Letrozolin käyttäjiä?

Kävin juu. On muutenkin niin tökerö käytös.. joten laitoin toiseen paikkaan yhteydenottopyynnön.

Terolutin lopetukselle ei antanu mitään järkevää selitystä. Motkotti vaa kun otin "liian aikasin" ekan kuurin.
Otin ku menkat oli 2 kk myöhässä. Oli hirveitä huono-olo ja hikoiluhetkiä. Hän sanoi että vast kun on 3 kk myöhässä nii sais vasta ottaa..

Terot auttoi kummasti kun sit lopulta menkat tuli. Silti älytöntä syytöstä...
 
Onpas tökeröä. Harmi että sattui tuollainen :sorry: Toivottavasti siellä toisessa on ymmärtäväisempi asenne. Ei kai tässä nyt huvikseen kukaan ravaa siellä näytillä.
 
Mä oon kans miettiny tota bakteeritasapainoa.. millähän se selviäis ja miten sen voitais? Papa ja jotkut maitohapot?

Joo papan yhteydessä tuo näkyi, tai kuulemma on vielä joku toinenkin testi mut maksais yli 500e tms, niin tuo mita papassa selvisi riittää antamaan viitteet tilasta. Esim. Muvagyn nimistä valmistetta voi kokeilla, pitää olla noita maitohappobakteereja. Kuulemma Suomessa ei myydä mitään tollasia vastaavia valmisteita, pitää netistä tilata.
 
Inanna, huh mikä lääkärikäynti, tosi tympeää. :shifty:En kyllä ymmärrä mikä järki olisi 3kk odotella menkkoja..
 
Joo papan yhteydessä tuo näkyi, tai kuulemma on vielä joku toinenkin testi mut maksais yli 500e tms, niin tuo mita papassa selvisi riittää antamaan viitteet tilasta. Esim. Muvagyn nimistä valmistetta voi kokeilla, pitää olla noita maitohappobakteereja. Kuulemma Suomessa ei myydä mitään tollasia vastaavia valmisteita, pitää netistä tilata.

No Ohhoh :eek: mitä jos toi onkin kaikkien (siis osan) lapsettomuuden syy :wideyed: ottaakohan ne tuolla julkisella lapsettomuushoidoissa papaa..mun viime kerrasta on puoltoista vuotta..
 
No Ohhoh :eek: mitä jos toi onkin kaikkien (siis osan) lapsettomuuden syy :wideyed: ottaakohan ne tuolla julkisella lapsettomuushoidoissa papaa..mun viime kerrasta on puoltoista vuotta..

En tiedä ottaako julkisella, mutta eihän papa nyt niin kovin kallis olis yksityisellä käydä ottaa. Kuulemma vasta nyt lähiaikoina enemmän herätty tuohon miten bakteeritasapaino vaikuttaa. Käsittääkseni ainakin yhteyttä löytynyt isompaan keskenmenoriskiin ja huonompaan lapsettomuushoitojen onnistumiseen. Ja toi ei välttämättä edes oireile, mulla ei ollu sillon papan aikaan mitään oireita.
 
No Ohhoh :eek: mitä jos toi onkin kaikkien (siis osan) lapsettomuuden syy :wideyed: ottaakohan ne tuolla julkisella lapsettomuushoidoissa papaa..mun viime kerrasta on puoltoista vuotta..

Papaa varmasti otetaan jos on syytä. Mut tuli tosta bakteeritasapainosta mieleen et jotain viitteitähän tuosta on et vääränlainen bakteeristo emättimessä ja kohdussa voi vaikeuttaa raskaaksituloa koska husissa on menossa tutkimus nimenomaan tuosta aiheesta eikä varmasti olisi saanut rahoitusta jollei jotain viitettä siitä olisi. Itsekin olin osallistumassa tähän tutkimukseen. Siinä siis ivf-hoitolaisilta otetaan jokaisessa hoidonvaiheen ultrassa pumpulitikkunäyte emättimestä josta analysoidaan bakteereja ym. soluja jotka liittyy asiaan. Ajatellaan siis et myös kohdussa on samanlainen bakteeristo kuin emättimessäkin. Mielenkiintoinen tutkimus! Harmi kun se omalta osalta nyt keskeytyi koronan ja yksityiselle siirtymisen takia. Mut tuloksia odotan mielenkiinnolla sitten kun se joskus julkaistaan.
 
Mä sain ti o-plussan ja ke aamulla tosi vahvan viivan o-testiin (kuten aina), yleensä ovulaatiokivut on tuntunu sit samana päivänä tosi voimakkaina, kun saa tuon super vahvan viivan, mutta eilen en tuntenut yhtikäs mitään kipuja :wideyed: Silti tänään oli vv koostumus muuttunut samanlaiseksi, mitä aina ovulaation jälkeen.. Hmm, vähän nyt arveluttaa oliko siellä edes munasolua kypsyny :wideyed: Vai tuliko vain lh piikki :meh:
 
Mä sain ti o-plussan ja ke aamulla tosi vahvan viivan o-testiin (kuten aina), yleensä ovulaatiokivut on tuntunu sit samana päivänä tosi voimakkaina, kun saa tuon super vahvan viivan, mutta eilen en tuntenut yhtikäs mitään kipuja :wideyed: Silti tänään oli vv koostumus muuttunut samanlaiseksi, mitä aina ovulaation jälkeen.. Hmm, vähän nyt arveluttaa oliko siellä edes munasolua kypsyny :wideyed: Vai tuliko vain lh piikki :meh:

Joskus lääkäri sanoi ettei kivut mitään tarkoita..kun sanoin että en ole tärpin jälkeen tuntenut samanlaista oviskipua kuin silloin :grumpy: mutta enpä usko että kipu on ainut joka kertoo onnistuneesta ovulaatiosta
 
Eilen oli edelleen tyhjä ympyrä o-testissä mutta ovitrelle ohjeen mukaan pistetty. Tänään tietty sitten plussa. Epäilyttää voiko tästä kierrosta tulla mitään jos kroppa ei luonnollisesti hormonia tuottanut, tai ainakaan tässä aikataulussa.. Vähän jännää kun letrot on nyt taputeltu oli miten oli. Tiiä sit mitä ne pistoshoidot on, en ole piikityksen fani. :nailbiting:

Tuosta kohdun bakteeritasapainosta, bakteerivaginoosin yhteydestä lapsettomuuteen löytyy englanniksi artikkeleita jos googlettaa. Selittämättömästi lapsettomilla ehkä aliarvioitu tähän asti tuon vaikutus.

Inanna hyvä että asiat eteni nyt kuitenkin. :cheers

Steffi, ei ne kivut välttämättä totuutta kerro. Toivotaan että oli kunnon ovis kuitenkin!
 
Eiköhän ne tuntemukset aina vähän vaihtele kuukausittain. Eihän jotkut ole saaneet ovisplussaa ja silti raskautuneet siitä kierrosta.

Täällä tänään vika Letro ja nyt odotellaan. Mies kutsuu niitä vauvanapeiksi :grin
 
Eiköhän ne tuntemukset aina vähän vaihtele kuukausittain. Eihän jotkut ole saaneet ovisplussaa ja silti raskautuneet siitä kierrosta.

Täällä tänään vika Letro ja nyt odotellaan. Mies kutsuu niitä vauvanapeiksi :grin

Millon luulet et Sul ovis? Vaikka nyt ollaan aika samoissa niin onkohan Sul ennen mua ovis? Mulla about viikon päästä :rolleyes:
 
Millon luulet et Sul ovis? Vaikka nyt ollaan aika samoissa niin onkohan Sul ennen mua ovis? Mulla about viikon päästä :rolleyes:

Viime kierrossa oli kp14, mut ei mitään hajua miten Letrot vaikuttaa. Testaamisen meinasin alottaa kp11 eli ma. Samoissa mennään taas! :happy:
 
Viime kierrossa oli kp14, mut ei mitään hajua miten Letrot vaikuttaa. Testaamisen meinasin alottaa kp11 eli ma. Samoissa mennään taas! :happy:

Juu flo väittää että ovis ois jo kp15 eli viikon päästä, yleensä ollut n. Kp17. Ja viime kierrossa se kp25 :hilarious:
 
Naffa, sanoiko lääkäri, et bakteerivaginoosia vois olla, vaikka ei olisi oireita siitä? Tää nyt kattelee jotain maitohappobakteereita sisältäviä alakerran tuotteita, kokeilen näköjään kaikkea epätoivoisena :)
 
Mielenkiintoista infoa täällä tosta bakteeritasapainosta. En oo aiemmin kuullukaan. Itelläki tuli jo epätoivonen ajatus popsia jotain maitohappobakteeria :hilarious: sitä alkaa kokeilee tässä vaiheessa ihan mitä vaan.

Mulla on kp 17, letrot söin kp 5-9. Koko kierto on ollu kuivaa kun sahara, ei minkäänlaisia vuotoja tai tuntemuksia missään :rolleyes: Joten ei varmaan ollu koko ovista. Hohhoijaa.
 
Jesssulle suuret onnittelut, mieletöntä, kaksoset :Heartred

Tänään alkoi uusi kierto ja lapsettomuuspolille ilmoitin. Sain ajan aukiolotutkimukseen ja luvan aloittaa Letrozolit! Eli polit alkaa onneksi taas käynnistää toimintaansa. Kolmas letrokierto siis nyt kyseessä. Viimekierto venähti, ei ovista kun oli tauko letroista, joten aloitin Terolutit. Ollaan niin onnellisia kun saa jatkaa letroja ja on joku toivonpilkahdus että raskaudelle olisi taas pian mahdollisuus! Toivottavasti vaan johtimetkin olis auki. Onneksi sekin pian selviää!
 
Mielenkiintoista infoa täällä tosta bakteeritasapainosta. En oo aiemmin kuullukaan. Itelläki tuli jo epätoivonen ajatus popsia jotain maitohappobakteeria :hilarious: sitä alkaa kokeilee tässä vaiheessa ihan mitä vaan.

Mulla on kp 17, letrot söin kp 5-9. Koko kierto on ollu kuivaa kun sahara, ei minkäänlaisia vuotoja tai tuntemuksia missään :rolleyes: Joten ei varmaan ollu koko ovista. Hohhoijaa.

Mietin samaa, mutta koska tässä on kokeiltu jo kaikenlaista, Turhaan, niin liekö tuokaan auttaa:bag:

Täällä kp21, letrot kp3-7, ovulaation aikaan peitto heilui kuten tavallisesti. En usko mitään tärppiä käyneen. Maanantai-tiistai akselilla pitäis alkaa menkat, koska ilman keltarauhasvalmisteita luteliaali on sen 10 päivää. Sit saa vihdoin taas ilmoittautua inssiin. Yhden kerkee ennen kesäsulkuja, joka alkaa juhannuksena.
 
Takaisin
Top