Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla menee päivät ihan hyvin, mutta väsymys iskee illalla aina kovasti. Oon nyt joka ilta nukahtanu sohvalle telkkaria katsoessa.
 
Mulla taas tällä hetkellä iskee kauhia väsymys iltapäivällä. Ihan kuin olisi tainnutuspiikki isketty pyllyyn.

Mut sit iltaa kohden piristyn ja saan unta vasta joskus 23 maissa. Mut sit simahdankin samantien. :sleep011
 
miten muiden vatsatuntemukset? mulla nyt tänään oli aika paljon vähän semmosta ku olis sekaisin ennen menkkoja. viikkoja sunnuntaina tulee 8+0. tiedä näistä taas. kuvottava olo ”onneks” myös rinnalla ni uskon raskauteen. ens viikolla varhaisultra.
 
En tiedä alkaisko tuo kamala väsymys hiukan hellittää otetta, kun oon syönyt rautalisää pari viikkoa. Tosin nyt on tullut etova olo illallakin, eikä oikein mitään tee mieli syödä.

Ja tämä palelu iltaisin! Miten voi olla, että joka ilta alkaa palella niin kuin olis tulossa kova kuume. Ihokin on sellainen arka. Aika inhottavaa tämäkin, vaikka vaatetuksen lisääminen tietty auttaa. En vaan muista tällaista aiemmista raskauksista, joten pidän tätä tosi kummallisena.
 
On aivan koomaksi luokiteltavaa väsymystä, mutta raskaus ei ole ainoa syy kun kilppari arvot ovat myös päin prinkkalaa. :shifty:

Ja tänään illalla muakin on palellut kuin kuume ois nousemassa. Muutenkin palelua on ollut nyt plussattua, mutta tänään erityisen paljon.
 
Mulla ihan alkuun oli palelu ja nännien arkuus. 7+ eteenpäin alkoi etova olo, pääkipu, väsymys ja palelu pahentunut. Lämmötkin hieman koholla ja tissit turvonneet. Myös mahan turvotus ja ilmavaivat riesana. Ihana hehkeä alkuraskaus :grin
 
Mulla on ollut myös tota iltapalelua, tosin nyt se on muuttunut enemmän semmoiseksi sisäiseksi, ihan kun ois kuumetta ja peiton alla hohkaava olo. Mieskin aina iltaisin toteaa ku oon niin kuuma :joyful: ja villasukat on edelleen käytössä etenkin just iltasella
Väsymys ehkä hiukan helpottanut, oon tosin olut lomalla kaks viikkoa ja saanut aamuisin nukkua. Saa nähä miten käy ens viikolla kun pitäis taas töihin palata..
 
Ja eilinen meni potiessa hammassärkyä, auts. :banghead: Mulla projekti kesken hampaiden kanssa ja reagoivat usein hormooneihin (kuukautiskierto) No arvata saattaa että nyt niitä hormooneja on roppakaupalla enempi. :shifty:
Saa nähdä miten tätä projektia nyt saa raskaana vietyä eteenpäin ja millaista kärvistelyä on edessä.
Hampaiden poistot varmaan tehdään sitten raskauden jälkeen kumminkin.
 
Miul on ainakin paikattu hampaita puudutuksessa sekä raskauden et imetyksen aikana, sanoin vain hammaslääkärille et lapsystävällistä puudutetta kiitos :hilarious:
 
Mä en uskalla mennä kun ei tiiä miten se aine vaikuttaa sitten vaiko ollenkaan.
Pelkään muutenkin hammaslääkäriä:nailbiting:
Mutta ei ne varmaan hirmumyrkkyjä voi olla.
 
Pystyvät kyllä paikkaamaan ja jopa juurihoitamaan. Isommatkin operaatiot pyritään hoitamaan toisella kolmanneksella.
Etenkin raskaanahan tuo on hirmu tärkeää, kun hampaiden tulehdukset ym voivat vaikuttaa myös vauvaan. Mulla vaan olisi edessä suurempi leikkaus jne niin tuollaiset kyllä jää raskauden jälkeen hoidettavaksi, jos mitenkään vain mahdollista.
 
Täällä kuvottavat olot jatkuu. Ympäri vuorokauden oksennus kurkussa. Vielä en kyl ole ainakaan kunnolla pönttöön joutunut nojailemaan.

Alaselän ja vatsan särky on helpottamaan päin. Maha on välillä sekaisin, se oikeen kiertää ja velloo kuin maha taudissa. Silti ummetusta. Outoa.

Iltaisin oon ihan palelevainen, ihan horkassa makaan viltin alla sohvalla. Turvottaa. Myös ylävatsaa niin et sitä oikein kiristää.

Hengästyn helposti ja sydän lähtee helposti lyömään kovaa.

Levottomat jalat vaivaa edelleen iltaisin nukkumaan mennessä.

Jotenkin vähän apea mieli ajoittain. Varmaan hormonit tekee temppujaan.

Tissit todella kipeät ja arat.

Siinä ne tän hetken oireet. :rolleyes: 8+1.
 
