Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei kaikille, olen uusi tulokas ja toivottavaati joukkoonne mahtuu vielä.

Taustoista: Olen 33 v ja mies 34 v. 2018 keväällä myöhäinen keskenmeno rv 18, kohdunulkoinen raskaus v.2019 keväällä, jonka johdosta oikea tuuba poistettu. Itsellä toimii oikea munasarja hienosti, ja vasen tuuba auki. Vasen munasarja toimii heikosti. Lääkäreiden mukaan on hyvin mahdollista että vasemman puolen munasarja nappaa munasolun myös oikealta puolelta, joten tässä sitä nyt ollaan ensimmäinen inseminaatio takana. Aloitin kierron 5. päivänä Gonal F -piikityksillä ja 10. päivänä oli ultra. Oikealla puolella follikkeli oli jo 20,5 mm ja limis 10,9 joten sain heti piikittää Ovitrellen irrotuspiikkinä ja seuraavana päivänä heti inseminaatio. Inseminaatiosta nyt pari päivää ja huomenna aloitan luget.
Toivo ei ole kovin korkealla, vaikka ainahan kaikki on mahdollista :) raskaustesti 9.4.

Oli mukava kuitenkin saada tämä hoitokierto tehtyä, koska nyt koronan takia tulee taukoa muutenkin. Meillä vielä 1 inssi edessä jonka jälkeen on vuorossa IVF, jotenkin aika selvää että IVF on edessä joka tapauksessa :)

Tsemppiä teille kaikille näihin haastaviin aikoihin ja onnea plussanneille! Lueskelin ketjua tämän vuoden alusta alkaen, ja kirjoittamanne tunteet ja ajatukset tuntuvat olevan täsmälleen samoja kuin omani.
 
Kauhea turvotus vaan.. Ei muutao_O
Testaan vasta ens viikolla, jos menkat on myöhässä. Entäs sä? Onko oloja?

Ei mitään normaalista poikkeavaa. Dpo16 olis virallinen testipäivä. Usein mulla vuotaa lugeista huolimatta läpi jo joskus dpo11:pompus: nyt tosin on pari kiertoa ollut rauhallisempaa noiden mun vuotohäiriöiden kanssa. Ehkä vois ens maanantaina testata, jos ei oo ennen sitä tullut vuoto läpi:pompus::happy:
 
Tsemppiä teille peonies ja nipanderi testauksiin, pidän peukut pystyssä

Mites, millaisia oireita teille tuli gonal f:stä, ovitrellestä ja lugeista? Ite sain päänsärkyä ja vähän kiukutti, ovitrellen jälkeen mieli aika herkillä.

Tissit on todella kipeät ja turvottaa, tänään jo kolmatta päivää lugeja.
 
Täällä eletään jännän äärellä.. Eilen oli kauheat menkkajomotukset ja yön aikana ne loppu kun seinään. Yleensä jos illalla menkkajomotukset, niin yön aikana alkaa menkat.. Ja vielä ei tätiä näy. Nyt siis kp 31/31-32.
Tajusin että eihän mulla ollutkaan yhtään rtestiä niin tein äsken kokeilumielessä ovistestin ja siihen tuli heti todella vahva plussa :woot:
 

Liitteet

  • IMG_20200401_150425.jpg
    IMG_20200401_150425.jpg
    17.3 KB · Katsottu: 114
Täällä eletään jännän äärellä.. Eilen oli kauheat menkkajomotukset ja yön aikana ne loppu kun seinään. Yleensä jos illalla menkkajomotukset, niin yön aikana alkaa menkat.. Ja vielä ei tätiä näy. Nyt siis kp 31/31-32.
Tajusin että eihän mulla ollutkaan yhtään rtestiä niin tein äsken kokeilumielessä ovistestin ja siihen tuli heti todella vahva plussa :woot:

Oi mahtavaa, kipikipi r-testi ostoksille:happy: hyvä että edes joku onnistuu:Heartred
 
Tsemppiä teille peonies ja nipanderi testauksiin, pidän peukut pystyssä

Mites, millaisia oireita teille tuli gonal f:stä, ovitrellestä ja lugeista? Ite sain päänsärkyä ja vähän kiukutti, ovitrellen jälkeen mieli aika herkillä.

