Millaisia raskausoireita sinulla on?

Monet hajut tekee pahaa, tissit on arat, ilmavaivat, ärtyneisyys, itkuisuus, yöllä ei saa nukuttua kunnolla, kuolaus, hengästyttää ja nivusia vihloo..
Et onhan näitä :banghead:
Mullakin on myös toi hengästys, ilmavaivat ja ärtyneisiis/tunteikkuus.. mies ihmetteli pari viikkoo sit ihan ääneen, et mikä mul on ku ihan mitättömistä asioista saatan kilahtaa 0-->100...:sorry::sorry: sit kyl viime viikon alus sano et selvispä syy sillekki ja mun väsymykselle ja mille kaikelle nyt olikaan.. en enää edes muista.. :joyful:

Ainiin! Ainaki 2viikkoa oon illat palellu.. nyt ei enään oo niin pahana, mut jos joku käy vaikka jääkaapilla vähän kauemmin, niin kyl tulee heti kylmä! Ja jalat on jotenki kipeet illalla..

Mulla kipeyty rinnat kuudennella viikolla ja sen jälkeen onkin ollu kipeät ja ISOT! Väsymystä ja yleista saamattomuutta. Makaan vaan sängyssä tai sohvalla koko ajan. Joudun keräileen itteäni hulluna, että jaksan lähteä koiran kanssa ulos. Ja todella monet ruoat ällöttää. Mutta oireet hyvin siedettäviä ❤️
Täällä sama tuon saamattomuuden kanssa. Tuntuu että vain nukun ja makaan, enkä saa oikein mitään aikaiseksi. Ja koiralenkit on tosiaan ihan tuskaa! Tai se lähteminen siis... siellä lenkillä jaksaa ihan hyvin mutta minkä tahansa asian tekeminen tuntuu Everestin kiipeämiseltä:hungover:

Saamattomuutta täälläkin ilmassa. Muut oireet aikalailla väistynyt mutta tää väsymys on nyt kuvioissa vahvana. Aamulla ei millää jaksais nousta, varsinkin ku aamu yö menee heräilyyn ja pyörimiseen. :dead: Hyvin saa päivän aikana tehtyä jos asennoituu siihen et nyt teen vaikka väsyttäskin. Aika helposti silti saattaa jämähtää sinne sohvan pohjalle.

Saamattomuutta täälläkin ilmassa. Muut oireet aikalailla väistynyt mutta tää väsymys on nyt kuvioissa vahvana. Aamulla ei millää jaksais nousta, varsinkin ku aamu yö menee heräilyyn ja pyörimiseen. :dead: Hyvin saa päivän aikana tehtyä jos asennoituu siihen et nyt teen vaikka väsyttäskin. Aika helposti silti saattaa jämähtää sinne sohvan pohjalle.
Mullaki menee heräilyyn, mut syy ihan toinen.. esikoinen heräilee, ku vissiin hampaita tulossa ja mies nukkuu ku tukki...:banghead:

Vatsa on ollut todella turvonnut. Harkitsen vakavasti äitiyshousujen kaivamista käyttöön. Viime päivinä on kohtua vihlonut. Väsyttää järkyttävästi. Välillä olen alakuloinen ja itkuinen ilman syytä. Tätä ei ollut esikoisen raskaudessa.

8+3

Täällä myös vatsa muistuttaa ilmapalloa eli turvotusta ihan huolella keskivartalossa, eikä siis mitään säpöä raskausvatsa alkua vaan jäätävä rantapallo olo ihan muuten vaan. Mä aloinkin miettimään et ehkä toi salaatin puputus ei oo nyt mun vatsalle hyvä vaan ehlä keitot vois toimia paremmin

Vatsa on ollut todella turvonnut. Harkitsen vakavasti äitiyshousujen kaivamista käyttöön. Viime päivinä on kohtua vihlonut. Väsyttää järkyttävästi. Välillä olen alakuloinen ja itkuinen ilman syytä. Tätä ei ollut esikoisen raskaudessa.

8+3
Mul on jo nii turvonnu, ettei edes urheiluhousit tunnu enää mukaville.. kaivettiin eilen sit barastosta äitiysvaatteet esiin ja käyttöön lähti heti! :D epäilen et on vähän pidemmällä kyl...

Parina viime päivänä ollu kyllä tosi huono olo :hungover: tuntuu että kaikki ruoka ällöttää. Väsymys myös jotain aivan käsittämätöntä, nukun kaiken vapaa-ajan :bag:

Voi Luoja tätä väsymystä... en yhtään muista et esikoista odottaessa oisin ollu näin väsyny/nuutunut. Tällee iltapäivisin ihan kauhee uupumus iskee. Vaikka yön nukuin hyvin ja pikkusen torkahdin jo päivälläki..

