Kesäkuun keskustelut

Mä oon myös kertonut plussasta muutamille kavereille. Mies ei varmaan oo kertonut vielä kenellekään. Kerrotaan sit varhaisultran jälkeen perheille ja nt-ultran jälkeen yleisemmin muille, jos siellä on kaikki ok. En osaa vielä sanoa, milloin kerron töissä. Oon palaamassa töihin nt-ultran aikoihin, mutta varmaan oottelen pari viikkoa ennen kuin kerron, että jään varmaan uudestaan äitiyslomalle:rolleyes:
 
Oonko ainoa jonka taloudessa ei oo autoa tai korttia ollenkaan? Asutaan kyllä aivan palveluiden keskellä mutta välillä mietityttää pärjääköhän sitä ilman autoa kuitenkaan. :sad001

Me ei olla kerrottu kellekään, muuta kun töissä mainitsin yhdelle ihmiselle just sen takia kun mäkin joissain hommissa saatan myrkylle altistua, että katotaan hommat sen mukaan. Tarkotus olis varhaisultran jälkeen kertoa perheille - jos maltetaan sinne asti. Meillä on tosi iso ja yhtenäinen ystäväporukka jossa kyllä valitettavasti leviää asiat sekunnissa, sen takia en oo uskaltanut kellekkään vielä kertoa.

Tänään on näköjään päässy hormonit valloilleen. Heti aamusta vedin miehelle huutoitkut kun oon niin yksinäinen kun tuntuu että kaikki muut on jossain juomassa eikä saa mitään seuraa niin että vois jotain muuta tehdä näin viikonloppuna. No jäin kotiin ja aloin järjestelemään kalusteita uudestaan. Hetken päästä jo naureskelin yksinäni omille jutuille.:laughing001 Oma seura paras seura. Mähän jäisin heti kiinni jos edes menisin juomatta johki illanietujaisiin näin herkällä tuulella vielä :laughing002

Toivottavasti mies ei järkyty kun tulee kotiin uuden järjestyksen keskelle :smiley-ashamed008

Meilläkään ei oo autoa ja mulla ei ole ajokorttia. Miehellä on ja saadaan lainata miehen porukoiden autoa jos on tarve. Mekin asutaan ihan palveluiden keskellä, mutta ollaan silti mietitty, että tarvitaanko sittenkin auto. Oishan se näppärä, mutta en haluais enempää menoja kyllä. :grin
 
Minä en ole kertonut edes omalle miehelle vielä :shy: aattelin plussaamisesta viikon päästä kertoa, tehdä silloin digin jonka voin näyttää. Oon niin epäuskoinen taas että voiko tämä nyt oikeasti kestää loppuun saakka tämä raskaus :smiley-ashamed004
 
Meilläkään ei oo autoa ja mulla ei ole ajokorttia. Miehellä on ja saadaan lainata miehen porukoiden autoa jos on tarve. Mekin asutaan ihan palveluiden keskellä, mutta ollaan silti mietitty, että tarvitaanko sittenkin auto. Oishan se näppärä, mutta en haluais enempää menoja kyllä. :grin

No se on kyllä aika iso rahareikä jos sen hommais, ja kun pitäis vissiin se tuleva vauvakin elättää. :binkybaby
 
Oonko ainoa jonka taloudessa ei oo autoa tai korttia ollenkaan? Asutaan kyllä aivan palveluiden keskellä mutta välillä mietityttää pärjääköhän sitä ilman autoa kuitenkaan. :sad001

Ei me oltaisi juurikaan autoa tarvittu kun esikoinen oli vauva, koska asuttiin juurikin palveluiden ääressä + julkinen liikenne täällä pelaa. Auto hankittiin muista syistä juuri ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan.
Nykyään ruuhkavuosien rajoitetun ajan vuoksi kauppareissut yms hoidetaan autolla, koska kaikki palvelut ei ole enää vieressä. Reissuja autosta huolimatta tehdään paljon junalla, koska se on lapsen kanssa helpompaa kuin tuntien autossa istuminen. Eli sanoisin että ei autoa kannata ainakaan sen takia hankkia että ”sitä tarvii kun on lapsi” jos sitä aiemmin ei ole kaivannut :)
 
Meidän on varmasti ihan pakko hommata uusi isompi auto. Ei mahduta neljännen synnyttyä perus autoon enää. Eli jonkin sortin tila-auto pitää hankkia. Asutaan pienessä kaupungissa 10km päässä keskustasta, eikä julkista liikennettä ole, niin pakko olla kulkupeli.
 
