Millaisia raskausoireita sinulla on?

Närästys, maha kivut, väsymys, eikä tee mieli syödä, herkät rinnat ja pahoinvointi. Nyt uutena yllätyksenä onko muilla vuotanut seksin aikana verta?Mulla ei ole ikinä aiemmissa raskauksissa niin käynyt mutta nyt tuli ekaa kertaa ja pelästyin ekana. Sitten luin netistä että se voi olla jopa normaalia.:anyone

Mulla tuli muutama päivä sitten seksin jälkeen verta, siis ihan semmosta ruskeaa tuhrua kun paperiin pyyhki. Tai enemmänkin valkovuodon seassa. Toivottavasti ihan normaalia :bored:
 
Onko täällä muita joilla pahoinvointi alkaa olla sietämättömän rajoilla? Mua etoo lähes koko ajan ja oksentelen melkoisen rajusti. Olo on melko heikko. Pääsiäisen päivät on oikeasti menneet melko lailla levätessä vuoteessa, ehkä tunteroisen jaksan olla aktiivisempi. Toistaiseksi kuitenkaan en ihan kuivuneelta vaikuta, mutta lääkäriin ja esimiehelle soitto edessä. :sad001 meinaa vetää mieltä pelokkaksi ja surulliseksi.
 
Täällä rv 6+1 ja aivan liian hyvä olo. Epäilyttävän hyvä. Rinnat on arat, hiukset rasvottuu todella nopeasti ja mahaa turvottaa, mutta muuten ei mitään. Aamulla ennen aamupalaa ehkä pientä etovaa oloa jos sitä oikein ajattelee, mutta voi olla myös keksittyä. Onko muita joilla ei pahemmin oireita? Tekee todella epäluuloiseksi...
 
Pitkään oli tosi hyvä olo, nyt on ollut viidettä päivää kurja päänsärky. Eilen ja tänään on tullut ihan yllättäen paha olo, joka on mennyt ruoalla ohi. Olenkin syönyt monta pientä annosta noin 2-3h välein. Oksentaa tai yökkäillä ei ole tarvinnut. Tänään on viimeinen vapaa ja 6+4 mittarissa, jännittää millainen työviikko tulee olemaan. Täytyy ottaa eväitä mukaan! Olo on tosiaan vähän ”krapulainen”, kuten jostain luin.
 
Täällä rv 6+1 ja aivan liian hyvä olo. Epäilyttävän hyvä. Rinnat on arat, hiukset rasvottuu todella nopeasti ja mahaa turvottaa, mutta muuten ei mitään. Aamulla ennen aamupalaa ehkä pientä etovaa oloa jos sitä oikein ajattelee, mutta voi olla myös keksittyä. Onko muita joilla ei pahemmin oireita? Tekee todella epäluuloiseksi...
Täällä kans. Kaksi aiempaa raskautta olleet myös joten en ota ressiä asiasta kun kumpikin odotukset menneet hyvin loppuun asti! Täytyy yrittää olla vain tyytyväinen kun helpolla päässyt.
 
Täällä rv 6+1 ja aivan liian hyvä olo. Epäilyttävän hyvä. Rinnat on arat, hiukset rasvottuu todella nopeasti ja mahaa turvottaa, mutta muuten ei mitään. Aamulla ennen aamupalaa ehkä pientä etovaa oloa jos sitä oikein ajattelee, mutta voi olla myös keksittyä. Onko muita joilla ei pahemmin oireita? Tekee todella epäluuloiseksi...

Juu ei ole enää mitään tuntemuksia, vaikea uskoa että enää edes olen raskaana.
Ei kovin mieltä piristävää.
 
Juu ei ole enää mitään tuntemuksia, vaikea uskoa että enää edes olen raskaana.
Ei kovin mieltä piristävää.
Toivotaan että sulla olisi käynyt hyvä tuuri ja pääset alkuun ilman oireita. Tää on kakspiippuinen juttu tää voimakas oireilu.. Kultainen keskitie olisi tässäkin varmasti se jonka mieluiten ottaisi vastaan:Heartred
 
Voimistuvana oireena nousee itse ihana ärtymys.

