Millaisia raskausoireita sinulla on?

Varhaisultran mittojen mukaan eilen oli 9+0 ja siihen kuulkaa loppui etova olo, kamala nälkä ja hullu väsymys. Tänäänkin oon mennyt aika tavallisilla oloilla -mitäs tää nyt on? Aika kevyet noi oireet oli aiemminkin, voin vaan kuvitella että joillain on tosi kurjaa. Jos noi ensimmäisen kolmanneksen pahimmat oireet on nyt takana päin niin niitä ei sit ollut kuin se kolme viikkoa suunnilleen 6+0-8+6. Meneekö tää nyt linjassa mitenkään? Tuleeko ne vielä takaisin? Mitähän on odotettavissa? Onkohan tuolla alhaalla kaikki ihan ok? Jännittävää tää kyllä on:nailbiting:
 
Varhaisultran mittojen mukaan eilen oli 9+0 ja siihen kuulkaa loppui etova olo, kamala nälkä ja hullu väsymys. Tänäänkin oon mennyt aika tavallisilla oloilla -mitäs tää nyt on? Aika kevyet noi oireet oli aiemminkin, voin vaan kuvitella että joillain on tosi kurjaa. Jos noi ensimmäisen kolmanneksen pahimmat oireet on nyt takana päin niin niitä ei sit ollut kuin se kolme viikkoa suunnilleen 6+0-8+6. Meneekö tää nyt linjassa mitenkään? Tuleeko ne vielä takaisin? Mitähän on odotettavissa? Onkohan tuolla alhaalla kaikki ihan ok? Jännittävää tää kyllä on:nailbiting:

Mulla vähän samat fiilikset, huomenna on 9+0 ja eilen alko tuntumaan olo normimmalta kuin pitkään aikaan. Ehkä vielä pienesti huono-olo, jos unohdan syödä. Väsymystä on vielä vähän, mut ei sitä kaameaa uupumusta mitä viime viikolla. Kaikkein parasta on kun ei yökötä koko ajan ja ruokaa alkaa jo tekeen mieli, ja lisäksi ei ole enää niin kauheeta ummetusta. Vielä kuitenkin jonkun verran turvotusta ja närästystä. Toivottavasti mahassa kaikki kunnossa ❤
 
Varhaisultran mittojen mukaan eilen oli 9+0 ja siihen kuulkaa loppui etova olo, kamala nälkä ja hullu väsymys. Tänäänkin oon mennyt aika tavallisilla oloilla -mitäs tää nyt on? Aika kevyet noi oireet oli aiemminkin, voin vaan kuvitella että joillain on tosi kurjaa. Jos noi ensimmäisen kolmanneksen pahimmat oireet on nyt takana päin niin niitä ei sit ollut kuin se kolme viikkoa suunnilleen 6+0-8+6. Meneekö tää nyt linjassa mitenkään? Tuleeko ne vielä takaisin? Mitähän on odotettavissa? Onkohan tuolla alhaalla kaikki ihan ok? Jännittävää tää kyllä on:nailbiting:
Mulla aiemmissa raskauksissa ollut just tolleen, et pari, kolme viikkoa vähän jonkinlaisia oireita ja sit olo palautunu normaaliksi siinä rv10 tienoilla. Eikä sen jälkeen oo ollut oikeestaan mitään..
 
Oksetusolo lisääntynyt aivan selvästi. Aamupäivällä varsinkin on pahimmillaan, jolloin minusta asiaa auttaa äkkiliikkeiden välttäminen ja muutenkin mielellään paikallaan pysyminen. Nyt oon myös huomannu, että pieni napostelu voi auttaa.
 
Tänä aamuna täälläkin oli ekaa kertaa niin huono olo, että pelkäsin jo pitääkö juosta vessaan. Hörppäsin kuitenkin äkkiä mansikkakeittoa ja olo alkoi parantua. Mietin voiko alhainen verensokeri aiheuttaa oksettavan olon. Nyt menossa suunnilleen 7+6.

Ärsyttävää, kun ei edes tiedä mitkä viikot ja päivät on oikeasti menossa. Vaihtoehtoja on kolme, joista kuukautisista laskettu ei ainakaan pidä paikkaansa, sit on itse oletetusta hedelmöitymisestä laskettu ja varhaisultrassa saatu arvio, joka oli vähän vähemmän kuin tuo itse laskettu. Ehkä meen jollain niiden keskiarvolla... :bored:
 
Mulla on muuten auttanut aamupahoinvointiin nuo lapsille tarkoitetut ”juotavat” piltit. Ne säilyy lämpimässä niin voi jättää yöksi yöpöydälle ja aamulla kiskaista ennen kuin nousee sängystä :rolleyes:
Ei valitettavasti ole vienyt pois, mutta mukavempi oksentaa tuollaista litkua kuin esim. keksiä :grin
 