Tissit on todella kipeät ja turvottaa, tänään jo kolmatta päivää lugeja.

Mulla ei oo nuista ollenkaan kokemusta. Letroilla menty vain :)
 
Täällä eletään jännän äärellä.. Eilen oli kauheat menkkajomotukset ja yön aikana ne loppu kun seinään. Yleensä jos illalla menkkajomotukset, niin yön aikana alkaa menkat.. Ja vielä ei tätiä näy. Nyt siis kp 31/31-32.
Tajusin että eihän mulla ollutkaan yhtään rtestiä niin tein äsken kokeilumielessä ovistestin ja siihen tuli heti todella vahva plussa :woot:
Rtesti ostoksille siis ja heti tänne kertomaan miten kävi! Varpaat ja sormet ristissä!
 
Täällä eletään jännän äärellä.. Eilen oli kauheat menkkajomotukset ja yön aikana ne loppu kun seinään. Yleensä jos illalla menkkajomotukset, niin yön aikana alkaa menkat.. Ja vielä ei tätiä näy. Nyt siis kp 31/31-32.
Tajusin että eihän mulla ollutkaan yhtään rtestiä niin tein äsken kokeilumielessä ovistestin ja siihen tuli heti todella vahva plussa :woot:

Onnea! Anteeks kun huutelen täältä sivusta, mulla myös tota ohut limakalvo ongelmaa, mut luin et sulla oli nyt ekaa kertaa paksu? Mitenköhän sait sen paksuks?:grin Jos vaan letrot käytössä?
 
Niin vaan ensimmäinen inssi tuotti tulosta! En voi edes käsittää että tää on totta :love7

Upeet kaks viivaa, isosti onnea!! :happy: En muista sun taustaa, anteeksi, kun välillä vaan tätäkin keskustelua lueskelen, mutta haluatko vähän kertoa. Oisi kiva kuulla mistä on lähdetty ja miten onnistuttu (näin ollen inssillä).
 
Upeet kaks viivaa, isosti onnea!! :happy: En muista sun taustaa, anteeksi, kun välillä vaan tätäkin keskustelua lueskelen, mutta haluatko vähän kertoa. Oisi kiva kuulla mistä on lähdetty ja miten onnistuttu (näin ollen inssillä).


Kiitos kaikille :love7

Kesäkuussa olisi tullut 2v. täyteen siitä kun on aloitettu tämä taival. Alkuun mulla oli ihan normikierrot ja sitten vain piteni ja piteni. Mulla todettiin pco silloin ja sain lääkkeet metformiini, letrot ja terot. Puol vuotta menin tuolla kombolla ja ei onnistanut. Pidettiin taukoa n. 4kk ja nyt sitten oli tää eka inssi ja siihen tosiaan lääkkeenä vain letrot.

Entiiä onko näillä vaikutusta mutta halusin jättää metformiinin pois, koska ei sopinut mulle (mm. Hiuksia lähti aivan hulluna). Viimeiset 3kk olen syönyt vitamiinivalmistetta, joka sisältää runsaasti biotiinia ja sinkkiä. Sekä sen 5kg sain painoa alas, vaikka siis ihan normaalin kokoinen olen :)
 
Kiitos kaikille :love7

Kesäkuussa olisi tullut 2v. täyteen siitä kun on aloitettu tämä taival. Alkuun mulla oli ihan normikierrot ja sitten vain piteni ja piteni. Mulla todettiin pco silloin ja sain lääkkeet metformiini, letrot ja terot. Puol vuotta menin tuolla kombolla ja ei onnistanut. Pidettiin taukoa n. 4kk ja nyt sitten oli tää eka inssi ja siihen tosiaan lääkkeenä vain letrot.

Entiiä onko näillä vaikutusta mutta halusin jättää metformiinin pois, koska ei sopinut mulle (mm. Hiuksia lähti aivan hulluna). Viimeiset 3kk olen syönyt vitamiinivalmistetta, joka sisältää runsaasti biotiinia ja sinkkiä. Sekä sen 5kg sain painoa alas, vaikka siis ihan normaalin kokoinen olen :)

Mikähän tämä vitamiinivalmiste on? :wacky::grin syötkö lisäksi esim. perusfoolia?
 
Takaisin
Top