Raskaaksi 2019

Perus digiovistestin ohjeissa lukee, että voi mitata milloin vaan kunhan ois samaan aikaan joka päivä ja sit viel mainitaan että moni kokee helpoimmaksi tehdä mittauksen aamuvirtsasta. En tiiä, mä menisin varmaan ohjeen mukaan :bookworm: itse oon kyllä saanu plussan pc tikullakin aamuvirtsasta ja digillä päivä/iltavirtsasta niin omalla kohdalla en ole niin tarkka mutta tämä varmasti niin yksilökohtaista, mikä "toimii" kenelläkin.
 
Voi. Paska. :banghead:
Olen pahoillani, niin toivoin että plussa tulisi inssistä! :arghh:
Nyt tietty on vielä hoidot tauolla, mut oliko teillä tarkoitus se 3 inssiä kokeilla ennen ivf?

Kyllä kai, pitää laitella keskiviikkona polille viestiä ja kysäistä jatkoista ja et onks ok käyttää täs odotellea noi letrot. Voihan sitä sit inssiin kokeilla jotain muitakin lääkkeitä, jos näit nyt ei olis hyvä käyttää ku se 6kk:pompus:

Ottaa kyl niin vietävästi päähän taas.
 
pahoittelut kp1 :sad001:Heartred
vmp :smiley-angry019

edit: niin että sympatiat teille joilla nyt kp1 tai oven takana, mulla kp12:hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Mä avaudun teillekin tähän eli mulla ollut tänään rankka päivä. Soitin aamulla ambulanssin, kun mies oli töissä. Mulla turposi kaikki raajat, iho meni kamalan näköiseksi, tuli rintatuntemusta, pahoinvointia ja maha meni sekaisin. Luultiin sydänkohtausta, mutta sydänlääkäriä konsultoidessa selvisi, että ei ole. Syke kyllä matala ja verenpaine koholla. Ekg täysin kunnossa. Oireet vaan oli aika rajut ja mä sain paniikin. Olikin sitten käynyt niin, että olin saanu vaikean magnesium yliherkkyysreaktion tai yliannostuksen, todennäköisesti allerginen kohtaus kuitenkin. Nyt vasta alkanut vähän rauhottua, ihoa polttaa ja kutittaa vieläkin joka paikasta ja olen turvonnut sekä hikoilen. Muitakin oireita vielä esiintyy, kasvotkin turposi illalla lisää. Seurantaa vaan, tavan allergialääkkeitä en voi nyt ottaa, ettei syke laske liikaa. Kortisonia on kuuri mulla vielä kaapissa, mutta käytän sitä vaan jos pakko.
Tässä taisi käydä nyt niin, että suru tuli saumoista läpi. Että keskenmeno oli mulle niin vaikea, että se laukaisi joukon oireita, joita yritettiin sitten vähän turhaan hoitaa fyysisinä. Mä lupasin itselleni ja miehelleni, että haen jotain keskusteluapua. Eihän tää voi näin jatkua, että soittelen ambulansseja ja pelkään pahinta. Labra arvokin varmaan heitti ihan vaan tuon mg takia, kun napostelin sitä naamariin, vaikka olin jatkuvasti sille yliherkkä ja suurin osa oireista tuli sen vuoksi.:sorry:
Tässä ollaan nyt taas oltu hengenlähtö lähellä-tilanteessa ja mä oon todella väsynyt. Mun tärkeimmäksi asiaksi pitäisi muodostua oman kehon kuunteleminen, ei sen pahoinpitely. Huh huh, kylläpä oli taas päivä :sad001
 
Mä avaudun teillekin tähän eli mulla ollut tänään rankka päivä. Soitin aamulla ambulanssin, kun mies oli töissä. Mulla turposi kaikki raajat, iho meni kamalan näköiseksi, tuli rintatuntemusta, pahoinvointia ja maha meni sekaisin. Luultiin sydänkohtausta, mutta sydänlääkäriä konsultoidessa selvisi, että ei ole. Syke kyllä matala ja verenpaine koholla. Ekg täysin kunnossa. Oireet vaan oli aika rajut ja mä sain paniikin. Olikin sitten käynyt niin, että olin saanu vaikean magnesium yliherkkyysreaktion tai yliannostuksen, todennäköisesti allerginen kohtaus kuitenkin. Nyt vasta alkanut vähän rauhottua, ihoa polttaa ja kutittaa vieläkin joka paikasta ja olen turvonnut sekä hikoilen. Muitakin oireita vielä esiintyy, kasvotkin turposi illalla lisää. Seurantaa vaan, tavan allergialääkkeitä en voi nyt ottaa, ettei syke laske liikaa. Kortisonia on kuuri mulla vielä kaapissa, mutta käytän sitä vaan jos pakko.
Tässä taisi käydä nyt niin, että suru tuli saumoista läpi. Että keskenmeno oli mulle niin vaikea, että se laukaisi joukon oireita, joita yritettiin sitten vähän turhaan hoitaa fyysisinä. Mä lupasin itselleni ja miehelleni, että haen jotain keskusteluapua. Eihän tää voi näin jatkua, että soittelen ambulansseja ja pelkään pahinta. Labra arvokin varmaan heitti ihan vaan tuon mg takia, kun napostelin sitä naamariin, vaikka olin jatkuvasti sille yliherkkä ja suurin osa oireista tuli sen vuoksi.:sorry:
Tässä ollaan nyt taas oltu hengenlähtö lähellä-tilanteessa ja mä oon todella väsynyt. Mun tärkeimmäksi asiaksi pitäisi muodostua oman kehon kuunteleminen, ei sen pahoinpitely. Huh huh, kylläpä oli taas päivä :sad001

