Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onneksi raskaudessa on paljon positiivistakin esim. hiuksia ei lähde suihkussa niin paljon, kuin ennen :grin.
 
Onko kenelläkään muulla alkanut pahoinvointi myöhemmin? Itselläni pahoinvointia oli alussa vähän ja lähinnä silloin tällöin, mutta rv 10 alkoi olemaan joka ILTA. Nyt rv11 ja alkanut olemaan muulloinkin kuin iltaisin.
:yuck::anyone
 
No minusta kans tuntuu että pahoinvointi ottanut uuden suunnan ja nousun taas ja nyt 10 viikolla... luulin jo esim että väsymyskin helpotti mutta ei :yuck:
 
Minä oon vasta suht alussa 7+1, mutta pahoinvointi on vasta nyt alkanut nostaa päätänsä. Kun tuntuu että hirmu monilla alkoi jo plussan aikaan.
 
Mulla on ollut melko tasaisen paljon 6+ viikolta tänne 10 + asti. Nyt 11+ viikko alkaa, ja toivon ja olen huonamivani että pientä hellittämistä ois ilmassa:happy093.
 
Miulla tosiaan nyt 8+0 jälkeen enempi, plussan aikoihin oli pientä ja sen jälkeen tosi vähän mut nyt on siis välillä tosi huono olo, vielä en oo oksentanut kyllä.. Kun juo/ syö pienii välipaloja nii pysyy siedettävänä.. Mut jos yhtää jää ajattelemaan nii on kyl oksennus lähellä.
 
millaisia kohdun kasvukipuja teillä on?
mietin vaan kun itellä myös niinku jotain menkkajuilintaa, on myös muunlaisia
 
Mulla oli enempi menkkamaista juilintaa plussan aikoihin. Silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mutta toki satunnaisesti välillä ollut muutoinkin.
Sitten on ollut nyt enempi tuntemuksia vasemmalla munasarjojen kohdalla. Mutta ne ei varsinaisesti liity kohdunkasvuun, vaan ehkä ennemmin keltarauhaseen.
Vihlaisuja ja kaikenlaista paineentuntua on.
Etenkin jos on enempi tullut liikuttua niin illasta sitten levossa huomaa.
 
Turvonnut tosi kovia vihlaisuja ja juilimista, jota ei osaa selittää kunnolla. "Särkee" voisi olla se lähimpänä oleva sana, millä yrittäisi. Vihlaukset alkoi jo ennen plussausta, pahentunut vain ja juuri nuo omituiset juilimiset tullut kaveriksi.
Aluksi tuntui enemmän vain vasemmalta puolen, ja pelkäsinkin alkuun joko kaksois- tai kohdun ulkoista raskautta kun tottakai googlettelin ja sen mukaan oireet täsmäsi molempiin, onneksi ultra totesi toisin. Ja nyt on tasoittunut kyllä molemmin puolin, välillä heijastuu nivusiina asti.
Ensi viikolla kun menen toiseen varhaisultraan rv9+3, olen alkanut jo pelkäämään että ultraus tapahtuu vatsan päältä eikä alakautta. Sen verran kipeä on kohtu, että sattuu ajatuskin sen painelusta.
Muutaman viikon päästä alkaa olemaan viikot käsillä, joista ei ole kokemusta eli en pysty enää vertailemaan edelliseen raskauteen. Olen käsittänyt kuitenkin, että tämä kipu on nimenomaan sellaista joka ei mene toisella kolmanneksella tauolle vaan voimistuu tuonne loppuun asti?
 
Laitetaan tännekin, kun kaikki ei vielä ole salaisella puolella: Niin siinä kävi, että diagnoosina keskenmeno. Olin jo aika varma siitä itsekin, kun kivut yltyi niin koviksi ja alkoi tulla verisiä hyytymiä vuodon mukana.

Pääsin onneksi sairaalaan ja sain varmuuden asiaan. Sainpa perua huomisen seulonta-labran, jos nyt jotain positiivista tästä repii.

