Raskaaksi 2019

Monimutkainen asia selittää, mutta tiivistettynä näin. En koe että oltaisiin oltu tämän pariskunnan kanssa riittävästi tekemisissä pitkään aikaan muuten, vaikka meidän tulisi olla läheisiä. Ajattelen siis näin että heillä voisi olla muita ihmisiä ympärillä, jotka ovat olleet itsestä riippumattomista syistä enemmän tekemisissä heidän kanssaan ja sopisivat siten paremmin tähän rooliin, en koe sitä tässä tapauksessa sydämessäni oikeaksi että ryhtyisin heille kummiksi. Minulla on jo kummilapsi, joten koen kummin roolia parhaillaankin. Pelkään että tulen nimetyksi kummiksi, mutta jään heti unohduksiin heidän elämästään, kummin tehtävä kun ei ole mielestäni käydä kylässä vain syntymäpäivinä ja näen tämän jo heidän kohdallaan ennalta tapahtuvaksi. Lisäksi meillä on kiusalliset välit tämän pariskunnan toisen puoliskon kanssa ja koen hänen tultuaan kuvioihin yhteydenpidon minulle tärkeään henkilöön tyrehtyneen joko välillisesti tai jopa tahallisesti. Mietityttää mikä minun rooli tässä oikeasti olisi tai jos sitä roolia ei oikeasti ole.

Tuokin voisi olla asia, mistä ehkä voisi rehellisesti koittaa sanoa. Voihan se olla että kirpaisee vastapuolta, mutta jos kerrot nuo perustelut niin ainakin hän voi pohtia asiaansa hieman syvällisemmin?

Monimutkainen asia selittää, mutta tiivistettynä näin. En koe että oltaisiin oltu tämän pariskunnan kanssa riittävästi tekemisissä pitkään aikaan muuten, vaikka meidän tulisi olla läheisiä. Ajattelen siis näin että heillä voisi olla muita ihmisiä ympärillä, jotka ovat olleet itsestä riippumattomista syistä enemmän tekemisissä heidän kanssaan ja sopisivat siten paremmin tähän rooliin, en koe sitä tässä tapauksessa sydämessäni oikeaksi että ryhtyisin heille kummiksi. Minulla on jo kummilapsi, joten koen kummin roolia parhaillaankin. Pelkään että tulen nimetyksi kummiksi, mutta jään heti unohduksiin heidän elämästään, kummin tehtävä kun ei ole mielestäni käydä kylässä vain syntymäpäivinä ja näen tämän jo heidän kohdallaan ennalta tapahtuvaksi. Lisäksi meillä on kiusalliset välit tämän pariskunnan toisen puoliskon kanssa ja koen hänen tultuaan kuvioihin yhteydenpidon minulle tärkeään henkilöön tyrehtyneen joko välillisesti tai jopa tahallisesti. Mietityttää mikä minun rooli tässä oikeasti olisi tai jos sitä roolia ei oikeasti ole.

No tuossa tapauksessa hyvinkin ymmärrettävää. Ehkä kannattaa yrittää keskustella asiasta näiden vanhempien kanssa.
Voisko olla että he haluaisivat että kummius lähentäisi teitä? Mutta jos tunne ei oo molemmin puolinen tai tuntuu huonolta ryhtyä kummiksi, niin kannattaa kertoa asiasta. Toki voi välit mennä loputkin, jos he ottavat asian jotenkin pahana

Juu tiesin :) seleeniä pelkästään söin purkista hetken, mutta nyt reilu 2kk syönyt Inocaps, laitan kuvan mitä sisältää mutta ehkei näy enää kuva täällä..mutta siis on jodia ja seleeniä. ja tuossa taitaa olla mitä sisältää 3pilleriä päivässä, kun olen syönyt 1-3 päivässä. Saas nähdä onko vaikuttanut tulokseen.

Tein ekaa kertaa itse munkkeja :joyful::Heartred

Inocaps on hyvä :happy: siinä on kaikki tarpeellinen yhdessä purkissa.
Ootko kokeillut koskaan ubikinonia yrityksen aikana?