Olen kertonut kahdelle ystävälle, jotka tiesivät yrityksestä. Heille myös kertoisin, jos menisi kesken.

Voi olla, ettei pystytä pitämään salaisuutta miehen vanhemmilta enää varhaisultran jälkeen :bag: käydään heillä joka viikonloppu, ja kyllä kummasteltiin jo viimeksi, kun en syönyt kylmäsavustettua kalaa ja lakritsijäätelöäkin söin vain yhden lusikallisen :hilarious:
 
Minä en ole kertonut edes omalle miehelle vielä :shy: aattelin plussaamisesta viikon päästä kertoa, tehdä silloin digin jonka voin näyttää. Oon niin epäuskoinen taas että voiko tämä nyt oikeasti kestää loppuun saakka tämä raskaus :smiley-ashamed004

Minäkin olin suunnitellut että sitten joskus kun se plussa tulee niin pidän sitä hetken itelläni ja jollain hauskalla yllätyksellä sen miehelle paljastan ja kuvaan sen reaktion.
Nooo sitten kun istuin vessassa sen haalea haalean haamulainen kädessä niin enkös mä juossut kuudelta aamulla shokissa miehen herättämään että kato tätä :laughing002

Oot kyllä kärsivällinen!
 
Oonko ainoa jonka taloudessa ei oo autoa tai korttia ollenkaan? Asutaan kyllä aivan palveluiden keskellä mutta välillä mietityttää pärjääköhän sitä ilman autoa kuitenkaan. :sad001

Me ei olla kerrottu kellekään, muuta kun töissä mainitsin yhdelle ihmiselle just sen takia kun mäkin joissain hommissa saatan myrkylle altistua, että katotaan hommat sen mukaan. Tarkotus olis varhaisultran jälkeen kertoa perheille - jos maltetaan sinne asti. Meillä on tosi iso ja yhtenäinen ystäväporukka jossa kyllä valitettavasti leviää asiat sekunnissa, sen takia en oo uskaltanut kellekkään vielä kertoa.

Tänään on näköjään päässy hormonit valloilleen. Heti aamusta vedin miehelle huutoitkut kun oon niin yksinäinen kun tuntuu että kaikki muut on jossain juomassa eikä saa mitään seuraa niin että vois jotain muuta tehdä näin viikonloppuna. No jäin kotiin ja aloin järjestelemään kalusteita uudestaan. Hetken päästä jo naureskelin yksinäni omille jutuille.:laughing001 Oma seura paras seura. Mähän jäisin heti kiinni jos edes menisin juomatta johki illanietujaisiin näin herkällä tuulella vielä :laughing002

Toivottavasti mies ei järkyty kun tulee kotiin uuden järjestyksen keskelle :smiley-ashamed008

Meillä ei myöskään ole autoa ja palvelut lähellä :)
 
Ei me oltaisi juurikaan autoa tarvittu kun esikoinen oli vauva, koska asuttiin juurikin palveluiden ääressä + julkinen liikenne täällä pelaa. Auto hankittiin muista syistä juuri ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan.
Nykyään ruuhkavuosien rajoitetun ajan vuoksi kauppareissut yms hoidetaan autolla, koska kaikki palvelut ei ole enää vieressä. Reissuja autosta huolimatta tehdään paljon junalla, koska se on lapsen kanssa helpompaa kuin tuntien autossa istuminen. Eli sanoisin että ei autoa kannata ainakaan sen takia hankkia että ”sitä tarvii kun on lapsi” jos sitä aiemmin ei ole kaivannut :)
Meilläkin auto hommattiin pari viikkoa ennen esikoisen syntymää miehen yötöiden takia. Ei siis kulkenut julkiset siihen aikaan. Muuten ei oltaisi tarvittu Espoossa asuessa.
Nyt asutaan pk seudun ulkopuolella, eikä täällä ole paikallista julkista liikennettä. Keskustaan 4km, mutta silti mulla ei korttia. Onhan tuossa välillä ollut hiki pinnassa äitiyslomalla tuplarattaita seisomalaudan kanssa työnnellessä silloin kun kolmas oli pieni, mutta silti en vieläkään aio korttia hommata, vaikka 2 autoa onkin valmiiksi pihassa, pitäisi toinen kyllä myydä :D
 
Muokattu viimeksi:
Mä kerroin mun parhaalle ystävälle, mutta muilta yritetään pitää salassa nt-ultraan saakka.

