Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Meille "ei koskaan" pitänyt tulla kolmatta lasta joten kaikki vauvatavarat on hankittava uudestaan. Meillä on ihan lähipiirissä 3 taaperoa joten aiotaan kysyä, saadaanko heidän jäljiltä jotain lainaan tai ostettua omaksi. Haluaisin ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, toki turvakaukalon uutena jos ei saa tutulta ostettua. Vaatteet onkin hankalampi juttu, koska olen hajusteyliherkkä enkä voi ostaa kirpputorilta melkein ikinä vaatteita. Ihmiset kun käyttää yllättävän paljon hajustettuja pesuaineita. Odotan niin, että pääsen hipelöimään vauvavaatteita!
 
Ajattelin kans ostaa paljon käytettynä esim. vaunut, sänky, turvis, ym. Neutraalia vaatetta vauvalle on, olen säilyttänyt paljon lastenvaatetta edellisiltä. Paljoa ostettavaa ei alkuun ole. Mutta kyllä sitä varmaan käteen tarttuu kaupoista pientä söpöä vauvan vaatetta :p
 
M""ei koskaan" pitänyt tulla kolmatta lasta joten kaikki vauvatavarat on hankittava uudestaan. Meillä on ihan lähipiirissä 3 taaperoa joten aiotaan kysyä, saadaanko heidän jäljiltä jotain lainaan tai ostettua omaksi. Haluaisin ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, toki turvakaukalon uutena jos ei saa tutulta ostettua. Vaatteet onkin hankalampi juttu, koska olen hajusteyliherkkä enkä voi ostaa kirpputorilta melkein ikinä vaatteita. Ihmiset kun käyttää yllättävän paljon hajustettuja pesuaineita. Odotan niin, että pääsen hipelöimään vauvavaatteita!"

Itse ihmettelen tätä myös miten käytetään niin paljon hajusteellisia pesuineita! Vaikka en olekaan hajusteille yliherkkä, vauvanvaatteet pesen aina hajusteettomalla pesuaineella. Sain esikoisen aikaan paljon vaatetta mutta osaa en voinut käyttää juuri tuon takia, että se voimakas pesuaineen tuoksu ei lähtenyt edes uudessa pesussa pois...

Edit. En tiedä mihin tuo lainaus katosi Tiinan tekstistä...
 
Haha, ensimmäiset hankinnat tehty! Kolme söpöä bodya, 0,9€/kpl alennusrekistä :happy:

Hinta oli uusiksi vaatteiksi niin kohdallaan, että päätin ottaa ne. Jos ei meille tule niille käyttäjää, niin annan sitten lahjaksi, lähipiiriin kun tuntuu tuon tuosta vauvoja poksahtelevan..
 
Just ollaan edellisten kaikista pienistä kamoista päästy eroon [emoji3]

En usko, että uskallan ostella mitään ennen rakenneultraa, mieli kyllä tekis [emoji848]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Meillä on säästössä vauvatavaraa, eikä varmaan tarvitse hankintoja paljoakaan tehdä. Yritän jättää hankinnat myös rakenneultran jälkeen, jos sinne saakka päästään :Heartred
 
Mä ostin plussan jälkeen yhden bodyn. Sitä ihan alkuun hypistelin niiden positiivisten tikkujen lisäksi. Muut ostokset ajattelin hankkia monen muun tapaan käytettynä. Toivon, että pääsen niitä vielä hankkimaan.
 
Meillä ei lapsettomina ole mitään tarvikkeita ennestään eikä ihan lähipiirissä ole juuri nyt ollut vauvoja. Joten kaikki pitää hankkia itse. Mä en ole oikein osannut orientoitua näihin hankintoihin, mitään en ostanut edellisessä raskaudessa (kkm 8+6) ja veikkaan että tälläkin kertaa odotan ainakin ekaan ultraan, ehkä pidempään.

Olen löytänyt yhdestä blogista listan, mitä pitäisi hankkia ennen synnytystä valmiiksi, sen tallensin koneelle ja olen katsellut netistä vaunuja miettien mikä olisi mun lemppari :p mutta vaatteisiin tai muihin en ole orientoitunut muuta kuin tuon listan tallentamisen verran.
 