Itsekin haluaisin paistaa munkkeja, mutta iski pelko rasvassa paistamisen kanssa kun viime vuonna tutuilla paloi talo, kun lähti rasvapalo liesituulettimen kautta. Meni koko talo kun palo meni suoraan välikattoon. Jäi jotenkin itsellekin pelko.

Inocaps on hyvä :happy: siinä on kaikki tarpeellinen yhdessä purkissa.
Ootko kokeillut koskaan ubikinonia yrityksen aikana?

Itsekin haluaisin paistaa munkkeja, mutta iski pelko rasvassa paistamisen kanssa kun viime vuonna tutuilla paloi talo, kun lähti rasvapalo liesituulettimen kautta. Meni koko talo kun palo meni suoraan välikattoon. Jäi jotenkin itsellekin pelko.

Juu oon kokeillu, vähän aikaa. Siitäkin vähän epäselvää, olisko se ubikinoli parempi :scratch
Ai kauhee :( muakin vähän pelotti toi rasva, ainakaan liesituuletin ei saa olla päällä missään nimessä.

Hei te kenellä kilpparin vajaatoimintaa ja ei vielä lääkitystä, niin ootteko kokeillut seleeni lisää? Ja että saatte tarpeeksi jodia ja proteiinia? Nämä tukevat kilpirauhasen normaalia toimintaa, jos lääkitys niin ensin keskusteltava lääkärin kanssa ensin seleenin käytöstä(siis purkista otettavan, ruokavalion muutos terveelliseen on aina hyvä ) .

Ja seleeniä myös miehille siittiön tuontantoa tukemaan.

Meillä nämä käytössä pienellä annoksella. Vaikka itsellä ei kilpparin kanssa ongelmaa, mutta yrittäessä käytän pientä annosta. Nyt menossa toinen yritys kierto, ja eka missä nämä lisät itsellä mukana. Tai syksyllä käytin ja plussasin, valitettavasti keskenmeno tuli, ja nyt vasta otin seleenin uudestaan.

Ihan vaaan vinkiksi
Terv. Alaa opiskeleva, kunhan pääsis jatkamaan kunnok opiskelua kun korona väistyis.

Mä käytin juuri näitä sisältäviä ravintolisiä ja ihan monivitamiini-valmiste oli kyseessä. Mulla vaan kävi kyllä niin päin, et kilppari meinas lähteä liikatoiminnan puolelle, vaikka annostus näissä oli aika pieni. Tosin vaikuttaa vissiin se, että mulla ei tota vajaatoimintaa ole taustalla, mut jätin sit valmisteen pois ja arvot tasottu, kun ne nyt taas raskauden jälkeen on nousseet ja siks ne nyt tarkistetaankin vielä uudelleen 2 vkon kuluttua yhdessä muiden labrojen kanssa. Ettei oo sit keikahtanut liikatoiminnan puolelle huomaamatta tässä. Tosin on varmasti ihan toimivia nuo lisät, jos kilpparissa on vajaatoimintaan liittyvää häiriötä, mutta lähtötilanne kannattaa huomioida :grin

Niin ja muuten tohon kummiasiaan liittyen, musta se on jokaisen henkilökohtainen asia ottaako tuon tehtävän vastaan vai ei. Meilläkin 2 kummilasta. Kyllä siitä voi kieltäytyä kohteliaasti ja kertoa, että kokee, ettei pysty täyttämään kummin tehtäviä.

Mä käytin juuri näitä sisältäviä ravintolisiä ja ihan monivitamiini-valmiste oli kyseessä. Mulla vaan kävi kyllä niin päin, et kilppari meinas lähteä liikatoiminnan puolelle, vaikka annostus näissä oli aika pieni. Tosin vaikuttaa vissiin se, että mulla ei tota vajaatoimintaa ole taustalla, mut jätin sit valmisteen pois ja arvot tasottu, kun ne nyt taas raskauden jälkeen on nousseet ja siks ne nyt tarkistetaankin vielä uudelleen 2 vkon kuluttua yhdessä muiden labrojen kanssa. Ettei oo sit keikahtanut liikatoiminnan puolelle huomaamatta tässä. Tosin on varmasti ihan toimivia nuo lisät, jos kilpparissa on vajaatoimintaan liittyvää häiriötä, mutta lähtötilanne kannattaa huomioida :grin

Niin ja muuten tohon kummiasiaan liittyen, musta se on jokaisen henkilökohtainen asia ottaako tuon tehtävän vastaan vai ei. Meilläkin 2 kummilasta. Kyllä siitä voi kieltäytyä kohteliaasti ja kertoa, että kokee, ettei pysty täyttämään kummin tehtäviä.