Sen olen huomannut, että itsestä pitäisi pitää tarkemmin huolta ja antaa lepoa aina kun se on vain mahdollista. Nimittäin takapakkia tulee heti voinnissa, kuten sain huomata alkuviikosta. Maanantai oli pitkä päivä niin töissä kuin kotona. Piti touhuta paljon ja ruokavälit venyivät. Myös yö tuli nukuttua huonosti. Tiistaina iski taas koko päiväksi migreenityyppisen päänsäryn, vilutuksen ja voimattomuuden. :meh:Ja tänään on maha ollut tavallista kipeämpi ja poltteisempi. Elän myös jännityksellä tätä kahdeksatta raskausviikkoa. Ennen esikoista kkmn päättynyt kaksosraskaus alkoi vuotaa juuri rv 8, joten itselleni tämä on sellainen kynnysviikko. Jos tämän yli pääsisin ilman vuotoja. Toki kaikki on mahdollista senkin jälkeen, mutta se on vain sellainen henkinen etappi. Onko muuten kenelläkään oloja tai epäilyjä tuplista? Välillä on käynyt mielessä, mitä jos tämäkin raskaus on kaksosraskaus. Myös odottajan iän sanotaan vaikuttavan tuplien mahdollisuuteen.:)
 
Sunnuntaina 7+6 oli vielä aika järkky olo. Sanoin miehelle, että helpottaisko ensi viikolla, esikoisesta kun voin pahoin 6-7 viikot. Ja tadaa, 8+0 ja paljon parempi olo. Se tietysti lisäsi huolta, mutta tänään taas näin pikkuisen, täysin viikkoja vastaava, syke 176 ja heilutteli pieniä käsiään ja jalkojaan
 
Sen olen huomannut, että itsestä pitäisi pitää tarkemmin huolta ja antaa lepoa aina kun se on vain mahdollista. Nimittäin takapakkia tulee heti voinnissa, kuten sain huomata alkuviikosta. Maanantai oli pitkä päivä niin töissä kuin kotona. Piti touhuta paljon ja ruokavälit venyivät. Myös yö tuli nukuttua huonosti. Tiistaina iski taas koko päiväksi migreenityyppisen päänsäryn, vilutuksen ja voimattomuuden. :meh:Ja tänään on maha ollut tavallista kipeämpi ja poltteisempi. Elän myös jännityksellä tätä kahdeksatta raskausviikkoa. Ennen esikoista kkmn päättynyt kaksosraskaus alkoi vuotaa juuri rv 8, joten itselleni tämä on sellainen kynnysviikko. Jos tämän yli pääsisin ilman vuotoja. Toki kaikki on mahdollista senkin jälkeen, mutta se on vain sellainen henkinen etappi. Onko muuten kenelläkään oloja tai epäilyjä tuplista? Välillä on käynyt mielessä, mitä jos tämäkin raskaus on kaksosraskaus. Myös odottajan iän sanotaan vaikuttavan tuplien mahdollisuuteen.:)

Välillä käy mielessä että montahan siellä on, oireet kun alkoi niin voimakkaana jo ennen kuin edes menkat oli myöhässä, ja tuo vatsan nipistely ja vihlonta vahvistuu vain päivä päivältä. Väsymys myös veti lopulta täysin voimattomaksi heti kun oli menkat myöhässä (ja väsymystä oli ilmassa jo ennen tätä).

Toivoisin kyllä, että vain yksi löytyy, jotenkin en usko että mun kroppa kestäisi kaksoisraskautta täysin normaalisti. Stressaan jo valmiiksi niin paljon, ja jos vielä riskiraskaus selviäis niin minähän olisin hermoraunio kun lapset syntyisi, vaikka tuplat toki iso ilouutinen oliskin. Nämä kaksosraskausepäilyt käsittääkseni aina tosi normaaleja odottajilla kun oireet on voimakkaampia :)
Tsemppiä oireisiin :Heartpink
 
Sen olen huomannut, että itsestä pitäisi pitää tarkemmin huolta ja antaa lepoa aina kun se on vain mahdollista. Nimittäin takapakkia tulee heti voinnissa, kuten sain huomata alkuviikosta. Maanantai oli pitkä päivä niin töissä kuin kotona. Piti touhuta paljon ja ruokavälit venyivät. Myös yö tuli nukuttua huonosti. Tiistaina iski taas koko päiväksi migreenityyppisen päänsäryn, vilutuksen ja voimattomuuden. :meh:Ja tänään on maha ollut tavallista kipeämpi ja poltteisempi. Elän myös jännityksellä tätä kahdeksatta raskausviikkoa. Ennen esikoista kkmn päättynyt kaksosraskaus alkoi vuotaa juuri rv 8, joten itselleni tämä on sellainen kynnysviikko. Jos tämän yli pääsisin ilman vuotoja. Toki kaikki on mahdollista senkin jälkeen, mutta se on vain sellainen henkinen etappi. Onko muuten kenelläkään oloja tai epäilyjä tuplista? Välillä on käynyt mielessä, mitä jos tämäkin raskaus on kaksosraskaus. Myös odottajan iän sanotaan vaikuttavan tuplien mahdollisuuteen.:)

Oon miettinyt tuplia ovuloinnista lähtien, kun tunsin kipeitä vihlaisuja yhteensä 3 muutamien päivien välein molemmilta puolilta. Ja en muista olleeni aiemmin näin uupunut, kuin tässä raskaudesta. Tosin ikää on melkein 10 vuotta enemmän ja en ollut aiemmin täysipäiväisesti töissä kuten nyt. Saa nähdä sitten ultrassa :) . Oishan se raskasta kantaa kahta ja huoli olisi etteivät synny aivan liian aikaisin. Mut olisihan heistä hyvin seuraa toisilleen :) .
 
