää toivoa kierrosta toiseen :smiley-angelic003
mua nyt vähän jo huolestuttaa, mistä toi yöhikoilu on oikein tullut :sad001 raskauteen liittyvänä sen ymmärtäisin, mutta muuten... sit pitää vaan "toivoa", että olis joku flunssa tulossa, eikä liity mihinkään ikään sidonnaisiin hormonimuutoksiin tms.

mikä olikaan se optimaalinen aika käydä gynellä, jos raskaus on toiveissa? juuri ennen ovista?

Voi ei, sulla oli kyllä niin lupaavat oireet. Pahoitteluni, jos menkat tosiaan alkaa.

Tuosta hikoilusta: nyt kun omia tuntemuksia on seurannut niin tarkkaan (ehkä liiankin tarkkaan) parin kierron ajan, oon huomannut että kärsin unettomuudesta pari päivää ovulaation jälkeen aina menkkoihin asti. Tässä kierrossa tajusin myös, että kun mä herään yöllä, herään hikisenä. Menkkojen alettua noi "oireet" helpotti tosi nopeasti. Mulla on aiemminkin ollut ajoittaista unettomuutta ja muistan heränneeni ennenkin hikisenä, mutta en vain ole koskaan yhdistänyt niitä kiertoon ennen kuin nyt. Siitähän mulle heti sitten iski se pelko, että esi-vaihdevuodet puskee päälle. Kävin viikonloppuna verikokeissa ja sain eilen tulokset, ja ainakin viitearvojen perusteella näyttää siltä, että kaikki on ok. Että ehkä tuota hikoilua (ja valvomista) voi olla "normaalin" hormonitoiminnan yhteydessä? Mutta ehdottomasti suosittelen gynellä käyntiä jos epäilyttää yhtään; parempi se on saada mielenrauha kuin jäädä asiaa murehtimaan.
 
Mun mielestä juuri tuo vähän ennen ovista on hyvä niin gyne näkee mikä on tilanne follikkelien ja limakalvon suhteen.
Kiitos! Onko paha jos menee just ovikseen tai päivän yli? Kun se ovis heittää muutamalla päivällä ja viikonloppuna ei vastaanottoa, ja sain suosituksia gyneistä jotka vastaanottaa vaan alkuviikosta :think005
 
Ja joo, vuoto alkoi. Kp1, yk7 lähti käyntiin. Joku täällä sanoi ettei luota muihin kun rintaoireisiin - täytynee itsekin lähteä sille linjalle :meh: ja gynelle ennen seuraavaa ovista. Greipeillä ainakin samanlaiset megalimat kuin viimeks. Ja sit ehkä se aspiriini kokeiluun luteaaliin.
 
Ja joo, vuoto alkoi. Kp1, yk7 lähti käyntiin. Joku täällä sanoi ettei luota muihin kun rintaoireisiin - täytynee itsekin lähteä sille linjalle :meh: ja gynelle ennen seuraavaa ovista. Greipeillä ainakin samanlaiset megalimat kuin viimeks. Ja sit ehkä se aspiriini kokeiluun luteaaliin.

Mulla on ollut kanssa juurikin niin, että ainoa täysin erilainen oire alkurskaudessa oli rintojen turvotus. Ne tuli jo n. 11 dpo normaalia isommiksi, eikä koskaan ennen ole käynyt niin. Muuten oli melko oireetonta tuossa vaiheessa.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Jospa tämä olisi se kierto, josta tärppää.
 
Takaisin
Top