Se juuri, sillä sanoinkin vajaatoiminnasta kärsiville tämän vinkin. Ne joilla ei todettua vajaatoimintaa tai edes epäilyä, kannattaa vaan suosia pähkinöitä, kalaa, kotimisia viljoja (niissä käytetään kasvuvaiheessa lannoitteissa seleeniä) ym. Luonnollisista lähteistä tulevaa seleeniä. Ja myös jos on vajaatoimintaan lääkitys niin ei saa ilman lääkärin ohjeistusta aloittaa seleeni valmistetta, sillä vaarana on juuri tuo liiikatoiminta. Ja jos on liikatoimintaan taipuvainen, niin ei missään nimessä saa ottaa seleeniä purkista.

Mä en ton takia syö seleeniä mut se on lähinnä et oireet on mulla liikatoiminnan puolella mut mul oli vajaatoiminta ennen.. ja nyt on arvot kunnossa mut epäilen et ne heittää mun kierron aikana tosi paljon eli pitäisi mittauttaa alussa, oviksen aikana ja jälkeen myös niin näkee onko mun teoriassa mitään perää

Kummiasiaan liittyen oon samaa mieltä kuin zarar, että kyllä kummiudestakin pitäisi voida kieltäytyä jos niin kokee. Ymmärrän että asia on herkkä mutta vanhempienkin pitäisi osata minusta ajatella, että parempi jos kieltäytyy kuin että ottaisi tehtävän vastahakoisesti eikä välttämättä täyttäisi kummin tehtävää eli kieltäytyminen voi olla myös lapselle parhaaksi. Ja sain kuvan että lapsettomuus olisi jotenkin huono syy kieltäytyä. Musta se ei todella oo kun itse tietää asian kipeyden. Joillekin kummius varmasti paikkaa oman lapsen kaipuuta mutta joillekin taas ei paikkaa yhtään vaan voi lisätäkin tuskaa. Olemme erilaisia.

Kummiasiaan liittyen oon samaa mieltä kuin zarar, että kyllä kummiudestakin pitäisi voida kieltäytyä jos niin kokee. Ymmärrän että asia on herkkä mutta vanhempienkin pitäisi osata minusta ajatella, että parempi jos kieltäytyy kuin että ottaisi tehtävän vastahakoisesti eikä välttämättä täyttäisi kummin tehtävää eli kieltäytyminen voi olla myös lapselle parhaaksi. Ja sain kuvan että lapsettomuus olisi jotenkin huono syy kieltäytyä. Musta se ei todella oo kun itse tietää asian kipeyden. Joillekin kummius varmasti paikkaa oman lapsen kaipuuta mutta joillekin taas ei paikkaa yhtään vaan voi lisätäkin tuskaa. Olemme erilaisia.

Samaa mieltä! Mä olen itse myös jättänyt pyytämättä kummiksi parin, joilla tiesin olevan keskenmenoja ja lapsettomuutta, vaikka muuten olisivat kummeiksi sopineet. Mä itse ajattelin omalle kohdalle, että olisi vaikeaa olla heidän asemassaan iloisina ristiäisissä.

Ei vielä kp 1 tänään, tuhrun asteelle on jäänytkin. Nyt on kuitenkin lääkkeet haettu ja apteekista osasivat myös antaa vähän ohjeita niiden käyttöön. Eiköhän tää tästä.

Mä koin täysin lapsettomana myös muiden lapset enemmän surua lisäävinä kuin lievittävinä. Vaikka se olikin ihanaa heitä hoitaa ja heidän kanssaan touhuta, niin omalla kohdalla se vain korosti sitä omaa lapsen puutetta ja kaipuuta. Paljon pahempia asioita ollutkaan silloin, kuin tulla lastenhoitoreissulta omaan tyhjään ja hiljaiseen kotiin.