Nyt on pitkin iltaa tullut todella ikävän tuntuisia vihlaisuja vasemmalla alavatsalla, au au. :arghh: Nää on nyt jotain uutta!
Onko muilla kokemusta vastaavista?
 
Mulla oli oikealla puolella, aattelin että kohta yltyy ja umpisuoli repee. Mutta se meni kyllä ohi kun nukuin päikkärit.
Oikeestaan se pakottaa kyl alempaa ihan nivusessa.
Oisko jotain kasvukipuja?
 
Mietin myös kasvukipuja mutta miksiköhän vain toisella puolella? Alkoi hiipiä kohdunulkoisen vaihtoehto mieleen.. Miksi sitä pitääkin maalailla aina kauhukuvia mieleen. :banghead:

Vihlaisut olivat niin kamalia, että huomasin jännittäneeni kehoa koska pelkäsin että kohta vihloo taas. :sad001 Sitä kesti reilu tunnin.
 
Muokattu viimeksi:
Mietin myös kasvukipuja mutta miksiköhän vain toisella puolella? Alkoi hiipiä kohdunulkoisen vaihtoehto mieleen.. Miksi sitä pitääkin maalailla aina kauhukuvia mieleen. :banghead:

Vihlaisut olivat niin kamalia, että huomasin jännittäneeni kehoa koska pelkäsin että kohta vihloo taas. :sad001 Sitä kesti reilu tunnin.

Mulla myös paljon vihlaisuja, niin paljon että kans tulee mietittyä onko terve normaali raskaus vaikka hyvin tiedän, että kyse on vain kohdun kasvusta. Nyt tämä vihlonta alkoi jo ennen kuin menkat oli edes myöhässä, ja niin kipeänä että kaupassa piti mennä istumaa hetkeksi kunnes vihlonta meni ohi.
Kivut selkeästi enemmän vasemmalla puolen, niinkuin usea muukin oire minkä tunnen. Edellisessä raskaudessa kaikki tuntui painottuvan oikealle! Tosin nyt olen tuntemuksista melko varma, että nyt napanneessa kierroksessa ovu tuli vasemmalta puolen, varmuutta ei tosi ole. :)
 
Mulla ei oo vihlonu yhtään. Mutta ihan kamala olo lähes koko ajan, ja aika hirveä väsymys. Hyvä olo vaan kun syön. Onneks oon voinu olla pääasiassa etätöissä, ei tässä kunnossa voisi olla työmaalla läsnä. Tänään olis edessä kyllä tiukka työilta työkaverin kanssa, hirvittää jo valmiiksi. En haluis vielä kertoakaan, mikä on. Ens viikolla haen sairauslomaa, jos tää olo ei parane. Tänään ei enää oikeen voi jättää työkavereita eikä firmaa pulaan. Ja huomennakin olis töitä ihmisten parissa, mut vähän lyhyempi ja vähemmän raskas pätkä. Phuuuh. Näistä kun selviän laitan oman jaksamisen etusijalle!
 
Mulla usein tuntuu nimenomaan vasemmalla puolella oviksen aikaan. Luinkin että ilmeisesti kyseessä voisi olla keltarauhanen joka ylläpitää raskautta. Se kuulemma kasvaa kuin kysta tuolla ja voi kipuilla, juuri siltä puolelta jolta munasolu on irronnut. Olisihan ihan järkeen käypää. En tiedä oonko ovuloinutkaan oikealta, kun koskaan sillä puolella ei tuntoja oo.
 
Mulla usein tuntuu nimenomaan vasemmalla puolella oviksen aikaan. Luinkin että ilmeisesti kyseessä voisi olla keltarauhanen joka ylläpitää raskautta. Se kuulemma kasvaa kuin kysta tuolla ja voi kipuilla, juuri siltä puolelta jolta munasolu on irronnut. Olisihan ihan järkeen käypää. En tiedä oonko ovuloinutkaan oikealta, kun koskaan sillä puolella ei tuntoja oo.

Kuulostaa kyllä hyvinkin järkeenkäyvälle. Mulla taas juuri tää vasen puoli on aina tuntunut hiljaisemmalta ja tässäkin kierrossa kun tärppäsi, mietiskelin että onkohan mulla ovuloimaton kierto kun ei tunnu nipistelyä ovun aikaan :D Pientä napinaa sieltä jossakin kohtaa tuntui jolloin herättelin raskaustoiveita ja nyt toivotaan että kaikki hyvin :love7
 
Tämä väsymys on kyllä tosi kova. Sit ku vielä on nukkunu yön vähän huonosti niin vois nukkua töiden jälkeen 2-3 tuntia päikkäreitä ja työpäivät sinnittelen väkisin hereillä :sleep002 Onko muilla tämmöstä väsymystä?
 
Takaisin
Top