Inseminaatio/muut hoidot 2018

Olen pommittanut omaa lapsettomuuspolia jo niin monilla kysymyksillä, että en viitsi enää tätäkin sieltä kysyä. Onneksi on tämmöinen palsta. :woot: Onko insseissä miehen toimitettava näyte heti aamulla, vai vaihteleeko sekin inseminaation ajankohdan mukaan? Ensikäynnillä muistelen tästä jotain mainittaneen, mutta siitä on jo useampi kuukausi aikaa ja käynnillä oli niin tunteet pinnassa, ettei muistu mieleen tarkemmin.

Meillä ainakin mies kävi aamulla ennen töihin menoa jättämässä siemenet ja varasi samalla mulle ajan inssiin, inssi tehtiin ~ parin tunnin päästä.
 
Nehän tarvitsee siihen sen "pesuajan" sperman saamisen jälkeen ennen inssiä, eli varmastikin tavara on toimitettava yleensä aamuisin. Itsellä vaan tämä yksi kokemus takana :) Minulla oli ultra-aika Taysiin varattuna ja samana aamuna sain hymynaaman ovistestiin. Sieltä sitten hälytin miehenkin paikalle suorittamaan oman hommansa, ja minä menin iltapäivällä takaisin inssiä varten.
 
Nehän tarvitsee siihen sen "pesuajan" sperman saamisen jälkeen ennen inssiä, eli varmastikin tavara on toimitettava yleensä aamuisin. Itsellä vaan tämä yksi kokemus takana :) Minulla oli ultra-aika Taysiin varattuna ja samana aamuna sain hymynaaman ovistestiin. Sieltä sitten hälytin miehenkin paikalle suorittamaan oman hommansa, ja minä menin iltapäivällä takaisin inssiä varten.
Joo, tuota pesuaikaa pohdinkin, että mitenhän kauan siinä menee. Eli täytyy varautua miehen aamutoimitukseen. :)

Kiitos vastauksista Nipanderi ja Laakeripuu!
 
Olen pommittanut omaa lapsettomuuspolia jo niin monilla kysymyksillä, että en viitsi enää tätäkin sieltä kysyä. Onneksi on tämmöinen palsta. :woot: Onko insseissä miehen toimitettava näyte heti aamulla, vai vaihteleeko sekin inseminaation ajankohdan mukaan? Ensikäynnillä muistelen tästä jotain mainittaneen, mutta siitä on jo useampi kuukausi aikaa ja käynnillä oli niin tunteet pinnassa, ettei muistu mieleen tarkemmin.

HUSilla ainakin tiukka aikataulu milloin siemennestenäyte toimitetaan sekä milloin inseminaatio tehdään.
Siemennesteelle on noin tunnin aika-ikkuna jos muistan oikein, olisiko ollut kun klinikka aukeaa. Inseminaatio tehdään siellä yleensä 11-12 aikoihin, puoleen päivään mennessä muistan heidän sanoneen.

Jos klinikka suorittaa inseminaation myöhemmin niin voi olla että siemennesteen voi toimittaa myös myöhemmin, jostain syystä muistaiasin että viimeistään 1 tunti ennen inseminaatiota olisi deadline (voin muistaa väärin ja voi vaihdella klinikan mukaan)
 
Hui, kävin äsken inssiä varten ultrassa. Meidän eka inssi tehdään jo maanantaina! :woot: Olin itse laskeskellut, että menisi loppuviikkoon, mutta siellä jo nyt kp 9 oli lähes 16 mm johtofolli. En näistä tajua oikein mitään näin ensikertalaisena, kun yksityisellä ei ikinä ultrattu, mutta kuulemma tosi hyvän kokoinen on ja samoin limakalvo oli kiertopäivään nähden hyvä. Vissiin letrot tehneet tehtävänsä! Tukilääkkeeksi inssin jälkeen tulee Lugesteron, koska Terolutit ei pidä minulla tiputtelua pois.

Vitsit, nyt alkoi jännittää!
 