Tsemppiä :Heartred
Enpä tiennyt että magnesiumilleki voi olla allerginen. Hui. Otitko sitä ihan normaalin verran vai ison annoksen? Mä oon nyt kaks iltaa ottanut sitä ja nukkunut n. 9h. :bag: toki lomalla nyt. Mut Toiv se ei arkena sit pistä noin hyvin tajua kankaalle, tai ehkä nukkuisin muutenkin näin...:wideyed:
 
Tänään meinas ekaa kertaa tulla itku kun kuulin kaverin raskausuutisen. Meni ihan pala kurkkuun ja piti keräillä itteään tunnin verran, ennenkuin pystyin jatkamaan viestittelyä hänen kanssaan asiasta. Onnellinen olen hänen puolestaan, ihan ehdottomasti! Mut hitto kun tuntu hetken pahalta, ei hänen raskautuminen vaan se ettei iteltä tunnu onnistuvan :sad001
Ollaan yritetty aika pitkään nyt yhtä aikaa, meidän kierrotkin on ollu ihan omituisen synkassa! Hänellä tämä on nyt kolmas raskaus tänä aikana ja itellä ei plussan plussaa. Toivottavasti siellä nyt vihdoin pysyisi pieni kyydissä :Heartred

Nipalle ja muille jotka tulossa perässä uuteen kiertoon niin isot pahoittelut :Heartred

zarar, ompa sulla ollu ikävä kokemus.. Paranemisia!
 
Mä avaudun teillekin tähän eli mulla ollut tänään rankka päivä. Soitin aamulla ambulanssin, kun mies oli töissä. Mulla turposi kaikki raajat, iho meni kamalan näköiseksi, tuli rintatuntemusta, pahoinvointia ja maha meni sekaisin. Luultiin sydänkohtausta, mutta sydänlääkäriä konsultoidessa selvisi, että ei ole. Syke kyllä matala ja verenpaine koholla. Ekg täysin kunnossa. Oireet vaan oli aika rajut ja mä sain paniikin. Olikin sitten käynyt niin, että olin saanu vaikean magnesium yliherkkyysreaktion tai yliannostuksen, todennäköisesti allerginen kohtaus kuitenkin. Nyt vasta alkanut vähän rauhottua, ihoa polttaa ja kutittaa vieläkin joka paikasta ja olen turvonnut sekä hikoilen. Muitakin oireita vielä esiintyy, kasvotkin turposi illalla lisää. Seurantaa vaan, tavan allergialääkkeitä en voi nyt ottaa, ettei syke laske liikaa. Kortisonia on kuuri mulla vielä kaapissa, mutta käytän sitä vaan jos pakko.
Tässä taisi käydä nyt niin, että suru tuli saumoista läpi. Että keskenmeno oli mulle niin vaikea, että se laukaisi joukon oireita, joita yritettiin sitten vähän turhaan hoitaa fyysisinä. Mä lupasin itselleni ja miehelleni, että haen jotain keskusteluapua. Eihän tää voi näin jatkua, että soittelen ambulansseja ja pelkään pahinta. Labra arvokin varmaan heitti ihan vaan tuon mg takia, kun napostelin sitä naamariin, vaikka olin jatkuvasti sille yliherkkä ja suurin osa oireista tuli sen vuoksi.:sorry:
Tässä ollaan nyt taas oltu hengenlähtö lähellä-tilanteessa ja mä oon todella väsynyt. Mun tärkeimmäksi asiaksi pitäisi muodostua oman kehon kuunteleminen, ei sen pahoinpitely. Huh huh, kylläpä oli taas päivä :sad001

Hui, onpas pelottavan kuuloinen kokemus:Heartred paljon jaksamista ja tsemppiä!
 
