Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tullukin pientä taukoa edellisestä viestistä.

Nyt kuitenkin kaipaisin apua, koska huomenna olisi sikiöseulontaan liittyvät verikokeet. Neuvolassa ei sanottu, että pitäisi paastota (enkä ottanut tätä labran ajanvarauksessakaan huomioon). En meinaa netistäkään löytää tietoa. Osaatteko sanoa? Kaveri puolestaan muisteli, että pitäisi paastota..
Hei, otan sairaanhoitajana työni puolesta verikokeita, tässä kuva omasta lähetteestäni. Ei tarvitse olla ravinnotta :happy:

Liitteet

• IMG_20200610_212919.jpg
    IMG_20200610_212919.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 33

Nyt kuitenkin kaipaisin apua, koska huomenna olisi sikiöseulontaan liittyvät verikokeet. Neuvolassa ei sanottu, että pitäisi paastota (enkä ottanut tätä labran ajanvarauksessakaan huomioon). En meinaa netistäkään löytää tietoa. Osaatteko sanoa? Kaveri puolestaan muisteli, että pitäisi paastota..

Hei! Minä kävin eilen verikokeissa ja vielä maanantaina varmistin neuvolasta että ei tarvinnut paastota. Eli huoleti voit syyä ja juua niin et kuukaha. :p Ei ilmeisesti siis ole mitään vaikutusta syömisellä ja juomisella tutkittaviin asioihin. :)

Hei iso kiitos @Kevät20 ja @Rontti ! Onneksi täältä löytyy ihmisiä, joilla nämä on tuoreessa muistissa :smiley-angelic003

Täällä oli aiemmin puhetta kotidopplerista ja onnistuin pitkän etsinnän jälkeen löytämään toissapäivänä 9+5 sykkeet:Heartred Mieskin sattui juuri silloin kohdalle ja tunnisti sykeäänet. Oli hellyyttävää nähdä se vilpittömän onnellinen ilme:love7

EI TARTTE PAASTOTA :happy:
Pissalabrat oli semmoset että 4h pissaamatta vähintään jne. ja sokerirasituksessa 10-12h paasto mutta perus sikiöseulaverikokeet ei tartte paastota :)

Ei tarvitse paastota. Itse kävin kokeissa viime viikolla :)

Terve kaikki! :)
Täällä ilmoittautuu 28-vuotias ensikertalainen Turusta.
Pillerit lopetin naimisiin menon johdosta hieman ennen maaliskuuta, ja nähtävästi jo toisella kierroksella tärppäsi.
Kokemuksena ennen ollut epäsäännöllisiä kuukautisia jne., joten lopetin pillerit peläten, että menisi vuosi+ ennen kuin tulen raskaaksi. Onnen kyyneleethän siinä tuli, kun tuijotti kahta viivaa kädet täristen 20.5.
Laskin LA:n 15.1.2021 sen 28pv. kierron mukaan, mutta kävimme varhaisraskaudenultrassa ja siellä selvisi, että raskaus olikin 6pv varhaisemassa tilassa, kiertoni oli siis ollut pidempi. Näin ollen LA nyt 21.1.2021. Varhaisraskaudenultra toi kyllä mielenrauhan, en osannut ennen sitä uskoa olevani oikeasti raskaana (vaikka raskauden oireitahan selvästi oli!).
Tällä viikolla tuli myös käytyä ensimmäisessä neuvola tapaamisessa. Hyvillä mielin ja jännityksessä nyt elellään! :happy:

Huoh. Aamulla neuvola, ei terkkari ultralla saanu vieläkään mitään näkyviin, sanoi kyllä ettei ole koulutettu ultraaja eikä hyvin osaa ultrata, mutta kyllä hän kaks edellistä on nähny jo 9-10 viikoilla. on kyllä ultralaitteet vaihtuneet tässä ajassa, ja sanoi ettei osaa niitä ”hyvin” käyttää.. nyt kuitenkin omien laskujen mukaan jo 9+5. hän nyt selvittelee lääkäreiltä mitä tehtäis, viimeistään sitten ens keskiviikkona kun on lääkärineuvola päivä heillä niin lääkäri koettaisi katsoa. Mitään vuotoja tai kipuja ei kuitenkaan ole ollu.