Viime viikolla ihmettelin ku silmissä sumeni eikä meinannu töissä pysyä silmät koneen riveillä, aattelin jo varata silmälääkäriin aikaa. Sitten ku siihen alkoi tulla yöheräämisiä vessaan ja huonoa oloa niin epäilyt heräsi. Nyt tuntuu et varsinki aamupäivät pitää olla jotain tasaisesti syömässä, muuten tulee herkästi oksettava olo. Saas nähä miten jatkossa tulee, viimeks muistaakseni selvisin aika pienillä oireilla.

Täällä menossa rv 7+0 ja oireina vatsatuntemukset, lievä rintojen aristus, väsymys, yleinen pahoinvointi ja etominen (ei onneksi oksentelua, ainakaan vielä), huippaus ja ehkä ärsyttävimpänä aamuyöstä heräily (vessahätään ja pahoinvointiin - yleensä nukun kuin tukki). Oireet heittelee päivästä toiseen ja toistaiseksi oon onneksi päässyt aika vähällä. Päikkärit ja säännöllinen pienten annosten syöminen auttavat. Varsinkin jugurtti ja jäiset marjat auttavat pahoinvointiin.

Minä aloin epäillä, jos en raskaana olekkaan, kun oireet katosivat. Siis se vähäinen kuvotus ja väsymys. Olen vain lihonut ja turvotus on hirmuista. Vatsassa on menkkatuntemuksia, mutta muistan sellaisia olleen aiemmissakin raskauksissa. Oli pakko tehdä testi. Niin kovasti alkoi pelottaa. Ne aiemmat, rfsu:n parin euron testit oli haamuja. Nyt tuli heti vahva viiva samaiseen testiin. Kyllä tämä on totta ❤️ ja hormonit on nousseet, ainakin viivan perusteella. Kai uskallan huomenna lopultakin varata neuvolaan ajan. Viikkoja on 6+5 tms

Siis tämä väsymys on jotain niin järkyttävää ettei tosikaan. Vapaapäivänä ei pysty mitään tekemään kun ei vaan jaksa. Työpäivinä iskee kesken päivää epätoivo, että en millään jaksa vuoron loppuun asti. Ens viikolla olis pitkästä aikaa kolme yövuoroa ja suoraan sanoen ahdistaa, en tiedä miten niistä selviää kun väsymys on sitä luokkaa että tekis mieli itkeä pelkästä ajatuksestakin että valvot läpi yön.

Pahoinvointi on jokapäiväistä, melko voimakasta mutta oksennuksilta on vältytty onneksi. Ainoa mikä auttaa on syödä tasaisesti, maks joku kahden tunnin väli. Jos kerkee tulla nälkä, iskee myös pahoinvointi päälle pahempana. Pidä sitten tässä kiloja kurissa :bored:

Täällä 5+5 ja väsymys vaivannu jo jonkun aikaa. Tullut ihan rutiiniksi ottaa päiväunet esikoisen kanssa aina iltapäivisin. Etovaa oloa välillä mutta tähän mennessä niin vähän että välillä miettii onko sitä raskaana ollenkaan. Öisin joutuu käymään pissalla vaikka kuinka yrittäisi olla juomatta pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa. Ja nälkä on kasvanu. Välillä tuntuu että vois jatkuvasti syödä jotakin ja välillä taas ei tee mieli syödä ollenkaan vaikka nälkä onkin:facepalm:

Ei oikeen mitään erityisiä oireita, ei ainakaan pahoinvointia. Aiemmin rinnat olivat vähän kipeät, välillä jos jotain kovin äkkinäistä tekee tuntuu mahassa vihlaisu. Miehen mielestä rinnat on kasvaneet ja iltaisin mahaa turvottaa. Nälkä välillä yllättäen enemmän kuin normaalisti. Jos ei olisi testiä tai paria tehnyt, ei kyllä tietäisi olevansa raskaana. Muilla näin oireetonta? Nyt pitäisi kai olla menossa 7+2.

Koko ketju plärätty läpi ja olihan täällä paljon tuttuja oireita. Just tajusin meinaan tätä luettuani, että tätäkös nää viimeaikaiset aamuyön heräämisen ja valvomisetkin on ollu! :hilarious: Ja alaselkäsärky, on kyllä arsesta.. :( Palelua ei vielä ole liiemmin ollut, eikä kamala väsymys ole vielä iskenyt päälle, mut mähän oonkin vielä tosi alussa. Ja kun on kolme lasta ja kaks koiraa, niin ei mulla kyllä ole minkään sortin mahistakaan huilailuun saat päikkäreihin, I wish :grin
Menkkamaista jomotusta on välillä, välillä vaan jomotusta, särkyä, paineen tunnetta, epämukavaa oloa, turvotusta.

Mulla on pahin öklötys jo vähän laantunut ja se supernälkä myös (nyt 8+5). Tosin monia ruokia ei edelleenkään tee mieli ja ne mitä pystyy syömään niin vaihtelee. Muuten on kyllä hyvin vetämätön ja väsy olo niin kuin monet muutkin täällä valitteli. Tsemppiä kaikille!

Takaisin