Me vaihdettiin auto ennen esikoisen syntymää, jotta istuin mahtui paremmin taakse ja rattaat mukaan reissuihin.
 
Heippa! Uusi maaliskuinen ilmoittautuu mukaan.

Meillä yritys alkoi ehkä viime vuoden syyskuussa, en ihan tarkkaan muista. Nyt tuli kuitenkin ihan ylläri plussa! :gen014 Eka haalea haamu jo keskiviikko iltana. Ja tänään digiin raskaana 1-2.

Ehdittiin tässä käymään jo lapsettomuushoidotkin läpi (ivf), sillä meidän tilanne vaikutti aika toivottomalta. Toukokuun epikriisiin lääkäri on kirjoittanut, ettei hoitoja kannata jatkaa, raskautuminen erittäin epätodennäköistä.

Nyt toki huolettaa oikeastaan ihan kaikki. Viimeiset menkat on ollu jo toukokuun puolella ja olin aika varma, et ovis ois ollut paljon ennen jussia. Mitään en o tikutellut, mutta oloja on oppinut huomaamaan. Nyt kuitenkin testien mukaan raskaus vasta ihan alussa. Toivottavasti ovis on sitten ollut myöhään. Mun kierto on nyt ollu n. 20-26 päivän välillä viimeisen vuoden, niin en nyt tiedä lasketusta ajasta. :scratch Maaliskuun puolessa välissä kuitenkin kai? Pysyisipä kyydissä sinne asti!
 
Heippa! Uusi maaliskuinen ilmoittautuu mukaan.

Meillä yritys alkoi ehkä viime vuoden syyskuussa, en ihan tarkkaan muista. Nyt tuli kuitenkin ihan ylläri plussa! :gen014 Eka haalea haamu jo keskiviikko iltana. Ja tänään digiin raskaana 1-2.

Ehdittiin tässä käymään jo lapsettomuushoidotkin läpi (ivf), sillä meidän tilanne vaikutti aika toivottomalta. Toukokuun epikriisiin lääkäri on kirjoittanut, ettei hoitoja kannata jatkaa, raskautuminen erittäin epätodennäköistä.

Nyt toki huolettaa oikeastaan ihan kaikki. Viimeiset menkat on ollu jo toukokuun puolella ja olin aika varma, et ovis ois ollut paljon ennen jussia. Mitään en o tikutellut, mutta oloja on oppinut huomaamaan. Nyt kuitenkin testien mukaan raskaus vasta ihan alussa. Toivottavasti ovis on sitten ollut myöhään. Mun kierto on nyt ollu n. 20-26 päivän välillä viimeisen vuoden, niin en nyt tiedä lasketusta ajasta. :scratch Maaliskuun puolessa välissä kuitenkin kai? Pysyisipä kyydissä sinne asti!

Onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred
 
Onpas tullut paljon viestejä! :woot: Tervetuloa ja paljon onnea uusille!

Ainakin autoista ja uutisten kertomisesta on keskusteltu.

Meillä menee myös auto vaihtoon jos nyt perheeseen on kolmas henkilö tulossa. Nykyiseen ei saa vaunuja mahtumaan mitenkään järkevästi tosi pienen tavaratilan takia. Mies on jo nyt alkanut katsella autoja. :rolleyes: Minä ajan tosi vähän itse, mutta paljon liikutaan autolla esim kauempana asuvien sukulaisten ja ystävien luo, joten on tärkeää että auto on näppärä ja toimiva.

Mä oon kertonut kahdelle ystävälle, jotka tiesivät yrityksestä myös. Heille varmasti ainakin kerron myös mahdollisesta keskenmenosta tai muista alkuvaiheen ongelmista, joilta tietty toivottavasti vältytään. Mies ei vielä ole kertonut kenellekään.