Huoh. Aamulla neuvola, ei terkkari ultralla saanu vieläkään mitään näkyviin, sanoi kyllä ettei ole koulutettu ultraaja eikä hyvin osaa ultrata, mutta kyllä hän kaks edellistä on nähny jo 9-10 viikoilla. on kyllä ultralaitteet vaihtuneet tässä ajassa, ja sanoi ettei osaa niitä ”hyvin” käyttää.. nyt kuitenkin omien laskujen mukaan jo 9+5. hän nyt selvittelee lääkäreiltä mitä tehtäis, viimeistään sitten ens keskiviikkona kun on lääkärineuvola päivä heillä niin lääkäri koettaisi katsoa. Mitään vuotoja tai kipuja ei kuitenkaan ole ollu.

Voi ei. :banghead: Onpa kurja kokemus. Miks ne ees ultraa, jos ei oo kunnon osaamista siihen? Turhia sydämentykytyksiä vaan, jos todennäkösesti kuitenkin kyse ultraajan osaamisen puutteesta. :meh:

No siis haluttiin varmistusta viikoista, koska ei ole edelliset menkat varmasti tiedossa, jotta pystyis etenemään verikokeisiin ja nt ultraan.... näkyvyyteen tosin saatto vaikuttaa myös se että kävin vajaa kaks tuntia ennen neuvolaa pissalla.. :banghead:

No siis haluttiin varmistusta viikoista, koska ei ole edelliset menkat varmasti tiedossa, jotta pystyis etenemään verikokeisiin ja nt ultraan.... näkyvyyteen tosin saatto vaikuttaa myös se että kävin vajaa kaks tuntia ennen neuvolaa pissalla.. :banghead:

Oliko sulla siis rakko täys? Mulle varhaisultrassa sanottiin että rakko pitäisi olla tyhjä ja kävinkin just ennen vessassa. Tosin ei mitään tietoa miten paljon se vaikuttaa.

Oliko sulla siis rakko täys? Mulle varhaisultrassa sanottiin että rakko pitäisi olla tyhjä ja kävinkin just ennen vessassa. Tosin ei mitään tietoa miten paljon se vaikuttaa.

no ei ku siis aika tyhjä. Ja sano että pitäs olla aika täys, vatsasta siis ultrattiin, sano ettei hän terkkarina saa tehdä alakautta.

no ei ku siis aika tyhjä. Ja sano että pitäs olla aika täys, vatsasta siis ultrattiin, sano ettei hän terkkarina saa tehdä alakautta.

Okei onpa outoa kun muistaakseni nt-ultrassakin piti olla rakko tyhjänä ja sehän tehdään vatsan päältä :eek: No toivotaan et sit ens viikon keskiviikkona viimeistään saisit jonku osaavamman tekemään sen ultran ja kaikki olisi hyvin! :smiley-angelic001

Muistaakseni kuitenkin edellisissä raskauksissa NT ultrassa ei saanu olla rakko tyhjä (LKS). Mutta nopealla selauksella hyvin erilaisia ohjeita näky olevan eri paikoissa..... :bored:

Mullaki varhaisultrassa piti olla ihan tyhjä rakko ja miut ultras alakautta terkkari miks ne ei sais :woot: nt ultrasta en esikoisen aikaan muista kummin piti olla :angelic:

Tyhjä rakko pitäis olla jos alakautta ultrataan, ja mieluummin täys rakko jos ultrataan vatsan päältä. Viimeks kun olin nt ultrassa mun piti juoda pirusti vettä ennen kun ultrattiin vatsan päältä, että se työntää kohdun parempaan asentoon. Kerran alakautta ultrastessa mun piti taas käydä vessassa koska rakko peitti näkyvyyden.

Mullaki varhaisultrassa piti olla ihan tyhjä rakko ja miut ultras alakautta terkkari miks ne ei sais :woot: nt ultrasta en esikoisen aikaan muista kummin piti olla :angelic:

ei se varsinaisesti varhaisultra ollu. Eiköhän ne tee ihan osaavat lääkärit/hoitajat. ja varmasti jos alakautta mennään niin rakko pitää ollakki tyhjä...

Mulla ultrattiin alakautta, enkä ollut käynyt vessassa ennen sitä. Kävin vielä välissä pissalla jonka jälkeen kokeiltiin uudelleen. Sanoi että näkyvyys oli itse asiassa parempi kun rakko oli täydempi. Tosin mitään ei silti näkynyt... Toivotaan että meillä kummallakin saatais jotain näkyviin ensi viikolla :)

Hassu kun ohjeistukset noin eroaa. Mulle ei puhuttu mitään rakosta ennen varhaisultraan menoa, nyt iteasiassa vasta ekaa kertaa kuulen koko hommasta. Kävin kyllä kotona vessassa ennen sinne menoa, mutta hassu ku ei se lääkäri kysyny eikä mitään.

Takaisin