Toivottavasti muiden taimet pysyy paremmin mukana matkassa! :Heartpink
 
Turvonnut tosi kovia vihlaisuja ja juilimista, jota ei osaa selittää kunnolla. "Särkee" voisi olla se lähimpänä oleva sana, millä yrittäisi. Vihlaukset alkoi jo ennen plussausta, pahentunut vain ja juuri nuo omituiset juilimiset tullut kaveriksi.
Aluksi tuntui enemmän vain vasemmalta puolen, ja pelkäsinkin alkuun joko kaksois- tai kohdun ulkoista raskautta kun tottakai googlettelin ja sen mukaan oireet täsmäsi molempiin, onneksi ultra totesi toisin. Ja nyt on tasoittunut kyllä molemmin puolin, välillä heijastuu nivusiina asti.
Ensi viikolla kun menen toiseen varhaisultraan rv9+3, olen alkanut jo pelkäämään että ultraus tapahtuu vatsan päältä eikä alakautta. Sen verran kipeä on kohtu, että sattuu ajatuskin sen painelusta.
Muutaman viikon päästä alkaa olemaan viikot käsillä, joista ei ole kokemusta eli en pysty enää vertailemaan edelliseen raskauteen. Olen käsittänyt kuitenkin, että tämä kipu on nimenomaan sellaista joka ei mene toisella kolmanneksella tauolle vaan voimistuu tuonne loppuun asti?
syysmorsian voimia sinne :Heartred

itse en muista kipuja mitkä olisivat jatkuneet koko raskauden läpi. toki jos liitoskivut tulee kuvioihin ni sit varmaan mut kyl mulla oli (ellei nyt aika oo kullannut muistoja) niin ihan normi maha sit eikä erityisiä kipuja.

varmaan on aika samanlaisia itelläkin mut ei vihlase erityisen kovaa. ehkä halailen pönttöä niin kovasti ettei tunnu vihlasut.
noi toispuoleiset kivut itekin mietin et varmaan KU, mut eipä ultrassa onneks näkynytkään poikkeavaa raskautta.
menin ite tolla kotidopplerilla testaamaan ni joo eipä sitä vatsaa paljoa painella ja kun tiedän ettei sieltä varmasti mitään kuulukaan (joku kaiku kyllä ihan kuin olis kuulunut?) niin en lähteny enempää painelemaan. odotellaan vielä ne muutama päivä kun tulee 10+0 täyteen.
 
syysmorsian voimia sinne :Heartred

itse en muista kipuja mitkä olisivat jatkuneet koko raskauden läpi. toki jos liitoskivut tulee kuvioihin ni sit varmaan mut kyl mulla oli (ellei nyt aika oo kullannut muistoja) niin ihan normi maha sit eikä erityisiä kipuja.

varmaan on aika samanlaisia itelläkin mut ei vihlase erityisen kovaa. ehkä halailen pönttöä niin kovasti ettei tunnu vihlasut.
noi toispuoleiset kivut itekin mietin et varmaan KU, mut eipä ultrassa onneks näkynytkään poikkeavaa raskautta.
menin ite tolla kotidopplerilla testaamaan ni joo eipä sitä vatsaa paljoa painella ja kun tiedän ettei sieltä varmasti mitään kuulukaan (joku kaiku kyllä ihan kuin olis kuulunut?) niin en lähteny enempää painelemaan. odotellaan vielä ne muutama päivä kun tulee 10+0 täyteen.

Onko sulla ollu kotidoppleri käytössä aiemmissa raskauksissa? Mietin onko sellaisen hommaamisesta enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieli tekis tosi paljon hommata, mutta pelottaa jos ääniä ei löydy ja alan turhaan stressaamaan.
Ja ihana kuulla, että nämäkin kivut hellittävät jossakin kohtaa, ainakin joillain! Toivottavasti kuulun niihin joihinki :grin
 