Vanhemmille, sisaruksillemme & joillekin muille läheisille ystäville varmaan kerrotaan jos alkuraskauden ultrassa kaikki hyvin. :smiley-angelic001

Kahden viikon päästä on yksien ystävien häät sellaisella porukalla, jotka jollain tasolla ovat tienneet lapsitoiveesta. Enpä usko, että mun juomattomuus jää kaikilta huomaamatta, mutta ei voi mitään.:confused005
 
Heippa! Uusi maaliskuinen ilmoittautuu mukaan.

Meillä yritys alkoi ehkä viime vuoden syyskuussa, en ihan tarkkaan muista. Nyt tuli kuitenkin ihan ylläri plussa! :gen014 Eka haalea haamu jo keskiviikko iltana. Ja tänään digiin raskaana 1-2.

Ehdittiin tässä käymään jo lapsettomuushoidotkin läpi (ivf), sillä meidän tilanne vaikutti aika toivottomalta. Toukokuun epikriisiin lääkäri on kirjoittanut, ettei hoitoja kannata jatkaa, raskautuminen erittäin epätodennäköistä.

Nyt toki huolettaa oikeastaan ihan kaikki. Viimeiset menkat on ollu jo toukokuun puolella ja olin aika varma, et ovis ois ollut paljon ennen jussia. Mitään en o tikutellut, mutta oloja on oppinut huomaamaan. Nyt kuitenkin testien mukaan raskaus vasta ihan alussa. Toivottavasti ovis on sitten ollut myöhään. Mun kierto on nyt ollu n. 20-26 päivän välillä viimeisen vuoden, niin en nyt tiedä lasketusta ajasta. :scratch Maaliskuun puolessa välissä kuitenkin kai? Pysyisipä kyydissä sinne asti!
Paljon onnea:Heartred Toivon kovasti, että tämä pieni ihme pysyisi kyydissä maaliskuuhun saakka:Heartred
 
Heh, en oo mitään muuta ajatellu kahteen päivään ku vaan tätä raskautta. Pikkuhiljaa oon alkanu tajuta että apua, sieltä voi oikeasti tulla vauva :love017

Oon tosi kärsimätön niin oon nyt sit tänään kertonu kaikille läheisille aiempien lisäksi (eli nyt tietää myös oma äiti, tädit ja kaveri sekä puolison vanhemmat). Muiden kanssa puhuminen saa asian tuntuu todellisemmalta ja muiden into auttaa päästää irti peloista.

Oon antanut itselleni luvan innostua, osittain myös täällä kommentoitujen juttujen ansiosta. Ei etukäteen murehtiminen auta, niin iloitsen niin paljon kun pystyn :happy:

Kiva kun tuli autoista puhe, mietin sitä itsekin. Miehellä on auto, mutta en osaa ajaa sitä kun on automaatti. Puhetta on vähän ollu että menis vaihtoon kun ei tohon edes saisi kaukaloa. Ja pelkästään julkisilla liikkuminen vois olla vähän kurjaa vaikka hyvällä sijainnilla ollaankin.

Kiitos, tervetuloa ja onnea kaikille! Oon vähän huono seuraamaan ketä tänne tulee ja vastailee niin sanotaan nyt samalla kertaa :cat:
 
Meilläkin saattaa olla auton vaihto edessä ennen maaliskuuta tai vähän sen jälkeen. Onko tietoa, mihin autoon mahtuisi kaksi lastenistuinta ja vielä aikuinen keskelle? Ainakin nyt esikoisen kanssa on välillä ollut välttämätöntä, että aikuinen istuu takana viihdyttämässä. Mies puhui jotain VW:n Passatista, mutta onko se ihan järjetön kolossio_O
 
Meillä on opel astran farkku ja siihenkin sopii kaks istuinta + aikuinen taakse jos on pakko. Mukavaa se ei kyllä ole. Kaverilla on vw passat ja on selkeästi isompi ku meiän farkku, niin uskon et sinne mahtuu. Tottumiskysymyshän se lähinnä on :)
 
Takaisin
Top