Juu oon kokeillu, vähän aikaa. Siitäkin vähän epäselvää, olisko se ubikinoli parempi :scratch
Ai kauhee :sad001 muakin vähän pelotti toi rasva, ainakaan liesituuletin ei saa olla päällä missään nimessä.

Jotkut tutkijat on ubikinonin ja seleenin yhteiskäyttöä suositellut. En nyt muista mikä tutkimus oli, (ehkä Singaporessa tehty,) mistä oon lukenut, että näiden yhteiskäyttö on Mm. Kilpirauhaseen, reumaan, lapsettomuuteen, sydämen toimintaa ym ym. Lisäksi tukee elimistöä influenssas ym. Vanhemmilla ihmisillä sydänongelmat vähentynyt ja kuolleisuusprosentti ollut pienempi. Lista oli aika pitkä, mutta huomattavaa ero vs. Ne kellä oli lume lääke. Tosin tutkimuksessa oli alle 500 testattavaa per ryhmä, joten ei mikään iso ollut. Koetan katsella, jos netistä sen löytäisin.

Mutta ubikinonista ei ainakaan haittaa oo vaikka sitä tervekin ihminen ottaa lisäksi, tosin sitäkin saa ruuasta, lihat, kalat, maapähkinät..

Jos minua tarkoitit kun sanoin että lapsettomalla lapsettomuus voi harmittaa, niin en todellakaan ole sanonit että olisi HUONO syy!? Vaan yritin sanoa asian positiiviselta kantilta että voihan se tuoda paljon hyvääkin.

:wtf

Entiiä mut mun mielestä jotenki huono ilma tässä. Tai sitten tulkitsen vaan väärin :bag:
jotenkin tosi hyökkäävä tunne.

Muokattu viimeksi:
Jos minua tarkoitit kun sanoin että lapsettomalla lapsettomuus voi harmittaa, niin en todellakaan ole sanonit että olisi HUONO syy!? Vaan yritin sanoa asian positiiviselta kantilta että voihan se tuoda paljon hyvääkin.

Juu et sanonutkaan että olisi huono syy enkä myös sanonut että sanoit niin. Sain itse vain sen kuvan ns rivien välistä että jos syy kieltäytymiseen olisi lapsettomuus niin sen yli tulisi päästä jollain keinoa, esim. puhumalla. Toki mulla on nämä omat lapsettomuuslasit päässä minkä läpi tulee katsottua asioita mutta en yrittänyt haastaa mitään riitaa.

:wtf

Entiiä mut mun mielestä jotenki huono ilma tässä. Tai sitten tulkitsen vaan väärin :bag:
jotenkin tosi hyökkäävä tunne.

Keskustelupalstat on kyl just hankalia tän takia kun ei nähdä muiden ilmeitä, äänensävyjä ja - painoa ja reaktioita. Itse en koe tässä keskustelussa ns riitaa tai hyökkäävyyttä vaan ennemminkin erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä.

Keskustelupalstat on kyl just hankalia tän takia kun ei nähdä muiden ilmeitä, äänensävyjä ja - painoa ja reaktioita. Itse en koe tässä keskustelussa ns riitaa tai hyökkäävyyttä vaan ennemminkin erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä.

Jep näinhän se on :oops::cool:
Parikertaa itse miettinyt että oonko ymmärtänyt täysin millätavalla toinen ilmaisi asiansa etten vaan reagoi jotenkin sopimattomalla tavalla.
Välillä vaikee tulkita :grin:bag:

Nyt on ovitrellet pistetty. Meinas mennä pupu pöksyyn, ei pistämisestä vaan siitä kun luin sen tuotepelotteen missä kerrottiin kaikista mahdollisista haitoista. :eek: Itse pistäminen tuntui menevän hyvin eikä edes tuntunut oikein miltään... En tiiä onko mahdollista että tein sen väärin, mutta ainakin oikea määrä uppos ihon alle. :grin

Kp7. Oon ite käyttänyt ubikinolia kohta varmaan... Mitähän sanois... 9kk? Vähän tässä mietin että miks, on kallistakin, mut ei kehtaa olla syömättäkään enää:hilarious: jos vaikka sattuis oleen se prosentin mahdollisuus siihen, että muka jonkun kultamunan tässä munisi:hilarious:

Vausalle kylvötsempit:thumleft

Takaisin