Muokattu viimeksi:
Hui, kävin äsken inssiä varten ultrassa. Meidän eka inssi tehdään jo maanantaina! :woot: Olin itse laskeskellut, että menisi loppuviikkoon, mutta siellä jo nyt kp 9 oli lähes 16 mm johtofolli. En näistä tajua oikein mitään näin ensikertalaisena, kun yksityisellä ei ikinä ultrattu, mutta kuulemma tosi hyvän kokoinen on ja samoin limakalvo oli kiertopäivään nähden hyvä. Vissiin letrot tehneet tehtävänsä! Tukilääkkeeksi inssin jälkeen tulee Lugesteron, koska Terolutit ei pidä minulla tiputtelua pois.

Vitsit, nyt alkoi jännittää!

Mahtavaa, toivottavasti tärppää heti! :smiley-bounce013
 
Hui, kävin äsken inssiä varten ultrassa. Meidän eka inssi tehdään jo maanantaina! :woot: Olin itse laskeskellut, että menisi loppuviikkoon, mutta siellä jo nyt kp 9 oli lähes 16 mm johtofolli. En näistä tajua oikein mitään näin ensikertalaisena, kun yksityisellä ei ikinä ultrattu, mutta kuulemma tosi hyvän kokoinen on ja samoin limakalvo oli kiertopäivään nähden hyvä. Vissiin letrot tehneet tehtävänsä! Tukilääkkeeksi inssin jälkeen tulee Lugesteron, koska Terolutit ei pidä minulla tiputtelua pois.

Vitsit, nyt alkoi jännittää!


Onnea matkaan! Toivottavasti onnistuisi ekasta inssistä
 
Osaako kukaan sanoa, onko mahdollista päästä ensikäynniltä viikon päästä ekaan inssiin jos on lahjasolutarve?
Meillä on ensikäynti tulossa jonkinajan päästä, ja meillä on tiedossa että tarvitsemme lahjasoluja.
Meidän aika on maanantai-päivänä ja sunnuntaina mulla pitäisi olla kierron mukaan ovis. Jos sattuukin käymään niin että tikutan oviksen vasta su-iltana (useimmiten tunnen oviksen illasta), niin olisiko meillä mahdollisuus päästä maanantaina suorittamaan jo inssi? Kuinka pikaisesti nuo lahjasolut on saatavilla, jos ne joutuu vaikka tilaamaan Tanskasta?

Sori mä oon vähän kaikkimullehetinyt mutta onko kellään tietoa asiasta?
 
Osaako kukaan sanoa, onko mahdollista päästä ensikäynniltä viikon päästä ekaan inssiin jos on lahjasolutarve?
Meillä on ensikäynti tulossa jonkinajan päästä, ja meillä on tiedossa että tarvitsemme lahjasoluja.
Meidän aika on maanantai-päivänä ja sunnuntaina mulla pitäisi olla kierron mukaan ovis. Jos sattuukin käymään niin että tikutan oviksen vasta su-iltana (useimmiten tunnen oviksen illasta), niin olisiko meillä mahdollisuus päästä maanantaina suorittamaan jo inssi? Kuinka pikaisesti nuo lahjasolut on saatavilla, jos ne joutuu vaikka tilaamaan Tanskasta?

Sori mä oon vähän kaikkimullehetinyt mutta onko kellään tietoa asiasta?

Teettekö hoitoja yksityisellä? Siel varmaan helpompi edetä nopeasti. Olettaisin silti että aukkari mahdollisesti tehtäisiin ainakin, ettei mene sitten lahjasoluhoito 'harakoille', jos oliskin esim. Torvet tulossa tms. Tämä siis spekulointia, en oikeesti tiedä
 
Osaako kukaan sanoa, onko mahdollista päästä ensikäynniltä viikon päästä ekaan inssiin jos on lahjasolutarve?
Meillä on ensikäynti tulossa jonkinajan päästä, ja meillä on tiedossa että tarvitsemme lahjasoluja.
Meidän aika on maanantai-päivänä ja sunnuntaina mulla pitäisi olla kierron mukaan ovis. Jos sattuukin käymään niin että tikutan oviksen vasta su-iltana (useimmiten tunnen oviksen illasta), niin olisiko meillä mahdollisuus päästä maanantaina suorittamaan jo inssi? Kuinka pikaisesti nuo lahjasolut on saatavilla, jos ne joutuu vaikka tilaamaan Tanskasta?

Sori mä oon vähän kaikkimullehetinyt mutta onko kellään tietoa asiasta?