Kiitos tsempistä kaikille :Heartred

Jann, otin muutamina päivinä ihan sen normaalin 125mg ja parina päivänä nostin niin, että annos oli 400 mg. Pääasiassa olin jo aiemmin syönyt silloin tällöin kerran päivässä tuota 125mg annosta ja saanut oireita, joita en vaan heti tajunnut. Molemmat ovat vielä ihan rajoissa, sillä valmistetta voi nauttia 10mg per painokilo, jolloin enimmäissaanti voi 64kg henkilöllä olla jopa 640mg. Luulen, että kyseessä oli kuitenkin allergiakohtaus, meni nimittäin 24h ennen kuin oireet selkeästi alkoi rauhottua ja ihon polte viittaisi turvotuksineen laaja-alaiseen nokkosihottumaan. Lisäksi tuli suu täyteen rakkuloita ja nieleminen sattui/tuntui turvonneelta. Mulla krooninen urtikaria, jota tutkittiin mm. Ihopolilla ja koko veren vasta-aineet oli 1500, vaikka normaalisti niiden pitää olla alle 100. Lääkärin mukaan kertoi vain siitä, että minulla on kova taipumus kehittää allergioita erilaisia ruoka-aineita ja kemiallisia yhdisteitä vastaan. Siksi kannan mukanani adrenaliinikynää joka paikkaan. Nyt vaan oli se hassu juttu, että en tajunnut, että jollekin tämmöiselle voi olla allerginen - paitsi, että ensihoitajat sanoi sen olevan täysin mahdollista, jos en ennen ole käyttänyt magnesiumsitraattia. Olen allerginen asa-ryhmän lääkkeille ja luulen, että reaktio on ristiinreagoimista, elimistö tunnistaa tässä jonkin samankaltaisen yhdisteen. :think005

Nyt särkee vähän päätä, mut turvotukset ja iho-oireet oli huimasti laskenut yön aikana. Sydänkin alkoi jyskyttää jo vähän napakammin, aikaa tää nyt varmaan vie tän viikon, että tilanne rauhoittuu. Otan siis rauhallisesti. Ja tosi pelottava kokemus tosiaan :sad001:nailbiting:
Anafylaktinen shokki on mulle tullut kahdesti, nuorena kerran tomaatista, toisen kerran amoksiliinista. Että sinällään tiedän, mitä elimistössä on tapahtunut, mutta pelottavaa tää on silti. :oops:
 
Aamun testi erittäin negatiivinen. Että uusiin pettymyksiin. Ei 2020 vauvaa.
Nipanderille suuri tsemppi :Heartred

omanapailua vielä..
mua täällä nauratta kun käyn vilkaisee tunnin päästä testiä ja siinä näkyy haamujenhaamujenhaamu.
nyt kp25 ~dpo12. viimekierto oli 35 päivää. epätodennäköistähän testiin on mitään saada, mutta kyllä sitä kaikkea miettii/lukee lohduttavia sanoja netistä. täytyy vielä yks testi käyttää jos menkat ei tässä ala.

ps. tyhmä kysymys: onko toi pc-liuska herkkä? heitin jo paketin roskiin. mulla se on aina ollu luotettava, mutta minun hcg on noussut aina tosi hitaasti joten en nyt yhtään muista oliko toi ees herkkä. terveisin, epätoivoinen aamupöhnäinen.
eiköhän se ole se surullisenkuuluisa viivanpaikka mitä en ole koskaan saanu tuolla liuskalla.
 
Muokattu viimeksi:
Nyytti, mites toi vehnänalkoiöljy, otatko sitä koko kierron vai vaan ovulaatioon asti? Onko sul kapseleita vai öljyä? Otin nyt öljyä, kun tuntu et se kapseli olis kauheen tuju satsi. Maistuu varmaan ihan paskalta:bag:
 
Nipanderille suuri tsemppi :Heartred

omanapailua vielä..
mua täällä nauratta kun käyn vilkaisee tunnin päästä testiä ja siinä näkyy haamujenhaamujenhaamu.
nyt kp25 ~dpo12. viimekierto oli 35 päivää. epätodennäköistähän testiin on mitään saada, mutta kyllä sitä kaikkea miettii/lukee lohduttavia sanoja netistä. täytyy vielä yks testi käyttää jos menkat ei tässä ala.

ps. tyhmä kysymys: onko toi pc-liuska herkkä? heitin jo paketin roskiin. mulla se on aina ollu luotettava, mutta minun hcg on noussut aina tosi hitaasti joten en nyt yhtään muista oliko toi ees herkkä. terveisin, epätoivoinen aamupöhnäinen.
eiköhän se ole se surullisenkuuluisa viivanpaikka mitä en ole koskaan saanu tuolla liuskalla.
Laitas kuvaa! Ainakin aikoinaan se oli herkkä ja ainakin itselläni luottotesti. Haamu on tullut tosi aikaisin. Ja Viiva on myös tullu reilusti alle 20 hcg:llä (veri), mm ystävällä hcg oli 17 ja tuli kameran mentävä haamu. Osa saa nyt kai uusilla PCllä harmaita paikkoja ja osa sanoo ettei anna herkästi viivaa. Mä en oo saanu viivan viiva nyt ku en oo raskanakaan. En edes ”roskiksesta” Mutta laita tiirattavaa.
 
Pahoittelut, Nipanderi :Heartred

Hurja tilanne Zarar, tsemppiä :Heartred

Tsemppiä myös muillekin! :Heartred

Vieläkin aamulla hymy vilkkui, kp16, ajattelin mitata vielä pari päivää niin, että tulee se yhdeksän vilkkupäivää täyteen. Saa nähdä saanko hymyä pysähtymään o_O
 
Takaisin
Top