Mulla on jatkuvasti huono olo. Tää on kyllä ihan hanurista, toivottavasti menisi pian ohi. Välillä oksettava olo oikein kunnolla, välillä etoo ja lievimmilläänkin on huono olo. En kuitenkaan oksenna, joten se on plussa. Kai. Vai onko se kun oksennustaudissa, että oksentaminen helpottaa? :depressed: Tätä nyt jatkunut vajaa viikko. 6+4.
 
Nyt on mullakin on toista päivää huono olo. Tekis mieli vaan maata silmät kiinni ja nukuin eilen päiväunet ekaa kertaa varmaan pariin vuoteen. Ei oikein mitään tee mieli mut vähän ois nälkä.
 
Mulla vähän samat fiilikset, huomenna on 9+0 ja eilen alko tuntumaan olo normimmalta kuin pitkään aikaan. Ehkä vielä pienesti huono-olo, jos unohdan syödä. Väsymystä on vielä vähän, mut ei sitä kaameaa uupumusta mitä viime viikolla. Kaikkein parasta on kun ei yökötä koko ajan ja ruokaa alkaa jo tekeen mieli, ja lisäksi ei ole enää niin kauheeta ummetusta. Vielä kuitenkin jonkun verran turvotusta ja närästystä. Toivottavasti mahassa kaikki kunnossa ❤

Kiva, kun kerkesin olemaan hyvä olo pari päivää niin taas tuli huono-olo ja muutaman kerran on yököttänyt niin, että meinannut oksu tulla. Ja väsynyt olen koko ajan. Kerkesin jo iloita hyvästä olosta. No, jospa muutaman viikon päästä helpottas. (Nyt 9+3)
 
Mulla on jatkuvasti huono olo. Tää on kyllä ihan hanurista, toivottavasti menisi pian ohi. Välillä oksettava olo oikein kunnolla, välillä etoo ja lievimmilläänkin on huono olo. En kuitenkaan oksenna, joten se on plussa. Kai. Vai onko se kun oksennustaudissa, että oksentaminen helpottaa? :depressed: Tätä nyt jatkunut vajaa viikko. 6+4.
Mulla oksentaminen helpottaa oloa. Mutta tietysti myös väsyttää ja heikottaa sen jälkeen, mutta sitten pystyy vähän paremmin syömään. Oon oksennellut 3-6 kertaa päivässä kolmen viikon ajan. Joskus illat on helpompia. Ja yöt onneksi oon saanut melko hyvin nukuttua! Mut ei oo kivaa.
 
Eilen oli vapun kunniaksi tosi hyvä olo päivällä, mutta illalla iski aivan järkyttävän paha olo ja närästys. Just ja just sai vähän syötyä, mutta närästyslääkettä oli pakko ottaa nukkumaanmennessä, kun se tuntui pahenevan makuuasennossa. Myös tänään aamulla aivan järkky paha olo... Tuskalla sain aamiaisleivän alas ja siitä tuli hetkeksi parempi olo, mut nyt taas pahenee :depressed: Tuntuu et maks 2h pystyy olla syömättä, ja sit olisi saatava jotain että olo pysyy kohtuullisena, mut mitään ei oikein tee mieli. Ja kylmähorkka on melkein jatkuvaa, tuntuu et vatsa on ainoa lämmin ruumiinosa tällä hetkellä. Ainakin pikkuisella siellä lämpöä sit jos itse tarvii palella :Heartpink:Heartblue Nyt 6+5

en tiedä miten kestän odottaa tiistain varhaisultraan! Nää kauheat olot joita ei viimeksi kkm ollenkaan näin pahana olleet antaa onneksi vähän toivoa, et josko siellä nyt kasvettaisiin urakalla. :smiley-angelic001
 
Voi taas mikä olo! Ruuansulatus aivan seis, vatsa kipeä. Ostin ruuansulatusentsyymejä mutta en ole vielä merkittävää eroa huomannut. Jäätävä väsymys, nukuin tänään istualtaan päiväunet. Ja tämä palelu. Ihan alkaa miettimään, olisko kuitenkin kipeäksi tulossa.
 
Paha olo täälläkin siirtyny nextille levelille.. Ens viikko voipi olla töissä todella ihana :depressed: mutta en kyl oo pahoillani, jos tää sitä meinaa et masussa on kaikki hyvin :Heartred
 
Voi taas mikä olo! Ruuansulatus aivan seis, vatsa kipeä. Ostin ruuansulatusentsyymejä mutta en ole vielä merkittävää eroa huomannut. Jäätävä väsymys, nukuin tänään istualtaan päiväunet. Ja tämä palelu. Ihan alkaa miettimään, olisko kuitenkin kipeäksi tulossa.
Mää nukahin eilen keittiönpöydän ääreen :hilarious: mulla eilen ja tänään on ollu helpompaa suolen toiminnan suhteen. Oliki se tuossa aika pitkään jumissa :confused: palelu on kans yks perusoireista. Mut toi väsymys on kyllä aivan jäätävää, oon miettiny että onkohan rauta-arvot vähän huonona kun tää on niin kovaa väsymystä. Perjantaina on nla niin sitten varmaan vois jutella asiasta enemmän..
 
Takaisin
Top