Olettaisin ettei pystyttäisi edetä noin nopeasti. Luulisi menevän vähintään seuraavaan kiertoon. Riippuu toki miten paljon on tutkittu jo etukäteen mutta vaikka lahjasoluja käytetään niin haluavat kuitenkin tarkistaa että kaikki muu on kunnossa sekä mahdollisesti ottaa jotain lääkkeitä mukaan tukemaan hedelmöittymistä ja raskautta.
 
Kiitos vastauksista!

Molemmat on tutkittu lähetettä hakiessa, eikä tapauksessamme pitäisi sinänsä olla mitään epäselvyyttä. Meidän tapauksessa siis minussa ei ole todettu tutkimuksissa mitään vikaa. Aukiolotutkimus ja lääkkeellinen avustus on tietysti mahdollinen, mutta itselläni kutina että alkuun kokeiltaisiin luomukiertoa... Tietysti on suurempi todennäköisyys siihen, että joudutaan odottelemaan seuraavaa kiertoa. :) Mutta kiinostaa että onko kenelläkään kokemusta supernopeasta etenemisestä, onko se edes ajatuksen tasolla mahdollista. :grin
 
Teettekö hoitoja yksityisellä? Siel varmaan helpompi edetä nopeasti. Olettaisin silti että aukkari mahdollisesti tehtäisiin ainakin, ettei mene sitten lahjasoluhoito 'harakoille', jos oliskin esim. Torvet tulossa tms. Tämä siis spekulointia, en oikeesti tiedä

Ihan julkista reittiä mennään. :)
 
Osalla teistä varmaan ollut Pregnyl käytössä, onko siitä tullut väsymystä? Minä oon ollut ihan älyttömän väsynyt nyt koko ajan Pregnylin pistämisen jälkeen. Illasta on pakko nukkua päikkärit ja silti unta riittäisi yölläkin ties kuinka paljon. Voihan tämä toki olla stressin löysäämisestä johtuvaa myös, kun tuota ekaa inssiä kuitenkin niin kovasti odotin ja jännitin.
 
Muokattu viimeksi:
Pikkuhiljaa alkaa jo jännittää, vielä reilu pari viikkoa! :nailbiting:

Onko poleilla muuten tapana olla koko heinäkuu kii?
 
Pikkuhiljaa alkaa jo jännittää, vielä reilu pari viikkoa! :nailbiting:

Onko poleilla muuten tapana olla koko heinäkuu kii?

Julkisella ainakin on tapana olla heinäkuu kiinni. HUS on kiinni 6.7 - 3.8. (tismalleen oman loman ajankohta :hilarious: )
Yksityiset klinikat saattava pyöriä koko kesän läpi
 
Julkisella ainakin on tapana olla heinäkuu kiinni. HUS on kiinni 6.7 - 3.8. (tismalleen oman loman ajankohta :hilarious: )
Yksityiset klinikat saattava pyöriä koko kesän läpi

Joo, luulen että TAYS pistää kans ovet heinäkuun ajalle kiinni. Nooooooh, ootellaanpa sitten taas. Eihän tässä oo vielä ooteltukkaan tarpeeksi laughing6
 
Voi mä niin odotan, että pääsen teidän kaikkien kanssa piinailemaan taas. Meillä syntyi maaliskuussa, toisesta inseminaatiosta alkunsa saanut pikkuinen.

Nyt täytyy vaan odotella, että sektiohaava paranee. Toki haava on päällisin puolin jo kunnossa, mutta suositus että odotetaan 6-12kk ennen uutta raskautta. Sitten vasta päästään uutta vauvaa yrittämään.

Onnea kaikille yritykseen!
 
Täällä pitäis taas letroja alkaa popsimaan. Ultra 29.5 ja inssi toivottavasti sijoittuu kesäkuun alkuun eikä just siihen viikonlopulle:nailbiting: tokaan inssiin ollaan menossa. Juhannuksesta alkaa kesätauko, että jos ei taas natsaa, niin pääsee taas odotteluhommiin:bag:
 
Hoi te, joilla on ollut käytössä Lugesteron: voiko se aiheuttaa nenäverenvuotoa? Lienee liitännäinen kuiviin limakalvoihin, mutta voiko luget siis vaikuttaa myös niihin? Täällä kp 23, inseminaatiosta 11 päivää. Tänään on alkanut nenäverenvuoto ja ikenistä bongasin kans vähän verta. Voikohan kaikki olla vain Lugesteronin syytä?
 
Takaisin
Top