Nyt kun meillä on kotona kaksi ihmistä, toinen lomautettu (minä) ja toinen etätyötä tekevä (mies), ja ihmisten ilmoille ei kannata lähteä, niin tietää keneen sen purkaa. Viime yönä pyörin melkein kolme tuntia sängyssä, koska olin niin raivona miehelle. Kehtasikin unissaan hengittää äänekkäästi!!! :smiley-angry019:smiley-angry019

Muistan kkm:n kohdalla myös nämä raivokohtaukset, silloin en vielä tiennyt olevani raskaana ja muistan eräänkin tarjoilija-raukan saaneen tuta mun vihaa (olimme mieheni kanssa syömässä ja alkujuomia tuodessaan pöytään hän antoi ensin mieheni juoman ja sitten vasta minun). Olen itsekin työskennellyt tarjoilijana ja en voi sietää mikäli näen koskaan ylimielistä/alentavaa käytöstä tarjoilijaa kohtaan, ja tämä oma käytökseni ylitti riman kyllä mistään näkemästäni. Hävettää vieläkin niin paljon, etten ole sen jälkeen kehdannut käydä kyseisessä ravintolassa ollenkaan.

Huoh. Muistelen kuitenkin onneksi, että tämä vaihe ei tainnut kauaa kestää. Tosin emme koskaan päässeet toiselle kolmannekselle asti, joten toivon että se ei myöskään jossakin kohtaa palaa.
 
Jostain sattui myös silmään sellainen juttu, että voimakas pahoinvointi voi viestiä myös keskenmenosta:grumpy: joten tuntuu että tässä kohtaa vaan täytyy ajatella että kunhan itse pysyy elossa ja vain luottaa, luottaa ja luottaa. Mutta kyllä ne monenlaiset epäilykset vaan valtaa alaa niin helposti!
 
Babymama mulla oli kanssa eilen joku tulinen ärsytys päivä ja kiukuttelin miehelle ja raivosin siivoamisesta kun en itse kykene nyt siivoomaan kun hengästyn heti ja joka paikkaa sattuu :banghead:

Voi miesparkoja. Ei tule helpoksi niillekään nämä raskaudet! Onneksi tänään on hieman koulutushommia itsellä, niin pääsee vähän karkuun tuota.

@Nalla, voimakas pahoinvointi voi kerta myös monesta muusta. Huonoista ruokatavoista, kaksosista tai ihan normaalista raskaudesta. :Heartred:Heartred Tarpeeksi kun lukee tutkimuksia ja artikkeleja, löytyy varmasti kaikki mahdolliset syyt jopa ihmekolotuksille jotka on vaivannu syntymästä asti, mutta nyt yhtäkkiä se muka tuntuu niin voimakkaalta. Ja tiedän, koska oon itse ihan samanlainen että luen ja imen kaiken mahdollisen infon mitä löydän. Ja googletelen ihan omia diagnooseja joita ei ole olemassakaan! Suurin todennäköisyys kuitenkin, oli oireena lähes mikä tahansa, että siellä on kaikki hyvin. :Heartbigred
 
Nalla mulla oli esikoisen raskaudessa hyvin pitkälti sama tilanne, kun sulla, että se pahoinvointi kävi jo sietämättömäksi. Se alkoi viikolla 6 ja sitä rajua vaihetta kyllä kesti. Mikään ei maistunut, oksennus lenti kaaressa heti syömisen jälkeen ja koko ajan oli vellova ja etova olo. Yölläkin oli huono olo. Mutta kyllä se pahoinvointi siitä tasaantui ja elämä muuttui taas melko normaaliksi:) mä oksentelin säännöllisen epäsäännöllisesti läpi koko raskauden, mutta se itse paha ja etova olo jäi alun jälkeen pois. Toivottavasti sulla ei menisi olo enää kauheasti kurjemmaksi!

Nyt tässä raskaudessa oon hokenu itselleni lähinnä lausetta "viikot 7-9 on yleensä pahimmat" ja koittanu mennä sen mukaan. Tänään on ollut jo vähän helpompi päivä, ja elättelen toiveita, että se pahoinvointi alkaa hissuksiin jo rauhoittumaan:) väsymys on tosin edelleenkin jäätävä, eilenkin taisin nukkua kolmet päikkärit:grin
 
Mulla on vaan jäätävä väsymys ja herkkyys. Aloin tänään itkemään bussissa, koska mies soitti että auto on viety korjaamolle :joyful: mulla on pyyhkiessä tullut pientä verenlimaista, yleensä lenkin jälkeen. Esikoisestakin tätä oli ja johtu ilmeisesti kuivista limakalvoista. Tää alku on aina niin stressaavaa, kun tarkkailee koko ajan, onko mulla nyt oireita tai miks mulle tuli nyt tällänen oire :hilarious:
 
Oikeaa rintaa juilii oudosti, ja sitten on voimakasta painon tunnetta alavatsalla. Vähän kuin menkkajomotuksia, mutta kovempia.
 
Takaisin
Top