Meillä on lasten jäljiltä aikalailla kaikki tarvikkeet ja vaatteet jäljellä (tosin ainoastaan vaan poikavaatteita). Ehkä uus kaukalo pitäis ostaa jos tämä raskaus niin onnellisesti päättyy. Ja kyllähän niitä uusia vaatteita tulee aina ostettua vaikkei tarvetta oliskaan, on ne vauvan vaatteet vaan niin söpöjä. :joyful: Mulla ollu käytäntönä että ennen rakenneultraa en osta tai hanki mitään.
 
Meillä myös jäljellä nuorimman tavaroita. Löydettiin 10€ tuplavaunurunko kirpparilta joten se nyt olisi jo valmiina jos ei tarvitakaan niin menee sitten tarvitsevalle
 
Kolmannen jälkeen hankkiuduin eroon ihan kaikesta vauva tavasta, niin vaan mieli muuttui ja ihan kaiken saa hankkia uudestaan :) dopplerin ja äitiysvaatteita tilasin jo itselle vaikka vasta rv 4+5 menossa. Melko pian alan varmaan unisex vaatteita hommaamaan niin ei tarvitse ihan kaikkea sitten kerralla hankkia. Isommat hankinnat sitten vasta rakenneultran jälkeen.
 
Kolmannen kasvaessa annoin kaikkia vauvatavaroita ja vaatteita muille. Koska eihän meille pitänyt tulla enää neljättä. Nyt kyllä tietää paremmin, että mitä tavaroita me tarvitaan. Jos vaan malttaisi olla hommaamatta kaikkea nyt jo.:joyful:
 
Olen miettinyt ihan samaa, et nyt kolmannen kohdalla hankin vain kaiken oikeesti tarpeellisen. :)
 
Olen miettinyt ihan samaa, et nyt kolmannen kohdalla hankin vain kaiken oikeesti tarpeellisen. :)
Sama juttu, sitteri, hoitopöytä yms. kaikki ylimääräinen tilaa vievä saa jäädä ostoslistalla. Hankin sitten jos tuntuu että tarvitsen välttämättä kun vauva jo syntynyt.
 
Ja vaatteitakaan ei oikeasti kovin montaa tarvi, jos vaan malttaa olla ostamatta. :wink
 
Ja vaatteitakaan ei oikeasti kovin montaa tarvi, jos vaan malttaa olla ostamatta. :wink
Tää on kyllä totta. Aina ollut ihan liikaa. Meillä kyllä niin lapsi kohtaista paljonko tarvitsee kun jollain riittänyt 1 vaatekerta per päivä ja jollain saanut joka syötön jälkeen joko nipan tai jätti puklun takia vaatteet vaihtaa.
Myös vaatteiden kokoa vaikea ennalta arvioida mitä tarvitsee ja kuinka paljon, jollain 50cm pitkään ollut isoja ja toiselle taas heti pieniä :D joka kerta tullut edellistä isompi vauva joten ehkäpä aloitan 56cm ostelun, saahan niitä tarvittaessa nopeasti kaupasta oikeaa kokoa tai lisää
 
Mä oon ostellut joitakin merkkivaatteita aina jos ollut hyvässä alennuksessa.. perustellut aina ”no tämä menee sitten lahjaksi sille ja sille ystävälle kun heidän syntyy..” :grin nyt saankin sitten toivottavasti pitää ne itselläni :) tällä hetkellä ostettuna parit housut ja body sekä yöpaita :rolleyes:
 
Mä laitoin tänään tilaukseen rattaat :oops: oli alennuksessa :angelic: Esikoisen jäljiltä ei ole rattaita tallessa ja koen ne tosi tarpeellisiksi. Laitoin samaan tilaukseen lisäksi muuta pikkutavaraa, jota tiedän tarvittavan. Mitään isoa meillä ei ole hankintalistalla, kun ollaan säästetty esikoisen jäljiltä kaikki mahdollinen.
Olen myös ostanut parit äitiyshousut, sillä tiedän olon käyvän aikaisin jo tukalaksi.
Vähän olen ehkä optimistina liikenteessä, kun viikkoja on niin vähän kasassa, mutta jotenkin tästä on nyt tosi varma olo (toisin kuin viime raskaudessa, joka selvisikin lopulta kohdunulkoiseksi viikolla 10).
 
Takaisin
Top