Mulla ei oo kovin paljoa ollu tuntemuksia kohdun alueella. Voi tosin olla, että olo on ollut niin paha muuten että en oo siihen kiinnittänyt huomiota. Pari viikkoa sitten (noin 9+) tuntui varsinkin aamulla lonkissa ja nivusissa vähän särkyä/arkuutta. Ja samalla viikolla kohtu/alavatsan alue tuntui selkeämmin "kovana kämmenen kokoisena pallona". Nyt taas en sen kummemmin tunne kohtua (pelkkää turvotusta ja vatsamakkaraa joka ihme kyllä on pysynyt sinnikkäästi menossa mukanao_O)
 
Mulla on ollut helppo alkuraskaus, mutta nyt olotila on palannut suorastaan normaaliksi, painokin on tippunut. Oon vähän huolissani! Toisaalta olin huolissani jo aiemmin, mutta varhaisultra vei huolet hetkeksi pois. Nyt tosin mietin että kehtaanko mennä uusiksi ultraan :happy3 viikkoja on nyt jotakin väliltä 7+0-8+2.
 
Onko muilla tunnetilat vaihdelleet? Tänään (7+0) ensimmäisen kerran itsellä nosti päätään voimakkaat tunteet ja yllätyin.

Sain kunnon itkut ja vihat aikaiseksi siitä, että emme voineet viedä nyt autolle vesikanisteria huomista mökkireissua varten samalla kun olimme autolla muutenkin nyt lähdössä liikenteeseen vaan mies halusi viedä vasta myöhemmin. Tätä sitten oikein itkin autossa vuolaasti ja sitä myös, ettei mies yhtään ymmärtänyt mistä nyt tuulee. Todella voimakas, yllättävä tunne.
 
Mulla pahoinvointi on tässä tän viikon aikana pikku hiljaa parantunut. Nyt on siis neuvolan mukaan viikkoja 9+2 (omien laskujen mukaan 8+6). Jonku verran on ollut sellaisia jänniä kipuja/vihlaisuja jos on vaikka istunut jotenkin vinossa asennossa ja siitä kun nousee ylös niin tuntuu aina joskus semmonen jännä kipu tuolla alavatsan alueella. En oikein osaa selittää sitä. Mut toi pahoinvoinnin määrän pieneneminen on kyllä iso huojennus, kun tänään loppui etätyöt niin ei tarvi sit niin olla huonovointisena töissä :woot:
 
Sarappa, Loppuipa pahoinvointi sopivaan saumaan :smiley-angelic001Tsemppiä työhön paluuseen!

Täällä Jaffa limu on sellainen joka jeesii pahoinvointia, mutta tiedänpä ettei se nyt terveellistä oo hörppiä. On vaan niin raikasta. :smiley-bounce012
 
Täällä pahoinvointia enää lyhyenlyhyitä hetkiä, joitaki pukluja tullu. Lihaa ei edelleenkää pysty syömää ja kasviksia tosi maltillisesti. Väsymys on kyl kamalaa, pari tuntii aamul hereil ni vois jo nukkuu unet menkkamaisis juileja ja jtn vatsakipuja on vko mahtunu 9+3
 
Onko sulla ollu kotidoppleri käytössä aiemmissa raskauksissa? Mietin onko sellaisen hommaamisesta enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieli tekis tosi paljon hommata, mutta pelottaa jos ääniä ei löydy ja alan turhaan stressaamaan.
Ja ihana kuulla, että nämäkin kivut hellittävät jossakin kohtaa, ainakin joillain! Toivottavasti kuulun niihin joihinki :grin
no oonpas passiivinen nykyään täällä foorumilla. yritän aktivoitua viimeistään rv13 jos sydän vielä sykkii tuolla alakerrassa.

ei ole siis ollut aiemmissa (kkm yritin mut yllättäen ei mitään kuulunut mut en kerennyt huolestumaan siksi koska viikkoja oli alle 10 silloin kun testasin).
ostinkin käytettynä, kun vastaan tuli edullinen. tuon käytössä varmasti pidettävä se järki päässä eikä lähettävä pakonomaisesti sitä käyttämään jatkuvasti. uskon että minulle toi on hyvä kunhan beibi on isompi ni on helpompaa sit löytää sykkeet.
 
Takaisin
Top